Friday, May 18, 2012

Keruh Lumpur UMNO-PAS ... mencari jalan pulang


Secara tiba-tiba. Muncul dua perkara yang amat menarik perhatian saya pada hari ini. Setelah beberapa hari terkedu akibat terlalu memikirkan sesuatu yang tidak ada jawapan mutlak. Kemana hala tuju Bani Jawi selepas ini jika kemelut yang melanda masih memacu kearah bertentangan. Menjauhi nilai murni Muslim yang beriman kepada Tuhannya Allah Subhana Wa Ta'ala.


Dua perkara ini menjadikan pertanda bahawa dalam kekalutan yang membingitkan itu, masih ada momentum positif. Semoga langit akan menjadi semakin cerah. Juga diharap ia akan membuahkan hasil lumayan yang sewajarnya disyukuri oleh seluruh umat Islam negara ini kecuali mereka yang gagal memahami nikmat yang tercurah.

Pertama: "Kembali kepada matlamat asal kaum Muslimin" 

Ini adalah perkara terpenting dan utama dalam usaha mengangkat martabat setiap Insan ke sisi Tuhannya. Dapat dikesan kewujudan semangat baru iaitu rindu kepada syahadah. Semakin hari semakin memuncak. Kesedaran mengenainya akan membantu setiap insan budiman mencari jalan ke arah tersebut.

Dalam pada itu sebuah organisasi telah muncul. Mereka bersama beberapa ulama yang selama ini mengasing diri telah membangunkan usaha tarbiah secara mudah, tersusun dan moden. Namun konsepnya tidak lari dari tatacara ulama terdahulu. Berkumpul bermuzakarah dan menambah baik amalan harian sambil perkuatkan kefahaman Tauhid masing-masing. Ia berbentuk terbuka dan percuma, boleh disertai oleh semua golongan yang ingin menambah ilmu.

Organisasi ini tidak melibatkan diri dengan siasah-politik. Jemaah ini sentiasa merendah diri, menghormati insan lain dengan penuh kasih dan sayang (arRahman arRahim). Diwujudkan dalam bentuk NGO yang berdaftar dan mempunyai wakil di semua negeri termasuk Sabah dan Sarawak. Mereka amat faham perjalanan demokrasi ini dan percaya bahawa politik membawa kepada kemusnahan ummah.

Setelah memahami selok belok dan asal usul DEMOKRASI, manusia Melayu (khususnya) mampu menilai semula hala tuju yang wajar. Semakin hari semakin ramai yang faham dan cuba untuk keluar dari sistem yang dipenuhi najis ini. Apa pilihan lain yang ada sekarang, jika kita mahu keluar darinya? Ada dan ianya sentiasa terbuka.

Iaitu kembali kepada Allah, baik semasa senang atau semasa susah. Niat untuk mendapatkan pertolongan Allah akan sentiasa dimakbulkan sekiranya diiringi dengan keikhlasan. Untuk mencapai keikhlasan pula kita wajib menjiwai "Tauhid" dan jadikannya sebagai asas dalam semua tindakan. 

Pernahkah kita terfikir bahawa Surah al Ikhlas itu tiada sepatah pun perkataan "ikhlas" di dalamnya? Kenapa ia dinamakan IKHLAS? Sebaliknya yang ada hanya merupakan pengucapan "tauhid" (pengakuan bahawa Allah itu Ahad). Dikiaskan bahawa membaca 3 kali surah ini sama seperti membaca seluruh alQuran. Betapa hebat surah pendek ini. Kita tidak pernah ambil peduli apa lagi mengkajinya menyebabkan kita terkial-kial mencari makna sebenar "ikhlas" itu. Pokoknya jika kita ber"tauhid" bermakna kita ber"ikhlas". Saya percaya ramai yang memahaminya lebih dari apa yang saya sendiri faham. Harap ada diantara para pembaca dapat membantu.

Setelah kita semua disyihir dan dimanipulasi oleh demokrasi kepartian (politik), kita telah kehilangan arah. Harus benar-benar dimengerti bahawa demi mencipta peluang menguasai muka bumi ini, Yahudi Zionis mencipta satu sistem yang tidak mudah kita melepaskan diri. Demokrasi, Kapitalisma dan kini Liberalisma telah berjaya menarik kita keluar dari paksi tauhid. Maka tenggelam lemaslah kita semua dan terus hidup dalam keliru.

Seorang sahabat (.) mengulas:
Demokrasi adalah sistem permainan yang paling licik dan kotor juga alat senjata rahsia Yahudi untuk memperkudakan dunia... Hasilnya, manusia.. Umat Islam.. Bani Jawi juga tak ketinggalan dan sentiasa menuding jari sesama... 
Siapa yang untung didalam kehanyiran sistem ini?..
Walau apa pun yang berlaku, Yahudi tetap untung. Itulah tujuan sistem ini diwujudkan.

"Mereka merencanakan makar.. tetapi ALLAH adalah sebaik-baik yang menjalankan makar..."
Apa gunanya saling tuding-menuding jari? 
Apa gunanya saling besengketa lantaran kerana politik.. parti? Semuanya sama, tak lebih sifatnya dari lubang najis khinzir.. Busuk lagi membusukkan. 
Apa tujuan kita dihantar oleh ALLAH ke planet bumi@dunia ini? Just for happy or make some fun?.. Or to be hanky panky?.. Just for nothing?.. Idont know? What da *#@&!!! Kalau lu orang tak tau apa jawapannya.... 
Kenal agama..... Kenal diri...... Cari jalan pulang...... 
Hidup ini untuk mati.. Untuk kembali kepada Sang Pencipta.

Kedua: "Kesatuan Jemaah di bawah Kalimah Agung, La Ilaha Illallah" 


Kembalilah kepadaNya jika mahu selamat. Tiada jalan pintas untuk "mencapai kejayaan" kecuali bersatu dan berjemaah serta rapatkan saf.

Jangan sesekali kita remehkan saudara kita sekalipun kita lebih berilmu darinya. Rasulullah saw tidak pernah meremehkan para sahabatnya walaupun baginda telah dijamin syurga. Mengapa kita meningalkan sunnahnya hanya mengejar mimpi Yahudi Laknatullah, iaitu pangkat dan harta?

Sesiapa sahaja yang melakukan kesalahan akan menanggung akibatnya. Tak perlu kita mengambil tugas berat ini. Malaikat telahpun menjalankan tugasnya mencatit setiap geraknya, dia bakal dihakimi dan menerima balasan setimpal. Bertawakkallah kepadaNya dengan sebenar-benar tawakkal. Kita tak perlu menempelak dan menuduh sembarangan, ia amat dilarang. Jika kita lakukannya juga dengan sendirinya kita mengkhianati Ummah dan Jemaah, satu pesanan dari Rasulullah saw bahawa kita akan selamat jika berada dalam Sunnah dan Jemaah..

Seorang lagi sahabat, Aminuddin Yahya menulis dalam blognya:
Alhamdulillah, berita palimg gembira buat saya setelah pulang dari tanah suci Mekah ialah apabila membaca kenyataan TGNA dan TGHH yang menyatakan PAS bersedia untuk bermuzakarah dengan sesiapa saja baik NGO maupun UMNO. Ini kenyataan yang ditunggu-tunggu oleh semua umat islam yang sudah mual dengan statement2 politik yang menanamkan sifat benci membenci antara umat islam. Sebagai pemimpin kita harus mempunyai jiwa besar dan sanggup mengenepikan kepentingan peribadi demi menjaga maslahat ummah.
Inilah slogan yang cuba saya jelaskan tentang Melayu Sepakat Islam Berdaulat (MSIB). Walaupun ada yang mendakwa bahawa slogan ini bersifat rasis dan tidak islamik namun hakikatnya hanya orang Melayu saja yang berupaya untuk memastikan islam dibela ditanah air ini. 
Sejarah membuktikan bagaimana kesatuan bangsa Melayu ini telah berjaya melaksanakan hukum islam semenjak zaman kesultanan Melayu Melaka. Ianya hanya terungkai apabila penjajah masuk dan memecahkan umat islam disamping membawa bangsa-bangsa lain ke Tanah Melayu. Mana mungkin DAP, MCA, MIC atau Gerakan akan membela islam. Mungkin UMNO fasik tetapi mereka tidak pernah menolak islam sebagai agama. DAP, MCA, MIC dan Gerakan mungkin “baik” tetapi mereka tidak pernah menerima islam sebagai agama yang benar. Mana yang lebih mulia.
Apa salahnya duduk berbincang? Apa aibnya PAS dan UMNO bermuzakarah? Hanya yang buta dan tuli terhadap kebenaran akan mengatakan ia sesuatu yang mustahil dan tidak berfaedah. Kalau ada yang berkata begitu sila nyatakan nas dan dalilnya. Saya sejak dari awal lagi sangat optimis bahawa selepas PRU13 nanti akan terjadi satu penyatuan antara kedua2 parti ini. Bagaimana bentuknya; kita tunggu dan lihat.

Kenyataan ini telah disambut dengan baik oleh TPM TS Muhyidin yang menyatakan kesediaan UMNO untuk bermuzakarah dengan PAS asalkan dibuat demi kepentingan umat islam.
Nah, jalan kini sudah terbuka, apa ditunggu lagi. Jika kedua-dua pihak masih segan silu untuk bertemu saya dengan rasa rendah diri ingin menawarkan untuk menjadi orang tengah. Mungkin saya seorang yang kerdil namun jiwa saya besar dan membuak2 untuk melihat penyatuan ini.
Saya berdoa tidak ada lagi “tangan2″ dibelakang yang menggagalkan usaha murni TGNA dan TGHH ini.  dipetik dari Suara Dari Gunung: Jalan sudah terbuka


Semoga taboo demokrasi ini segera hilang. "Islam" dan "Melayu" dapat dibuang jauh-jauh. Mungkin ada yang tertanya-tanya ungkapan ini. Jika membuang Melayu, masih ada yang sanggup menerimanya tetapi amat sukar menerima cadangan untuk membuang Islam. Mana mungkin Islam dibuang. Jika begitulah jawapannya, saya ucapkan syukur tak terhingga dan terima kasih. Ini menunjukkan kita semua masih sayangkan Islam dan amat kasih kepada agama suci ini. Islam yang telah tercemar dengan najis demokrasi. Mungkin ada yang masih musykil dan kurang setuju.
Sheikh Maulana Imran Nazar Hossein berkata, memperjuangkan Islam melalui jalan demokrasi ialah satu langkah yang amat silap kerana kekotoran yang terdapat dalam demokrasi akan mengotorkan Islam itu sendiri. Katanya lagi, tidak wajar mengheret kesucian Islam untuk masuk ke dalam jalan politik demokrasi.
Walaupun kita kata membuang "Islam" dan "Melayu" (dari segi maknawi - sudud politik sahaja), kita semua akan berada dalam satu kepaduan baru, Islam dan Melayu tidak lagi dibaca secara terpisah kerana kita semua dari Bani Jawi. Masyarakat Jawi adalah satu rumpun bangsa di timur dunia yang memang terkenal dengan kehebatan ilmu keislamannya. Buang istilah "Islam", buang istilah "Melayu" dalam persekitaran politik demokrasi akan mengembalikan kita kepada "JAWI".

Jawi adalah satu perkataan khusus yang menggambarkan satu kesatuan Melayu dan Islam, tidak lagi berpisah dan bercerai berai. Islam murni dan gabungannya dengan galur agama Hanif telah wujud sekian lama dalam Jawi ini. Tiada lagi perlu dirisaukan dan dengan sendirinya kita dapat keluar dari perangkap assobiah yang memecah belah.

Bangsa Jawi tidak terikat dengan asal usul keturunan. Melayu, Banjar, Jawa, Minangkabau, Bugis, Mindanau, Acheh, Pathani dan sebagainya. Kita dalam satu keluarga besar dan bersedia menerima sesiapa sahaja dari mana kumpulan pun untuk menjadi ahli keluarga bangsa Jawi dengan syarat Islam dan "masuk jawi". Sanggup menerima pakai budaya bangsa ini dalam kehidupan seharian.

Bahasa Jawi berserta tulisannya wajar dikembalikan semula melalui gerak kerja dalam semua lapangan. Ia akan membantu menarik semula masyarakat untuk mudah membaca alQuran yang penuh mukjizat itu. Ia jua memberi ruang terbuka bagi membolehkan para penyelidik muda mengkaji ilmu dalam kitab-kitab lama yang kini berhabuk dalam gerobok. Pelajari pelbagai hikmah yang telah hilang dari persada untuk dijadikan panduan menuju Allah Subhana Wa Taala.

Dalam JAWI sudah tersedia ada Islam dan Melayu. Setelah menjadi sebahagian dari Bani Jawi ini, kita tidak memerlukan assobiah dalam bentuk "Islam" atau Melayu lagi. Pertikaian yang tercetus dan menyakitkan itu akan tamat dengan sendirinya. Islam tetap menjadi tonggak unggul dalam Bani Jawi. Sesiapa yang bukan Islam tidak tergolong dalam Bani Jawi ini walaupun dia mengaku sebagai Melayu.


Maklumat terbaru:

Nik Aziz meletakkan beberapa syarat ketat jika UMNO mahukan muzakarah. Keikhlasannya mula diragui. Semakin keruh semakin celaru...  Apakah niat dia yang sebenar?

???

Muzakarah: Nik Aziz Letak Syarat, Sebelum PRU


Muzakarah: Nik Aziz letak syarat, sebelum PRU

KUALA TERENGGANU – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mencadangkan muzakarah bersama Umno diadakan sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU13).
Bagaimanapun, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan menegaskan Umno perlu mematuhi beberapa perkara yang akan ditentukan oleh Pas sekiranya ingin bersatu dan mencapai kesefahaman.
“Kalau Umno nak bersatu (dengan Pas), tukar dasar kebangsaan dia, bubuh (letak) Islam. Bukan buat keputusan secara berseorangan, tetapi perlu buat secara rasmi bahawa Umno tukar dasar kebangsaan kepada Islam.
“Umno kena terima Pas sekali dengan pakatan (pembangkang). Bila Umno dah ubah dasarnya, mereka kena bersama dengan pakatan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung ke-37 Pas Kawasan Kuala Terengganu di Markaz Tarbiyyah Pas di Kuala Ibai, dekat sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas perkara disebalik kesudian Pas untuk mengadakan muzakarah dengan Umno sebagai suatu permulaan kepada kerjasama parti demi penyatuan orang Melayu khususnya umat Islam.
Katanya, muzakarah diminta oleh agama Islam dan sepatutnya adalah untuk kebaikan semua pihak dengan niat yang benar-benar ikhlas.
Rabu lalu, Nik Aziz menyatakan persetujuannya agar Pas membuka pintu untuk bermuzakarah dengan mana-mana pertubuhan bukan kerajaan (NGO) termasuk Umno.
Kenyataannya itu mendapat reaksi positif Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Umno bersedia untuk bermuzakarah dengan Pas asalkan tujuannya untuk kepentingan ummah, masyarakat Islam dan negara. – Bernama

21 comments:

Warga Melayu said...

Dengan namaMu Ya Allah. Kami memohon kepadaMu dengan sebenar2 mohon agar agama kami, bangsa kami terlepas dari fitnah demokrasi yang sedang menghimpit, mengucar kacir dan melagakan sesama kami. Kasihanilah kami, kami telah terperangkap dalam dunia gelap sehingga melupakan segala pesanan NabiMU. Kami berselisih dan berpecah belah. Ampunkanlah kami ya Allah.

Satukanlah kembali bani Jawi ini dan bimbinglah kami kejalanMu dengan semudah2 jalan. Matikanlah langkah musuh2 kami dalam usaha mereka merosakkan Bani Jawi ini. Kami masih sayang semua saudara2 kami walaupun dalam kumpulan berlainan pada hari ini. Lembutkanlah hati2 yang keras dan ampunkanlah dosa mereka, bimbinglah mereka. Satukanlah kami semula ya Allah.

Anonymous said...

Amin..

enrike said...

MENGARUT TAJUK NI! SESAT TAHAP DEWA NI!

alamak tak sangka abatasa pun dah kena sihir demokrasi nak buang bangsa dan agama... tak pernah orang cina nak buang cina kerana demokrasi... tak pernah orang india nak buang india atau hindu kerana demokrasi... tak pernah orang inggeris nak buang inggeris dan agama keristian kerana demokrasi.. anda dah tersasar jauh abatasa .... bertaubatlah sebelum terlambat...

kalau buang UMNO... buang PAS tak pe... sebab kedua-dua tu alat demokrasi...

melayu dan islam tak salah... yang salah adalah demokrasi kerana memecahkan melayu dan islam yang telah lama bersatu...

anda takkan mampu buang Melayu ... kerana anda adalah melayu.... anda takkan buang islam kerana islam adalah agama .... lainkah kalau anda nak murtad...

kata anda"Namun Islam yang cuba saya sampaikan di sini adalah Islam yang telah tercemar dengan najis demokrasi.

sesungguh islam tidak pernah tercemar... yang tercemar adalah manusia yang telah termakan najis demokrasi... begitu juga Melayu ia tidak pernah rosak, tercemar atau tercela .... yang tercela adalah... orang yang melayu yang telah tersihir olah demokrasi...

yang perlu dibuang atau ditinggalkan adalah DEMOKRASI ....



admin diharap dapat tukar tajuk tu... takut takut anda jadi Kafir tanpa sedar dipagi2 jumaat ni?... niat baik tapi cara salah...!!

apapun berhati2 dalam ucapan, kata2 dan tulisan... moga Allah SWT mengampunkan anda dipagi2 Jumaat yang mulia ini...

Anonymous said...

Itulah kalau baca sekerat2, celup2... dah baca sampai habis? haaa admin tak salah, yang salah ialah tahap kefahaman . Apa yang nak penulis sampaikan ialah bangun jadi diri bani jawi... takkan itu pun nak jatuh kafir... apraaa hang ni.

ADMIN said...

Terima kasih sdr enrike. Kami hargai teguran serta pandangan anda dan akan memperbaikinya.

enrike said...

sdr/sdri Anon May 18, 2012 11:54 AM

kita boleh jadi tergelincir akidah (murtad/kafir) dengan tiga cara...

1. niat...
2. perbuatan atau
3. perkataan(ucapan/ tulisan)... ataupun ketiga2 sekali ....

ia boleh berlaku samada anda betul2 atau suka2...melawak atau main2 ...

sbg contoh jika anda nampak berhala ... dan anda cuma pura2 sembah.... walaupun anda pura2 atau main2 atau melawak tanpa ada niat apa2 anda tetap dianggap tergelincir akidah...

begitu juga perkataan atau ucapan.... dalam penulisan tajuk merupakan satu bahagian yang boleh hidup sendiri atau penegasan atau inti atau 'main idea' penulisan tersebut...

kebanyakan sistem dicipta untuk memfokus kepada tajuk... seperti RSS.. search engine..dsb.. otak kita berfungsi dengan cara yang sama... lebih2 lagi benda tersebut diulang berkali2.. apa akan terjadi jika anda membaca tajuk tersebut 100 atau 1000 kali.... apa yang kan terjadi pada anda atau orang2 yang membacanya.. tidakkah ia satu cara brainwash yang paling berkesan.... kenapa didalam TV ada iklan yang sama setiap hari?

ingat internet adalah senjata Dajjal yang paling ampuh... ia adalah pisau bermata dua... didalamnya ada kebaikan ... namun ia juga BANYAK kejahatan....

berapa banyak blog-blog yang bercerita tentang Islam dan menyuruh orang menjadi baik tapi iklan dikiri dan kanan penuh dengan gambar bogel!

saya harap anda nampak apa yang saya nak sampaikan...

Imo Gantra said...

Kpd bro enrike@enrique..nama lu pun dah cam barua portugis..maaf ye aku gurau aje.

Aku bunyi apa yang aku nampak..yang aku rasa aku tak dapatlah nak warnakan.

Lu bagi pisau belati bermata dua..tajam sampai ke pangkalnya..tapi tanpa hulunya..
Persoalannya..mana sudut boleh aku sambut dan pegang barang yang lu bagi?..
Apa niat sebenar lu bro?

enrike said...

kpd Imo Gantra,

komen saya merujuk kepada tajuk artikel asal yang telah di"update"... jadi tiada lagi isu disini...

apapun terimaksih kpd Admin yang prihatin dan berjiwa besar kerana berani menerima teguran serta membuat pembetulan segera..

maafkan saya jika terkasar bahasa...

Anonymous said...

Komen2 ternampak sebagaimana budaya yang berlaku di kalangan parti2 politik. saling berbalahan.... secebis dari product demokrasi itu sendiri.

Kita mengharapkan agar keluar idea bernas untuk kita cari kekuatan yang hilang. Biar nampak kecil tapi dapat diamalkan berterusan.

Nak hadirkan rumpun bangsa yang kuat melalui pembentukan setiap insan Melayu itu sendiri. saya telah cadang, keluarga telah dilatih, kami telah buat atas dasar percuma pada komuniti yang terdekat. Cuba lihat komen di artikel sebelum ini.

IQRA'...pH7

Anonymous said...

masih ada tangan2 yg cuba menghalang

difacebook page Kami benci saiful Bukhari dan salah seorang adminnya bernama Achik antara penentang kuat

ardinge said...

Ia tidaklah semudah yang dijangka kerana anasir subbersif begitu menonjol sejak wujudnya penyokong Anwar asuhan Kamaruddin Jaafat dalam PAS ini. Sebahagian besar orng UMNO menerima muzakarah ini dengan tangan terbuka, berbeza dengan ahli PAS sendiri termasuk Mahfuz Omar. Sekarang tergantung kepada kuasa ulama PAS. Andai mereka tewas, ia bakal terhalang.

Anonymous said...

Muzakarah bunyinya positif. Banyak harapan yang mahukan kejernihan setelah kekalutan sejak merdeka semakin bertambah keruh kini. Tapi selagi muzakarah di datas platform kepartian, bangsa ini sebenarnya masih di dalam kotak demokrasi. Dan selagi tak keluar dari kotak DEMOKRASI ini, muzakarah ini takkan membawa hasil yang diharapkan kami insan kerdil. Matlamat mesti jelas! TOLAK DEMOKRASI. Nak duduk bincang tak perlu atas label parti. Kami dah jijik dan jelik dengar nama apa saja parti. Sakit mata setiap masa terlihat lambang2 parti ada di mana2. Suburnya demokrasi kerana semakin hari semakin banyak lambang, logo parti2 ini tumbuh, hinggakan nak duduk muzakarah pun mewakili parti masing2. TOLAK DEMOKRASI!

Anonymous said...

Ya nak buang demokrasi bukan mudah kerana itulah satu2 jalan nak lantik perdana menteri (Melayu) kalau tak baik bagi negara kat cina je la.

muzakarah konon, sikit aku tak percaya. politik ni mana ada yang betul? ingat nik ajis tu ikhlas ke? saja nak test market pasal dah terkantol dengan karpal (karpal sorang pun boleh malukan pas)... hudud pun sama jer.. saja nak tarik pelanggan. sakit jiwa tengok cara orang melayu berpolitik, kalah budak tadika. cina dah nak ambil negara pun masih lagi nak main2... ego!

Anonymous said...

YA ALLAH SELAMATKAN AKU DARI POLITIK BERSYAITAN. AMIN!

Anonymous said...

UNTUK PENGETAHUAN ENGKAU MALAYU ITU MERUPAKAN ASAS BANGSA BAGI PENDUDUK ASIA PACIFIC TIDAK KIRA ORE MALAYSIA, INDONESIA, PHILIPHINO EVEN UNTIL JEPUN SEHINGGA AUSTALIA MAHUPUN HAWAI. IA MERUPAKAN TEMPAT BERTEBARAN BANGSA MALAY SEBELUM NAMA NEGARA TERSEBUT. SEMMG KITA SERUMPUN NAMUN NEGARA SHJ BERBEZA. INDO ITU MALAYU. PHILIPHINO ITU MELAYU. CUMA MELAYU ISLAM DIMALAYSIA NAMUN DITEMPAT LAIN TELAH DIPERCAPUKADUKAN MAKA KEHILANGAN NAMA BANGSA ITU SENDIRI DEMI UNTUK PELAJARAN SEJARAH BANGSA.

Anonymous said...

"UNTUK PENGETAHUAN ENGKAU"

siapa engkau tu?

Anonymous said...

Harapan hanya tinggal harapan. Tiada keikhlasan menjadi punca kegagalan.

jongos said...

Ramai yang kecewa dengan lagak PAS ini. Walau diterajui ulama (kononnya) tindakan mereka jauh lebih hina dari musyrikin. Sesudah lawan memberi laluan kepada apa yang mereka sendiri suarakan, berlakulah tikam dari belakang dengan tujuan menyusahkan dan mengkhianati pihak yang dipelawa.

Sesungguhnya amat malang bagi orang Melayu apabila ulamanya sanggup melakukan onar. Memperdaya seperti hasutan syaitan walau berseban tebal dan berjanggut panjang.. (oppps lupa pula iblis punya janggut lagi panjang).

Kesudahannya sampai bila2 pun mereka akan terus bernusuh hanya kerana dendam kesumat dan benci yang amat sangat. Jika dinilai, UMNO jauh lebih baik dan boleh dipercayai.

Semoga Allah membersihkan "nak sangat BERSIH" mereka dari kuasa yang sedikit itu. Mereka tamak haloba. Kalau bersama UMNO, semua yang mereka ada sekarang akan kekal. Memang nasib PAS memilih jalan serong bersekangkang dengan agen Yahudi Nasrani serta pendokong Islam Liberal yang halalkan seks bebas. Allah akan terik balik nkmat mereka yang tidak bersyukur. Itu janji Allah.

Silap2 PAS akan hilang pengaruh di Kelantan dan Kedah. Hilanglah negeri yang mereka dapat pada pru12 kerana terlalu tamak nakkan lebih lagi pada pru13 ini.

Anonymous said...

Nasib kita Melayu dihujung tanduk, tundukkanlah ego masing2

sintak buyong said...

ABATASA ii : Nmpk mcm niat serong jer...bagus punya propaganda ..islam ..quote good words topeng saja ka.

Anonymous said...

Ape la nasib anak2, melayu akan dtg...

PAS dh berpaling tadah. Keadilan ade agenda tersembunyi, UMNO kena fitnah...x lame lg boleh lingkup...

Sape boleh jaga ANAK dan CUCU org MELAYU???????

Innalillai waainnalillahirajiun...

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan