Monday, October 20, 2014

Akibat Jahil, acara Yahudi diwujudkan dalam negara: ANJING


Ratusan hadirin hari ini hadir pada acara “I Want to Touch a Dog” – sebuah acara bagi membantu orang ramai terutamanya yang beragama Islam untuk mengatasi persepsi negatif terhadap anjing.

Nampak tak niat mereka? Ya kenapa acara ini untuk orang Islam?





Ingat, inilah salah satu agenda Islam Liberal untuk rosakkan mental umat Islam Malaysia yang selama ini menolak kehadiran mereka di bumi bertuah ini. Siapa dalang ajaran sesat ini di Malaysia? Cari sendiri.. hehe

Setiap umat Islam sepatutnya tahu hukum menyentuh anjing dan dalam keadaan mana ia diharus atau diharamkan. Jangan pakai borong semua sama.... jangan terlalu liberal sehingga mengenepikan hukum hakam agama.
Apa matlamat sebenar penganjuran pesta sentuh anjing - 'I want to touch a dog' ni? Adakah untuk menjauhkan lagi umat Islam daripada hukum2 Islam secara halus? Dimulai dengan mengurangkan rasa jijik, rasa najis, dan rasa takut kepada binatang tersebut.

Ini bukan sentuh dan pegang lagi dah tapi sudah peluk-peluk. Lepas ni bolehlah tidur dengan anjing pulak..
.
 Khalijah AS

KEJAHILAN PROGRAM 'I WANT TO TOUCH A DOG'

I want to touch a dog. Sebuah program yang dilaksanakan oleh mereka yang jahil agama. Jahil ilmu fiqh mazhab Syafie. Jahil ilmu 'uruf. Jahil ilmu fitnah khilafatul 'uruf. Jahil ilmu fiqh Aulawiyat. Dan segala kejahilan yang terkandung di dalamnya.

Program yang mampu mencipta fitnah (kekacauan dan kekeliruan) di kalangan orang awam yang kurang ilmu fiqh. Contoh fitnahnya, akan wujud mereka yang ingin sesuka hati menyentuh dan membelai anjing tanpa sebab, akan wujud mereka yang berniat untuk membela anjing sebagai haiwan dalam rumah untuk bermanja (asalkan boleh sertu lepas pegang, kononnya), dan bermacam fitnah lagi.

Kita menghormati pendapat mazhab lain yang menyatakan tubuh anjing bukan najis jika tiada didapati najis mughallazah (air liur dan tahi) pada tubuhnya. Namun kita juga harus menghormati pegangan 'uruf masyarakat setempat di mana Malaysia berpegang pada pendapat mazhab Syafie. Bila anda ada di rumah orang, anda tak boleh buat rumah dia macam rumah sendiri, tak gitu? Walaupun tuan rumah tu hormati perilaku dan perbuatan anda, namun tak bermakna dia redha anda melakukannya di dalam rumahnya.

Di sini saya menjelaskan kembali hukum mengenai anjing. Program bodoh itu telah melanggar dua point yang saya berikan di bawah, iaitu point pertama dan kedua:

Hukum menyentuh anjing

1. Memang wujud khilaf di kalangan ulama mazhab-mazhab dalam bab tubuh anjing itu najis mughallazah atau tidak. Secara ringkasnya, dalam mazhab syafie menyatakan seluruh tubuh anjing adalah najis mughallazah (Imam nawawi, Mughni Al-Muhtaj, Khatib Syarbini), selain mazhab syafie (yakni mazhab hanbali, maliki, hanafi) menyatakan hanya air liurnya sahaja najis. Ini berdasarkan hadis:

“Sucinya bejana (bekas) salah seorang daripada kamu yang dijilati anjing adalah dengan dibasuh bejana itu tujuh kali dengan air dan pada basuhan pertama dicampur dengan tanah.”
[Hadis Riwayat Muslim, Abu Daud dan Ahmad]

Jadi, hukum menyentuh anjing memang ada khilaf. Yang pasti, haram SENGAJA menyentuh sesuatu yang akan menyebabkan perpindahan najis keatas tubuh kita. Jadi, menyentuh anjing dalam keadaan anjing itu atau tubuh kita basah/lembap/berair, maka haramlah menurut mazhab syafie kerana najis boleh berpindah.

Kenapa seluruh tubuhnya dianggap najis berat menurut mazhab syafie? Kerana pastinya anjing membersihkan dirinya dengan menjilat. Maka kemungkinan besar air liurnya ada di tubuhnya.

**Dalam program tersebut, adakah peserta dan trainer yakin sepenuh jiwa anjing tersebut tidak menjilat tubuhnya? Dan adakah semua mereka yakin benar anjing atau tangan mereka dalam keadaan kering? Jika tak yakin, bodoh namanya. Jika pegang pada "alaaa.. lepas pegang boleh sertu (samak ikut sesetengah pemahaman orang)", ikut hukum fiqh, sengaja meletakkan diri dalam keadaan menyusahkan juga dibenci agama.

Hukum membela anjing

2. Namun tiada khilaf dan telah ijmak (sepakat) antara semua ulama-ulama muktabar muttaqaddimin dan mutaakhirin bahawa, tidak dibenarkan seorang Islam untuk membela anjing menjadi haiwan belaan, sebagaimana kita bela kucing, yang kita peluk, cium, belai dan sebagainya, KECUALI membela atas 5 sebab yang dibenarkan, iaitu:

i. Untuk menjaga harta
ii. untuk menjaga tanaman
iii. untuk menjaga ternakan
iv. sebagai anjing untuk memburu
v. menjaga keselamatan keluarga

"Nabi SAW bersabda: Barang siapa memelihara anjing bukan untuk menjaga ladang atau ternak, maka setiap hari pahalanya berkurangan satu qirath." [Hadis Muttafaq 'Alaih]

Daripada Abdullah bin Umar dia berkata: "Aku mendengar Nabi SAW bersabda: Sesiapa memelihara anjing selain anjing untuk berburu atau anjing menjaga binatang ternak, maka pahalanya akan berkurang dua qirath setiap harinya."
[Riwayat Bukhari no. 5059 dan Muslim, no: 2940]

Juga daripada Ibnu Umar berkata: "Rasulullah SAW memerintahkan supaya membunuh anjing kecuali anjing untuk berburu atau anjing untuk menjaga kambing atau menjaga haiwan ternak."
[riwayat Muslim no. 1571]

"Barangsiapa memelihara anjing tidak untuk keperluan berburu atau penjagaan (harta/keluarga/diri/ternakan/ternakan), maka pahalanya akan berkurang sebanyak satu qirath bagi setiap hari"
[Hadis Muttafaq 'Alaih]

Daripada Aisyah r.a beliau berkata: “Telah berjanji Jibril dengan Rasulullah akan datang dalam suatu waktu, pada ketika janji itu telah tiba waktunya, Jibril tidak datang. Di tangan Nabi ada sebatang tongkat, maka baginda buang tongkat itu sambil berkata: “Tuhan dan RasulNya tidak akan menyalahi janji”. Kemudian Nabi melihat ke sebelahnya, maka baginda melihat ada anak anjing di bawah tempat tidurnya. Maka baginda bertanya: “Bila masuknya anjing ini?” Siti Aisyah menjawab: “Saya tidak tahu”. Lalu disuruh usir keluar anjing itu. Setelah anjing itu keluar datanglah Jibril dan Nabi terus bertanya: “Engkau berjanji denganku akan datang dan aku menunggu tetapi engkau tidak datang”. Jawab Jibril: “anjing yang berada di rumahmu yg menghalangi aku, kerana Kami (Malaikat) tidak masuk ke dalam rumah yang ada di dalamnya anjing dan gambar" [Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim]

Syaratnya:
1) HARAM bela anjing di dalam rumah
2) WAJIB beri makan minumnya
3) HARAM mendera atau mencederakannya
4) HANYA atas 5 sebab di atas sahaja

**Peserta-peserta program tu dah peluk, sentuh, belai anjing. Adakah ia dibenarkan? Tidak sama sekali.

3. Walaubagaimanapun, anjing tetap bukanlah haiwan yang wajar dicaci, dihina, dibelasah, dibunuh sewenangnya, dipukul, diseksa atau apa sahaja salah laku. Anjing tetap haiwan yang wajar diberi kasih sayang dan belas ihsan, kerana ia tetap makhluk Allah. Telah ada hadis panjang mengisahkan tentang seorang yang banyak dosa, yang memberi anjing minum, dimasukkan ke syurga kerana pahalanya memberi minum kepada anjing itu. Namun dalam hadis tu takde pun kata si pemberi minum tu peluk cium belai anjing tu. Cukup sekadar memberi keperluan kepada anjing kita dah dapat pahala.

Rujukan:
Halal wa Haram fi al-Islam (Prof Dr Yusof al-Qaradhawi)
Mughni Al-Muhtaj (Imam Nawawi)
Haza Halal wa Haza Haram (Abdul Qadir Ahmad 'Ata)


Maklumat tambahan : KEBENARAN ISLAM

Setiap yang Allah haramkan itu mesti ada sebabnya

KENAPA PERLU SAMAK ??

1) Persatuan Doktor Kesihatan Pediatrik di Munich - Jerman, mengatakan bahawa air liur anjing mengandungi pelbagai bakteria pembawa penyakit. Bakteria tersebut dapat menyerang organ dalaman manusia melalui sistem terbuka. Risiko penyebaran penyakit jika terkena gigitan anjing.

2) Dr. al-Isma'lawi al-Muhajir mengatakan anjing dapat menyebarkan virus Tocks Characins, yang mengakibatkan penglihatan kabur dan buta.

Tanah mengandungi dua bahan yang dapat membunuh bakteia/ virus iaitu Tetracyline dan Tetarolite. Dua unsur ini digunakan untuk proses pembasmian (sterilisasi) beberapa jenis bakteria.

Tanah merupakan bahan yang efektif dalam membunuh bakteria/ virus. Tanah kubur orang yang meninggal disebabkan sakit aneh tidak mengandungi sebarang bakteria/ virus di dalamnya.


Hal ini kerana molekul yang terkandung di dalam tanah bertindakbalas dengan bakteria/ virus tersebut sehingga memudahkan proses penguraiannya secara keseluruhan.

ADA AGENDA
Pendapat Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani tentang Pesta Pegang Anjing ni... saya sangat setuju dengan pendapatnya... semua ni agenda untuk merosakkan umat Islam.


Kempen sentuh anjing yang kononnya untuk membuang stigma dan mengatasi persepsi negatif orang Islam dan Melayu terhadap haiwan itu sebenarnya adalah 'jarum halus' bagi menyuburkan fahaman liberal dan pluralisme di negara.


SATU HAL LAIN....
Sedang semua sibuk kisah "anjing", semakin PUDAR plak citer "Octoberfest", "Wanita" ini & Road to Sg Buloh"... salah satu kepakaran Anwar Ibrahim & the gang - DIVERSION...

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar mengucapkan tahniah kepada penganjur dan orang ramai yang hadir pada satu acara yang membolehkan pengunjung, termasuk umat Islam, menyentuh anjing. Macam ada kaitan dengan PKR pula. Apa agama mereka semua? wajah bagai ajaran sesat Islam Liberal anutan tuan penasihat.

lepas kempen arak, mai anjing pula, lepas ni apa pula?
"Jangan lepas ini buat kempen babi pula dengan alasan bahawa babi sekarang sudah bersih dah diternak dalam aircond, yang mengamalkan tahap kebersihan mematuhi piawaian antarabangsa," tegas ust Mohd Kazim Elias.

Ianya gerakan yang cukup halus dan dimulakan dengan satu kempen secara kecil-kecilan yang akhirnya akan merubah dan menidakkan hukum dan itulah tujuan asalnya.

Thursday, October 16, 2014

Suara Yahudi Dalam Negara



"SABOTAJ"



Apabila kerajaan mahu menguatkuasakan GST bermula 1 April 2015, Pakatan Rakyat tampil pula dengan cadangan supaya CGT digunapakai. Apa itu CGT?

CGT atau Cukai Keuntungan Modal atau Capital Gain Tax (CGT) adalah cukai yang dikenakan dan dipungut dari hasil keuntungan penjualan dan urusniaga (transaksi) saham-saham, bon-bon, emas dan opsyen saham seperti ESOS (Employee Share Option Scheme – Skim Saham Pilihan Pekerja) dan sebagainya.

ESOS secara mudahnya adalah skim insentif bukan berbentuk wang yang diberikan oleh majikan kepada pekerja mereka untuk berkongsi risiko syarikat. Jika untung dapat imbuhan, jika rugi tak dapat apa-apa. Dengan kata lain hasil keuntungan penjualan saham-saham individu atau syarikat yang diurusniagakan di Bursa Saham atau yang bertukar tangan akan dikenakan cukai yang ditetapkan peratusan tertentunya oleh kerajaan (Pakatan).

Ini termasuklah saham-saham amanah hasil inisiatif kerajaan bagi meningkatkan ekuiti dan aset terutamanya kaum bumiputera seperti ASN, ASB, ASW, ASM, ASD, ASG, AS1M dan lain-lain yang diperkenalkan oleh Permodalan Nasional Berhad (PNB).

Begitulah halnya dengan saham-saham amanah yang diwujudkan atau yang diurusniagakan oleh agensi- agensi atau syarikat berkaitan kerajaan (GLC) di peringkat Pusat atau kerajaan-kerajaan negeri termasuklah juga urusniaga saham oleh KWSP, Tabung Haji, saham koperasi dan lain-lain.

Di mana selama ini keuntungan dari penjualan atau pemberian bonus dan dividen ke atas simpanan saham-saham amanah ini dikecualikan oleh kerajaan dari dikenakan sebarang cukai CGT.

Momokan dari pemimpin pembangkang bahawa GST akan membebankan rakyat bawahan hanyalah wayang semata-mata. Ini kerana jelas, CGT secara halusnya melemahkan pegangan ekuiti dan aset bumiputera dan juga menjauhkan pelabur asing.

Ini kerana pelabur asing hanya akan melabur di negara TANPA CGT. Malaysia sebagai negara membangun amat bergantung kepada perolehan dari pelaburan asing.

Mainan politiknya mudah. Pelabur asing lari, maka pendapatan negara berkurangan oleh itu amat mudah bagi pembangkang menyerang kerajaan kononnya tidak efisien menguruskan ekonomi dan bermain dengan emosi rakyat. Bagi chauvanist DAP pula, ini serampang dua mata. Melemahkan ekonomi bumiputera Melayu adalah agenda utama.

Apabila kedua ini berlaku, kerajaan dilihat sebagai lemah dan gagal membela nasib rakyat dan Melayu khususnya. Apabila ekonomi dalam keadaan lemah maka kerajaan harus menambahkan hutang. Apabila hutang bertambah, kerajaan dalam keadaan tersepit. Apabila tersepit, disinilah peranan yang akan diambil alih pembangkang.

Mengambil senarai ke – 5 dari 24 Protokol Yahudi;

Melemahkan semua kerajaan dan negara-negara yang ada sekarang sehingga mereka tidak mampu lagi untuk mempertahankan negara mereka dari musuh-musuh dengan melumpuhkan kekuatan ekonomi negara-negara tersebut dengan cara menggalakkan mereka berhutang dengan Bank Dunia yang dikuasai oleh Yahudi.

Penglibatan dalam peperangan atau berbelanja lebih daripada yang mereka mampu akan menyebabkan negara-negara tersebut terpaksa berhutang dengan Bank Dunia. Negara-negara yang berhutang itu kemudiannya akan terpaksa membayar balik hutang mereka dengan kadar faedah yang amat tinggi dan ini akan melemahkan kedudukan kewangan mereka.

Ini sudah tentunya akan menambahkan lagi kemarahan rakyat. Huru hara akan terjadi dan persoalan menarik untuk difikirkan :

SIAPA YANG BEROLEH KEUNTUNGAN POLITIK?

Tuesday, September 30, 2014

KEMANAKAH NAJIB MAHU MEMBAWA MELAYU?


TAK MUSTAHIL NAJIB ADALAH PM TERAKHIR DARI UMNO.(teori RAHMAN)

SILAU?

Sikap Najib tetap mahu mansuh Akta Hasutan petanda PM terakhir BN.


Kali ini sikap Najib semakin mendapat kritikan yang hebat terutamanya dari kalangan penyokong kerajaan.. Apa tidaknya, Najib menyatakan akan tetap berpendirian mahu Akta Hasutan di Mansuhkan walaupun mendapat amaran dari Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri.

Penjelasan lanjut boleh dibaca disini: http://www.astroawani.com/news/show/najib-ulangi-pendirian-mansuh-akta-hasutan-43326

Sudah ku katakan kepada anda sekelian, Najib ini sudah lagi tidak releven untuk memimpin negara. Dia cuma tahu ingin menjadi glamor kerana mahu rakyat menyebut2 namanya walaupon sebutan bermotifkan kebencian.

Beberapa page yang berani menegur antaranya Kelab Chedet & Saya Sayang Tun Dr Mahathir antara yang lantang berani menegur sikap Najib serta membawa suara Tun mahathir, tidak seperti page Friend of BN kerana adminnya terdiri dari pada kaki pengampu dan kaki kuat membodek Najib. Sebab itu tidak langsung disentuh tentang sikap Najib yang degil ini.

Sokongan kepada UMNO dan BN juga jatuh merudum begitu teruk.Apa yang lebih menyedihkan, mereka juga tidak akan mengundi BN serta memberi kesan kepada pihak disekeliling termasuk sanak saudara serta rakan. Tun sudah menarik sokongannya dari Najib Razak kerana setiap teguran-teguran Tun sudah tidak bermakna.. Mungkin juga kerana Tun sudah tidak ada kuasa.. Inilah dia Pemimpin yang jenis tak reti nak hargai jasa orang lain dan jenis tak sedar diri...

Baca disini teguran Tun Mahathir mengenai kesan pemansuhan Akta Hasutan




Makin menyampah lak aku tengok muka dia ni....  baca selanjutnya di sini



Kawan Dalam Selimut

Anwar Ibrahim............ Kawan Dalam Selimut!


Artikel ini adalah dari sambungan dari penulisan bertajuk Anwar Ibrahim.......... Berita Baik untuk Orang Melayu?

Ramai yang ada melihat atau mungkin terlihat apakah kesan/akibat dari permainan politik Anwar yang menjatuhkan Tan Sri Khalid Ibrahim. Dari sudut umum, tujuan Langkah Kajang itu adalah untuk meletakkan Wan Azizah sebagai boneka Anwar. Tetapi, dari sudut yang lain pula, nampaknya ianya juga bermotifkan untuk memporak porandakan PAS. Alahai........ kesian PAS............. hingga kini masih kabur untuk memilih yang mana kawan dan yang mana pula lawan! Mungkin kerana terlalu taksub hendak memerintah negara ini, sampaikan Anwar pun dianggap berdaulat! Apabila Majlis Syura PAS sudah mula ditikam belakang oleh pihak Anwarinas, itu sudah cukup untuk kita menanti yang retak akan terbelah jua nanti.

Syabas Anwar.........kerana ini berita baik untuk orang Melayu!

Dan yang menariknya pula, ada pula susulan selepas peristiwa diatas. Apabila Tun Dr. Mahathir menegur dan menasihati Azmin agar mentadbir Selangor dengan pendekatan sendiri...........Tun Perak Moden ini nampaknya bercakap dengan makna yang cukup mendalam. Dalam erti kata lain, masa sudah sampai untuk Azmin meninggalkan Anwar dan Azizah! Sekiranya ini berlaku, pastinya PKR akan berpecah pula kerana Azmin juga akan membawa penyokongnya menentang Anwar.

HEBAT SUNGGUH ...........SEKIRANYA HELAH MELAYU INI BENAR...........!

Sekiranya ini berlaku, maka secara tidak langsung Pakatan akan terbubar dengan sendiri akhirnya.
Dari pendapat penulis, hanya inilah caranya untuk menyatupadukan orang Melayu. Hikmahnya, ikatan Melayu kembali bertaut diatas dasar bangsa, agama dan negara!

Dan, apa pula agaknya yang akan berlaku pada parti chauvinist DAP? Sudan pasti mereka juga akan goyang kerana pergabungan Melayu itu menandakan undi mereka tidak diperlukan lagi untuk memenangi pilihanraya PRU14. Majoriti Bumiputera itu sudah mencukupi. Sekiranya ini berlaku, pasti penyokong DAP akan goyang untuk keluar dari parti kerana mereka takut ..........  susah mau buat duit ma....... kalau tak sokong kerajaan!!! "Haiya, lu sama gua abang adik ma........."  Itulah ungkapan mereka apabila terdesak atau memerlukan sesuatu dari kita.

Akhir kata, dunia akan terkejut dengan kejutan yang amat perit. Dan si Zionis pun pasti menepuk dahi mereka berkali2............. Alahai, aku kena tipu lagi!!!!

Terimakasih Anwar............. Berita baik untuk Orang Melayu?

Nota:- Penulisan ini adalah semata2 pendapat penulis dan tidak berdasarkan pada mana2 fakta. Maybe betul, maybe tak betul!



Dari Shakespeare of Malaya.

Thursday, August 28, 2014

jom TONTON video BEST

LAWAK...ter best ...... from Selangor with love






satu lagi kes mengejutkan... KURANG ASAM

KUALA LUMPUR - Sejurus selesai proses ikat jamin selepas dituduh di Mahkamah Sesyen di sini, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad diludah, disembur air, ditampar dan dilemparkan kata-kata kesat oleh seorang lelaki tidak dikenali sebentar tadi. 


Thursday, August 14, 2014

Wayang Jijik Politik Selangor







Kata seorang pemerhati:

Ya teruskan menonton drama epik abad ini. Persoalannya:
 
Adakah Pas akan terus mengikut telunjuk puak gereja?

Wajarkah pusat2 dan kilang2 beer terus dibuka seperti mana satu ketika dulu Pas bersungguh sungguh mahu menutupnya?

Relakah para doktor dan alim ulamak Pas membiarkan hiburan rumah urut dan seks bebas oleh wanita asing terus menerus beroperasi di Selangor?

Sanggup tak Pas membiarkan masyarakat menghabiskan duit di pusat2 mesin judi dan stable kuda?

Adakah Pas suka melihat persekitaran Selangor dikotori dgn najis2 babi?

Hakikatnya PKR DAP bukannya mahukan Azizah untuk Selangor. Mereka sudah lama melaungkan slogan

''Jesus for Selangor".

Sudikah para pejuang Pas menerima slogan ini?


# itu juga kata hati sebilangan rakyat Selangor


Ini pula suara pemimpin PAS

SHAH ALAM - Pimpinan dan ahli Pas Selangor akan sentiasa patuh apa sahaja arahan dari Pas Pusat susulan pemecatan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim daripada PKR, tegas Pesuruhjaya Pas negeri, Iskandar A Samad.

Iskandar A. Samad

Iskandar menerusi satu kenyataan berkata, pihaknya akan berpegang kepada apa yang diputuskan 10 Ogos lalu sehingga satu ketetapan baharu dibuat dalam mesyuarat Ahad ini.

“Pas Pusat akan bermesyuarat pada 17 Ogos ini untuk menetapkan pendirian Pas tentang kedudukan Tan Sri Khalid.

“Walau bagaimanapun Setiausaha Agung Pas Datuk Mustafa Ali, pada 10 Ogos lepas telah mengarahkan Exco-Exco Pas agar terus berkhidmat di dalam Kerajaan Negeri pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim. Oleh yang demikian Exco-Exco Pas akan menjalankan tugas mereka seperti biasa,” tegasnya.

Empat Exco daripada Pas hari ini mengotakan janji apabila hadir seperti biasa ke mesyuarat Exco Selangor walaupun diminta oleh DAP 'memboikot' sidang itu sebagai tanda solidariti kepada Exco yang dipecat semalam.

Mengulas lanjut, Iskandar berkata, arahan tetap patuh ini selari dengan perkenaan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah agar Tan Sri Khalid meneruskan tugas beliau sebagai menteri besar.

“Saya yakin pimpinan dan ahli-ahli Pas akan sentiasa bertindak menurut keputusan-keputusan peringkat tertinggi parti malah Ahli-Ahli Dewan Negeri telah mengangkat sumpah sebelum hari penamaan calon pilihan raya umum yang lepas supaya sentiasa mematuhi arahan parti,” katanya.

# Apakah PAS akan terus tertewas kepada Anwar seperti selalu??
   Benarkah... wang ratusan billion ringgit jadi punca kemelut? 

nampaknya tidak mustahil Pas buat u-turn

Tuesday, August 12, 2014

FOKUS: TSKI memukau Rakyat Malaysia


Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim
TSKI menjadi semakin popular. Mampukah dia melumpuhkan bekas 
partinya  (PKR)? Khalid makin disayangi oleh rakyat Selangor yang
juga enggan ber 'MB' kan seorang wanita.

Apa yang lebih menarik UMNO istiharkan secara terbuka akan menyokong TSKI termasuk jika berlaku undi kepercayaan dalam DUN Selangor. Ini secara tidak langsung memberi sokongan moral kepadanya dalam usaha melawan bekas bossnya. Andainya PAS tidak mengubah pendirian (U-turn), tentu ia menambah kekuatan TSKI dalam mengharungi peperangan sengit dengan PKR dan DAP. Sekiranya berlaku di luar jangkaan, ditakdirkan TSKI menang dalam kegawatan ini, ia akan menjadi detik kegagalan yang amat memalukan DSAI. Namanya akan tercatat dalam sejarah Selangor.

Hanya kerana berkehendakkan isteri sendiri menjawat jawatan MB, boss PKR kini terpaksa menghadapi kekalutan luar jangka. Wajarkah tidakannya ???


kesihan.. wajah kecewa seorang pemimpin apabila gagal (menguasai PAS)


Apa akan berlaku esok, esok esok dan hari2 ke hadapan amat mengujakan seluruh rakyat Malaysia

Tiba2 TSKI menjadi figur hebat dan secara tidak disangka mampu mencabar DSAI setelah DSAI dengan angkuh memecatnya tanpa mengikut saluran yang wajar. PAS pula tiba2 menjadi sangat penting. Akan tetapi secara tidak langsung, PAS sedang dinilai oleh sebahagian ahlinya yang waras samaada parti itu masih kekal menjadi pakturut DSAI ataupun telah kembali pulih dalam tindak tanduknya. Cukuplah PAS dimalukan DSAI/PKR berulang kali sebelum ini.

Kini PAS menjadi faktor penentu samaada akan berlaku perubahan atau tidak dalam politik Malaysia. PAS bakal kembali berdiri megah membawa wadah perjuangan sebenar tanpa gangguan PKR dan DAP. Tidak mustahil, jika berjuang bersendirian PAS bakal menyapu bersih semua kerusi yang kini dipegang PKR. UMNO Selangor masih lemah dan tiada kekuatan untuk memenanginya.

Mungkinkah faktor TSKI ini akan menjadi titilk perubahan yang tidak dijangka, Penganut Islam kembali bersatu dan berjuang mengikut lunas sewajarnya sebagaimana ysng dituntut agama (setiap mukmin itu bersaudara). Apa pula nasib Anwarinas dalam PAS? Sama2 kita tonton episod seterusnya.

DAP pun menjadi rimas dan seram sejuk. LKS mula ragu terhadap masa depan PR yang terhasil dari kemelut ini.  Persoalan yang muncul ialah kenapa mereka hendak sangat TSKI disingkir? Adakah DAP mula bimbang akan bercerai dengan PAS (selama ini hanya jadi bahan buli). Mungkin mereka ada ikhtiar untuk halang penceraiaan ini. Apa yang peliknya kenapa DAP tak pernah sayangkan PAS!

Perkara paling menarik dan amat dibenci olek PKR dan juga DAP ialah kemungkinan TSKI akan beralih kem menjadi ahki PAS dan seterusnya menjadi MB pertama daripada PAS di Selangor. Tentu sekali ia amat menyakiti dan menyumbang keruntuhan PR. Mustahil DAP dan rakan karibnya PKR akan sanggup menelan semua ini. Orang Melayu pula dilihat mempunyai peluang untuk bersatu semula setelah sekian lama dipisahkan. Orang Melayu mesti bersatu hati menyokong persefahaman UMNO/PAS ini jika berlaku demi masa depan Islam. 

Realitinya masalah di Selangor ini disebabkan kedegilan DSAI yang mahu terus melantik isterinya menjadi MB perempuan pertama dalam negara ini walaupun ia agak ganjil pada pandangan agama. Beragamakah DSAI? Ia menjadi perhatian ramai phak. Ia bukan disebabkan Khalid tetapi disebabkan Anwar dan orang sekelilingnya. Hakikatnya ia adalah ketentuan Allah jua.

Adakah PAS sudi berketuakan seorang wanita? Jika jawapannya ialah "YA", ia menunjukkan PAS telah jauh berubah meninggalkan perinsip agama dan utamakan kepentingan politik. Penyokong2 PAS akan memikirkan semula sokongan terhadap sikap pemimpin mereka.

Begitu juga dengan Sultan Selangor, sudikah Baginda Sultan menerima wanita sebagai Menteri Besar? Adakah Anwar (DSAI) pernah memikirkannya sebelum ini?

Apa pula pandangan ahli PKR terhadap nepotisma setelah berlaku perkara ini?

Pastinya ia akan menelan kos yang besar untuk selesaikan krisis ini.



Anwar jumpa Hadi bincang isu MB Selangor?
Mampukah DSAI ubah pendirian DSHH, ia bakal menentukan senario baru 
Pakatan Rakyat yang sememangnya sangat rapuh



Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan