Tuesday, December 27, 2011

Robert Kuok, Roti Massimo dan Babi


Bagaimana kita hendak mempercayai kaum ini?
kekayaan = boat bersadur emas


Babi untuk makanan orang Islam. Apa tindakan kita?
Kempen Roti Gardenia vs Massimo


IKLAN BOIKOT PRODUK MELAYU DAN SOKONG PRODUK CINA DILANCARKAN DI FORUM DAN BLOG CINA

Komen pembaca PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia)

Dalam hal ini, nampak sangat orang cina berpakat mencari pasal dengan org Melayu. Mereka mungkin tidak berani melakukan serangan secara terbuka. Tetapi mereka secara berpakat melancarkan serangan halus dengan memboikot dan memburuk-burukkan perniagaan milik Melayu, Perkara ni saya rasa memang dah berlaku sekian lama dan mungkin kita saja yang tidak sedar atau mengambil pusing memandangkan ianya tidak secara direct ditujukan kepada keluarga kita. Namun jika kita tanya kawan-kawan yang berniaga, mereka dengan mudah boleh cerita betapa mereka sekian lama menghadapi boikot secara pakat oleh bangsa cina.

Kalau beli bahan mentah untuk diproses jadi produk keluaran Melayu seperti makanan ayam, telur, beras,tepung, susu, kopi, ikan, sayur, buah-buahan atau bahan keperluan pembinaan seperti simen, kayu, paku, skru, besi, atau apa saja yang kita beli daripada mereka. Mereka akan mengenakan harga lebih tinggi daripada bangsa lain.

Ini menjadikan kos pengeluaran dan pembinaan kita lebih tinggi. Para pengguna Melayu pula macam tak ada hati langsung untuk menolong sesama kita usahawan Melayu sebaliknya hanya mencari yang lebih murah dan mudah.

Akhirnya perniagaan Melayu menjadi malap dan bungkus. Akibatnya amat kuranglah institusi perniagaan Melayu dan anak-anak kita terpaksa bekerja jadi kuli batak bangsa lain. Salah Melayu tidak sokong Melayu dan akibatnya anak-anak kita yang tanggung jadi bahan maki hamun cina sampai mati.

Malah ada kes yang dilapurkan anak-anak Melayu jadi habuan seks bos-bos cina mereka. Diajaknya anak kita yang kerja sebagai marketing atau pembantu pejabat ke luar negara untuk urusan perniagaan dan diperdaya untuk ditiduri dan dijadikan habuan seks sampai puas dikerjakan mereka.

Dendam mereka kini makin membara kerana mereka melihat Melayu semakin lemah dan berpecah, tiada siapa nak pertahankan nasib anak2 Melayu.

Kini mereka secara jelas cuba menjatuhkan gardenia. Mungkin kerana gardenia tidak lagi membeli tepung kilang fmm milik robert kuok yang didapati mengandungi protin babi.

Tepung untuk permit impot ap subsidi yang kerajaan bagi dibeli dengan kualiti yang paling rendah, kalau di negara china tepung gred ini digunakan oleh kerajaan china untuk membuat makanan babi. Tepung ini lah yang diimpot oleh robert kuok utk rakyat malaysia.

Tepung ini dicuci bleaching dan ditambahkan protin babi supaya menepati spesifikasi. Impot makanan babi, kemudian dia claim subsidi bernilai ratusan juta setahun. Ertinya rakyat malaysia sama taraf dengan babi. Kalau kita makan roti biasa yang menggunakan tepung gred ini umpamanya roti canai, capati, atau roti massimo ertinya kita makan roti babi.

Inilah kerja robert kuok yang mendapat ap special tepung dan gula selama 50 tahun oleh kerajaan malaysia. Sama macam ananda krishna mendapat special broadcasting permit selama 30 tahun.

Bila gardenia enggan membeli tepung fmm robert kuok kerana terbukti ada dna babi, dia naik bengang dan membuka kilang roti massimo. Yang baghalnya, dia ambil pulak budak Melayu bekas manager kilang gardenia untuk jadi ketua kilang massimo dan meniru semua produk gardenia.

Sebagai seorang journalist Melayu, saya memiliki network besar untuk mengorek aktiviti robert kuok. Saya kira, segala kekayaan dia dengan harta berbillion dengan bot bernilai 20 billion adalah memang betul dia ni tycoon.

Saya amat sakit hati ketika wawancara dengan robert pengimpot tepung babi ini. Adakah patut dia kata kekayaannya bukan berasas dari malaysia sahaja kerana dia memiliki harta perniagaan berbillion di china dan seluruh asia.

Apa yang benar dan pasti, robert memang memulakan perniagaannya dari malaysia dengan bantuan tun mahathir. Kalau tun tidak membuka peluang untuknya nescaya dia masih duduk jual hand phone di petaling street.

Dalam career saya tidak boleh melepaskan geram saya. Tetapi di bog ini saya ingin meluahkan isi hati saya yang terpendam selama ini tanpa perlu bahasa persuratan sangat.

Saya kira kerajaan dah terlebih bagi muka.

Robert dah kaya vincent tan dah kaya, ananda pun dah kaya, apa lagi mau bagi special ap. Bagilah pada orang lain pulak.

Melayu punya ap bukan macam mereka special ap, ertinya tiada orang lain boleh impot. Melayu punya ap boleh impot kalau mampu dan orang lain juga boleh dapat ap yang sama.

Mereka punya ap lain, exclusive ap. Tiada siapa boleh import melainkan mereka.

Kalau beginilah caranya, lebih baik kerajaan cari satu daerah dan bagi mereka jadi raja, malah kuasa mereka lebih dari raja kerana raja Melayu pun tidak dapat special ap.Produk roti massimo pula sudah sah menjadi senjata mereka menyerang kepentingan dan perniagaan Melayu.

Dalam senario lain, robert kuok yang menguasai golden screen cinema dengan rakusnya menghalau semua stall outlets jenama 1901 milik Melayu dan menciplak konsep yang sama diletakkan dalam rangkaian panggung wayang gsc. Produk makanan diambil dari sumber yang kita tak tau halal ke haram.

Jelas mereka ini benci dan anti Melayu.

Puas hati saya dapat menulis seperti ini, tidak dalam akhbar yang saya bekerja sekarang. Namun atas rasa cintakan agama dan bangsa saya luahkan jua perasaan ini. Maaf kalau saya terkasar bahasa.

Soalnya, apakah tindakan kita? Fikirkanlah bersama.

Boikot tetap boikot massimo, Sokong Gardenia, atau lebih baik buatlah roti muslim sendiri.


Dan sungguh orang-orang kafir yang sebelum mereka (kafir Mekah) telah mengadakan tipu daya, tetapi semua tipu daya itu adalah dalam kekuasaan Allah. Dia mengetahui apa yang diusahakan oleh setiap diri, dan orang-orang kafir akan mengetahui untuk siapa tempat kesudahan (yang baik) itu.Quran [13.42]

Maka ingatlah orang kafir itu sentiasa mengadakan tipu daya bagi menyesatkan orang Islam, kerana rakan mereka adalah syaitan yang sentiasa mendampingi mereka. Sentiasalah berwaspada terutama tipudaya makanan yang bercampurkan dengan DNA babi, berapa banyak orang-orang Islam yang berjaya disesatkan disebabkan makanan yang haram? murtad, ajaran sesat, sekularisme, gejala sosial yang tak terkawal semuanya berpunca dari makanan yang haram. Jadi berwaspadalah wahai orang Islam, sentiasa sucikan diri dari kotoran cacing kotor babi dengan Bismillah, ayat suci al quran dan air zam-zam

Posted by Pengikut Nabi Muhammad

Tamak haloba dan tidak pernah merasa puas. Sesudah kaya mereka kembali kepada tabiat asal mereka mencari kuasa. Mereka rata-ratanya bermulut manis di hadapan kita. Di hati mereka penuh dengan semangat kecinaan. 

Robert Kuok Khianati Malaysia? Beginilah kaum Cina berkerja. Mengambil kesempatan dan berpura-pura. Mengaut kekayaan melalui sikap bermuka-muka, bila sudah kaya raya mereka berpaling tadah. Jelas Robert Kuok membenci Melayu sebagaimana Lim Kit Siang juga.

Mengapa mereka melakukan sabotaj ini di masa orang Melayu khususnya Islam becerai berai? Kini mereka menunjukkan belang mereka sebenar. Tidak mustahil selepas ini akan berlaku lebih banyak pengkhianatan dari bangsa Cina terhadap bumi tempat mereka menumpang hidup dan membuat duit.

Najib, Robert Kuok and the Chinese PM

Recently, the government offended Robert Kuok, as a result, the Malaysian economy suffered a great blow! After the official Chinese Premier Wen Jiabao's visit to Malaysia , the Najib government now really understands Robert Kuok's influence on China !
In order to benefit their cronies, they arm twisted to swallow up Robert Kuok’s sugar empire. The cronies get richer by 10’s of billions, but it caused a national loss of more than 200 billion! Those who have insider info can only curse: PKHKC it!
Malaysia's Sugar King was forced to leave Malaysia, but became the world’s sugar king! He bought the world's largest sugar mills in Australia, invested USD10 billion, it is the world's largest sugar cane sugar refining industry, living up to the name of the world’s sugar king.


Industri makanan dan sumber makanan sepatutnya hanya diserahkan kepada orang Islam. Jika tidak semakin banyaklah kerja sabotaj dilakukan oleh mereka. Semoga pihak berwajib cepat mengambil iktibar dari masalah ini.


61 comments:

.. said...

Orang dah nak balik...tinggal tunggu masa di panggil pulang..
Memang biasanya merapu..BUANG TABIAT kata orang tua...
Tak ada amalan yang pecuma..sini lepas dijulang2..kat sana sangkut tetap sangkut..
Bangsa yang satu ni bukannya tahu nak mengenang jasa..apa lagi nak membalas jasa..
Dia orang ingat kita semua diam..tak berani mungkin..tak tahu lagi...diam memendam ni..tunggu masa nak MELEDAK.
Cina Bukit..ko tunggu laa kjap lagi.

Anonymous said...

Satu syor untuk Gardenia,

Tolong keluarkan biskut wafer/wafer cube yang halal & no transfat. So far hanya ada satu saja produk sebigini yang dikeluarkan oleh syarikat di malaysia . Dan jumpa satu saja yang di import dari luar negara.

Kalau boleh, kurangkan manisnya.

Gardenia apa kata. Nak pelbagaikan produk tak???

Saya mesti sokong!

Anonymous said...

harap peniaga melayu sedar isu2 mcm ni...pemilik2 badan koprat melayu boleh ambil peranan lain mcm syed mokhtar ni..cuba bantu kebergantungan peniaga kecil melayu dengan kurngkan tier2 supply dr cina ..contoh mcm kedai 1 malaysia.. badan swasta pon bleh amik peranan mcm kerajaan gak.. bleh amik konsep wakaf koprat dr amalkn sistem kapitalis ala barat..buktikan koprat melayu yg mungkin lahir dgn bantuan kerajaan ni high class koprat..bkn keparat..

Anonymous said...

Salam,

rasanya kita boleh ambil pengajaran dalam perlakuan solat jemaah.....rapatkan saf...betulkan niat

masih belajar, sila tunjuk ajar. terima kasih

Anonymous said...

Haai... roti pun politik... apakah masalah kaum kita ni?

Anonymous said...

tak habiskah fitnah-fitnah dumno? hang tau betapa miskin kat kampung kita ni?

Anonymous said...

anon 726 dan 728
hai dah byk sgt ke telan roti babi robert kuok? ko tu yg 24 jam asik politik x abis2 umno. sbb tau kita ni miskin la penulis buat artikel ni nak bg sedaq org mcm hangpa lenkali support produk melayu muslim. kalau hang beli produk melayu muslim depa akan bayaq zakat yg duitnya akan mengalir pd org2 miskin. kalau hang ketegaq jgk nak buang duit bg robert kuok alamatnya dia buat rumah sadur emas la plak pas ni. bodoh piang betui hang ni.

jentayu

Anonymous said...

Salam..
Keburukan -keburukan yg terserlah ini ada permulaannya dan ianya tidak terjadi dgn sendiri..
Mengapa ini semua terjadi adalah disebabkan tangan-tangan kita sendiri..
Orang-orang kita yg membuat dasar kemudian kita sama-sama menangisinya..
Sampai kini pegangan ekuiti Bumiputera tak sampai sasaran tiga puluh peratus..
Jd kemana perginya lebihan tujuh puluh peratus pegangan saham ini?
Bagaimana golongan teramai menerima pegangan yg sedikit,golongan yg sedikit mendapat pegangan yg byk..Ini yg menyebabkan kita masih bergelut dgn keadaan ekonomi domestik kita saban hari..
Sy meraikan pendedahan ini ttp perlu kita renungkan bagaimana ianya bermula..Ia tidak terjadi secara tiba-tiba..
Org-org yg diberi tugas ternyata telah gagal melaksanakan dasar yg menjaga kebajikan kita semua..Kebajikan hanya dinikmati oleh golongan-golongan elit,ttp kita dilayan spt peminta sedekah..
Nk terima bantuan Zakat pun ada tarikh luput,mcm mana Islam nk makmurkan penganutnya?
Apakah kemiskinan pun ada tarikh luputnya?
Jika nk memudahkan urusan pun jgnlah smpai membebankan org-org miskin yg sudah terbeban hidupnya dibumi sendiri..
Inilah contoh bagaimana org-org Melayu yg mengaku Islam melayan saudara-saudaranya sendiri..Sy x mahu bicara psl Golongan Koprat krn karenah birokrasi mereka lbh teruk lg..Sy hanya sentuh bab pengurusan Jabatan Agama terlebih dahulu supaya kita mendapat gambaran jika bahagian yg inipun sudah mendapat kecaman berkali-kali,apatah lg pd sektor-sektor yg lbh Sekular dari itu..
So x pyh nk citer panjang psl isu neh krn arkiteknya bukan org-org yg kita kecam..Mereka hanya org yg menikmati hasil dari tangan-tangan yg menandatangani MOU,ttp org-org yg mengaku dirinya pejuang bangsa,yg mendakwa tanpa mereka Melayu akan merempat,tanpa mereka negara akan bankrap dan mcm-mcm retorik lg..
Mereka inilah yg menjerumuskan kita semua kedalam selut yg dalam ini..
Siapakah Buisness pertner mereka,siapakah yg mengambil sub dari kontrak-kontrak yg mereka menangi,adakah kita?
Sori lah, kita langsung x dipadang,kita hanyalah layak jd buruh,tukang pantau projek,tukang peras ugut,tukang curi pasir dan lain-lain kerja Algojo..
Sedar lah diri kita ni sipa pd pandangan mereka..

Anonymous said...

anon 7;26 dan 7;28 adalah bdk melayu bodo yg sama..takdak keja lain asik menyalahkan umno...ini isu agama,bangsa dan negara..taktau la klu hang sanggup makan makanan yg ada babi..hang sanggup tgk bangsa melayu lemah dlm ekonomi/hang jadi kuli cina..hang sanggup negara ini di kuasai sepenuhnya sosial,ekonomi politik oleh cina mcm yg dah berlaku pd singapura..semasa kita tidak sependapat antara satu sama lain barang di ingat,bangsa asing itu tidak kira dr parti apa pun mengambil peluang mendpt dan mendpt sesuaatu yg besar dr kita dan akhirnya mrk akan dpt menguasai sepenuhnya spt yg tlh berlaku kpd singapura..JADILAH ORANG MELAYU MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI..

Anonymous said...

Jangan memfitnah.. Bile pulak bot bersadur emas to Robert Kuok yang punye? Mana buktinya?

Anonymous said...

anon 11:47 cari sendirilah bongok. bodoh punya mat rempit, semua nak kasi puting. malas belajar malas kaji malas cari. padanlah kena tipu jer.

Anonymous said...

LUCU membaca komen2 di sini...

Kalau forum Cina, mereka BERSATU mengutuk orang Melayu tak kiralah FAKTA atau PALSU.

TETAPI, di forum Melayu, sibuk KUTUK sesama sendiri. Bak kata pepatah, MENANG BERSORAK KAMPUNG TERGADAI.

Saya tersenyum......(dalam hati menangis)

Anonymous said...

awak cakap tepung babi dan roti babi ni, mana buktinya? dan anak melayu jadi hamba sex pun takde bukti. Macammana kami boleh percaya kepada awak?

Anonymous said...

penulis blog ni sila keluarkan bukti yang kukuh,kalau tidak, kami susah nak percaya isi kandungan blog ni. penulisan yang hanya mengunakan unsur perasaan tetapi kurang bukti dan logiknya, menunjukkan penulis ada niat yang lain. adakan awak nak mencerobohkan perpaduan di malaysia?

admin said...

Salam,

Terserah kepada pembaca menilai cerita yang dipaparkan. Zaman ini dipenuhi pelbagai muslihat yang sukar dikesan. Sekiranya nak percaya, percayalah jika tidak percaya pun tiada siapa melarang. Kalau rajin mencarinya, pasti anda jumpa segala maklumat yang anda kehendaki, tak perlulah semuanya disuapkan. Penulis tidak berniat menggugat ketenteraman, namun menjadi tanggung jawab kita semua mengkhabarkan perkara yang wajib untuk selamatkan ummah zaman yang semakin gelap ini. Tiada siapa yang mahu bermain dengan babi. Harap faham.

Anonymous said...

betullah, kalau saya penulis blog ini, saya pun tidak akan berikan apa-apa bukti. berikan bukti hanya akan membazirkan masa saya untuk menulis karangan lain yang boleh menghina kaum lain dengan lebih mendalam.

Anonymous said...

selagi karangan ini boleh dilihat oleh orang tertentu dan dipercayainya, motif penulis sudah tercapai. tidak perlulah perduli siapa-siapa yang tidak percaya. bukan?

Anonymous said...

biasalah, ini blog penulis, penulis hendak meluahkan apa-apa perasaan pun boleh,kan? tidak siapa larang, ini negara demokrasi.tetapi pembaca perlu pandai menilai,sebab penulis sendiri pun kata " Zaman ini dipenuhi pelbagai muslihat yang sukar dikesan".

Anonymous said...

masaalah nye diorng ni dah melampau nak berniaga xde sape halang yg penting jgn la nak menjatuh kan pesaing dgn cara kotor camni, lg satu jgn la babitkan kan benda ni dgn politik ni bukan masanye yg penting islam melayu kena bersatu baru agama dan bangsa kita kuat ini tgok orng jatuh kan perniagaan bangsa kita bukan nak tolong nak jatuhkan lg, smpai bila kita nak maju, sbb kita berpecah la bangsa lain bijak ambik peluang jatuh kan bangsa kita.

Anonymous said...

saya setuju dengan admin. pada yang rasa nak bukti pergilah buat research, lagi bagus kalau boleh baca & faham tulisan cina, sebab comment dari mereka ni dalam bahasa cina, contohnya : masyarakat cina dihasut tolak produk berkepentingan melayu

Lagi best bila dah ada bukti pun pasti ada ramai yang nak mempertikai.

KJ amal said...

Mereka yg terkeliru trus trkeliru. Yang buta trus buta. Yang bodh trus bdoh. Apa nk buat, Melayu jadi bdoh smpai gini. Klau x mkn roti ni boleh mati ke? Cina ni jatuh mskin ke? Hanya org yg biasa mkn babi atau pertahankan babi...

Anonymous said...

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].

Anonymous said...

Allah Subhanahu Wata'ala berfirman dalam ayat 19, Surah An Nuur tafsirnya:

"Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebahnya tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat dan ingatlah Allah mengetahui segala perkara sedang kamu tidak mengetahui yang demikian."
Membuat fitnah itu dipandang berat dan dilarang oleh agama Islam, sebab ia boleh menimbulkan permusuhan dan permusuhan pula boleh menimbulkan kepada perpecahan dan huru-hara. Fitnah adalah tuduhan yang tidak benar dan tidak berasas dan perbuatan itu mendatangkan azab di akhirat kelak.

Anonymous said...

Salam...

Niat di hati penulis blog kita tidak tahu, tapi Allah Maha Mengetahui....
Kepada saudara - saudara yang menyatakan /berkata benar kerana Allah, aku doakan aku & saudara - saudara semua dirahmati Allah, jika dusta..sesungguhnya azab Allah amat pedih...

helmi said...

kesimpulannye..umno bodoh..tu je la yg dpt sy simpulkan..

mat jumbo said...

oh yea betul tu. Nasib baik dia bodoh, kalau pandai macam PKR tahlah, rasanya dah lama Melayu makan tahi Cina.

Anonymous said...

ada ker teh melayu?
kopi melayu baru ada kn?
gula=cina.
roti=cina.

kalu korang makan roti cecah air teh/kopi cap tupai/kapalapi etc pagi2, korang sdg memperkayakan mereka, makan semua produk mereka setiap pagi dgn lengkap.
di cameron highlands kalo bukan ladang teh boh perusahaan tok pek, ladang lain perusahan keling.
sayur mayur pon byk dorg punya kt sana..
melayu muslim sdg diperbodoh oleh yahudi kaifeng!

Anonymous said...

saya orang chinese. saya nak tanya penulis untuk comment yang atas. Bila orang chinese di malaysia tiba-tiba jadi orang yahudi pulak? peliknya....ohh...dna mutation kot...haha.
bang, biar saya nasihat mu, ingatlah Fitnah adalah tuduhan yang tidak benar dan tidak berasas dan perbuatan itu mendatangkan azab di akhirat kelak.

Anonymous said...

bukan semua cina kaya raya. mungkin kamu semua kenal robert kwok, tapi adakah kamu semua kenal mak cik cina yang membasuh pinggan dalam restoran? adakah kamu semua kenal penoreh getah cina dalam ladang? adakah kamu semua kenal pelajar cina straight A dalam spm tapi ayah tak de duit hantar dia ke university, kerajaan pulak tak bagi biasiswa, alasannya kuota sudah penuh. dalam cina, jugak ade banyak orang lagi hidup susah. janganlah sesekali anggap mereka yang merompak kekayaan kamu.Siapa yang mengakibatkan gula, tepung, minyak naik harga? jawapannya senang :orang yang kerja di putrajaya

Anonymous said...

anon 11 am
mmg semua bangsa ada yg miskin. jgn nak melodramatik la cina babi oi. siapa kata cina2 miskin tu rompak harta kami? yg kami kata cina2 kaya mcm robert kuok tu! nak masuk company cina kena pandai cakap mandarin apa lancau? padahal keje salesgirl/boy je. aku duduk malaysia ke atau dok fujian, china ni? tu dah kira tutup peluang kan. x kira lg diskriminasi keje company cina x naik pangkat, xleh semayang, gaji lain utk pangkat yg sama, dlm meeting ckp cina. semua benda ni berlaku jgn nak deny la sbb aku sendiri alami. tah kenapa ko jd bodoh ckp org putrajaya naikkan harga apahal. tu ko ty la tokey2 ko yg kuat berkartel sikit2 ugut kerajaan. kjaan boleh bg subsidi je la. harga masih market price yg byk mata sepet babi kau tu tentukan. kalau kerajaan boleh tentu harga naik/turun kita dah lama jadi negara komunis la bahalol. ni aku keje putrajaya nak sahkan kat kau cina pukimak!

jentayu

Anonymous said...

funny and childish view. good luck jentayu.

Anonymous said...

ada org comment roti=cina, gula=cina...
amboi,, apa yang dikuasai oleh melayu, pijirlah sendiri...tau salahkan dan kutuk org lain saja tapi tak pernah pikir kelemahan sendiri dan cuba mengubahnya...bila nak maju kalau semua mcm kamu. nasib baik hanya sebilangan kecil bangsa melayu yang macam orng yang kurang matang di sini.

Anonymous said...

bang, azab yang dahsyat menantimu di neraka.

Anonymous said...

bang jentayu, azab yang dahsyat menantimu di neraka.

googlethe cock said...

dah main hukum pulaaak... bila naik pangkat jadi hakim ni? neraka ko punya ke? hehehe .. tok guru dah bagi lesen kot.. sbb tok guru dah ada tugas daftar ahli surga, kan? kan? agak ko dah lepas ke azab bila sokong cina komunis ni? jawab bang!

Anonymous said...

Just a bread only.Need or no need like gaduh sampai macam Perang Dunia.You all so funny xD

Anonymous said...

anon 11.50,
that was based on my experience la ass hole working under chingky bastard. not entirely based on what i view.

anon 1.50,
heheh meh sini aku 'azab' kau dpn mata aku. nak main neraka2 pulak. ko ni apa raja yama ke nak bg aku masuk neraka? bodoh py cina.

anon 1.41,
benda2 yg aku sebutkan di atas adalah kenyataan la samdol. bangsa kau mmg bangsa biadap itu mmg x dinafikan. cuma kat malaysia ni kira ok la sikit nak banding ms aku pegi china bulan lepas. baru aku paham knp korang mmg satu bangsa yg biadap. asik nak kelepet org je. kan ada peribahasa cina kalau boleh jual bini/mak, dah tentu dia jual. heheh. satu lg melayu dah makin lama makin kaya ada pangkat dan maju. x payah la nak ulang lagu lama kata melayu miskin, lemah, lembab, suka salahkan org dll. it doesnt work for me at least. ni cuma kata2 penyedap dr chinese supremacist yg belambak kat msia.

jentayu

soiliukliuk said...

bang jentayu

apsal abang marah sangat ngan cine apek ni? tok nenek abang kena sembelih ngan komunis ker?

kakyong said...

di FB ada yang bertanya dengan pihak jakim.. katanya isu ini adalah rumors semata2..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150559746166880&set=p.10150559746166880&type=1&theater

Kamaludin said...

Tk kakyong,

setakat itulah sahaja yang mampu dinuat oleh JAKIM? mana sesitiviti mereka menjaga orang Islam? Sepatutnya mengambil langkah membuat penyiasatan untuk mengetahui benar atau tidak DNA babi ada dalam tepung dan roti tersebut.

Anonymous said...

silap dasar pemerintah lah ni.. jgnlah salahkan org cina kalau dorang kaya.. mereka kaya kerana usaha mereka yg gigih keja.. subuh2 dah dorang bangun utk cari duit.. kita yg islam ni ALLah dah perintahkan kita bangun utk smbahyang subuh pun x larat... aku bukannya nak backing cina.. tpi aku respek kt dorang... unity mereka kita tak boleh lawan.. kalo part racist tu.. x smua.. melayu pun racist jugak...

biLal said...

aku sokong sesgt ngn jentayu
aku dh pernah kena dgn bangsa ni
byk kali bkn skali dua.

Sedar lah wahai bangsa ku org melayu,
bangsa mkn babi ni mmg perangai mcm babi.
hanya manis mulut utk penuhi agenda dan tipu muslihat mereka.

Adakah kita perlu tunggu Nabi Isa as dan tentera nya menghapuskn semua babi babi atau kita baru nak sedar sesudah jatuh tejelepuk
di sondol oleh babi babi.

Berwaspada lah wahai bangsa Melayu.

Anonymous said...

Jangan jadi bodoh le.org kafir yg kita sokong ni ke nak baca talkin kat kau.fikir sikit sebelum bercakap..

Anonymous said...

BUKTI BUKTI BUKTI???? kah mana BUKTI?? ku percaya kalao ada bukti.....semua org cakap dia atau dia benar....siapa tau.....fikir masa hadapan negara kita......

Anonymous said...

jangan pikir mcm mane kita nk mempercayai mereka. pikir mcm mane kita nak jd mcm mereka...

MbAunderground said...

jika seorang wakil rakyat hanya bernialai 10 juta RM seorang (kata RPK), berapa orangkah yang mereka mampu beli? 100 orang cuma berharga 1 billion RM! Jadi faham2lah nasib kita nanti ya? Jangan sedih pula nanti jika tak ramai yang mereka kena beli sebab kita dah angkat mereka sebagai pemimpin.

Anonymous said...

bukti ada...try cuba apply kerja kat kilang/syarikat swasta...kilang/syarikat mana xperlu bgtau...hampir kebanyakan company yg bigbossnya chinese mcm tu...cuba dulu la..baru tau...kerja goverment mmg la xrasa...yg kerja under diorang kat swasta tau lar...nk soalkan diorang apsal buat mcm tu?... jwpn...gaji lu gua bayar maa~dlm hati..aku boss..ikut suka aku la~

aku x nafikan ada cina yg baik...melayu pn ada yg jaat...its even2 case...

pasal ap tu xtau salah sapa..bnyk faktor...utk backup kuat,kwn2,duit,betina...mcm2 case dah jd..yg buat tu terasa la bahangnya...aku pernah sembang ngan technician Melayu n Islam kat Kuantan...pasal kerja2 yg dia handle...dia ckp kalo xdak "cable" susah lar nk dapat project bro...yg aku prasan bnda tu dah jd mcm lumrah dah nk survive cari kerja...even masuk universiti,Latihan Industri..benda tu dah melarat2..dosa pahala mcm dah takdak nilai~ cina India biaq kat depa la...yg beragama Islam nk ikut skali apa pasai?Islam dah tegah amalkan riba dan rasuah...tu pentingnya pentadbiran di kalangan yg ada ilmu agama yg tinggi..bkn stakat blajar obersea...bila ada ilmu agama yg mantap...dia akan rasa takut kalo x amanah...utk elakkan rasuah..jd xdak rakyat yg tertindas...nah tengok sbub ada makhluk yg tak amanah dulu...tgk generasi sekarang dapat efek dia...

~DSAI my Idol~

Anonymous said...

bukti...tengok sekeliling kita jer...
(roti Massimo tak sedap)!

Anonymous said...

anon, semua orang racist..level cina punya rasisme paling tinggi selepas yahudi....melayu punya level rasis lebih rendah daripada indon...sebab tu sapa masuk islam kita panggil masuk melayu..anggap diaorang part of ours....aku ajar sekolah cina..satu hari tangkap sorang budak cina bawak hphone...deorang tak berapa kenal sangat budak ni baru tukar....whole class merayu akt aku supaya lepaskan dia....yes whole clas
kes 2: sekolah kebangsaan ...pengawas cina aku suruh ambil nama budak cina sorang ni sebab kurang ajar...dia diam membatu sambil bercakapcakap cina sesama diaroang....
kes 4..jumpa video "ah ah" dalam kelas bawak keguru didsplin cina...haram sampai kesudah tadak tindakan...yang rajin gile potong rambut budak jer...
kes 5: paling haram jadah sekali...cikgu cina student cina cakap cina depan aku..bincang apa aku tak tau...aku mcm tunggul...habes takyah la panggil aku tadi join perbincangan.
kes 6: budak melayu kat sekolah cina tak reti bagi salam langsung...semua perangai mcam baki 8tv...pegi sekolah melayu/agama siap cium tangan mak oi rasa nak menitik air mataku..
kes 7: jaga spm, ada budak cina meniru..aku dapat tangkap..guru pengawas cina yang ada salahkan aku sebab tak check betul2,,dia tak salahkan langusng budak cina yg meniru ni....gila punya defend
tugasan: pergi sekolah cina masa assembly..dengar volume derorang masa nyanyi laguku dan lagu sekolah mereka yang berbahasa cina itu..tak payah la ceriter cikgu2 cina yang bersembang masa lagu negaraku berkumandang

kesimpulannya:mereka akan defend kaum mereka dahulu
aku dah tak tahan tengok hipokrit diorang...hujung taun pindah sekolah melayu...paling kurang ada sorang dua budak melayu yang nak doakan aku nanti....( ya budak melayu ada jahat..tapi diaorang masih ada adap)

Anonymous said...

I am so proud of im a chinese, it is too obvious that chinese races is thousands times better than malay group. we don have to tell.. chinese has good brain, very smart entrepeneur, and watch out dear malay ahahahah cause im the next sucking all your money!! AS CHINESE WE ARE VERY SMART!! Malay Not Even A Dust To Compare With The Chinese!! hahaha Massimo is one of the prove that it's gonna bring down gardenia revenue.

Anonymous said...

ada juga cina haramjadah baca blog melayu ni ye? saja masuk nak provok kot. sebut cina sama cam babi,, hehe

Anonymous said...

not much Malays know to read chinese.. haha
but most of the malaysian chinese know malay language.. how smart we are xD

Anonymous said...

Hi all...

jangan dok layan lah mereka ni.. tak pulang seduit pun... saja nak test ability perang saraf mrk je kot..(nak test level kepanasan kat mana) kerja yang berfaedah lain banyak lagi... tengok le ada ke ayam yang terlepas dr reban ke.. nak tanak nasi ke...betul bumbung ke... cantas lalang ke..kan ada pulangan

kuatkan iman dan tekad kita...

apa apa pun dalam hidup kita, baik refer to Al-quran dan sunnah...kita mesti jelas dengan pegangan hidup kita..., what we stand for...what we are willing to sacrifice for...what we will die for... kalau kita jelas... kita jadi kuat becoz, we can not be bought for money, power or position (atau apa apa lagi)

kalau kita ikut betul betul dua dua tu, insyallah dapat pulangan dunia akhirat... tak yah nak berebut piala kat internet... amacam

kalau ada posting posting sebegitu lagi buat dek kan aje..lama lama penat juga menaip kalau orang tak melayan. Kalau tak de yang melayan... tak de lah attention...tak de attention... tak de la glamour...tak de glamour...tak syok ... itu je..


biarlah... yang nak instigate-instigate tu..hish, kerja depa saja kot... kalau tak dak reaction... nak buat cam na... tak ka betoi

Anonymous said...

mana bukti untuk menyokong apa yang anda tulis ?

u graduate dari mana universiti ?

jangan buat malu kaum

Muhammad Afham said...

jgnla nak libatkan bangsa plak...Cina pun ada yg islam..klu yg belum islam bt jahat..sebelum kita nak SALAHKAN mereka..kita fikir dulu akhlak kita..pernahkah kita dakwahkn islam pada mereka atau asyik kutuk dan pndang hina dan jijik pada mereka?jgn nak bgkitkan kita MELAYU bersatu,CIna bersatu...AGAMA lebih penting dari bangsa..time kita mati x dtanya kita bngsa apa...pernahkah NAbi kita rendahkan martabat bgsa lain?..akhir sekali..i'm chinese but i'm MUSLIM..and i'm not MALAY..but i rspect malay and other races trutamanya yg beragama islam coz mereka adalah saudara dunia akhirat..jgn bgkit soal bgsa..

Kama Reza said...

Dna baabi kan boleh check...

Kama Reza said...

Orang lurus bendul memang tak nampak yang tersirat...

s said...

http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/component/content/article/7-direktori-halal/126-direktori-halal-malaysia

Anonymous said...

kesimpulan kepada semua komen diatas adalah 1)melayu malas termasuk aku 2) melayu suka dengki sesama bangsa 3)melayu nak semua benda percuma 4)melayu mudah sombong dan bongkak dengan ilmu dan harta yang tak seberapa ...........bangkitlah wahai bangsa ku jangan jadi mat jenin , korang kutuk bergegar macam mana sekalipun , selagi 4 perkara diatas tidak diubah kita tak kemana

Anonymous said...

kawe ore cino kelate, demo jange mulo pere sesamo malaysian, kito semuo rakyat Malaysia, kawe pun buke ore kayo, mu jange fitnah deh,
robert kwok orang baik!

lay jane alice said...

Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 1,5%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan