Sunday, May 13, 2012

Cina diangkat Melayu diikat. Ada mata tak dapat melihat..

TERASA MACAM DAH NAK CAIR ... "WOI MELAYU SAKAI BALIKLAH KE HUTAN INI NEGERI CINA YANG PUNYA...." Ingat tak lagi siapa yang berkata begitu? Sejarah sebelum tercetusnya peristiwa berdarah - dari rekod simpanan Bukit Aman. Zul Nordin pernah mengaum sakan dalam parlimen.. tiada jawapan dari ampunya diri.

"Mati Melayu" "Butoh Melayu" "Sakai"
Kini dapat sokongan padu orang Melayu? AJAIB!!

Namun dalam hatinya dia bersumpah, "Jagalah engkau satu hari nanti. Bangsa engkau akan digulai, masak asam pedas.. hmmm"

"Islam? Pergi jahanamlah dengan Islam. Kami berbaik pun hanya nakkan undi sahaja, taktik rahsia untuk dapat kuasa.. Kami sanggup mati dari serahkan negara kepada Pemerintahan Islam (langkah mayat  kami dahulu - macam pernah dengar kata-kata itu).. Nak Islam pergilah Arab!" Angan-angannya sambil tersengih pahit.

Tup tup .. menjadi pula JUDI kali ni. 

Cina berpakat, Melayu berkecai.... Haa baru betul.. 

"Mampos kauorang kali ni.. baru kauorang tau siapa kami!" Sluuurrp! Hidangan istimewa no. 13.


Agak-agaklah angkara siapa perkara ini terjadi? 

"Pemerintah barangkali, pemerintah sebelum ini tidak BERSIH" sampuk seorang sasterawan tua. Senyuman terperangkap dalam misai yang berserigai.

Bila semuanya selesai, terjagalah kita dari mimpi. "Eh ehh kenapa jadi begini?" "Aku tak mintak jadi begini!". "Kan dulu dah janji kita dapat yang lebih baik, apasal pula jadi lain?" "Mana negara Islam yang dijanjikan dalam ceramah yang berapi-api dulu?" "Mana dia HUDUD? Tak boleh buat? Kenapa dulu kata boleh?" Terlalu banyak, mencurah-curah soalan yang tiada jawaban.

Kita pun kata untuk lepaskan geram "WOI MELAYU. KENAPA BODOH SANGAT BAGI NEGERI SENDIRI KAT CINA TONGKANG?"

MELAYU JUGA YANG SALAH dan HANCUR BERKECAI. APA YANG BAKAL TERJADI?

Spontan muncul kata-kata indah:

"Tak mengapa, lebih baik Cina perintah dari beri kepada UMNO.." Pak Kaduk mula berkata-kata, malangnya dia terlupa bahawa dia telah kehilangan kampung halamannya. 

"Tak apa kita kan baik hati, biarlah Cina perintah pulak, kita tengok macam mana. Mungkin lebih baik.. mungkin nanti Cina akan laksanakan hudud setelah UMNO gagal lakukannya" - Kata Lebai Malang yang tak pernah tak malang. Kata orang Kelantan "male sokmo".

Pak Pandir pun ikut bersuara, "Eloklah cam tu, negara pasti akan bertambah kaya dan mewah. Hanya Cina yang mampu jadi kaya. Melayu tak pandai cari duit macam Cina. Orang Melayu lemah akal berbanding Cina" "Fikirkan secara positif!"

Tuu dia....

eh....  alahai Luncai mana kau mau terjun?

Apa pun Melayu memang hebat. Betuah mendapat pemimpin hebat bernama Anwar Ibrahim, Melayu pertama mendapat perlindungan Yahudi dan Melayu pertama istiharkan sokongan penuh terhadap keselamatan negara Israel. Kira OK kan?



Anwar bercita2 besar nak jadi Perdana Menteri. Akan lakukan apa sahaja yang dia mampu waimma bersekutu dengan musuh negara. Anak asuhan Soros dan IMF ini menjadikan dendam dan marah sebagai tapak untuk memberontak. Peristiwa ini cukup baik untuk menyergah dan mengembalikan UMNO (parti lama beliau) kepada landasan asal. Namun ia menjadi musibah pula apabila rakan sekelilingnya membawa mimpi berlainan dan mengintai peluang untuk merampas kuasa darinya pula.

Sudikah DAP bersetia kepadanya? Inilah persoalannya apabila sejarah lama dibuka kembali. Wajah DAP sebenar masih perpampang nyata di raut wajah Lim Lit Siang. Dia meneruskan cita-cita mentornya Lee Kuan Yew. Wajah hodoh ini makin ketara dengan kemunculan Karpal Singh yang sejak dari mula membenci Melayu dan lebih2 lagi Islam.

Untungkah bangsa ini jika menerima Lim Kit Siang, ultrakiasu sebagai pemimpin kita? Faktor ini semuanya terletak dibawah pengaruh Anwar Ibrahim. Jika PR berkuasa, siapakah pengganti Anwar jika Anwar tidak lagi wujud? Adakah pemimpin berwibawa dalam PKR yang mampu membawa legasinya atau hanya akan jadi hamba kepada DAP? Beruntungkah Melayu?

Melayu Rasis kerana UMNO rasis? Samakah rasis UMNO jika dibandingkan dengan rasis DAP? Jauh sangat perbezaannya. UMNO menjaga Melayu dan Islam sebagai lanjutan watikah nenek moyang bangsa yang ampunya negara ini. Rasisnya memang kena pada tempatnya tambahan pula setelah Melayu Islam dihambat oleh sikap rasis pendatang yang semakin biadap.

Sesuatu yang mengaibkab bila bangsa Melayu mengangkat musuh sebagai ketua. Ini adalah tanda2 kehancuran bangsa mulia ini.


Anwar sedia serah kuasa pada Cina untuk selamatkan diri!
Imbas kembali sejarah berdasarkan pos The Unspinners pada 5/27/2010



Diatas adalah kenyataan Anwar yang disiarkan Nanyang Siang Pau pada Mei 26 Jun, 2010 lalu. Maaf saya pasti anda tidak faham apa yang tertulis. Berikut adalah terjemahannya.


Pendek kata, Anwar sedia menawarkan pada Cina jawatan Timbalan Perdana Menteri Dua kepada DAP, jika Pakatan Rakyat memerintah. Siapa pula ditawarkan jawatan Perdana Menteri Pertama?

DAP yang mempunyai lebih kerusi dari PKR sekarang sedia terima jawatan TPM2? dan bukan jawatan PM itu sendiri atai TPM1? Dalam kepala Karpal dan Lim KS mungkin berdeza.

Mana dia tahu dia masih ada untuk PRU akan datang? Beberapa soalan Karpal di Mahkamah nampaknya sudah menjurus seolah-olah Anwar sudah bersalah. Nampaknya Anwar akan masuk kembali ke penjara melainkan kalau dia melarikan diri ke luar negara dan mendapatkan suaka politik dalam masa terdekat ini. (Anwar bernasib baik tidak dipenjarakan kerana kesilapan teknik peguam bela).

Kita terus dengan keratan akhbar mengenai Anwar lagi berikut:


Terjemahannya:


Nampaknya bunyi macam janji-janji Sepetember 16 2008.

Kalau ikut Anwar, PAS tidak akan dapat pegang apa-apa jawatan tinggi, kerana TPM1 akan diberikan kepada Sabah atau Sarawak. PAS akan jadi keldai yang digunakan tapi hanya dikasi makan rumput kering. Jentera mereka yang akan bekerja keras tapi PKR yang tidak ada jentera akan jadi PM dan DAP yang cucuk hidung mereka masih dapat jawatan dan pegang kuasa sebenar.

Apa hal pun, inilah yang dikatakan Anwar. Bertukar rupa menjadi pengkhianat bangsa. Lihatlah bila DAP memegang kuasa di Pulau Pinang, Perak dan Selangor yang mana majoriti masih orang Melayu. Bagaimanakah layanan yang dibuat ke atas orang Melayu dan minoriti seperti India?

Anwar sedia berjanji kerana dilihat pengundi Cina dah bersatu menyokong DAP dan dia sanggup apa saja asal dapat lepas dari merengkuk dalam penjara atas kesalahan sendiri.

Dia sanggup kaum bangsanya menjadi mangsa, bersetuju DAP menuntut demi kepentingan bangsa Cina saja tanpa mengira untuk berlaku adil pada bangsa2 lain, tak kira di Semenanjung atau Sabah/Sarawak.

Padanya asal dia jadi PM.

spinners


Kisah Pendatang
Di Malaysia ini, ada yang asal usulnya dari Tanah Arab, ada yang dari Tanah Jawa, Tanah Siam, Tanah India, Tanah Besar Negeri Cina dan dari segenap pelusuk dunia lagi. Hari ini mereka bukan lagi dikenali sebagai orang Arab, orang Indonesia, Orang Thai, Orang India, Orang Cina; tetapi mereka adalah orang Malaysia kerana mereka dan keturunan masing-masing telah berjaya berasilimisasi, mengamalkan budaya tempatan dan bertutur bahasa Kebangsaan tempatan.

Tetapi masih ada yang kekal sebagai 'Pendatang'. Sekalipun lahir di bumi asing, mereka tetap mengekalkan status 'Pendatang' mereka. Cuma mereka tidak gelarkan diri mereka 'Pendatang', walaupun pada hakikatnya mereka sememangnya 'Pendatang'. Mereka berada di bumi asing. Kaki mereka berpijak di bumi asing, langit negara asal jua yang mereka junjung.

"They came here to start a new life"
(Ini akuan mereka sendiri. Memang mereka ini 'Pendatang' pada asalnya mencari kehidupan baru di bumi asing yang jauh)

"They ended up starting a whole new culture"
(Inilah bukti mereka masih juga 'Pendatang', kerana membawa budaya mereka ke bumi asing. "Pendatang' sememangnya kekal 'Pendatang' kerana tidak mahu berasimilisasi. Mereka tetap dengan budaya mereka, bahasa mereka di bumi yang asing)




Pada mulanya mereka hanya datang untuk mencari rezeki dan kehidupan baru di bumi asing di lombong-lombong bijih. Malah mereka sendiri pun terperanjat apabila....


"RICHES OF GOLD

SILVER AND PRECIOUS STONES

Surprisingly all were gained
through mining tin"




Baik sungguh penduduk-penduduk asal Tanah Melayu. Memberi harapan kehidupan baru di bumi yang jauh kepada 'Pendatang'. Merelakan kekayaan bumi sendiri kepada 'Pendatang'. Berkongsi tanah tumpah darah dengan menganugerahkan taraf warga negara kepada 'Pendatang'.

Ucapan 'terima kasih' yang semacam mana dibalas kepada penduduk-penduduk asal Tanah Melayu? Memutarbelit makna sebenar 'Ketuanan Melayu' sehingga ungkapan tersebut menjadi begitu buruk? Mempersoalkan yang sememangnya sediaada pada penduduk-penduduk Tanah Melayu dengan mendakwa ianya tidak adil dan tidak sama rata? Lakukan jenayah sosial yang terancang dengan menakluki serta menghapuskan budaya tempatan lalu mahu diganti dengan budaya negaral asal mereka? 

Semuanya ini dilakukan dengan menidakkan kedaulatan Bahasa Kebangsaan, dan menjunjung bahasa asing mereka? 

What else Do They Want?

** Kedua-dua foto di atas dirakamkan pada bulan Mei 2010, dari gambar hiasan dinding yang terdapat di salah satu tangga bergerak (elevator) yang ada di pusat membelibelah 1-Utama, Petaling Jaya, Selangor. Sebagaimana yang ramai maklum, 1-Utama adalah salah sebuah pusat membelibelah terulung negara di mana ianya menjadi tumpuan bukan sahaja pelancong tempatan malah juga menjadi tumpuan pelancong-pelancong asing. Agaknya, itulah kenyataan yang ingin disebarkan oleh 'Pendatang' di mata dunia.



Congak-congaklah mana nak pakai, tak hendak pakai pun tak apa, boleh dikesali kemudian atau salahkan orang lain di kemudian hari. Bukankah itu yang selalu kita lakukan selama ini. Ya tak?. 

konklusi:
Apa yang kita nampak ada kemungknan Malaysia akan kehilangan system yang telah ujud selama lebih 50 tahun ini .

Sekiranya DAP mendapat sokongan dari seluruh kaum Cina dan sebahagian Melayu yang menyokong PKR dan PAS. Majority di Parlimen sudah di kuasai olih PAKATAN RAKYAT, perubahan demi perubahan akan berlaku sehinggalah hilang hak dan keistimewaan hak peribumi sepertimana dinikmati sekarang hilang satu demi satu. Masa itulah penyesalan dan kesedaran akan bangkit tapi nasi sudah menjadi bubur, menang sorak kampung tergadai, Islam dihujung tanduk menuju kemusnahan.

Menangis airmata darah pun takkan mengembalikan system yang sudah bertukar tangan, kecuali pertumpahan darah. Apakah ia bakal terjadi???

PAS yang masih lagi tidak menentu hala tuju sejak dipimpin olih kepimpinan yang kononnya untuk menegakkan Islam akan hanyut dan dipijak-pijak oleh komponen Pakatan yang berkiblat pada kuasa dan kepentingan diri dan kaumnya.

Sudah dibuktikan di Perak dan Selangor, DAP terpaksa akur pada kehendak dan sytem yang ada kerana mereka tidak dapat menukar system dan arah tuju sepertimana yang diinginkan kerana mereka tak berkuasa sepenuhnya mengikut system yang ada. Kalaulah mereka berjaya menguasai sepertimana yang dikehendaki, tak mustahil perlembagaan yang ada juga akan bertukar.

Jadi fikirkanlah sebelum segala kemungkinn yang buruk akan berlaku. Setiap Jumaat ada khutbah, setiap khutbah ada seruan, "wahai orang-orang yang beriman berpeganglah dengan tali Allah". "Setiap orang Islam adalah saudara kamu".

Apakah kita masih buta mata walaupun celik, pekak telinga wahal mendengar, bisu pada kebenaran walaupun kita bolih bercakap.Tanya IMAN kita sejauh mana benarnya tindakan yang kita ambil. Sejauh mana ia menjahanamkan agama sendiri. Sejauh mana ia menghancurkan ummah.

Masa untuk betulkan kesilapan lalu. Jangan ulangi lagi.





20 comments:

zaminc said...

Tgk senarai billionnaire Msia.... siapa yg banyak?
Ni masa siapa memerintah?

Sudah2 la dgn racist tuu...

Anonymous said...

udahlah.. UMNO yg bela chukong2... cerita mcm mana pun tetap kena pada siri sendiri..

Anonymous said...

Punca kekalutan ni disebabkan penguasa yang kejar KUASA, untuk dapatkan KEMEWAHAN & seterusnya melayan nafsu SEKS. Sejarah semasa zaman kegemilangan Baghdad nampak berulang di Tanah Melayu ini. Akan datanglah kelompok yang lebih ganas (PR). mangsa dalah rakyat biasa. UMNO selaku pewaris legasi British hanyalah alat melaksana 4F - FOOD, FUN, FASHION & FEMALE. Kedua-dua golongan adalah produk kuasa jahat (tangan yg tak nampak). Article ini cuba menimbulkan kebimbangan senario politik sekarang, bermatlamatkan untuk kita orang2 kecil kekalkan status quo (UMNO). Tapi percayalah yang kekayaan negara ini hanya berlegar di satu kelompok sahaja. Maksudnya, bukan tolak aprti sedia ada, dan bukan pula menggantikan dengan alternatif party, tapi kena tolak demokrasi.
pH7

ardinge said...

Saudara pH7

Saya setuju dengan anda. Saya fikir admin blog ini juga setuju. Persoalan berat bagi Melayu, sedang meniti penghujung kuasa.

Bagaimana mahu menolak demokrasi? Adakah dengan tak pergi mengundi atau pulau pilihanraya? Jika kita lakukan begini apa jadi dengan negara siapa yang akan menjadi penguasa? Mungkin DAP? Maksudnya Melayu dengan rela serahkan negara? Kalau kita buat begini adakah semua orang Melayu akan ikut serta? Adakah semuanya faham dan setuju?

Harap bantu berikan pandangan.

Anonymous said...

Ya, masa untuk mencari jawapan. Berilah solusion bukan hnnya kata tolak demokrasi. Apa akan jadi? Nak buat cammana ni? Salahkan sejarah pun tak dapat selesaikan apa2.

Anonymous said...

Selamat Sejahtera.

Agak lama juga aku tak memberi komen. Maaf kiranya aku berbahsa "aku" agak kasar dan agak keras pada ruangan komen abatasa2 kali ini.

Banyak juga aku baca dan teliti penulisan dan buah fikiran pemilik blog. Tapi ternyata penulisan kebelangkangkan ini agak berbeza dari yg terdahulu. Aku dapat menilai "tangan baru" atau "tangan lama". Sejati tubuh yang dahulu atau sejati tubuh yang bertukar.

Penulisan kali ini lebih pada kecendorongan politik picisan seraya ketakutan pada pihak yang mengupah/merasuah sejati diri untuk menulis merangkap menghasut pada pencinta KEBENARAN. KEBENARAN bukan milik sesuatu KAUM tapi perlu beredar di atas PUIN-PUIN sejagat. Kerana itulah marhumNYA.

Bila sejati diri itu tidak lagi melihat pada hakikat kebenaran, maka lemah longlai penulisan yang cuba digarap baik secara halus atau secara kasar.

Buat sejati batang tubuh pemilik blog, bangkitlah dengan kebenaran dan keadilan bukan dengan KETAKUTAN dan MURAHAN HASUTAN yang sempit bertulangkan POLITIKUS2 yang bacul dan bongkak.
Sedangkan dirimu mengetahui POLITIK itu adalah kotoran-kotoran kehidupan. Waimah siapa gerangan mereka NAJIB, ANWAR, NIK AZIZ, AMBIGA, NALAKARUPAN, CHUA SOI LEK, LIM KIT SIANG tak terlupa MAHATHIR sekalipun, merekalah TOK DALANG dibelakang layar wayang kulit sebenarnya. Ketahuilah olehmu. "BERSIH" "BERSIH" "BERSIH'. Bumi Malaysia sejagat nusantara akan dibersihkan.

MD- mata dua

Anonymous said...

tolak demokrasi dgn tegakkan SULTAN...ya,seandainya semua org melayu FAHAM,kita boleh tegakkan semula MONARKI MUTLAK PARA SULTAN DAN RAJA2 KITA

tapi telalu sukar..kita pun hanya 49% populasi malaysia..

Anonymous said...

Tolak demokrasi adalah VISION. Perlu ada mission dan objective dalam gerakan ini. Ada good case for reference i.e Perlembagaan Madinah. Betul Melayu bukan dominan di Tanah Melayu ini. Kalau tak silap sekitar 50%. Sistem Monarki dan Syura adalah langkah permulaan. Namun sebagai insan melayu, setiap individu perlu kembalikan kekuatan sebenar. Hidupkan JAWI adalah langkah PERTAMA sekali. Bahasa ini perlu diBACA ikut kaedah JAWI... kanan ke kiri. Inilah asas untuk dapatkan kembali kekuatan kita.. Ini adalah senjata pertama yang dimusnahkan oleh musuh Melayu. Setiap insan Melayu akan dipulihkan kekuatan melalui kaedah ini terlebih dahulu...akan datanglah kekuatan hakiki kelak...nak tolak apa sahaja pun boleh..hatta demokrasi sendiri... pH7

bravo said...

Betul pandangan pH7.. keadaan tidak memihak kita sekarang, namun mission yang saudara angkat nampak relevan dan praktikal. Mungkinkah kita perlu kembali kepada zaman lampau ketika Melayu semua bersatu? Zaman Dato Onn (Perkerber)..

just asking...

Perlukah ada gerakan baru diluar pentas politik? Selamatkah kita dalam masa terdekat?

Anonymous said...

Melayu kuat! Setiap insan Melayu kena kuat cara individu terlebih dulu...Kembalikan Jawi hanyalah langkah pertama...lepas tu insyaallah insan Melayu tidak silu dan segan dgn Quran. Bila dekat Quran, kita tolak berhala2 dunia dan mula berjinak2 di masjid. Kata nak kekuatan?! Di situlah tempak menuju kejayaan...sebagaimana laungan azan "marilah menuju kejayaan" yang datangnya dari masjid. Indicator kekuatan Melayu di Tanah Melayu - sekiranya Subuh dah macam Jumaat, Insyaallah..musuh akan takut... yang di Malaysia akan tunduk dengan apa saja Melayu tetapkan. Ingat...semuanya bermula bila kekuatan setiap insan Melayu mula kembali baca, tulis di dalam JAWI. Tanpa yang ini... tak adalah gerakan yang kita sebut tadi. Alhamdulillah..kami (saya & rakan-rakan), di satu tempat telah pun memulakan kursus2 bagi mengamalkan JAWI kembali. Objektif - kekuatan otak kanan Melayu perlu diaktifkan sel2nya agar kembali aktif seperti nenek moyang kita zaman terdahulu.. Otak kanan Melayu aktif, barulah kita boleh melangkah ke nuetral...Melayu dah berada di wilayah minus (-) hampir 500 tahun...
just sharing...pH7

Mahad Firdaus said...

Sokong pH7. Kita harus bangun dan segera kembali ke daerah asal. JAWI, ya kini terbukti benar. Jati diri Melayu yang tak sengaja telah dirosakkan. Adakah ia tidak disengajakan? Masih menjadi polemik tetapi IA BERKAIT RAPAT DENGAN BIJAK PANDAI ASUHAN iNGGERIS.

Tak menagapalah sejarah biarlah jadi pelajaran. Itu yang terbaik. NGO ke arah ini sedang pesat membangun diluar persada umum, kami juga dalam usaha yang sama. Bangunkan tauhidiah menuju Allah swt. Kalau semua umat Melayu memberi sokongan padu ia akan segera berperanan menjadi nadi baru JAWI. Tidak sesekali menerima demokrasi sebagai wadah. Kita Warga Melayu adalah bersaudara. Politik demokrasi yang merosakkannya. Inilah hasil yang telah zionis usahakan selama ini. Mereka hampir berjaya. Kita masih ada harapan untuk kembali kepada JAWI. Itulah bangsa, bahasa dan cara hidup murni. InsyaAllah Taala. Amin.

Anonymous said...

Salam, Andai berlaku apa yang dideritai negara Arab.. kita sediakan kelengkapan selamatkan keluarga. Tak perlu kita korbankan diri dengan sesia.

Soal siapa yang berkuasa tak payahlah kita fikir sebab kekacauan sedang diatur.. semua mereka PAS UMNO PKR adalah mangsa. Kita juga orang awam yang tak tahu apa2 akan jadi mangsa.

Melayu akan bangkit? Entahlah.. bergantunglah kepada apa yang berlaku nanti. Mungkin bangkit mungkin ditindas.. wallahualam

Harith said...

Err... Siapa yang hapuskan tulisan jawi di Malaysia ni??

Anonymous said...

Tulisan jawi tidak pernah dihapuskan pun, masih ada dipelajari terutama sekolah rakyat. Jangan nak pusing cerita, asyik nak salahkan orang lain... anda faham baca n tulis jawi? sekadar bertanya. Surat resmi PAS pun guna rumi, kenapa tak pakai jawi? Harakah pun guna rumi kenapa tak pakai jawi? Dasar suka cari salah orang lain .. huhu

. said...

Peace 4 all.

Demokrasi adalah sistem permainan yang paling licik dan kotor juga alat senjata rahsia yahudi untuk memperkudakan dunia...
Hasilnya ,manusia..umat islam..bani jawi juga tak ketinggalan sentiasa menuding jari sesama...
Siapa yang untung didalam hanyir sistem ini?..
Walau apa pun yang berlaku,yahudi tetap untung.Itulah tujuan sistem ini diwujudkan.

"mereka merencanakan makar..tetapi ALLAH adalah sebaik-baik yang menjalankan makar..."

Apa gunanya saling tuding-menuding jari?
Apa gunanya saling besengketa lantaran kerana politik.. parti? ..yang semuanya sama tak lebih sifatnya dari lubang najis khinzir..busuk lagi membusukkan.

Apa tujuan kita dihantar oleh ALLAH ke planet bumi@dunia ini? Just for happy or make some fun?..or to be hanky panky?..just for nothing?.. i dont know? What da *#@&!!! kalau lu org tak tau apa jawapannya.

Kenal agama.....kenal diri......cari jalan pulang......
Hidup ini untuk mati..untuk kembali kepada sang pencipta.

Love ya.
"."

DharmaRaja said...

poyo je ph7.. siap menyamar jadi org lain untuk sokong diri sendiri..what a shame...

Anonymous said...

Saudara DhamaRaja,

Dengan nama Allah saya tidak sesekali menyamar untuk jadi orang lain untuk menyokong diri sendiri... anda telah berprasangka buruk dan inn fitnah terhadap diri saya...saya perlu pertahankan... amalan fitnah ini menonjol di kalangan orang berpolitik yang berada dalam kotak demokrasi...salah satu piagam zionis..."what a shame tu apa'?
pH7

Anonymous said...

Kita manusia dan jin diciptakan ke dunia ini hanya untuk 1 tujuan - menyembah allah swt & the rest is nothing.

Aku sangat sokong jikalau amalan pemilihan pemimpin melalui demokrasi dihapuskan sama sekali. Dan digantikan dengan syura. Ini adalah cara yang paling tepat.

Demokrasi adalah sumber utama pergaduhan di kalangan rakyat dan individu dan sumber penyebaran fitnah yang paling efektif. Inilah yang mahu dilihat barat - terutamanya yahudi laknat sebagai agen syaitan & iblis. Para 'pakar barat' (kononnya pakar) sering mengatakan/memberi komen tentang perhimpunan/demonstrasi seperti BERSIH - menunjukkan demokrasi Malaysia semakin menunjukkan kematangan - walhal inilah salah satu kesan cetusan demokrasi. Please we must eliminate democracy!

Bersatulah kita umat Islam terutamanya melayu seluruhnya. Lupakan DAP dan PKR - sebab mereka juga terlibat sama dalam menyokong perjuangan yahudi laknat. Be humble on everything & no need for fighting among us.

Anonymous said...

Saya boleh jawab yang akhir sekali entry ni..khutbah jumaat..sebab ape melayu islam jadi macam yang saudara bincangkan di sini..tak lain dan tak bukan adalah kerana semasa khatib beri khutbah, ramai yang tido (yang tua dan muda, anak2 kecil banyak berbual cerita sensasi di belakang)...

malaysian malaysia said...

@zaminc elelele balik2 cerita2 billionaire lg tu kenapa tak tengok berapa kaya kroni2 umngok ko tu ye rasa2 kalu kumpul semua kekayaan kroni2 umngok maha tamak tu, sampai swiss bank pun tak cukup nk simpan kot hahaha sudahlah macai.

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan