Sunday, April 8, 2012

Campur tangan Yahudi dalam Politik Malaysia




Anda penyokong Yahudi? Anda akan kata "tidak", tetapi bukti menunjukkan sebaliknya. 

im-jangka1

Dah terang lagi bersuluh. Bagaimana mahu menafikan penglibatan Yahudi dalam usaha meruntuhkan kedaulatan dan kemajuan sebuah negara yang harmoni, aman dan makmur? Dasar mereka tetap sama iaitu melaga-lagakan etnik utama dan membangkit beberapa persepsi negatif terhadap pemerintah. Mereka tidak akan membenarkan mana-mana negara Timur terutamanya yang mewakili umat Islam terus membangun dan berjaya menjadi negara maju.

Pakistan disabotaj melalui pelbagai cara bagi menghalang kemajuan bangsa Pashtun (dibimbangi mewakili kebangkitan alMahdi melalui Pemuda Bani Tamim). Pakistan dilihat berkeupayaan membangunkan tenaga nuklear secara besar-besaran dan menjual teknologi ini kepada negara-negara Islam yang lain.  Saintis Pakistan mampu mencipta sesuatu yang amat digeruni dunia Barat. Bukan kerana nuklear, tetapi kerana Pakistan sebuah negara Islam. Bagi menghalang kebangkitan nuklear negara Islam, Pakistan terpaksa ditekan akhirnya dipaksa melalui hari gelap terhasil dati berbagai konspirasi yang tak kunjung tamat. Sains nuklear Pakistan mesti dikawal sepenuhnya. 

Malaysia juga tidak akan dibiarkan untuk maju. Malaysia akan dihalang dari menjadi negara maju. Wawasan 2020 mesti digagalkan. Negara Islam tidak boleh dibenar menjadi pesaing Israel. Untuk itu, kita akan lihat bagaimana mereka berikhtiar mengganggu sistem politik negara ini dengan membangkitkan rasa tidak puas hati rakyat.

Malaysia dicurigai kerana masih didominasi oleh orang Melayu. Bagi Yahudi, Melayu ini penuh dengan misteri. Kekuatan ilmu kebatinan Melayu masih dikaji secara berterusan oleh beberapa Universiti Yahudi yang khusus membawa fahaman Kabbalah. Mereka ingin mendapatkan jawapan kenapa dan bagaimana Ilmu Kebatinan Melayu hilang tenggelam dan samar apabila Melayu menerima Islam sebagai anutan. Mereka amat bimbang kebangkitan bangsa ini.

Setelah menerima Islam, Kebatinan Melayu telah berasimilasi dengan ilmu Tauhid, menjadikannya lebih ampuh. Namun hanya ahlinya sahaja yang benar-benar mengetahui. Ilmu hikmat bertukar kepada "karamah". Timbullah beberapa cerita menarik. Antaranya ialah Penghulu Salleh (Kiyai) mampu memecahkan dirinya kepada 9 tubuh menyerang pengganas komunis di Johor. Sheikh tarikat di Sumatera dilihat terbang semasa peperangan menentang Belanda. Tok Tok Guru Melayu di Tanah Haram balik ke kampung mereka jika ingin menjamah buah-buahan di Tanah Jawi, perjalanan dalam sekelip mata. Itu sekadar beberapa contoh.

Memandangkan semakin kurang pengaruh tasauf dan ilmu makrifat, ilmu tersebut hanya dapat dipelajari secara rahsia dengan guru yang hidup terasing dari masyarakat. Akhirnya beransur-ansur terpendam menjadi rahsia dalam penyembunyian.

Yahudi meminati ritual syihir yang terkandung dalam ajaran Kabbalah mereka. Yahudi memang telah lama tahu bahawa ilmu kebatinan Melayu memang hebat. Sebab itu mereka melakukan helah mencuri kitab-kitab lama Melayu dan mengangkutnya untuk disembunyikan di Eropah. Dari sini mereka terus membuat kajian untuk cuba menguasainya. Namun mereka gagal merungkai intipati yang terkandung dalam kalimah "La Ilaha Illalah Muhammadar Rasulullah" menyebabkan usaha menguasai ilmu Melayu ini menemui kegagalan.

Bagi mengawal Melayu dari kembali kepada tradisi dan pengamalan Tauhid Kebathinan ini, Melayu mesti dikawal melalui Islam Baru (Moderat) yang mengenepikan unsur tasauf. Islam akan menjadi lemah dan menjadi sama sahaja tarafnya dengan agama lain. Yahudi dan Israel akan terselamat dari gangguan menakutkan dari King of the East.

Bagaimana mereka akan kawal kebangkitan Melayu? Jalan paling mudah ialah mengangkat "proksi" mereka menjadi pemimpin. Rosakkan struktur masyarakat Islam dan sistem Raja Melayu. Jika boleh, hilangkan kekuasaan Melayu dalam pentadbiran negara. 

NGO Yahudi Didik Pembangkang Bagaimana Cara Untuk Menumbangkan Sebuah Kerajaan




Kerja-kerja jahat yang dilakukan oleh dua badan NGO Asing tajaan Yahudi dalam mencampuri urusan politik negara telah mengundang rasa marah dan tidak puas hati ramai pihak terutama sekali dari umat Islam negara ini.

Rasa tidak puas hati yang disuarakan oleh rakyat Malaysia dalam isu campur tangan NGO asing ini juga turut disokong oleh ahli kongers Amerika sendiri dengan menyatakan amaran agar jangan campur tangan dalam hal urusan politik di Malaysia.

Penafian yang dibuat sebelum ini oleh pemimpin dan penyokong Pakatan Pembangkang bahawa mereka tidak pernah terlibat atau mengambil bahagian dalam mana-mana seminar atau program yang di anjurkan oleh NGO tajaan Yahudi ini ternyata meleset sekali.

Teguran yang dibuat oleh ahli kongres Amerika terhadap dua badan NGO negaranya iaitu NDI dan KAF yang terlibat dalam campurtangan urusan politik Malaysia, telah membuktikan memamg benar Pakatan Pembangkang bersekongkol dengan Yahudi untuk menjahanamkan sistem demokrasi yang sekian lama subur di negara ini.

Rakyat perlu buka mata dengan lebih luas supaya dapat melihat siapa sebenarnya yang berada di sebalik tabir, mencorak segala pergerakan parti politik yang bernaung di bawah Pakatan Pembangkang kerana segala taktik dan strategi yang digunakan oleh Pakatan Pembangkang dalam menyerang Kerajaan dilihat hampir sama dengan apa yang terkandung dalam menifesto Yahudi untuk menakluk dunia atau lebih tepat lagi disebut 'Protocol Zion'.

Sebagai Rakyat yang berfikiran waras, pasti akan merasa pelik jika ada NGO asing dari luar sanggup menyalurkan dana dalam bentuk sumber keewangan yang banyak dan khidmat nasihat kepada parti politik di Malaysia terutama Pakatan Pembangkang secara PERCUMA tanpa mengharapkan apa-apa.



Tidakah kita sebagai Rakyat merasa hairan apabila NGO asing ini seperti NDI dan KAF hanya memberi tunjuk ajar dan nasihat kepada pemimpin politik Pakatan Pembangkang tentang bagaimana cara-cara untuk menumbangkan sesebuah kerajaan yang dibentuk melalui sistem demokrasi.

Rakyat diingatkan sekali lagi supaya lebih berhati-hati dan sentiasa berwaspada dengan tindak tanduk parti politik Pakatan Pembangkang. Rakyat wajib menolak mana-mana parti politik yang secara terang-terangan menggunakan khidmat Yahudi bertujuan untuk mengancam keharmonian negara.

sumber: Wak Jengkol

19 comments:

islamic neutron said...

bagaimana dengan perdagangan malaysia dengan israel?

Islamic Proton said...

Islamic Neutron,

malaysia tak jalin hubungan diplomatik atau hubungan dagang dengan israel. barang dari israel sampai masuk ke malaysia adalah disebabkan oleh syarikat2 multinational (samsung, apple, intel & sebagainya) yang beli bahan mentah dari israel bagi membolehkan pengeluaran produk gadget.

dagangan tu bukan antara kerajaan malaysia dengan kerajaan israel, tapi antara syarikat pembuatan multinasional di malaysia dengan syarikat pengeluar bahan mentah multinasional yang ada di israel.

kalau tak mau ada hubungan dagang antara syarikat2 multinational tu, kena stop pakai barang samsung, apple & intel la. bila dah takde permintaan, maka takde la penawaran..

Islamic Neutron pakai cip prosessor intel ke AMD? ada pakai produk samsung & apple? Lynas pun wujud disebabkan permintaan trhdp produk2 tu la.

malaysia takde hubungan dagang & diplomatik dengan israel. tau ke sape yg usulkan di parlimen ttg cadangan supaya syarikat multinasional yang buka kilang di malaysia dibolehkan beli bahan mentah dari israel kalau takde pilihan lain? agak2nye sape org tu ye..?

Anonymous said...

beringatlah hamba2 ALLAH sekalian..demokrasi tak menjanjikan apa2..tetapi islam menjanjikan syurga..tak kira lah pihak kerajaan mahupun pembangkang kedua2nya telah mengikut jejak langkah zionis..perlu ingat zionis itu bkn negara israel..tetapi 1 idealogi dan pergerakan..ingat balik sejarah ktika saat nk merdeka..org melayu terpaksa memilih british atau komunis utk merdeka..tapi klau melayu tetap pendiriannya dgn islam..maka negara ini takkan `merdeka`..jadilah seperti somalia,afghanistan,cuba dan sebagainya.menarik utk kita tgk cuba skarang walaupun mereka negara komunis(saya bkn mnyuruh anda menyokong komunis).pikir2 kan lah wahai umat muhammad saw.

Anonymous said...

xberdagang dengan israel pun.... komputer, cip, barang2 teknologi masih dibuat oleh kompeni2 milik rakyat dual citizen israel amereka.

Haram guna komputer, internet, ipad, iphone... sbb ada kaitan dengan ISrooooooooo el ... hehehehehe

Anonymous said...

minta maaf.. sila bagi bukti.. pemindahan duit dr israel ke mana2 pihak terutama parti pembangkang... kalau setakat cakap dan taip tak guna... Kerjaan boleh buat tindakan melalui Bank Negara... elakkan fitnah... saya boleh je cakap UMNO pun dah tergadai dek Chukong2 bukan islam seperti Ananda Krishnan., vincent Tan,AirAsia ... Sila datangkan bukti JELAS kesmua transaksi.. elakkan dr fitnah

Anonymous said...

hei kawan bukan senang nak korek transaksi bank kecuali buka siasatan diraja. Itu pun perlu ada bukti awal, arahan kjaan & sokongan public. Tapi kalau kes rasuah pun sengaja sebelah mata, susah tiada kerjasama. Kroni-kroni yg berkomplot takut terkantoi beramai-ramai tu pasal semua diam je menafi masing2 tak tau tak tau tak tau aku hanya pekerja

Melayu Borneo said...

Assalamualaikum saudara,

Sebenarnya Kerajaan Dan PR kedua2nya menggunakan khidmat Zionis DiDalam mentadbir negara Malaysia. Banyak Manusia berbangsa Melayu ini marah kerana ego terhadap pandangan masing2. Tak mahu berfikir panjang terhadap apa pandangan orang lain.. Kerana sikap yang dibenci didalam islam menguasai diri, iaitu ego,sombong,riak dan tidak mahu berfikir secara tenang namun tergasa-gesa memberi penyataan masing2 supaya dapat melapaskan amarah didalam hati yang mengutamakan nafsu marah.

Apakah para yahudi hanya menanamkan fahamannya di dalam PR sahaja, namun BN pun sama mendapat tempiasnya. Seperti kata2 Dato' Onn Jaafar Mula tidak di endahkan oleh orang Melayu yang kononnya sekarang pandai dlm akademik,sukan,dan hiburan.

Mungkin para pemimpin UMNO dari zaman Alahyarham Tunku Abdul Rahman - Alahyarham Hussein Onn benar2 memperjuangkan negara Malaysia dan berharap orang Melayu Bijak mengambil peluang dalam mempertahankan kedaulatan bangsa dan agama. Namun Dr. Mahathir Mohamed Telah berjaya menjatuhkan bapa kemerdekaan kita dan menjadi peneraju negara kita dengan keadaan yang amat penuh misteri. Mencipta Bangunan Kembar Petronas yang menjadi lambang sebagai mana 2 Tiang Haikal Sulaiman. Mungkin kebetulan kata manusia lainnya.

Ya mungkin kebetulan
atau
anda sebenarnya kurang ilmu pengetahuan.

Penyokong kerajaan,Islam telah dicemarkan oleh PR
Penyokong pembgkag,Islam tlh lama dicemarkan oleh BN

Bukankah tanggung jawab kita bersama utk menjaga Islam.
Jika ada org kata, Yalah memilih pemimpin itu penting kerana pemimpin lah yang dapat menjaga islam dan memeliharanya dari dihina/dijarah oleh musuh islam. Dan org melayu akan terjamin dari penjajahan Yahudi/Dajjal jika pemimpin dipilih betul.

Tidak juga.Sebenarnya, kitalah yang lebih penting dalam mendidik anak2 islam supaya menjaga Islam bukannya menunding kearah pemimpin sahaja. Jika pemimpin tidak dapat memimpin isteri dan anak2nya, bagaimana mahu menjadi contoh dlm memelihara kesucian islam. Jika Ibu Ketam memarahi anak2nya dan mengajarnya bersungguh-sungguh supaya berjalan menghala ke depan, tetap tidak akan terjadi!. Kerana Apa? Kerana dia sendiri berjalan menyenget/tidak betul.Maka sama2lah kita renung peribahasa orang Melayu dahulu. Bukannya ambik peribahasa melayu untuk menyakiti hati org melayu.

Sambungan

Melayu Borneo said...

Sambungan Di Atas:

Sekarang, BN memerintah kita semua. Orang Melayu di Borneo, telah berjaya ditimbus sikit2. Semua org mungkin berkata, Orang Melayu Borneo sikit, mmglah tertimbus. Bangsa Melanau, Taib Mahmud telah mencuri hampir sebahagian kekayaan sarawak untuk lubang perutnya sendiri. BN mmg baik terhadap semenanjung sbb bangsa melayu pegang. Kami bangsa lain pegang, tapi kami tetap sabar menanti dengan hati yang mengharapkan Pertolongan Allah SWT.Sebab kami telah hidup dengan beratus2 bangsa yang lain bahasa,budaya,dan agama. Melayu sebenar pandai menjaga adab sopan bila berurusan dgn bangsa lain.

Sarawak kaya dengan minyak,balak,tanah,dan pelbagai bahan mentah, namun org lain dapat manfaatnya. Namun Allah sahaja yang mampu membalasnya atas perbuatannya itu. Anda faham maksud saya. Keluar si Taib itu. :)

Kesimpulannya, Anda seharusnya Jaga Sembahyang,Ketika solat rapatkan betul saf bukannya menjarakan kaki takut org lain pijak. Sebab jika kita tidak berbuat demikian maka maksudnya ada something wrong terhadap tahap keislaman kita. Orang Melayu semenanjung sepatutnya lebih arif dari Melayu borneo sebab Allah SWT telah memberi kamu pelbagai nikmat spt kemudahan Internet,Teknologi,Kepandaian,Tinggi Ilmu agama,sejarah yang baik, berbanding kami Melayu Borneo yang dianggap miskin,daif,kurang tahap islamnya(hanya tahu basic spt lima rukun islam dan 6 rukun iman.),kurang pandai,teknologi rendah (kebanyakkan poko2 ciptaan allah yang indah), dan tidak menarik dimata kamu.

Tetapi kami cuba hidup secara sederhana,tidak terlalu ekstrimis terhadap diri hingga menyebabkan pelbagai ajaran sesat yang cepat tumbuh dikalangan melayu semenanjung. Kami melayu Borneo amat bersyukur kepada Allah SWT, walaupun diberi kekurangan dari pelbagai aspek namun kami dapat lihat jika diberi nikmat sekalipun jika tidak digunakan dengan baik maka akan berlaku perkara yang di murkaiNYA. Org Melayu semenajung buat pelik2, kami melayu borneo belajar mengelakkannya, Umpama kamu terkena, kami terngadah dahulu dari kamu. Maksudnya kami yang semakin berhati2 bukannya orang yang terkena.Adakah Allah SWT memberi sesuatu nikmat tanpa mencuba iman mereka. Adakah mereka menggunakannya dengan baik atau sebaliknya.

Kesimpulannya, Maka Yang Mana Satu Nikmat Tuhanmu Yang Kamu Dustakan? Ingat Ayat Ini? Wallahualam.Minta Maaf Jika Menyakiti Hati Saudara Sekalian. Dari Hujung Rambut Sampai Hujung Kaki. Dari Dunia Sampai Akhirat.Carilah persamaan antara kita bukannya perbezaan.

#Pesanan : Marilah kita sama2 sembahyang berjemaah,rapatkan saf(maksudnya kaki dan siku bersentuhan bukannya tengok kaki saja),carilah persamaan bukannya perbezaan.Saling Maaflah memaafi. Sebarkanlah kebaikan Islam dan Bukannya Keburukan Orang. Berdakwah lah sesama Islam dahulu sebelum berdakwah sesam orang lain.

Melentur Buluh Biarlah dari Rebungnya. Itu Pesan Orang Melayu Dulu bukannya saya. :)

Anonymous said...

"Yang Mana Satu Nikmat Tuhanmu Yang Kamu Dustakan?"

Alhamdulullah. Peringatan yang baik. Terima kasih sdr Melayu Borneo.

Anonymous said...

terima kasih atas nasihat.. semoga kita semua dapat keluar dr fitnah Dajjal.. iaitu Demokrasi..

Anonymous said...

Bagaimana untuk kita menguasai Teknologi Roh?

Anonymous said...

yeehaa...

muslimdairyz sudah dtg dgn teknologi rohnye...

ingat la baik-baik:

"Dan mereka bertanya kepadamu tentang roh. Katakan: “Roh itu dari perkara urusan Tuhanku; dan kamu tidak diberikan ilmu pengetahuan (mengenai roh) melainkan sedikit sahaja (seperti yang Allah beritakan sedikit mengenainya dalam al-Quran)". - Surah al-Israk, ayat 85.

jgn memandai2 nak jadi juara dlm teknologi roh? apa? teknologi roh? jangan nak pandai-pandai..

Alisha Residenc said...

anda boleh sila pertukaran pautan, sila? Saya akan melakukan perkara yang sama,
laman saya http://alisharesidence.blogspot.com/
berharap anda jangan keberatan

akhzaman said...

Harap dapat perbetulkan terjemahan Thai anda. Agak kekok. Anyways anda berani mencuba.

Anonymous said...

Penyokng pakatan masih lagi diam seribu bahasa. Maklumat ini ada di mana2, jelas Pakatan jadi talibarut Yahudi US. Pasal tu Anwar sokong Israel. Takkan itu pun susah sangat nak faham?

die n run said...

common saudara ku semua....
...kembalilah kita kepada Allah dan Rasulnya...
...x pyh nak menunding jari nak salahkan sapa2....
...yang penting jgn sokong sistem demokrasi...
...kita semua dah masuk dlm sistem dajjal+iblis..
...so mcm mana nak kuar????kembalilah kita kpd..
...Allah dan RasulNya..Nabi SAW dah bgtau lebih krg: "ku tinggalkan 2 perkara jika kamu berpegang padanya nescaya tidak akan sesat selama-lamanya iaitu Al-quran dan sunnahku" ...

Neutronboy said...

huhu, Islamic Proton,

haha, bgus.. jawapan yang ada asas.... ^^

Anonymous said...

Pretty! This has been an extremely wonderful post.
Thanks for providing this info.

My web page: chapter 13 bankruptcy florida

Anonymous said...

Syukur..walaupon pemimpin UMNO korup dgn isu lembu, pembukaan kilang arak, kaut untung maksimum utk keluarga dan rakan2.. mereka xterima duit yahudi..biarlah melayu, cina dan india yg miskin melarat..janji UMNO dan kwn2nya tidur atas duit dan selamat..terima kasih UMNO..kami rakyat malaysia syg UMNO...tlg la kaut untung byk lagi..buat akaun / hasil bumi malaysia ni macam bapak ko yang punya..kami gembira..satu apeee..satu malaysiaaaaahahahaha

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan