Monday, June 3, 2019

Perginya seorang Ilmuan bertaraf WaliAllah




Imej yang berkaitan


Asalamualaikum wbt...

Saya adalah cucu atok zamany..ingin membuat satu pengmuman berita yg sedih dari Mekah berkenaan atok zamany yg telah dilapurkan hilang pada Malam Lailatulqadar di Masjidil Haram Mekah bersamaan dgn 26 Ramadhan waktu Msia.

Mengikut cerita dari sahabat2 dia yg ada bersama pada waktu itu, seperti biasa dia akan menjadi Imam solat malam. Setelah selesai solat2 sunat malam itu mereka melakukan zikir dan tahlil, kemudian dalam jam 3 pagi Mekah.. hadir satu cahaya dan kabus tebal yg sangat harum mengililingi mereka. Lebih kurang 1 jam.. kemudian atok bangkit utk solat sunat syukur dan sujud syukur... selesai selepas itu, dia bangkit dan berjalan mengikut kabue dan cahaya itu pergi meninggalkan semua makmum dia itu dan terus hilang. Itu sebab saya katakan dia pergi bersama2 Lailatulqadar. Mungkin inilah pertama kali saya dengar pernah terjadi kepada manusia dan yg paling saya tak sangka ia berlaku kepada atok saya sendiri. Memang sejak 6 bulan kebelakangan ini dia banyak memberi wasiat kepada saya. Semuanya dia serah kepada saya melalui lawyernya. Malah dana yg dia usahakan itu juga telah diberi amanah kepada saya utk mentadbirnya. Kemudian kata2 akhir dia yg paling saya sedih sekali ialah "Atok tak mahu menyusahkan sesiapa.. atok pergi ini jangan kamu tunggu kepulangan atok kerana atok terus mengadap Allah utk selama2nya". Kata2 ini diucapkan semasa dia nak berangkat hari itu. Saya anggap ia mungkin satu gurauan atok saja... rupa2nya ia benar2 terjadi.

Ada 3 org sahabat dia bermimpi cerita yg sama semasa di Mekah itu.. dimana atok datang dan beritahu mereka tak payah cari dia kerana dia dah pergi untuk selama2nya. Jadi oleh sebab itu mereka balek terus hari ini dan tak perlu tunggu lagi di Mekah. Tapi semua urusan telah mereka lakukan di kedutaan disana dan hanya berang2 dia yg saya terima di Airport Changi Spore tadi. Mereka terpaksa bertolak semula ke Australia, Indonesia dan Brunei. Hanya seorang saja dari Spore..yg lain transit saja utk jumpa saya.

Jadi... inilah berita yg saya terima dan hingga disini saja usaha atok zamany kepada umat islam di Msia, kawan2 dan sahabat handai dimana dia memperjuangkan dan memberi kesedaran kepada ramai orang terutama semua sahabat2nya didalam blog ini. Saya terpaksa memengang amanah yg telah dia beri dan blog ini mungkin akan saya sambung...tapi saya tidak pandai dan berpengelaman macam atok. Mungkin mula sekarang saya kena belajar menulis seperti atok cuma bagaimana ya ???

Bagi pihak atok zamany dan seluruh kaum keluarganya, saya memohon ampun dan maaf jika sekiranya ada kata2 atok yg menyinggung perasaan semua,, haraplah dimaafkan. dan kepada sesiapa yg telah memberi hutang apa2 juga.. hendaklah dihalalkan atau boleh bertemu saya untuk saya jelaskan segalanya. Jika mengikut wasiatnya... dia tiada berhutang kepada sesiapa pun kerana semuanya telah ia jelaskan dahulu sebab memang pekara ini telah saya tanya dan pastikan sebelum dia berangkat ke Mekah tempoh hari. Tetapi... manalah tahu ada lagi yg tertinggal... mohon email saya dengan menggunakan alamat yg sama blog ini..ya.

Sekian dahulau dari saya dan terima kasih.

saya yg benar:

zaman


https://kubranewszamany.blogspot.com/2019/05/brexit.html?showComment=1558940458968#c8033242304793732019

5 comments:

pelaburan najwa mohammed said...

Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
kedudukan: Pengarah Urusan
Nama: Najwa Mohammed
Bandar: Miri
Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
kadar faedah: 1%
E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com


Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman saya semudah mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

MOHON SEKARANG
E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Whatsapp **** + 447723553516

Elang Endah said...

Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

Detail saya

nama: Elang Endah
email: elangendah7@gmail.com

hubungi Arab Credit Group menggunakan.

Perusahaan: Arab Credit Group
Email: Arabcreditgroup@gmail.com

Unknown said...

Hai semuanya, Nama saya Sani Abdul dan saya berbicara sebagai orang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang. Saya dikalahkan secara finansial tanpa harapan bantuan, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan SIR RYAN CEANIC. Saya sangat senang mengatakan keluarga saya kembali selamanya karena saya membutuhkan pinjaman Rp.700 juta untuk memulai hidup saya karena profesi saya karena saya seorang ayah tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia sepertinya bergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya ke perusahaan ini yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, RYAN CEANIC LOAN FIRM, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp. 700 juta dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi SIR RYAN CEANIC melalui email. [ryanceanicloanfm@protonmail.ch] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik Rincian Kontak: e_mail Alamat: ryanceanicloanfm@protonmail.ch >>>> WhatsApp ::: + 4915772501298 "" "Perusahaan :: RYAN CEANIC LOAN FIRM" "" "" Jumlah Pinjaman ::: Rp.700 juta Nama ::::: Sani Abdul "" "" .Negara :::: Indonesia "" "Pekerjaan: Pedagang" "" Tahun Saya Mendapat Pinjaman Saya: April, 2020 "" "" "Email Saya :::: abdulsaniabdul11@gmail.com

Theresia Widiyasari said...

KESAKSIAN BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN PINJAMAN DAN TERPERCAYA. Saya bernama Theresia Widiyasari dan saya tinggal di Australia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipu di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial, dan karena keputusasaan saya, saya dibohongi oleh beberapa pemberi pinjaman online dengan nilai Rp75.890.000. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya yang merupakan seorang polisi merujuk saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang sangat andal bernama DONNAHALL FUNDING LLC yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp950.000.000 dalam 24 Jam tanpa tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman apa pun, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: (donnahallfundingllc@gmail.com). Saya menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman karena saya melewati di tangan para pemberi pinjaman palsu.
Jika Anda memiliki pertanyaan, hubungi saya: {theresiawidiyasari@gmail.com}

EWITA YUDA said...

Keajaiban tidak akan pernah berakhir, saya berdoa untuk allah untuk memberkati Nyonya Esther Patrick, saya kehilangan Ewita warga negara Indonesia, saya tinggal di JL.kutisari selatan geng ekonomi No. 13-G, Indonesia. Ibu saya mengatakan kepada saya bahwa dia akan melalui internet dan datang ke publikasi Nyonya Esther Patrick, mengatakan bahwa fasilitas kredit telah memberinya pinjaman kepada masyarakat umum dengan suku bunga sangat rendah 2% persen, Anda dapat menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com].

Jadi, saya memberi tahu teman saya tentang pandangan meminjam dari Nyonya Esther Patrick, dan dia mengatakan dia tidak akan memberi tahu saya bahwa saya tidak meminjam dari Nyonya Esther Patrick, tetapi saya perlu meminjamkan sejumlah kecil untuk memeriksa apakah perusahaannya adalah perusahaan.

Jadi, saya bertindak atas sarannya dan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com] yang diposkan oleh ibu saya, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200.000.000. Nyonya Esther Patrick menanggapi saya dan mengirimi saya semua syarat dan ketentuan perusahaannya yang saya baca dan saya menyetujui persyaratannya.Setelah persetujuan permohonan pinjaman, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa jumlah Rp200.000.000 dikreditkan ke rekening bank saya dari perusahaan Nyonya Esther Patrick.
Saya sangat senang dan berbagi kabar baik dengan ibu saya dan teman saya yang menyarankan saya untuk terus maju.Ia menyelesaikan pembayaran kembali pinjaman tersebut pada 07 Juli 2018, dan saya meminta sejumlah Rp550.000.000 yang juga saya terima di rekening bank saya setelah prosedur itu dilakukan.

Jadi, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi tahu siapa saja yang mencari pemberi pinjaman pribadi di Internet yang pasti akan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui e-mail {ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM}Anda dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan bantuan atau Anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman.Ini email saya: [ewitayuda1@gmail.com]Terima kasih, pengikut saya

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan