Sunday, April 29, 2012

Demostrasi, Keganasan dan Darah. Melayu vs Melayu




PR membudayakan halacara demonstrasi yang tak berkesudahan. Satu wacana baru demokrasi terutama kepada orang Melayu yang majoritinya beragama Islam.

Tonton sendiri apa yang berlaku dalam "duduk dan bantah". Budaya baru telah diserapkan kepada jenerasi muda negara ini. Semoga bangsa Melayu memikirkan kembali kewajaran tindakan mereka yang dikira sudah memasuki fasa "merbahaya".


Ada suara wanita menjerit - arahan terbalikkan kereta polis

Kata House PK - Mulanya penyokong tabie KUNING kata, kereta polis itu yang langgar peserta demo "sampai mati" (kononnya), sekarang aku nak tunjuk video sebenar, apa yang telah berlaku sebelum polis tak berdosa itu dipukul: Tengok video bawah.





Mereka yang serang polis kemudian mendakwa sebaliknya, mereka kata polis yang serang mereka, nasib baik ada video ni, kalau tak. Macam-macam cerita yang direka mereka. Inilah hasil dari peradaban yang diterap Yahudi. Baling batu sembunyi tangan.

Sama seperti pendemo (samseng upahan?) membaling objek ke arah kereta polis yang akhirnya terbabas ketepi jalan. Mereka amat mengharapkan adanya kematian yang boleh dijadikan isu baru menuduh kerajaan zalim dan sebagainya. Cara sama seperti apa yang berlaku di semua negara yang ada "SPRING" dan Anwar sendiri suka Malaysia Spring seperti pernah dia ucapkan sebelum ini. Nasib mereka agak malang bila Allah tidak mengizinkan apa yang mereka hajatkan.



Semoga ramai yang membuka mata dan sedar bahawa kita sedang diaturkan oleh seorang agen Yahudi untuk hancurkan kemanan. Mengapa orang Islam sukakan keganasan? Sebab mereka dipengaruh dengan berita palsu dan bohong oleh anasir jahat. Ingatlah Yahudi dan Nasrani adalah musuh Islam sejak zaman Nabi saw lagi.

Yang berlakun mati pun ada. Untuk apa?



Supaya pendemo menjadi panik dan ambil tindakan serang kerajaan. 

Kebaikan pihak keselamatan tidak pernah dihargai. Walaupun mereka melanggar arahan keselamatan, polis masih lagi bertimbang rasa terhadap mereka kecuali beberapa kerat yang bertindak samseng melebehi batas kesusilaan. Macam gaya mat rempit pun ada. Alahai Melayu amat memalukan.




Bijaknya Ambiga meminta orang Melayu membawa anak-anak sekali dalam demo ini untuk "berjihad", seperti dalam taklimatnya malam semalam. Bijaknya Ng Sue Lim menyuruh pendemo, yang majoritinya Melayu di dataran malam tadi, agar "merempuh kawat berduri" yang didirikan oleh pihak berkuasa.

Dalam bahasa mudah, pendemo Melayu mesti mendengar kata Ambiga, mesti teruskan huru hara demi "jihad" walaupun ketua mereka (bukan Melayu) sudah angkat kaki melarikan diri dari gas pemedih mata. Akhirnya pendemo Melayu ini bertempur dengan polis yang juga berbangsa Melayu. Melayu bertempur sesama sendiri, India dan Cina hanya berikan arahan.  Bijak bukan? 

Cara Cina Berdemo

Jauh Dari Lokasi Panas

Apa pun keadaannya 3 orang bertanggung jawab ke atas semua insiden ini walaupun mereka cuba spin dengan berbagai alasan,

1. Anwar Ibrahim yang merangka siri-siri demonstrasi termasuk yang terbaru (apa yang mereka bantah pun tak jelas) memaksa kerajaan akur semua kehendak mereka walaupun 90 peratus telah ditunaikan. Perbincangan sulit dengan pelbagai kedutaan luar amat disangsikan. Penglibatan NGO-NGO pro Yahudi yang juga di bawah kelolaan Anwar pula mengundang seribu persoalan.

2. Nik Aziz yang mengeluarkan "fatwa" demonstrasi ini adalah "wajib" dan "jihad". Akibat dari "fatwa" ini, ramai pengikut taksub yang tidak berilmu telah termakan hasutan dan turun untuk "mati syahid". Mat Sabu menambah lagi racun mengatakan "hari ini kita akan mati syahid merampas Dataran Merdeka". Akhirnya Penyokong PAS telah dipaksa untuk bertuankan seorang Perempuan Kristian yang juga penganjur Seks Bebas.

3. Ambiga yang mengepalai demonstrasi ini. Kita tidak tahu adakah dia hanya mengikut arahan Anwar Ibrahim untuk mengelabui mata orang ramai. Kemana perginya Pak Samad? Juga dilihat diketengahkan sebagai alat kepada Ambiga dan Anwar.

Persoalan 1, mengapa Nik Aziz dan Anwar merestui pengikut fanatik mereka supaya angkat Ambiga, seorang Kristian dan pejuang LGBT serta seks bebas sebagai pemimpin? Kemana mereka hendak bawa penganut Islam Malaysia? 
Wahai orang yang beriman, janganlah kamu mengambil Yahudi dan Nasrani (kafir) sebagai sekutu (yang memimpin) kamu. Mereka (Yahudi dan Nasrani) (sebenarnya) adalah sekutu sesama mereka. Dan barangsiapa di kalangan kamu (yang beriman) menjadi sekutu bagi mereka, sesunggunya dia adalah sebahagian daripada mereka (Yahudi dan Nasrani). Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang yang zalim,” (Quran, al-Maidah: 51)
Siapa yang "zalim" dan siapa pula yang tidak mendapat petunjuk?

Persoalan 2, berapa peratuskah kaum India (sebangsa Ambiga) turut berdemo? Berapa persen pula kaun Cina DAP?

Jawapannya ada pada anda


5 comments:

mr K said...

kamu akan dapat apa yang kamu usahakan. kalau kamu ikut nasrani maka nasrani lah yang akan kamu dapat. bermakna bukannya islam yang akan kamu dapat. tak jauh lagi, malaysia akan jadi iraq atau sekurang2nya mesir.. sediakan payung.

Anonymous said...

siapa yang patut disalahkan?

Anonymous said...

dengar khabar 2 orang polis dah mati akibat dipukul dan 3 biji kereta dirosakkan pendemo. betul ke? siapa yang tahu?

Anonymous said...

Salam. KASIHAN BAGSA MELAYU... mereka tak berfikir,mereka sanggup diperkudakan oleh ambiga orang india termasuk 'pemimpin' melayu dari oposisi...sangat sedih sekali adakah bangsa melayu ini masih tak sedar2 iktibar dari penubuhan PAP Petir Singapura, kelak ambiga orang india ini akan singkirkan mereka dan sumbat dlm penjara? sama seperti Lee Kuan Yew singkir dan penjara (melalui proksi)orang melayu yang jadi penaja PAP...pejuang bangsa agak sukar dicari tetapi pengkhianat bangsa ada di mana2,pepatah melayu ayam terlepas tangan berbau tahi!

Anonymous said...

Ini jihad bodoh sebodoh 'jihad'..fatwa yg keluar yg menghalalkan 'jihad' ini juga SANGAT bodoh..kenapa?tgk apa yg terjadi wahai MUJAHIDIN2 bodoh yg mengibarkan panji2 kuning najis! Masuk kubur besok,sila kibarkan panji2 kuning anda. Kami sbgai komuniti saudara2 muslim pemerhati politik yg jauh d borneo sini mgkin masih cetek ilmu n mmg bukan ulama (byk pmuda muslim borneo yg ingin merasa pgajian pondok yg xda disini),tp mata kami x buta,telinga x pekak,InsyaAllah hati x gelap sehingga myebabkan kami masuk ke lubang biawak ciptaan musuh sekalian alam.

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan