Saturday, January 28, 2012

"Berhala" Tersembunyi



Knigths Templar, Freemason atau Illuminati (serta golongannya) menguasai dunia melalui kekayaan yang melimpah ruah dan merencanakan pula seluruh penduduk dunia menjadi hamba mereka. Allah mengizinkannya padahal mereka menyembah Iblis yang mereka panggil Lucifer.




menghasut dunia dengan teknologi


Melalui kekayaan dan kuasa milik mereka, mereka cuba mengeksploitasi kelemahan manusia agar terus mengkagumi mereka, sekaligus mengajak kita untuk meniru kaedah dan cara hidup mereka. Pada peringkat awal, mereka membina pelbagai Universiti dan pusat pengajian, menarik kita untuk mempelajari apa sahaja bidang yang mereka tawarkan. Akhirnya secara beransur-ansur kita dipimpin ke arah bertentangan dengan kehendak agama. 

Dari sini maka lahirlah para professor dan cendikiawan Melayu untuk terus menerus silih berganti mengajar anak bangsa untuk mengamalkan apa yang mereka telah ajarkan. Teknologi baru dan hebat yang mereka cipta menjadikan kita terpesona dan melaluinya mereka menghasut fikiran kita untuk meniru dan mendapatkan ilmu dari mereka. Selain mengajar akademik, mereka juga sisipkan pengaruh mengejar pangkat dan harta yang kini sedang memakan diri kita.

Memandangkan mereka amat berjaya dalam semua aspek kehidupan, ia menjadi tarikan hebat. maka lahirlah satu golongan orang Islam yang mengangkat kaum ini sebagai idola sekali gus melupakan apa yang dituntut oleh agama. Berkejaranlah mengaut segala apa sahaja yang melintas, mereka percaya melaluinya akan meninggikan darjat dan kedudukan mereka. Sikap ini akan memudahkan mereka terjebak dalam satu lagi perangkap.

Bencana yang sedang menanti kita ialah Islam Liberal. Islam yang telah tercemar melalui sentuhan Knights Templer/Mason/ Illuminati melalui satu gerakan tersusun untuk mencapai matlamat "Satu Agama Dunia". Ramai di kalangan rakyat Malaysia tidak mengetahui perancangan mereka dan tidak akan sedar sehinggalah keadaan menjadi sukar untuk dipulihkan. Sekiranya ia dibayangi oleh tokoh politik popular, maka tentunya menjadi semakin sukar dibanteras. Islam Liberal akan menyetujui bahawa semua agama adalah sama (pluralisma).

agama nafsu
(pluralisma)


perancangan Yahudi  menyesatkan penduduk dunia


Mereka (zonis) berazam untuk mengubah kefahaman Islam sebenar mengikut acuan sekular. Untuk mencapai matlamat ini, mereka sanggup mendanai jutaan dollar (USD) kepada beberapa pemimpin yang berpengaruh dan badan-badan dakwah sebagai permulaan membangunkan pengkalan strategik terutama di negara yang kuat berpegang kepada fahaman ahli sunah wal jamaah.

Mana-mana pemimpin yang telah diperangkap tidak akan dapat keluar darinya dan terpaksa akur kepada apa yang mereka unjurkan. Sebenarnya Islam Liberal hanya bertuhankan "hawa nafsu" dan tidak terikat dengan akhlak. Untuk mengelirukan orang ramai, ia bergerak secara senyap dalam pertubuhan yang berwajah Islam. Ada yang mendifinisikan pembawaan mereka sebagai Islam Moderat.

Membuat tafsiran semula ayat suci dan hadis Rasulullah SAW untuk disesuaikan dengan kehendak mereka. Menolak hal yang berkaitan perkara ghaib dan dianggap hanya simbolik. Mana-mana hadis yang tidak secocok dengan kehendak nafsu mereka akan dilabel sebagai lemah atau palsu. Akhirnya berjaya membuat perubahan dimana yang haram bertukar menjadi halal.

Dewasa ini kita sering melihat tingkah laku beberapa NGO Islam yang menyokong aktiviti bertentangan syarak. Menyokong tuntutan kebebasan bersuara keterlaluan, kebebasan seks dan sebagainya. Padahal mereka pertubuhan yang didaftar atas nama Islam. Inilah wajah Islam Liberal. Bukan mudah untuk kita menghalang pergerakan mereka yang mempunyai sokongan kuat dari luar negara.
Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, Bahawasanya Rasulullah saw. bersabda, "Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demisejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Nabi saw. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka". (Riwayat Muslim)
Ramai dikalangan penganut Islam Liberal ini amat terpesona dengan kehidupan maju masyarakat Barat. Pada mereka, jika ingin berjaya seperti mereka, ikutlah cara mereka. Bila nafsu menjadi matlamat hidup, segalanya berubah. Berlumba-lumbalah mengejar harta dan pangkat sehingga sanggup melakukan amalan luar susila seperti rasuah, salahguna kuasa, fitnah dan adu domba, khianat dan sebagainya. Inilah yang menjadi musuh kepada agama tanpa disedari. .

Mereka berjuang mati-matian untuk mencapai status jutawan, orang kaya, berharta dan berpangkat. Di antara mereka terdapat cerdik pandai agama lulusan berbagai dari beberapa Universiti Islam di dunia. Sebahagian yang lain pula menjadi kaum munafik, berpura-pura alim dan warak sebagai laluan mudah mendapat pengaruh dan mengangkat mereka sebagai bangsawan. Kerana hawa nafsu mereka menggadaikan agama.

Mereka sanggup lakukan apa sahaja demi matlamat tersebut. Segalanya dihalalkan walaupun mereka tahu ia sebenarnya haram. Implikasinya ialah orang awam yang jahil akan menganggap apa yang dilakukan kumpulan tersebut adalah halal. Maka ramailah terseret ke lubang najis, pada fikiran mereka mereka berada dalam kebenaran.

Terdapat satu hadis yang amat menggerunkan kita semua.iaitu 1 dari seribu anak adam adalah ahli neraka. Termasuk mereka yang mengikut jejak langkah Yahudi dan Nasrani.
Dari Abu Said Al-Khudri ra bahawa Rasulullah saw bersabda. “Allah berkata, ‘Wahai Adam, berdirilah dan keluarkan penghuni neraka.’ Adam berkata, ‘Labbaik, wa sa’daik, segala kebaikan berada dalam kekuasaan-Mu. Ya Tuhan, bagaimana penghuni neraka tersebut? Allah menjawab, “Dari setiap seribu terdapat sembilan ratus sembilan puluh sembilan.” … Abu Said mengatakan bahawa mereka berkata, “Siapakah di antara kita yang termasuk orang tersebut?” Rasulullah menjawab. “Sembilan ratus sembilan puluh sembilan Yakjuj dan Makjuj, sedangkan dari kalian hanya satu” (HR Bukhari, Muslim dan Ahmad)
Adakah kita juga sudah tergelincir dan termasuk di kalangan Yakjuj dan Makjuj? Perkara ini telah banyak dibincangkan sebelum ini, namun ia kelihatan selari dengan beberapa hadis termasuk hadis yang pertama tadi.

Persoalan di sini: Kenapakah musuh Allah kelihatan begitu berjaya melaksanakan strategi menguasai dunia? Kenapa pejuang Islam terpinggir dan tidak berupaya berbuat perkara sama, sebaliknya pemimpin Islam kita pula menyebelahi mereka?

Musuh Allah

Kita selama ini sekadar memahami penyembahan “tuhan” selain Allah ialah penyembahan berhala. Kita jarang sekali membuat kajian maksud tersirat dari keterangan ayat suci. Siapakah diantara kita yang bersungguh-sungguh menyedarkan masyarakat tentang pokok tauhid, iaitu "Mengenal Allah dengan sebenar-benar kenal" kecuali tok-tok guru pondok dan ulama tariqat. Apabila kita kenal Allah, maka kita akan senang mengenali siapa tuhan dan siapa musuh Allah.

Siapa tuhan dan siapa Allah?

Apakah maksud tuhan? Apakah maksud kalimah tauhid “Tiada tuhan melainkan Allah”? Allah swt telah memberi definisi tuhan seperti di bawah:
Maksudnya: “…Dengan yang demikian, bagaimana fikiranmu terhadap orang yang menjadikan hawa nafsunya: tuhan yang dipatuhinya, dan ia pula disesatkan oleh Allah kerana diketahuiNya (bahawa ia tetap kufur ingkar), dan dimeteraikan pula atas pendengarannya dan hatinya, serta diadakan lapisan penutup atas penglihatannya. Maka siapakah lagi yang dapat memberi hidayah petunjuk kepadanya sesudah Allah (menjadikan dia berkeadaan demikian)? Oleh itu, mengapa kamu tidak mahu beringat dan insaf?…” al-Quran: al-Jaatiyah:23
Maksudnya: Nampakkah keburukan keadaan orang yang menjadikan hawa nafsunya; tuhan yang dipuja lagi ditaati? Maka dapatkah engkau menjadi pengawas yang menjaganya jangan sesat? al-Quran: al-Furqan:43

Allah swt mendeifinisikan tuhan sebagai nafsu, dan daripada nafsu lahirlah agama-agama Yahudi, Kristian, Buddha, Hindu dan segala kemungkaran dsbnya. Nafsu punca segalanya, dan semuanya lahir demi memenuhi nafsu mereka kepada kuasa, pangkat dan kesenangan dunia.

Penyekutuan dan berhala sebenar adalah nafsu, iaitu diri kita sendiri (rujuk penerangan Surah al-Kahfi:32-46). Oleh itu, hanya berpegang teguh kepada Al-Quran dan Sunnah (menggigit dengan gigi gaham, dan konsep “Kami dengar, kami patuh“) serta mengawal nafsu mengikut landasan Al-Quran dan Sunnah maka manusia akan terlepas. Ini sesuatu yang sangat sukar dicapai tetapi itulah hakikat kehidupan.

Sebaliknya, mekanisma nafsu adalah strategi utama digunakan syaitan. Bagi puak Knigths Templar, Freemason atau Illuminati (serta golongannya), mereka diberikan kekayaan, pangkat dan kuasa. Ini motivasi diri dan menyeronokkan nafsu mereka dan semua lapisan masyarakat. Pada masa yang sama segala harta, jiwa dan seluruh kehidupan serta keturunan mereka dicagarkan kepada syaitan, secara nyata mahupun secara tidak disedari.

Mereka akan kehilangan kekayaan, pangkat dan segalanya apabila melanggar protokol, dan mungkin dibunuh. Ini juga strategi bagi memastikan keturunan mereka meneruskan perancangan syaitan. Oleh itu mereka bersungguh-sungguh melaksanakan perancangan syaitan, dan tidak mendedahkan rahsia.

Untuk Orang Beriman

Tak perlu kita bandingkan apa yang mereka perolehi dengan apa yang kita capai. Walaupun miskin dan melarat kita tidak perlu bersedih, kerana kekalahan itu boleh menjadi kemenangan bagi orang beriman. Kemenangan dan kekalahan adalah ujian kepada kedua-dua pihak. Ujian kemenangan dan kekayaan boleh menyesatkan seseorang itu supaya ia terus sesat dan tiada harapan untuk pulang lagi. Sebaliknya ujian kekalahan dan kemiskinan boleh menguat iman dan melemahkan nafsu.

Apa sahaja yang terjadi tetap menjadi ujian. Oleh itu kenapa kita perlu bersedih samaada menang atau kalah. Kesimpulannya ialah situasi tidak perlu diambilkira. Buktinya melalui keterangan Allah swt seperti di bawah:
Maksudnya: “…maka kebanyakan manusia apabila diuji oleh Tuhannya dengan dimuliakan dan dimewahkan hidupnya, serta berkata dengan sombongnya: “Tuhanku telah memuliakan daku!” Dan sebaliknya apabila ia diuji oleh Tuhannya, dengan disempitkan rezekinya, serta merepek dengan katanya: “Tuhanku telah menghinakan daku!” Jangan demikian, (sebenarnya kata-kata kamu itu salah)…”; al-Quran: al-Fajr:15-17
Maksudnya: “…Sesungguhnya Kami telah jadikan manusia sentiasa dalam keadaan menghadapi kesulitan dan kesukaran (jasmani dan rohaninya);…”; al-Quran: al-Balad:4

Oleh itu tiada bezanya orang yang kaya atau miskin, masing-masing tetap sentiasa dalam kesulitan dan kesukaran. Kemenangan sebenar ialah ukuran terhadap sejauh mana kita mengamalkan Al-Quran dan Sunnah dalam kehidupan kita. Apabila iman dan keyakinan terhadap Allah swt bertambah maka kita akan diberi kekuatan lain dan sangat luar biasa serta tidak pernah anda fikirkan, itu janji Allah dan cubalah sendiri untuk mengetahui rahsianya.

Pernah kita terfikir bagaimana satu orang beriman berupaya menentang ratusan musuh yang sangat ramai? Bagaimana gentarnya musuh melihat mereka?  Hidayah yang tidak bergantung kepada sejauh mana pun ilmu dipelajari tetapi hanya diperolehi melalui keimanan dan beramal soleh. Itulah kunci segala rahsia bagi kekuatan Islam. Beriman dan Beramal!! Ketika mereka mendapat ganjaran kuasa, pangkat dan kesenangan dunia, anda juga mendapat ganjaran tersendiri yang lebih hebat dan tidak boleh dibeli walaupun seluruh alam ini sebagai tukarannya.

Oleh itu tidak perlu rasa putus asa dan kita sebenarnya tidak rugi apa-apa serta sangat beruntung apabila diuji oleh Allah swt. Dengan ujian dan kesukaran hidup maka kita diberi peluang beribadah setiap masa kepada Allah Taala, bagi mereka yang mengetahui. Pada masa sama kita akan menjadi lebih kuat dan tidak kehilangan manfaat daripada kehidupan di dunia.

Sebaliknya mereka yang tidak beriman dan menyembah “berhala nafsu” akan dijangkiti penyakit cinta dunia dan tersangat takut kepada hamba-hamba syaitan, takut kemiskinan walaupun kekayaan melimpah ruah (miskin dihati), takut dihina dan mengejar kemuliaan di sisi manusia, dan tidak faham ilmu sebenar walau sebanyak mana mereka belajar. Segala ilmu dipelajari, termasuk ulama yang mendalami Al-Quran dan Hadis, akan hanya mendatangkan kehancuran kepada agama dan umat serta bala kepada diri dan keluarganya.
Maksudnya: “…Katakanlah (wahai Muhammad): “Al-Quran itu, menjadi petunjuk serta penawar bagi orang-orang yang beriman; dan sebaliknya orang-orang yang tidak beriman, menjadi sebagai satu penyakit yang menyumbat telinga mereka; dan ia juga merupakan gelap-gelita yang menimpa mereka. Mereka itu –orang-orang yang diseru dari tempat yang jauh (masakan mereka dapat mendengar dengan betul atau melihat dengan nyata)“…”;al-Quran: Fussilat:44

Oleh itu kita perlu kuatkan semangat menghadapi ujian Allah swt. Tiada kaitan dengan kaya atau miskin, menang atau kalah, semua itu adalah tidak relevan dalam konteks ini . Ini kerana kita tidak perlu berjuang menentang mereka, tetapi berjuang menentang nafsu sendiri. Musuh kita ialah nafsu diri yang telah lama kita kenali, dan bukanlah seseorang tidak diketahui. Perkuatkanlah diri. Mereka yang berada di jalan Allah swt hakikatnya telah mencapai kemenangan besar dan hakiki:
Maksudnya: “…Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahankan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padalah kamulah orang-orang yang tertinggi jika kamu orang-orang yang sungguh-sungguh beriman…”; al-Quran: ali-Imran:139
Oleh itu, keluarlah dari kalangan mereka yang tersesat dan masuklah dalam barisan tentera Allah. Perbaiki nafsu diri dan cuba beralih dari nafsu buruk kepada nafsu baik. Perjuangan ini adalah kewajiban untuk seluruh Muslimin dan ia adalah jihad. Jangan rosakkan iman dengan berperangai sebagaimana orang jahiliyah, jangan pula meniru-niru kejahatan kaum kafir.

Sebagai perisai dan usaha untuk menyelamatkan diri dari terjerumus elakkan diri dari perangkap nafsu. Kita boleh berpandu kepada pesanan junjungan kita Nabi SAW:
Abu Hurairah r.a. katanya: Aku mendengar RasuIullah saw. bersabda, "Umat ku akan ditimpa penyakit-penyakit yang pernah menimpa umat-umat dahulu". Sahabat bertanya, "Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?" Nabi saw. menjawab, "Penyakit-penyakit itu ialah (1) terlalu banyak seronok, (2) terlalu mewah, (3) menghimpun harta sebanyak mungkin, (4) tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, (5) saling memarahi, (6) hasut menghasut sehingga jadi zalim menzalim".

Wallahu a‘lam

sumber

4 comments:

Fenomena Zaman said...

Assalamualaikum Warahmatullah..

Tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolongan Allah.

Benar kata tuan. Segalanya berpunca daripada Hawa Nafsu. Dan inilah yang saya lihat punca kejahatan hari ini.

Namun perkara ini adalah amat halus dan ia telah berjaya disuntik ke dalam sistem ekonomi hari ini. Dan teori ekonomi ini diajarkan di universiti di seluruh dunia! Perkara ini telah saya ulas di dalam tulisan di Blog saya bertajuk :

SISTEM YANG BERTENTANGAN DENGAN SUNNAH RASULULLAH - Bahagian Satu

http://fenomenazaman.blogspot.com/2011/11/sistem-yang-bertentangan-dengan-sunnah.html

Hal inilah yang telah menjadikan kita umat yang mencintai Dunia dan takut mati! Dan kerana inilah yang menjadikan kita umat Islam termasuk di kalangan orang-orang yang berat. Hujahnya adalah berdasarkan hadis nabi Saya kongsikan disini sedikit hadis yang saya ambil daripada kitab Tanbihul Ghafilin (Peringatan bagi yang lupa)

Anas bin Malik r.a berkata : Pada suatu hari Rasulullah s.a.w keluar dan memegang tangan Abu Dzar, lalu bersabda :

“Hai Abu Dzar, sesungguhnya di hadapanmu ada bukit penghalang yang sukar didaki, tidak akan dapat mendaki kecuali orang-orang yang ringan bawaannya. Abu Dzar bertanya: Ya Rasulullah, saya ini termasuk yang ringan atau yang berat? Rasulullah s.a.w bertanya: Apakah engkau mempunyai makan untuk hari ini? Jawabnya: Ya. Apakah mempunyai makan untuk besok pagi? Jawabnya: Ya. Apakah mempunyai makan untuk lusa? Jawab Abu Dzar: Tidak. Nabi s.a.w bersabda : Andai engkau mempunyai makanan untuk lusa (untuk tiga hari) nescaya engkau termasuk orang-orang yang berat.”


Perhatikanlah! jika mempunyai simpanan makanan dirumah sampai hari ketiga, kita termasuk dikalangan orang-orang yang berat! Bagaimana pula dengan harta benda dan segala barang mewah yang kita simpan lebih dari tiga hari?!!

Saya pohon izin tuan untuk saya pautkan blog tuan di blog saya.

Saya juga pohon kepada tuan agar dapat tuan pautkan blog saya di blog tuan.

Salam hormat daripada saya, saudaramu

Fenomena Zaman (fenomenazaman.blogspot.com)

ardinge said...

Satu komen yang cukup baik. Manusia hari ini amat jauh dari maklumat berkenaan. Terima kasih atas pencerahan.

Anonymous said...

menarik sekali....

Nurun Nur 9111 said...

salam semua,

jom join kami di blog nusanaga.

sila klik http://nusanaga.blogspot.com/2012/01/kenali-buah-oren.html

ada pertikaian ketuhanan di situ.

mohon pendapat.

kepada semua juga.

wassalam.

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan