Wednesday, January 4, 2012

Amalina 17A kini hanyut dimangsakan - Hentikan program Pelajar Cemerlang


Nur Amalina Che Bakri mencatat sejarah apabila pada 26 Mac 2005 diisytiharkan sebagai pelajar terbaik SPM 2004.
Gadis sopan ini bertukar jadi liar
salah siapa?


Aku peduli apa. susah senang aku yang tanggung! Agaknya itulah maksud yang cuba disampaikan kepada ibu bapa yang membesarkan dia. Anak durhaka sebegini tidak akan dapat mencium bau syurga. Semoga anak-anak Melayu yang lain dapat mengambil iktibar menyelamatkan diri dari tsunami New World Order yang semakin rakus. NWO akan menghancurkan tatasusila manusia dan membawa ke satu distinasi sosial gila bebas dari campur tangan agama. 

Sia-sia dan malu. Itulah ungkapan yang paling sesuai ditaburkan kepada program penghantaran pelajar cemerlang ke luar negara.  Kerajaan telah gagal dalam mengangkat martabat bangsa, sesuatu yang amat menyedihkan. Bagaimana kesemua mereka ini gagal galam pelajaran padahal amat cemerlang dalam peperiksaan tempatan? Mimpi ngeri. Ia bakal menghantui fikiran ibu bapa mereka. Sesal pun sudah tidak berguna, ia sudah terjadi.

Sufiah genius Mathematik bertukar jadi pelacur, Aarif genius berkahwin GAY, yang ini pula genius SPM 17A sudah hanyut dalam kehidupan bebas.

Lihatlah apa yang mereka tawarkan kepada kita. Perjuangan BEBAS ini juga cuba dibawa masuk ke Malaysia oleh ejen-ejen Yahudi. Untuk apa? Untuk rosakkan lagi yang sudah sedia rosak? Berhentilah memberi ruang kepada mereka memporak perandakan anak bangsa.

Apa yang nyata orang Melayu semakin lemah dan tidak lagi mampu mengawal diri apa lagi di rantau orang. Orang Melayu kini menjadi ratahan mereka yang mahu melihat Islam hancur dan terhina. 

Apabila peluang terbuka, secara mudah mereka mengambil kesempatan merosakkan genius Melayu yang dihantar ke luar negara untuk menimba ilmu. Menjual maruah bangsa dan agama dengan harga yang sangat murah.

Sudah-sudahlah berbelanja percuma mengeluarkan biasiswa kononnya membangun masyarakat hebat 2020. Apa gunanya jika yang bakal diperolehi ialah malu dan aib? Ada sesuatu di luar sana yang sedia menanti. Perangkap terpasang untuk mengambil peluang merosakkan orang Melayu. Fenomena yang merimaskan kita semua.

Di dalam negara sendiri usaha memurtadkan sedang berleluasa, di luar negara pula genius Melayu dirosakkan. Niat yang baik belum tentu mendatangkan hasil yang baik.

Bagaimana seorang genius yang mendapat 17A dalam SPM boleh gagal dalam pelajarannya di luar negeri?

Posting dari Selatan online

Kiriman bumiperak

 

Respons Nur Amalina di facebook terkini; Peduli orang lain kata, aku tanggung derita setiap hari

Ikut cara budaya barat yang bebas tanpa ikatan peraturan dan hukum dikatakan yang hidup yang cool yang digambarkan Nur Amalina Che Bakri yang meluas tersebar di internet.

Nur Amalina pelajar cemerlang memperolehi 17A keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun 2004 rekod pendidikan Malaysia yang diumumkan March 2005.

Amalina telah ditaja Bank Negara Malaysia (BNM) melanjutkan mengajian perubatan peringkat Universiti Edinburghdi United Kingdom, London selepas memperolehi A-Level di Cheltenham Ladies College di UK.

Namun menghadapi kegagalan kali kedua pengajian perubatannya di universiti Edinburgh.

Gadis melayu Sufiah genius Mathematik jadi pelacur, Aarif genius pun jadi berkahwin GAY, yang ni genius SPM 17A dah jadi begini... Apa la silapnya... Hurm...Biar orang bodoh dihantar keluar negara balik boleh jadi pandai. Orang genius jangan dihantar ke luar negara jadi teruk sebab belum tentu baik.. sebagai teladan.

Di zaman digital dan di era twitter, facebook, blog yang kini semakin meluas ke segenap kota dan desa meliputi peringkat umur tau dan muda, seharusnya kita semua perlu berwaspada. Malah jika tiada semua pun, sebagai umat Islam kita perlu meyakini bahawa Allah Maha Melihat dan Maha mengetahui apa juga yang kita lakukan dan Allah berhak dan Maha Berkuasa di atas segala sesuatu - samada untuk memuliakan atau menghinakan.

Itulah KEBENARAN semua orang tidak menafikan dan gambar disiarkan bukan bertujuan untuk memfitnah atau mengaibkan peribadi malah bertujuan supaya Nur Amalina bertaubat dan kembali kepada yang baik, berpekerti muslimah dan tidak lagi melakukan perkara-perkara lebih besar iaitu mendatang fitnah kepada umat Islam.

Allah tidak menzalimi kita tetapi sebaliknya kitalah yang sering menzalimi diri sendiri.

Allah s.w.t. telah memperingatkan:
وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ
“Dan musibah saja yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar (kesalahan-kesalahanmu). ”[Asy-Syura: 30]

Al-Imam Ibnu Katsir rahimahullah menjelaskan makna ayat di atas, “Musibah apapun yang menimpa kalian wahai manusia, penyebabnya tidak lain karena dosa-dosa yang kalian kerjakan.” [Tafsir Ibnu Katsir, 7/208, cetakan Dar Thaybah 1420 H]





"


Kemusnahan mula menerjah di segenap peringkat. Jangan anggap ia perkara mudah. Ibu bapa harus berhati-hati mengasuh anak terutama jika ingin menghantar anak ke luar negara. Jangan jadi sebagaimana nasib  ibu dan bapa kepada Nur Amalina, Sufiah dan Aarif. Harapan tinggal harapan kini terpaksa pula menanggung aib dan malu.

Di Universiti tempatan anak bangsa dilatih menjadi pendemo, di luar negara pula lebih teruk ada yang menjadi pelacur... nauzubillahi min zalik.

tambahan maklumat:

berita kontroversi muncul mendadak.
Nur Amalina Che Bakri Masih Pelajar Cemerlang di Universiti

37 comments:

Anonymous said...

Bebas sampai terbabas

fakhrul said...

aku kenal budak ni.. kt skolah dulu x campur orang.. mak dia cikgu ajar sndiri kt umah x bg campur orang sbb tkut anak dia jd sosial mcm remaja x berpelajaran.. skrg dh blajar oversea dh terlebih blajar jd lg teruk dari budak2 skrg.. ni la namenye culture shock..

Anonymous said...

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum...

Jika kita meletakan ilmu diatas segala-sagalanya maka kehancuran menanti kita. Jika kita meletakan iman diatas ilmu, maka Insya'Allah kita dibimbing olehNya.

Hati-hatilah dengan fitnah akhir zaman.

JAFF said...

Ya betul tu bro. Mungkin dapat beri pelajaran kepada yg lain. Kita kena waspada.

Fenomena Zaman said...

Assalamualaikum Warahmatullah.

Tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolongan Allah.

Sungguh menyedihkan. Sungguh Menyedihkan dan menyedihkan.

Kita memang tidak boleh lagi bergantung kepada barat.Buat apa perlu hantar keluar negara sedangkan dia boleh dididik dan belajar dengan lebih sempurnya disini. Sungguh membazirkan wang dan bakat.

Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepadanya.

Anonymous said...

"aku kenal budak ni.. kt skolah dulu x campur orang.. mak dia cikgu ajar sndiri kt umah x bg campur orang sbb tkut anak dia jd sosial mcm remaja x berpelajaran.. skrg dh blajar oversea dh terlebih blajar jd lg teruk dari budak2 skrg.. ni la namenye culture shock.."

Nilah padahnya kalo tak membiasakan dri dgn environment sekitar.bile dapat environment yg agak "shocking" terus jadi culture shock.ramai dah kawan2 aku yg malu malu kucing xbyk ckp tp golongan cerdik pandai dapat tajaan gi obersea sume dah "tak seperti dulu".

Nor Azman 'Bani Israel' said...

Habis daaah JUBUR rabak!! Akidah..tak tahu lagi lagu mana rosaknya.. Gara-gara agenda dan kepala otak menteri kat atas sana yang buduh lagi bahallul menonjol nama!
Apa perlunya bebudak GENIUS kita ini ditonjol serta dipertontonkan kepada khalayak ramai?
Hanya mengakibatkan bakal menjadi LAUK RATAHAN kepada musuh diluar sana..
Sepatutnya para GENIUS belia kita ini diasuh serta dibentuk dengan acuan dan kaedah kita sendiri..Oleh para tenaga pengajar GENIUS kita yang ramai berdedai didalam negara.
Kita ada ISLAM beb!!
The BEST OF THE BEST method in the wolrd and akhirah....
Apa hal nak serahkan bebudak ni kepada para yahudi dan kristian diluar sana yang alasannya untuk didowloadkan dengan ilmu moden canggih-manggih kononnya.
Apa yang terjadi kepada sufiah dan arif,sekadar memberi contoh dari ribuan contoh yang ada.
Kepada ibu bapa diluar sana,jangan lampau ghairah bertunjangkan nafsu bontang tanpa tuntunan akal dan iman haq dalam menghakimi perjalanan kehidupan anak-anak GENIUS kita dengan menghantar serah mereka kepada musuh-musuh diluar sana,mencari nama dan kebanggaan tempelan kononnya.
Fahamilah akan maksud serta arti AMANAH ALLAH!!!!!!!

Anonymous said...

Gambar berpelukan itu diambil semasa lawatannya bersama Sabariah *(ibunya) di Paris. Pakaian yang seksi itu juga dibeli olehnya.

renung2kn..

Anonymous said...

pelik lah.. logik ke sorang ibu berkenan ambik gambar anak sendiri posing cam ni? yang berpelukan ngan mat saleh ni pun dia emak dia jugak ke yang tangkap gambar?

makin pelik.. kenapa asyik pelajar melayu je yang kena? pelajar bangsa lain camne? kes sufiah, budak lelaki yang jadi gay? lemah iman sangat ke? heran aku..

Nurun Nur 9111 said...

salam...

"setiap satunya yang tersampai akan dipertanggungjawabkan PERTAMA-TAMA SEKALI kepada yang menyampainya"

hati2 dengan kata2 anda...mudah2an ia tidak berbalik kepada yang berkata...

Anonymous said...

Gambar Dgn Mat Saleh...
Tangan Amalina tu pegang ape ye ?.....
jwb: ala....bukan luak pun..
Nak sangat AMARIKA...
Tak bole salag Goverment...sbb kerajaan pun di bawah Telunjuk DAJJAL @ British

Anonymous said...

FB says:
Studied at Edinburgh, Scotland.
Lives in Edinburgh, UK.
Knows Malay, American English, Briton English, Korean.
from Kota Bharu, Kelantan, Malaysia. <---- ????

hati2 pilih kawan mek na wehh....
tudung yuna@hanatajima pun gojes ape.
bawak2 dgr lagu maherzain smbil study yer. may Allah bless yOu!

Anonymous said...

x semue orang yang pandai akan berjaya...syukr kta ini lebih kpda kekurngn..perbaiki apa yng kurang...semua ni ada hikmahnya..semua kita mendapat pengajaran dari semua ni..allh itu maha adil ..
cz no body is perfect !!

Anonymous said...

melayu skrg dh xtau mn bek mn bruk..insaf lar wahai umat islam...dunia nie hnya smentara...rmai mnusia nk hncurkn umat islam..sedar lar wahai umat islam..amin..

Anonymous said...

“Awasi diri kamu daripada buruk sangka kerana perbuatan itu adalah pembohongan besar. Jangan mencari berita buruk, berhasad dengki, bermasam muka dan marah, sebaliknya jadikan diri kamu bersaudara.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

K . E said...

Hati hati ngan fitnah akhir zaman.Allah je tahu apa sbenarnya yang jadi.

Unknown said...

aku bukan nk menyebelahi siape2 cume ingin bertanya admin sudah meneliti betul-betul kes ni? betul-betul dah mengkaji perkara yang sebenar( bertanya sendiri pada amalina atau family dia) atau hanya ambil cerita dari google sahaja,..kalau betul amalina sudah rosak,tak perlu kite memburukkan lagi keadaan,membuka aib orang,kesian pada ahli keluarga die,nasib family die akan dimalukan,..let say ada orang dengki dengan amalina,letak gambar amalina,create facebook amalina,then amalina yang tak bersalah akan difitnah,setiap cerita yang kita tulis dan sebarkan menjadi tanggungjawab kita..walaupon aku tak pandai hal2 agama,tapi sekurangnya2 kita hormat maruah orang lain walaupon die rosak macam mana pon,cume kita doakan die berubah menjadi ape yang lebih baik...

@njali vadivil said...

i agree with sarzli usm

Anonymous said...

CIKGU MATH SAYA PERNAH NASIHAT..JANGAN KITE FIKIR KITE BERJAYA SEKARANG (SEKOLAH @ UNIVERSITI) BOLEH TERUS BERJAYA DI MASA HADAPAN.
cuma yg saya nak tambah di sini adlh ape pon yg kita buat keputusan dlm menjalani kehidupan seharian biar lah tidak keluar dari landasan islam..takdir sudah tertulis sblm kita lahir lagi..seandainya tidak berjaya di dunia tp kita dah menang di akhirat dgn izin-Nya

Unknown said...

hahahaha.. culture shock!!shock!!

Anonymous said...

KESIANNNNNN...

ieyLa eLa said...

Thats why ibu bapa harus memainkan peranan yg penting dlm membesarkan anak2..jangan terlalu mengongkong anak2 anda ..itu la sebabnya perkara seperti ini berlaku...jika anak2 dikongkong dari kecil,apabila mereka meningkat dewasa dan brpeluang kluar dri jagaan ibu bapa,perkara begini la yg biasanya terjadi...anak2 akan merasa yg mereka baru bebas melakukan apa saja tanpa pemerhatian ibu bapa...ibarat baru keluar dari penjara yang paling tertutup di dunia...kepada ibu bapa di luar sana,sila jangan terlalu mengongkong anak2 anda...jdi la rakan terbaik kepada anak2 anda dan beri perhatian dengan segala yg kluar dri mulut anak2 anda...bukan memandai,cuma saya bercakap melalui apa yang saya lihat di sekeliling saya...cukuplah sekadar mendengar luahan hati anak2 anda,memberi nasihat yang membina dan kasih sayang yg secukupnya...jangan terlalu mengongkong anak2 anda...

Anonymous said...

wawasan 2020 ramai anak gadis bertudung dedah tubuh

bluestarz109@woozworld said...

Sir, what do you actually MEAN by "Anak durhaka sebegini tidak akan dapat mencium bau syurga" Let me tell you something. I may not be a mr-know-it-all BUT i do know that WHO ARE YOU TO SAY THAT ONE WILL NOT GO TO HEAVEN OR LIKE WHAT YOU SAY HERE IS "SMELL" THE HEAVEN.In what point do you see her as "anak durhaka" in the way she was dressed? Oh hell nah man,that is a very shallow minded way of thinking! In my point of view, anak durhaka is known as an ungrateful child,and well, do bad things to their parents like in the story of "Si Tanggang" (which im sure everyone knows it). By judging a person is "anak durhaka" from the way she was dressed is already a FITNAH,sir.Did you asked her parents if she is even a anak durhaka?

Everyone is allowed to REPENT.

"Ask and it shall be given to you;seek and ye shall find;knock,and it shall be opened to you"-Matthew 7:7

Secondly,your "peduli orang lain kata aku tanggung derita setiap hari" is it the meaning of "i dont care what people say about me as i carry me pain everyday"? From my point of view, what she is saying here as "i carry my pain everyday" MAY not be about her sins and that it wouldn't affect her parents. What she MAY try to imply here is about her friends at school (university) which MAY dislike her and that she dont care what they think.

Don't write an article if you're not 100% sure of what's happening, this may arose a very bad impression towards US as a Malaysian (because this is the net and the world could read this!) and of course may cause a shame on you because of your lack of knowledge.

But again, this is a free WORLD and everyone is given a chance to point out what they wanted to say or think. And i'm voicing mine out.

God bless you.

Koleksi Kraf Cenderahati Terkini said...

Actually,walaupun article ni dh lama tapi saya sangat tak setuju dengan cara penulisan penulis.Bukan sebab saya nak back up Amalina ni tapi sebab cara penulisan yang seperti terpengaruh dengan politik dan tak berilmu. Tentulah negara kita hantar pelajar belajar di luar negara supaya kita dapat ilmu yg ada di luar negara.Macam mana nak maju kalau takda ilmu daripada org lain.
Org zaman Mesopotamia bagai tu dulu kongsi ilmu sbb tu diorang boleh berjaya.

Amalina ni ,masalah keimanan dia sendiri.Pasal Iman,kita tak boleh salahkan kerajaan atau orang lain.

Ada ja orang yang belajar luar negara tapi berjaya.

Lihatlah bagaimana post ini sgt sombong mengatakan Amalina anak derhaka blablabla.

Tahu tak? Ada satu cerita pasal seorang yang kuat beribadah ni dia selalu menegur seorang yang kaki maksiat ni.Tapi sampai satu tahap,dia berputus asa dan berkata,"kamu tidak akan pernah masuk syurga!".
Lalu,di akhirat nanti,dialah yang masuk ke neraka paling awal!
Hanya disebabkan satu ayat yang menarik segala amalnya.

Unknown said...

Tak jadi la nak study oversea..smbg degree kt Malaysia dhlaa..huhu

Admin said...

Tak jadi la nak study oversea..smbg degree kt Malaysia dhlaa..huhu

The Keyboard Poet said...

Sabarlah, tak lama lagi zaman Minhaj Nubuwwah akan muncul kembali

Haphizy said...

sekarang dah jadi pakar bedah yang membedah ainul mardiah

Yazzii said...

Bro.. So cmne? Skrg dia bagus gile in life.. Siap boleh buat apa yg doctor kat Msia xleh.. Pandai kau judge dia dulu kan

Yazzii said...

Bro.. So cmne? Skrg dia bagus gile in life.. Siap boleh buat apa yg doctor kat Msia xleh.. Pandai kau judge dia dulu kan

Yazzii said...

Bro.. So cmne? Skrg dia bagus gile in life.. Siap boleh buat apa yg doctor kat Msia xleh.. Pandai kau judge dia dulu kan

Yazzii said...

She is so successful now.. The idiots who used to hate her now pandai pulak sanjung dia.. How judgmental people can be towards others

Unknown said...

Semoga hidayah jadi miliknya..memang jauh beza dengan dulu.

pelaburan najwa mohammed said...

Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
kedudukan: Pengarah Urusan
Nama: Najwa Mohammed
Bandar: Miri
Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
kadar faedah: 1%
E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com


Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman saya semudah mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

MOHON SEKARANG
E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Whatsapp **** + 447723553516

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Anonymous said...

ah ko sembang bab islam..yang makan rasuah pon orang islam..yang PAS tunggang agama pon islam gak..yang langan pelacur pon orang islam..remaja islam sekarnag pon dok gelek..apa lagi pergi la marah semua melayu islam..

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan