Wednesday, December 7, 2011

Konflik Indonesia Malaysia, dimana silapnya?



Mengapa Yahudi Tidak Suka Indonesia dan Malaysia Bersatu? Pandangan bloger Indonesia.



Indonesia tidak akan bertolenrasi terhadap tindakan negara lain yang mengancam kedaulatan, termasuk melanggar tapal batas sempadan. ”Tidak ada kompromi soal kedaulatan,” kata Juru Bicara Kepresidenan Julian Aldrin Pasha, Selasa (11/10/2011).

Hubungan Indonesia kembali panas. Setelah kian kali, dua Negara serumpun-seakidah ini kembali diapikan persoalan nasionalisme yang sama sekali tidak diajar oleh para ulama Melayu di masa lalu.

Kesnya sederhana, namun ianya amat luar biasa bagi kaum nasionalis, yakni permasalahan tapal batas Camar Bulan di Sambas yang diduga telah dicaplok (dirampas) Malaysia.

Kita harus membuka mata bahwa konflik antara Malaysia dan Indonesia ini tidak terjadi dengan sendirinya. Ada unsur-unsur pemicu api yang menimbulkan asap besar. Pertanyaannya siapakah pemetik api itu? Umat Muslim? Bukan, karena kita semua hanya korban.

Pakar Melayu Prof. Dr. Dato’ Nik Anuar Nik Mahmud dari Institut Alam dan Tamadun Melayu, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) mengesahkan bahwa ada intervensi pihak luar di balik perseteruan kedua Negara serumpun muslim ini.

Dalam cacatan buku Thomas Raffles disebutkan, Barat harus memastikan bahwa alam Melayu ini lemah. Untuk melemahkan, Raffles mengusulkan dua buah strategi.

Pertama, imigran-imigran asing dibawa masuk ke Melaya supaya kawasan ini tidak menjadi kawasan Melayu, melainkan majmuk (dibawa orang-orang China dan India).

Kedua, pastikan bahwa raja-raja Melayu di Semenanjung, Sumatera, Jawa dan sebagainya, tidak mengambil para ulama Arab menjadi penasihat mereka. Tujuan mereka memang untuk memisahkan Arab dengan Melayu.

Bersatunya antara Malaysia dan Indonesia bakal membentuk Imperium Islam Melayu inilah yang sangat ditakuti oleh Zionisme.

Mereka sedar Melayu adalah potensi kuat dalam kebangkitan Islam dari tenggara Asia, maka jalur ini harus dihabisi, apapun caranya.

Pengalaman bangsa Indonesia pula yang kerap dan mudah diadu domba adalah kunci yang selalu mereka pegang saat zaman devide et impera.

Kita harus faham, Thomas Stamford Raffles sendiri adalah seorang Freemason. Menurut Th Stevens dalam bukunya Tarekat Mason Bebas, pada tahun 1813 Raffles  dilantik sebagai mason bebas di bantara “Virtutis et Artis Amici”. “Virtus” merupakan suatu bantara sementara di perkebunan Pondok Gede di Bogor.

Perkebunan itu dimiliki Wakil Suhu Agung Nicolaas Engelhard. Di situ Raffles dinaikkan pangkat menjadi ahli (gezel), dan hanya sebulan kemudian dinaikkan menjadi meester (suhu) di loge “De Vriendschap” di Surabaya.

Raffles pula yang mendirikan Singapura moden yang kini menjadi pengkalan Israel di Asia Tenggara. Agen-agen zionis melalui Singapura adalah penghasut sebenarnya dalam mengeruhkan hubungan sesama muslim Melayu.

Kebanyakan koruptor Indonesia bermukim di Singapura setelah merompak wang hasil keringat anak-anak Indonesia dan rakyat jelata.

Singapura adalah sekutu zionis. Mereka tidak mau menandatangani perjanjian extradisi dengan Indonesia semata-mata melindungi koruptor ini karena mereka bawa banyak wang ke Singapura.

Untuk mengalihkan isu ini dari masyarakat Indonesia, mereka akan cuba mencari isu supaya masyarakat Indonesia lebih fokus pada isu yang mereka cipta.

Maka diwujudkanlah isu sekarang, konfrontasi Malaysia-Indonesia. Melalui media sekular di dua negara ini, mereka terus berusaha agar rumpun Melayu bangga akan identiti negara masing-masing.

Adanya inflitrasi Zionis di Malaysia juga bukan perkara baru. Tahun lalu bekas tim perdana menteri Malaysia yang juga tokoh pembangkang, Anwar Ibrahim, pernah menceritakan fakta adanya intelijen Zionis di markas kepolisian federal Malaysia.

Mereka menyatakan memiliki dokumen yang memperlihatkan kemungkinan adanya intelijen Zionis dalam strategi informasi negara melalui perusahaan kontrak bernama "Osiassov", yang melaksanakan projek pengembangan sistem komunikasi dan teknologi di markas besar polisi federal Malaysia.

Anwar Ibrahim menjelaskan bahwa perusahaan "Osiassov" terdaftar di Singapura namun berpejabat pusat di negara penjajah Zionis Tel Aviv.

Menurut Anwar, kehadiran dua bekas tentara Zionis di perusahaan yang bersangkutan, dibawah pengetahuan petugas polisi senior Malaysia dan Menteri Dalam Negeri Malaysia sejak zaman Syed Ahmad Albar.

Yakinlah, jika umat muslim Melayu tidak kembali ke ajaran Islam sejati, ia akan memberi ruang kepada nasionalisme memberhalakan bangsa.  Benih permusuhan itu akan selalu muncul, walau kedua Negara itu makmur dan sama-sama beragama Islam.

Maka itu, bersatulah bangsa Melayu. Bersatulah di atas Panji Islam yang akan membuka jalan tegaknya daulah ini di tanah perjuangan kita, tanah Melayu Darussalam.

Artikel nuurislam



Ulasan ABATASA2

Kenapa Indonesia dan Malaysia sahaja berkrisis sementara Singapura sentiasa aman tenteram malah menjadi kuasa ekonomi terunggul di Asia Tenggara. Selain Singapura melaksanakan peranannya, tahukah anda bahawa kita juga mempunyai beberapa wajah yang sering hadir menambah keruh yang wujud? Inilah yang dikatakan permainan catur Yahudi. Kita semua menjadi buah caturnya. Kita yang akan mati berlawan sesama sendiri. Sementara pemainnya hanya memandang dengan penuh nafsu.

Sentiasa sahaja diketengahkan isu demi isu untuk melaga-lagakan kedua negara serumpun ini. Sehinggakan acara sukan juga tidak terlepas dari siraman racun mereka. Kebencian ini semakin membuak di negara tetangga kita Indonesia. Nasib baik rakyat negara ini masih bertenang. Keadaan ini tidak merebak ke Malaysia walaupun ada cubaan untuk itu dilakukan.

Satu keanehan berlaku, mengapa warga Indonesia hanya menjadikan "kaum Melayu" Malaysia sebagai musuh, bukannya semua rakyat negara ini? Terkeluar dari mulut mereka perkataan-perkataan yang menyakitkan seperti "malaysial", "malingsia" dan sebagainya. Pernahkah kita dengar mereka menghina dan merendahkan bangsa lain terutamanya Cina di Malaysia? Apa maksud ini semua? Jika membenci Malaysia, sepatutnya membenci keseluruhan rakyat negara ini bukan hanya Melayu.

Kalangan yang menjadi kumpulan pendesak dan sering melakukan kempen mengganyang Malaysia ialah para Kristianis Indonesia dan kumpulan Islam Liberal Indonesia. Siapakah mereka sebenarnya? Siapa pula yang membawa fahaman Islam Liberal di Malaysia? Siapa pula penganut kristian terbesar di Malaysia? Apakah pegangan politik kumpulan ini? Anda mungkin ada jawapannya.


14 comments:

CLOVER said...

salam tuan abatasa,

saya baru sahaja pulang dari indonesia pada beberapa bulan lalu & baru bercadang untuk mengulas isu ini.

apa-apa pun, pandangan tuan abatasa terhadap isu ini sangat dihargai.

ABTS2 said...

Saudara Clover, salam kembali dan selamat datang.

Terima kasih atas komen saudara. Saya pasti saudara mempunyai imput yang lebih kemas dan jitu hasil dari pemerhatian saudara secara langsung fenomena ini. Sudah tentu saya akan baca nanti. Isu ini sukar diterjemahkan kecuali memahami permainan Yahudi Zionis sejak sekian lama. Usaha mereka kini sedang diteruskan oleh proksi pula. Alhamdulillah sehingga kini harapan mereka untuk melihat perkelahian antara dua negara ini belum berhasil. Tidak mustahil ia akan menjadi lebih parah sekiranya pemerintah tidak tangani segera.

Tentu ada perkembangan menarik dari tanah seberang yang boleh dikongsikan. Semoga saudara dapat segerakan penerbitan artikel berkenaan. Wassalam.

Anonymous said...

Salam kpd penulis..
Sudah sekian lama kita x bersua dlm entri2 Atabasa 2 ini..
Mungkin saudara tidak mengenali sy ttp sy menyokong usaha2 saudara menerbitkan kesedaran terhadap apa jua perkara yg bersangkutan dgn kehidupan umat Islam diNusantara ini..
Ada jua komen2 sy yg dijadikan perenggan dlm Entri2 saudara dan sy x kisah dgnnya..
Ada ketikanya sy menegur saudara,bukan sbb lain,ttp hanya sekadar mengingatkan sesama kita yg adakalanya kita perlu menarik Hand brake apabila enri2 dipicu laju..:)
Sy pasti saudara akan mengerti apabila saudara bertemu titik pertemuannya..
Baiklah,Indonesia adalah mangsa ujikaji Orientasi Barat yg paling berjaya sekali pd pendapat sy..
Mereka terlalu defensif wlwpun atas perkara2 yg remeh spt budaya,geografi,politik,krn kehidupan mereka senantiasa diancam kemiskinan,korupsi,bencana,lalu pemerintah terlalu berjaya membuat mereka melupakan semua penderitaan mereka dgn menciptakan Malaysia sebagai hantu utk ditakuti..
Ada sahaja perkara yg dpt diselisihkan dgn Malaysia wlwpun kita dgn rendah hati menghulurkan bantuan kemanusiaan kpd mereka apabila bencana menimpa mereka..
Sy ingin menyentuh aspek Geografi krn ia sedikit sebanyak mempengaruhi pemikiran mereka..
Indonesia adalah sebuah negara yg besar dan memiliki byk sekali kepulauan...
Ciri Geografi sebegini akan menyebabkan timbulnya ketidak seimbangan dlm agihan sumber kpd rakyatnya..
Akhirnya mereka menepati ciri2 negara yg berlebihan penduduk jika merujuk dari keberadaan sumber dan bilangan rakyatnya yg begitu ramai sekali..
Ketidakseimbangan sumber dgn Nisbah rakyat akan menyebabkan agihan2 hasil sumber dan frasarana menjadi bercelaru lalu sebilangan besar mereka terlepas dari menikmati peluang2 pekerjaan,kesihatan,pendidikan,dan memengaruhi kadar kelahiran dan kadar kematian dikalangan mereka..
Kadar kemiskinan yg tinggi menyebabkan kadar buta huruf dan kebanyakannya memiliki tahap pendidikan yg rendah lalu melahirkan masyarakat rendah daya berfikirnya..
Aspek ini yg digunakan sebaik-baiknya oleh media2 pemerintah dan yg lainnya memainkan apa sahaja sentimen utk membuatkan mereka melupakan kesengsaraan kemiskinan dan tekanan hidup akibat kegagalan urus tadbir negara..
Agenda ini pd sy sebenarnya dibiayai oleh kumpulan2 rahsia yg lbh mudah bergerak disana
berbanding dgn dinegara kita..
Lihatlah betapa fanatiknya mereka dlm apa jua isu yg melibatkan Malaysia..
Mereka bersedia utk diperalatkan krn mereka berada dlm set pemikiran yg dilahirkan atas ketidak seimbangan sumber dgn keperluan rakyat yg mempengaruhi tahap pendidikan dan tahap pemikiran rakyatnya..
Ini adalah antara sebab utama mengapa permasalahan ini berlaku dgn begitu teruk sekali..
Oleh itu apa sahaja doktrin dan Retorik mudah menular kedalam pemikiran mereka lalu mereka terjemahkannya kpd tindakan2 yg tidak mesra sesama tetangga..

Nurun Nur 9111 said...

salam tuan empunye blog...apa khabar...

kadang2 bile fikir2 pasal dorang yang dok benci2 kita ni,kadang2 rasa bengang juge...

tapi kita ni nak buat apa,banyak2 sabo je le...

abatasa said...

waalaikumussalam, alhamdulillah baik. tak ape, anak nabi adam pun berbunuhan inikan kita. kita buat yang kita mampu, selebihnya serah dan tawakkal.

abatasa said...

Salam kembali saudara anon. Terima kasih.

Jika diikutkan perasaan, saya dah nak berhenti menulis dan menutup blog ini. Jemu pula rasanya. Ada satu tugas yang belum dapat saya selesaikan kerana matlamat asal saya ialah untuk menceritakan pengalaman dan sampaikan apa yang saya tahu, tetapi saya bimbang ia tidak dapat diterima oleh pembaca kita yang berbagai ragam dan latar belakang. Banyak perkara terpaksa dirahsiakan. Namun saya sedih bila melihat keadaan anak bangsa yang majoritinya terlalu daif dan mudah dipermainkan. Jauh dari asas agama apalagi hal yang berkaitan rohani. Apa yang saya nampak sebahagian besarnya jahil, ada yang menyampai tahap jahil murakkab, walaupun mempunyai ijazah bergulung. Sia-sialah hidup mereka. Sesetengahnya perjuangkan Islam padahal pakaian mereka compang camping. Memperbodohkan diri sendiri tetapi mendabik dada sebagai pengikut alMahdi. Malu rasanya. Semoga Allah memberi rahmat kepada mereka dan juga kita dalam menghadapi kehidupan yang penuh dengan fitnah ini.

Anonymous said...

Assalamualaikum

BANI TAMIM ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada anda kerana menjadikan blog ini sebagai persinggahan untuk mendapatkan pautan-pautan terkini tentang
SEJARAH l KONSPIRASI l BERITA l DAKWAH.

Tujuan blog ini dibina adalah untuk mengumpul seberapa banyak mungkin pautan blog-blog yang selari dengan penulisan tentang pendedahan sejarah yang sebenar, konspirasi kebatilan, berita semasa serta berinterprestasikan dakwah.

Alamat : http://banitamim.blogspot.com/

Nurun Nur 9111 said...

salam semua,

saya rasa permusuhan antara dua serumpun ini disebabkan oleh rasa hasad dengki yang telah dicucuk2 oleh satu pihak rahsia...

rasa hasad dengki ini ubatnya ialah bersatu kerana hasad dengki sememangnya satu penyakit perpecahan...sesiapa pun tak boleh lepas daripada penyakit ni,tapi yang paling penting adalah bagaimana untuk mengawalnya supaya ia tidak hadir sebagai satu tindakan...dan hanya dengan rahmat Allah rasa ini akan hapus sepenuhnya tanpa meninggalkan waris di dalam hati...

"Pada mulanya manusia itu ialah umat yang satu (menurut agama Allah yang satu, tetapi setelah mereka berselisihan), maka Allah mengutuskan Nabi-nabi sebagai pemberi khabar gembira (kepada orang-orang yang beriman dengan balasan syurga), dan pemberi amaran (kepada orang-orang yang ingkar dengan balasan azab neraka) dan Allah menurunkan bersama Nabi-nabi itu kitab-kitab suci yang (mengandungi keterangan-keterangan yang) benar, untuk menjalankan hukum di antara manusia mengenai apa yang mereka perselisihkan. Dan (sebenarnya) tidak ada yang melakukan perselisihan melainkan orang-orang yang telah diberi kepada mereka kitab-kitab suci itu, iaitu sesudah datang kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata, - mereka berselisih semata-mata kerana hasad dengki sesama sendiri. Maka Allah memberikan pertunjuk kepada orang-orang y ang beriman ke arah kebenaran yang diperselisihkan oleh mereka (yang derhaka itu), dengan izinNya. Dan Allah sentiasa memberi pertunjuk hidayahNya kepada sesiapa yang di kehendakiNya ke jalan yang betul-lurus (menurut undang-undang peraturanNya).al-Baqarah 213"

mari lihat artikel saya tentang penyakit ini...
http://9111tanyasamaituhudhud.blogspot.com/2011/11/berikan-apa-yang-anda-ada-pada-sayaitu.html

dan juga sambungannya:
http://9111tanyasamaituhudhud.blogspot.com/2011/12/kita-sudah-kesuntukan-masahanya-3-hari.html

kita perlu bersatu dengan apa jua yang kita dengkikan...itulah pandangan saya...

wallahualam...

tuan Abatasa,
nasib baik tuan tak ikutkan perasaan untuk berhenti menulis,kalau tak kita semua memang kehilangan sumber besar ilmu2 konspirasi...

teruskan menulis...ramai diluar sana termasuk kami perlukan artikel2 pembuka minda sperti ini...

teruskan usaha...semoga Tuhan merahmati anda...amin...
wallahualam...

Anonymous said...

Apa yang bisa dan harus kita perbuat sedangkan zionis menguasai penguasa negara?

TokMisaiGondrong said...

tak perlu risau, semuanya telah dikawal rapi,ada di luar ada di dalam... ada dimana sahaja...

kembali kepada teras kehidupan, jaga diri, jangan terpedaya.

Anonymous said...

Tolong jelaskan maksud anda TokMisaiGondrong

Anonymous said...

rakyat indonesia terlalu banyak di malaysia.. pendatang asing.. kerajaan tak nak ambil tindakan ke? kalau2 esok indonesia ini menyerbu masuk sekaligus.. huhu masa tu lah malaysia putih mata. dah lah rakyat indonesia tu ramai.. terlalu banyak pendatang asing tidak guna berada di malaysia.. kotor! jijik! menyampah! buat kacau!

Anonymous said...

indonesia ketegori rakyat yang terbodoh di dunia..

Anonymous said...

Kalian tau kenapa indonesia sangat benci malaysia? Itu semua bermula dari pulau sipadan dan ligitan dan terus meluas karena orang indonesia terlanjur benci malaysia bahkan hal2 kecil pun di jadikan alasan, belum lagi kasus ambalat etc. Dan juga sifat kalian yang selalu menganggap indonesia bodoh, seperti komen orang di atas saya ini tentu semakin membuat kami benci malaysia. Salam i'm indonesian

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan