Wednesday, February 15, 2012

Kes hina Nabi SAW, Kenapa Malaysia?

Apa dah jadi dengan Malaysia? Sengaja atau sebaliknya peristiwa manusia yang menghina Nabi SAW mendatangi Malaysia sebelum ke New Zealand? Siapa yang mengaturkannya? Kenapa Malaysia yang dipilih?

      
     
siapa perempuan ini?


Strategi apa yang sedang diputarkan ke atas masyarakat negara ini sehinggakan kesemua kita menjadi dayus dan hina. Dayus kerana gagal menjaga agama dan hina apabila mengutama Barat melebihi ajaran alQuran.

Jika tidak bijak menanganinya, pasti Malaysia akan menjadi musuh seluruh dunia Islam. Amat tidak wajar Malaysia melepaskan pesalah ini yang mana sangat nyata melakukan kerja syaitan. Apa yang dibimbangkan ialah ia mungkin menjadikan negara ini sasaran kecaman dunia Arab pula setelah pihak Barat melakukannya sebelum ini.

Lagi sekali persoalan berputar, mengapa Malaysia? Adakah benar Malaysia sekarang menjadi fokus sang Dajjal? Kita dapat lihat pelbagai kajadian bersimpang siur. Mayarakat Malaysia terutamanya yang beragama Islam tidak dapat lagi melihat dengan jelas perencanaan Knights Templer terhadap Malaysia. Masih memimpikan kejatuhan Putrajaya dengan membawa dendam politik? Apakah indahnya kuasa jika negara hangus dijilat sang Dajjal? Mampukah seluruh Muslim melupakan sengketa dan mula berfikir dengan waras apa akan jadi kepada negara hasil dari perbuatan kurang sopan manusia-manusia jahat yang memakai pakaian wira budiman. 

Dalam pada itu, sebahagian dari ahli politik PKR menganggap Malaysia telah melakukan kezaliman apabila membuat keputusan menghantar pulang pesalah ini ke negara asalnya Arab Saudi. Jika suatu masa dahulu mereka tidak akan berani melakukannya, tetapi sejak kebelakangan ini mereka semakin berani. Agaknya apakah yang sebabnya mereka semakin berani? 

Sejak kebelakangan ini Malaysia sering disogok dengan pelbagai bentuk ancaman terselindung. Semuanya mencabar Islam. Antaranya perjuangan hak kebebasan bersuara, hak kebebasan seks, hak murtad, hak minum arak, dan sebagainya. Kini kita ditekan pula dengan sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum ini.
  
Kita berada ditengah kemelut yang semakin sukar.apabila ulama negara bersengketa sesama sendiri atas pelantar politik. Hinggakan sukar menetapkan sesuatu tindakan bersama dengan waras mengikut lunas agama. 


MyKMU.net
Kerajaan Perlu Selamatkan Orang Murtad Yang Hina Rasulullah SAW?



Menarik betul bila membaca ulasan beberapa pihak yang tidak berpuas hati dengan penghantaran pulang bekas wartawan dari Arab Saudi, Mohammad Najeeb A. Kashgari.

Wartawan itu melarikan diri dari Arab Saudi ekoran ulama negara itu telah menghukum beliau sebagai murtad kerana didakwa telah menghina Rasulullah SAW di laman Twitter. Dia dijangka bakal menghadapi hukuman paling berat – mati.

Apa yang dikatakan wartawan itu mengenai Rasulullah SAW di Twitternya?

“On your birthday, I will say that I have loved the rebel in you, that you’ve always been a source of inspiration to me, and that I do not like the halos of divinity around you. I shall not pray for you.
On your birthday, I find you wherever I turn. I will say that I have loved aspects of you, hated others, and could not understand many more.
On your birthday, I shall not bow to you. I shall not kiss your hand. Rather, I shall shake it as equals do, and smile at you as you smile at me. I shall speak to you as a friend, no more”.

Memang benar dia menghina Rasulullah SAW. Ulama Saudi tentu lebih arif mengenai permasalahan agama Islam berbanding kita, sudah semestinya bersyura dan berijtihad sebelum menghukumnya sebagai murtad.

Wartawan itu singgah “transit” di Malaysia dalam status pelariannya ke New Zealand. Dan Kerajaan Malaysia membantu Kerajaan Arab Saudi menghantar balik wartawan itu ke negara asalnya memandangkan dia didapati bersalah dan perlu dihukum.

Lebih menarik lagi, tindakan Kerajaan Malaysia itu dikritik dan dibantah oleh beberapa NGO pro-Pakatan seperti Human Right Watch, Suhakam, Suaram, Lawyers For Liberty dan mengejutjan PKR pun marah jugak..!!!

Christoph Wilcke dari Human Right Watch berkata, wartawan itu mungkin tak dapat perbicaraan yang adil di Arab Saudi dan Malaysia perlu ‘menyelamatkan’ wartawan tersebut dari dihukum.

Mengapa persalahkan Malaysia, bukannya Arab Saudi? Hairan sungguh permainan mereka ini semua.

Christoph Wilcke .

Jadi, Human Right Watch kata sistem perundangan negara Arab Saudi tidak adil? Dan perlukah Malaysia ‘menyelamatkan’ seorang murtad yang menghina Rasulullah SAW? Nampak di sini Malaysia sengaja kaitkan dan ditekan.

Law Take Tee..(ingat muka ni)..

Suhakam pula melalui Datuk Dr Law Lake Tee kata, pengusiran wartawan itu beri kesan negatif kepada Malaysia kerana melanggar ‘hak asasi manusia’ dan ‘undang-undang’. Suaram pun berkata dalam nada yang sama, ‘hak asasi manusia’ juga modalnya.

Menyibuk pula mereka ini mengambil bahagian bila sesuatu perkara yang berkaitan dengan Islam. Sengaja hendak menghina agama Islam sebagai agama lapok atau ada tujuan lain yang lebih besar? Semakin menyakitkan hati.

Kalaulah kesalahan orang ini bukan kerana “menghina Nabi Muhammad SAW” apakah mereka-mereka ini akan membantah tindakan yang diambil oleh kerajaan Malaysia? Mereka sepatutnya membantah kepada Arab Saudi bukan kepada Malaysia yang jelas tidak mahu masuk campur urusan dalaman negara tersebut.

Suka tak dengan lambang ni?

Suhakam dan Suaram pula menggunakan undang-undang sivil untuk meletakkan kesalahan wartawan menghina Rasulullah SAW itu di atas dan Islam diletakkan dibawah, begitu? Saya ingatkan pada Suhakam dan Suaram, jangan cuba bermain api dengan umat Islam..!!! Jangan sekali-kali. Kesabaran umat Islam ada hadnya.

Muka memang kenal, kan? Macam india mabok todi, kan?

Naib Presiden PKR, N. Surendran pula menyifatkan penghantara pulang wartawan itu sebagai “kejam” dan menyalahi ‘undang-undang’ negara.

Ini lagi seekor pencacai yang dihantar oleh agen Israel untuk melepaskan sesaorang yang menghina Rasulullah SAW. Dia baru saja menyebelahi Israel baru-baru ini, sudah tentu tak berani bersuara mengenai hal ini dan menghantar Surendran untuk bersuara bagi pihaknya.

PKR membela orang murtad? Apakah paksi dasar yang menjadi panduan utama PKR? Saya kira PKR diketuai oleh seorang Pak Syiekh (warak) yang merupakan bekas pemimpin ABIM dan sudah tentu mengutamakan Islam berbanding undang-undang sivil.

Seperkara lagi, undang-undang di negara ini bersumberkan dari perlembagaan negara yang menjadi teras pembentukannya. Jelas di dalam perlembagaan bahawa Islam adalah agama rasmi yang mendapat keistimewaan yang tidak boleh dipertikaikan. Faham ke tidak mereka ini semua? Atau buat-buat tak faham.

Jadi, wartawan itu menghina Rasulullah SAW dan ertikata lain, dia juga menghina Islam. Tidak salahkah Malaysia bersekongkol dengan seorang murtad yang melarikan diri dari negara asalnya dan menghina Islam secara terang-terangan? Lagi pun, dia sudah dibuktikan bersalah..! Nak apa lagi?

Pada saya, sekiranya undang-undang menetapkan Kerajaan tak boleh menghantar wartawan itu pulang pun, saya tetap menyatakan budak celaka itu perlu dihantar pulang kerana diminta oleh kerajaan Arab Saudi. Ini bukan lagi soal undang-undang semata-mata.

Ini soal maruah Islam. Saya meletakkan maruah Islam lebih tinggi darjatnya berbanding undang-undang ciptaan manusia yang gemar dimanipulasi oleh puak-puak PKR ini.

Tu Fadiah tu…heh! Pegang lilin macam Nizar gak…heh!

Mengejutkan lagi, seorang peguam yang saya kurang pasti apa agamanya, Fadiah Nadwa Fikri, juga turut membela wartawan itu dengan berkejar ke lapangan terbang untuk menghalang proses penghantaran pulang tersebut. Pulun Fadiah pulunnn..!!!

Agak menyedihkan bila Fadiah pun membela penghina Rasulullah SAW itu. Dia Islamkah? Mungkin? Keliru saya dibuatnya. Tidakkah wujud di dalam hatinya sedikit rasa cinta dan kasih kepada kekasih Allah, Muhammad SAW?

Muslimah jenis apakah di dalam kem Anwar Ibrahim ini? Dia dididik oleh Anwar kah? Patut pun perangai dan pendiriannya lebih kurang “bapak zionis Asia Tenggara” itu…

Saya sengaja menyenaraikan nama-nama NGO dan mereka yang terlibat supaya pembaca ingat mereka betul-betul di dalam kepala masing-masing bahawa mereka inilah ‘syaitan laknatullah’ yang bertopengkan manusia!

Ingatlah bahawa mereka-mereka inilah yang cuba meletakkan negara kita di dalam kehancuran.

Mereka lebih suka dan gembira sekiranya akhbar-akhbar dunia menulis tajuk besar menyatakan ‘MALAYSIA LEPASKAN ORANG MURTAD’ dan ‘MALAYSIA SELAMATKAN ORANG YANG MENGHINA RASULULLAH SAW’?

Dan kemudian seluruh dunia Islam akan mengutuk negara ini dan menganggap Malaysia lebih buruk dari Anwar yang menyokong Israel, kan? Itu niat sebenarnya, kan? Heh!

Mujurlah Malaysia sudah hantar balik budak celaka tu balik ke negara asal. Kalau di zaman Khalifah Abu Bakar As-Siddiq, dah lama kena pancung dah!

Anyway, terima kasih la sebab hentam Kerajaan hantar balik wartawan murtad yang hina Rasulullah SAW tu! Hentamlah lagi..heh! Kredit tetap untuk Kerajaan Malaysia.



Persoalan berikutnya

Kenapa Najeeb A.Kasghari Memilih Malaysia?

9 Februari lalu seorang wartawan muda rakyat Arab Saudi, yang dikehendaki pihak berkuasa di sana berikutan kontroversi isi kandungan tweeter yang ditulisnya telah ditahan sebaik tiba di lapangan terbang KLIA .

Dalam tweeter tersebut yang kandungannya telah di padamkan, Najeeb A.Kashagari ataupun Hamza Kashagari dilaporkan telah menghina Nabi Muhammad s.a.w apabila menyamakan dirinya sebagai setaraf & mampu berinteraksi dengan Baginda s.a.w, serta turut menyatakan ada sifat Baginda yang disukai dan ada juga yang dibencinya.

Hamza Kashagari kemudiannya telah dihantar pulang ke Arab Saudi dengan pesawat khas pada 10.00 pagi 12 Februari untuk dibicarakan atas dakwaan menghina Islam & Nabi Muhammad s.a.w.

Sekonyong-konyong tampillah beberapa pemimpin PKR mengutuk tindakan kerajaan Malaysia atas alasan keadilan & hak kemanusiaan.

Naib Presiden PKR, N.Surendran dalam satu laporan berkata;
“Hari ini Hamza Kashgari telah dihantar pulang ke Arab Saudi oleh kerajaan Malaysia di mana dia bakal berdepan hukuman mati. Kami mengecam tindakan Kementerian Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara kerana menghantarnya pulang untuk berdepan hukuman mati berdasarkan komen di Twitter".
“Penghantaran pulang itu menyalahi undang-undang, tidak mengikut Perlembagaan Persekutuan dan satu tindakan kejam. Tindakan itu terlalu tergesa-gesa seperti mahu mengelak daripada proses undang-undang Malaysia”. (MalaysiaInsider)
Apa ke halnya seorang pemimpin non-muslim PKR mahu menyibuk urusan antara dua negara Islam lebih-lebih lagi dalam hal yang melibatkan kesucian Islam itu sendiri?

Buang tabiat ke apa? Tapi kita mungkin boleh bersangka baik atas alasan pemahaman Naib Presiden PKR itu mungkin cetek berkaitan Islam ataupun barangkali dia bukannya reti sangat untuk memahami sensitiviti umat Islam dek kerana begitu mendewakan hak asasi manusia & kebebasan bersuara ala-Barat.

Bagaimana pula dengan petikan berita berikut yang membabitkan kenyataan seorang muslim?

Fadiah Nadwa Fikri, seorang jurucakap kumpulan aktivis peguam – Lawyers for Liberty – pula berkata Kashgari adalah seorang penulis blog yang mengutuk “penindasan wanita”.
“Ini sekali lagi merupakan pelanggaran kebebasan bersuara. Beliau mempunyai setiap hak untuk membuat komen dan sebagainya tanpa ditindas,” katanya sambil menambah Malaysia seharusnya memberi suaka kepada Kashgari. (Malaysiakini)
Pendek kata kalau diikutkan fahaman kebaratan ala PKR yang dianuti oleh aktivis PKR ini, kebebasan seolah tiada limitnya dan kita boleh berkata apa saja malah berhak untuk mempertikaikan apa saja atas nama kebebasan bersuara.

Jangan ada yang kata tak mengenali siapa Fadiah Nadwa Fikri yang merupakan salah seorang aktivis PKR malah dalam satu perhimpunan kongres PKR di Johor akhir tahun lalu beberapa petikan ucapannya jelas memaparkan betapa ampuh pegangannya terhadap kebebasan bersuara ala-Barat.
“Kita telah mendengar sebentar tadi ucapan dasar Presiden Parti Keadilan Rakyat kepada kita semua pada hari ini, berkenaan dengan aspirasi parti dan juga aspirasi kita sebagai rakyat Malaysia untuk melakukan perubahan di bumi Malaysia yang bertuah ini
“Saya sebagai seorang anak muda, seorang wanita, yang telah bosan dengan politik perkauman, politik sempit, politik kotor dan politik remeh yang dibawa oleh regim BN dan UMNO..(saya) berada di sini pada hari ini, untuk sama-sama..bersama kita semua membawa perubahan di Malaysia ini..untuk mencapai Keadilan dari segi ekonomi, sosial..Dari segi mempertahankan hak memartabatkan Kebebasan”. (AIDC)

Sedangkan hak kebebasan & hak asasi manusia bukannya tuntutan mutlak hingga membenarkan penghinaan sesuka hati dilakukan terhadap kesucian agama Islam dan Nabi Muhammad s.a.w.

Dalam Islam, bebas dan hak seseorang ada batasnya. Dalam kes Hamza ini kalau dia yakin dirinya tidak bersalah ataupun telah sedar akan kesilapan tentu saja dia tidak akan lari meninggalkan negara asalnya.

Terkadang penulis terfikir persoalan kenapa Malaysia yang menjadi denstinasi pilihannya walau diketahui umum Malaysia adalah negara Islam dan mempunyai hubungan baik dengan Arab Saudi dalam pelbagai bidang.

Mungkinkah dek kerana Hamza teruja dirinya pasti selamat di Malaysia selepas melihat rentetan hak kebebasan seperti LGBT dan isu murtad yang pernah mendapat pembelaan parti pembangkang ataupun dek kerana yakin seorang tua yang baru ditabalkan sebagai ‘nabi’ oleh seorang ‘ustaz’ tempohari mampu mempertahankannya kelak?

Atau Hamza pernah melihat dengan mata sendiri bagaimana seorang pemimpin pembangkang di Malaysia mempunyai hubungan rapat dengan negara Barat yang barangkali dengan keeratan hubungan itu dapat dimanfaatkan untuk tujuan memberi tekanan terhadap kerajaan Malaysia supaya melindunginya dengan pemberian status suaka politik?

Persoalan itu untuk sementara waktu mungkin belum ketemu jawapannya, cumanya riak-riak yang bersimpati dengan Hamza sudah kedengaran dari kalangan pemimpin pembangkang yang menggambarkan seolah-olah kerajaan Malaysia tidak menghormati hak kebebasan & undang-undang.

Peliknya dalam kes kepala lembu di depan SUK Selangor para pemimpin PKR boleh pula bergabung tenaga mendesak perbicaraan & hukuman dilaksanakan terhadap pendemo atas nama penghinaan terhadap agama Hindu.

Kenapa ya, dalam kes Hamza ini yang jelas menghina Islam jelas memperlekehkan keperibadian Rasulullah s.a.w tiba-tiba ramai pemimpin PKR dan pejuang hak asasi manusia tampil untuk mempertahankan Hamza Kashagari atas nama hak kebebasan bersuara pula?

By 

Sebenarnya ada sesuatu yang masih diselubungi kabus. Berbagai cara diaturkan untuk menimbulkan konflik. Untuk apa? Mungkin anda tahu jawapannya dan doakan agar Malaysia terselamat dari kerakusan pendokong Dajjal..


16 comments:

Nurun Nur 9111 said...

Ku tak menyangka wahai teratai ku sayang
Badai taufan datang menghembus dirimu
Engkaupun terkulai dan merunduklah
Layu tak berseri lagi...

Oh tuhan tolong lindungilah dia
Agarku dapat bersamanya lagi
Ku inginkan teratai ku sayang..
Berseri seperti semula...

Kakzakie said...

Gerun kakak bila semakin teruk keadaan di negara kita. Banyak hal agama kian dipandang remeh... Masih tak celik-celik lagi mata hati atau menanti musibah lebih besar Allah turunkan.

Astagfirullah Hal'azimmm....

Anonymous said...

Untuk penyokong PKR, orang Palestin tak ada hak asasi ke? Kenapa korang tak penah sebut langsung pasal ni?

Sebabnya, korang memang agen zionis~!!!

Segala hujah korang mengenai hak asasi adalah senget dan hodoh!! dan hanya utk memburukkan Malaysia dimata dunia.

Hentam Israel dulu, baru cerita bab hak asasi.

Asal_jangan_DAP

OrgOrg said...

muka tampak manis,tp iq eq sq berada ditahap rendah sekali..

sengaja dirancang..jika kerajaan beri pelindungan maka semua dunia islam akan kecam malaysia khususnya DSNR.dan parti Politik akan hentam umno habis habisan..

dan ia juga point utk US Zion bagi memudahkan masuk ke malaysia melalui pelbagai sekatan, ibarat ular sawa makan lembu

Anonymous said...

si Padiah ni geng Freemason malBAR+PKR Council. geng si nurulizzard a/p anwarinas ni. Pengikut Kapal Sinki & Ambigok Srenevasan, 2 ekor mason tamil liberal

Menyihir rakyat melalui undang-undang & hak ass ialah kepandaian BAR council, sekutu Jezuits di Damansara & Penang

Anonymous said...

Kenapa dia tak pilih Turkey ye?

cipan pujangga said...

fadiah ku sayang..
mengapa ini cerita yang didendang..
tak ku sangka dibalik ayu wajahmu..
lemah layu roh agamamu..
dimana lautan rahsia yang kau genggam..
dimana sumpah langit yang kau ucapkan...

ardinge said...

Salam

maaf INI BUKAN FITNAH

baca dan nilai sendiri ke mana mereka akan bawa kita.... Hamba Yahudi

Nampaknya Kuda-kuda Trojan belaan Anwar Ibrahim semakin galak melakukan sabotaj kepada semua polisi-polisi GTP DS Najib. Program GTP DS Najib benar-benar jujur mahu membantu dan meringankan bebanan rakyat miskin namun kuda-kuda Trojan belaa Anwar yang diletakkan oleh Anwar dulu di dalam semua agensi-agensi kerajaan berusaha mensabotaj usaha dan niat jujur DS Najib itu.

Lihat sahaja apa yang terjadi kepada Skim SBPA.

Lihat sahaja apa yang berlaku di dalam KTMB.

Tengok apa yang berlaku di dalam komuniti bloger, fesbuker dan pejuang maya pro UMNO/BN.

Ikuti blog Armand PJU tersebut untuk pendedahan seterusnya mengenai Kuda Trojan Dalam Kandang Kijang Emas.

Spesis Kuda Trojan berkenaan WAJIB DIHAPUSKAN dari jentera pentadbiran kerajaan kerana mereka amat suka dan gemar menyushakan dan membebankan kehidupan rakyat demi ANWAR IBRAHIM yang menyokong regim Zionis haram jadah ! GOBLOK!

man kokang said...

anwar gampang sudah lebey babi dari babi..
apa cerita?...apa mau tunggu lagi?...
kasi tebas sama kpala dia maa..
tengok muka dia wa jadi panas maa..

Nurun Nur 9111 said...

salam semua,

saudara kita semua,si merah silu bakal menimang cahaya mata baru,sama2 kita doakan isteri beliau selamat melahirkan anak kedua,insyaAllah...:)

Anonymous said...

Syabas Malaysia!!
Hukum dajjal Saudi ini dgn kejam, sebagaimana kejam nya ia terhadap Nabi S.A.W.
Dajjal2 Malaysia pun patut di hukum!! kerana menyokong gesaan kafir lanatullah.
Muslim yg membela org Murtad, wajib dihukum, sumbat dlm pusat pemulihan akidah...

Maya Eliestrani said...

ASTAGFIRULLAHAL'AZIM...

DUNIA AKHIR ZAMAN, KEBANYAKKAN PEMIMPIN ADALAH BUKAN DIKALANGAN AHLINYA...
TIDAK LAYAK MEMIMPIN !!!

MEREKA HANYA PANDAI BERCAKAP TETAPI TIDAK PANDAI BERFIKIR DAN BERTINDAK !!!

SEBAGAI HAMBA ALLAH, SAYA MENYOKONG TINDAKAN MALAYSIA MENGHANTAR SI PENGKHIANAT KEMBALI KE NEGARA ASAL.

MEREKA YANG MERASAKAN MEMPUNYAI OTAK TAPI TIDAK MAHU MENGGUNAKAN OTAK UNTUK BERFIKIR SEBAIK-BAIKNYA, LEBIH BAIK ANDA PERGI TIDUR !!!

adnan said...

Assalaimuakum pada semua pembaca, barang siapa yang pertahankan seseorang yang telah benar2 menghina menyatakan sesuatu tentang kenabian dan kerasulan Muhammad harus bertoubat.

Harap kita semua pahami Nabi Muhammad adalah seorang Nabi dan Rasul yang telah banyak Jasanya kepada kita dan juga pada umat manusia,
kerana Dia kita mengenali agama yang sungguh SUCI yang telah memberi kita jalan yang benar dan Agama yang benar.

Hanya ada dua perkara utk kita selamat dari tipu helah dajjal,setan ,isblis dan orang2 yang bersama mereka adalah ingat Allah dan Muhammad...selamat kita dari semua itu..yang ada kalangan seagama kita yang telah jauh kembali kepada Alquran dan Hadis Nabi Muhammad Saw.

harapan saya kita umat Muhammad selamat dari tipu helah akhir zaman..

Sama-sama kita perjuangkan Islam sampai akhir hayat kita dan Ingat Nabi Muhammad Adalah Manusia Agung dan Kekasih ALLAH...

Anonymous said...

.. insya'Allah, selagi masih ada dikalangan kita di Malaysia yang percaya dan yakin bahawa Allah swt maha berkuasa atas segala sesuatu, maka perancangan iblis dan sekutunya akan tergendala... marilah kita sama-sama berdoa mudah-mudahan Malaysia terselamat dari musibah yang menimpa saudara kita di Timur Tengah, Asia Tengah, Philipina, Thailand dan Indonesia... mudah-mudahan ada lagi doa di kalangan kita ynag di perkenan Allah swt... doa itu di merangkumi harapan, niat, ucapan, amalan, perlakuan, keyakinan teguh dan redho atas apa juga yang terhasil dari harapan kita tanpa mengharapkan apa-apa balasan..

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Bila membaca kisah wartawan saudi ini..saya begitu keliru..Saya tinggal dan berkerja di Arab saudi..seorang teman sekerja saya memceritakan perkara sebaliknya..emm..konspirasi yang saya sendiri susah untuk uraikan...Yang pasti hanya Allah S.W.T Maha Mengatahui,Semoga kita semua selamat dari kerosakan akidah.

insidewinme said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan