Thursday, July 28, 2011

PRODIGY ESP ... Umat Terakhir

the return of UMAT TERAKHIR



Sejak sekian lama kru blog UMAT TERAKHIR atau "ksz-Konspirasi Sepanjang Zaman" berjuang merintis dan menyalurkan informasi untuk mematangkan tahap pemikiran Bangsa Melayu terhadap satu komplot jahat dunia. Artikel demi artikel yang dipaparkan telah membentuk satu aliran fikiran baru pengalisis sosial politik negara yang selama ini terhalang pandang. 

Pembentangan beberapa siri pelik bersandar "kebenaran" ini telah dihidu oleh pengamal "konsipirasi dunia" dan menjadikan blog ksz, ksz associate, umat terakhir menjadi target dan di "hacked" oleh mereka yang kurang senang dengannya.

Perjuangan tanpa hujung ini memalitkan beberapa siri kepahitan yang tak terduga. Dua kali blog berkenaan telah terpadam diluar kawalan kru mereka (KSZ) dan kini mereka kembali lagi dengan penuh semangat diisi hasrat yang tulus dalam meneruskan perjuangan sehingga ke akhir hayat. Sangat menyentuh perasaan dan saya amat menyanjungi citamurni kumpulan pejuang ini. Mereka membulatkan tekad berusaha membantu anak bangsa memahami kancah konspirasi international yang berselirat disetiap sudud kehidupan masa kini. 

Tak perlulah saudara "The Last STALKER" memuji saya berlebihan. Saya mengkagumi staff UT dan blog UT menjadi salah satu rujukan penting saya mecerna minda terutama persoalan permainan caturan THH. Sekalung tahniah untuk anda semua, semoga usaha saudara semua diberkati. Allah menilai niat yang tersimpan di sudud hati kita. Kebersihan niat itu adalah kebajikan yang dinilai oleh yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. Kita semua dalam wadah perjuangan yang sama, tidak mengharapkan pujian atau sebarang imbuhan. 

Saudara SHAHi merupakan salah seorang penulis yang peruh iltizam dan karyanya banyak membantu pencernaan minda para pembaca. Saya merupakan salah seorang peminat tulisan beliau. 

Kepada keseluruhan kru UT saya ucapkan selamat maju jaya dan teruskan usaha saudara semua walau apa halangan melanda. 

                                                                              


BLOG Umat Terakhir sudah masuk ke edisi ketiga disebabkan sudah dua kali ia ditutup sebelum ini. Sejak edisi pertama dan kedua, blog ini banyak menyelitkan pelbagai maklumat konspirasi untuk bacaan orang ramai secara dalam talian dengan percuma.

Artikel seperti Jejak Dajjal Dalam Sejarah yang menjelaskan kod-kod sejarah berkaitan Dajjal, Illuminati Dan Di Sebalik Hitler yang menjelaskan mengenai Bloodlines Illuminati dan blue print peperangan dunia juga sudah banyak tersebar di ruang internet sehingga ada yang tidak tahu artikel-artikel itu disalin dari blog Umat Terakhir. Namun, kita tidak ambil kisah atau ambil pusing akan semua itu. Artikel-artikel itu hanya sebagai alat pemanas minda untuk anda berfikir mengenainya.

Dalam blog Umat Terakhir edisi kedua (ksz-associate) sebelum ini pula, artikel-artikel itu disiarkan semula untuk bacaan para pembaca dan ia diambil dari fail arkib Umat Terakhir sendiri yang sentiasa disimpan oleh pihak Umat Terakhir. Malangnya, ada yang menuduh artikel-artikel itu di-copy paste dari blog-blog lain yang terlebih dahulu menyiarkan artikel-artikel itu sebelum Umat Terakhir edisi kedua dibuka semula.

Sepanjang empat tahun blog Umat Terakhir dibuka pada kali pertama (bermula dengan nama blog Konspirasi Sepanjang Zaman, 2007), ia tidak pernah melakukan copy paste sebarang artikel daripada mana-mana blog. Semua artikel yang disiarkan adalah hasil bacaan peribadi para panel penulis di blog ini yang dirujuk daripada pelbagai sumber teks bacaan dan lisan sebelum disusun melalui padanan maklumat. Bahan-bahan bacaan peribadi pula hanya sebagai alat untuk memadankan maklumat bagi menentukan kredibiliti sesuatu maklumat untuk memastikan ia benar-benar tepat.

Kami di blog ini tidak pernah melakukan copy paste terhadap mana-mana artikel daripada mana-mana blog dan apatah lagi untuk mengaku bahawa ia dihasilkan oleh kami sendiri, tidak pernah. Artikel-artikel yang disiar semula itu adalah dari arkib blog ini sendiri dan disiarkan semula untuk memudahkan pemahaman para pembaca.

Lima tahun lalu, Shahi (sebelum dijemput menjadi panel penulis blog ini) didatangi seorang (W) yang menyatakan masalah kewangan yang dihadapinya sehingga menyebabkan orang itu menghadapi kesulitan dalam meneruskan pengajian di peringkat Sarjana (Masters) dan Kedoktoran Falsafah (Ph.D). Shahi didatangi kerana dia memang dikenali sebagai seorang pemikir dalam bidang kerjaya yang diceburinya.

Shahi kemudian menimbulkan persoalan besar untuk difikirkan oleh orang itu iaitu persoalan-persoalan mengenai ‘orang misteri’ yang disebut dalam al-Quran supaya ia dikaji secara ilmiah. Pengkajian terhadap ‘orang misteri’ itu pula akan membuka lebih banyak persoalan lain (orang-orang misteri yang lain) yang berputar bersama persoalan mengenai ‘orang misteri’ pertama itu.

Shahi tidak melakukan kajian ilmiah itu, sebaliknya meminta orang itu membuat kajian itu secara sendiri sekiranya dia mahu menolong dirinya sendiri dan demi perjuangan meluaskan skop pengkajian terhadap ayat-ayat Allah. Hasil daripada kajian itu pula amat Shahi hormati dan kagum, malah Shahi menumpang bangga setiap kali memetik beberapa perkara daripada hasil kajian itu untuk dipadankan dengan sumber-sumber fakta yang disimpan dalam simpanannya. Hubungan Shahi dengan orang itu (W) juga kekal baik tanpa iri hati atau sebagainya, dan orang itu juga kerap berkunjung ke Umat Terakhir edisi kedua terdahulu dan ketiga kini.

Meskipun dalam perkara itu, blog ini juga tidak pernah melakukan copy paste dan kekal menghormati hasil usaha yang diberikan untuk menyiapkan kajian ilmiah itu. Blog ini sentiasa menghormati batas-batas ilmiah, dan akan memberi penghargaan yang disertakan sebagai sumber rujukan sekiranya ada petikan yang dipinjam daripada mana-mana bacaan ilmiah.

Bagi mengelak tuduhan seperti itu berulang, maka tidak akan ada siaran semula terhadap mana-mana artikel daripada edisi terdahulu melainkan diminta oleh pembaca sendiri bagi memudahkan rujukannya. Pihak kami juga akan menyediakan link arkib untuk rujukan anda apabila ada artikel baru yang memerlukan pembaca merujuk artikel asal. Biarlah link arkib itu terpisah daripada blog ini sebagai mengelak tuduhan atau fitnah yang mengatakan bahawa sesebuah artikel yang disiarkan di blog ini hasil ciplak atau sebagainya daripada blog-blog dan sumber-sumber lain.

Sukacita dimaklumkan bahawa Shahi akan bersama kita semula selepas membuat keputusan untuk memberitahu kepada kita semua mengenai setiap apa yang beliau tahu. Intuisi ESP yang berlingkar dalam fikirannya akan cuba disampaikan untuk difikirkan oleh semua, bersama-sama memikirkannya.

Beliau pernah memberitahu saya mengenai huruf ‘SK’ melenyapkan perkataan ‘Artificial Intelligent’ yang kerap bermain di fikirannya sejak dua tahun lalu dan beliau menganggap jawapan terhadap persoalan huruf itu sudah kita semua ketahui. Dia juga pernah memberitahu kepada saya mengenai kekerapan ‘pedang samurai separuh lebur’ yang bermain di fikirannya, dan dianggap jawapan itu telah kita semua terima pada kira-kira tiga bulan lalu.

Namun, ada perkara penting yang ingin diberitahu oleh beliau supaya kita dapat berfikir bersama-sama. Kita sama-sama tunggu. Terima kasih kepada semua yang memberi sokongan kepada blog ini terutama Abatasa. Tanpa Abatasa, mungkin blog ini akan terus terkubur dan kami masing-masing akan membuat urusan peribadi seperti sedia kala dalam keadaan memikul bebanan kerana tidak menyampaikan kepada pembaca semua.

Andai ada yang mahu menyertai kami, kami sentiasa terbuka. Syaratnya mudah, bebaskan minda daripada setiap perkara yang menyekat kewarasan dan sedia menerima kebenaran meskipun ia pahit untuk ditelan, dihadam mahupun diludah.

Kami mencari PRODIGY ESP.. yang boleh menyambung kerja-kerja ini sebelum kami semua dijemput mati. We know these people, they are among us as we can feel their energy.

-ADMIN Umat Terakhir-

Posted by The Last STALKER at 01:45


Umat zaman ini tidak akan mampu menterjemah keseluruhan silangkata yang membarisi setiap budaya dan kehidupan. Konspirasi juga sekian lama sebati didalam sanubari setiap jasad kecuali yang dipelihara dari fitnah akhir zaman. Kekeliruan dan kekaburan bercampur baur, jadi ikhlaskan hati sebaik mungkin dan jauhi prasangka dan propaganda.

Di atas adalah artikel yang dikeluarkan oleh blog Umat Terakhir edisi terbaru, semoga pembaca kembali memberi sokongan terhadap kebangkitan mereka.


11 comments:

Hanis said...

prodigy esp tu apa?

Anonymous said...

haha kami akan musnahkan anda

Anonymous said...

anon 8.36pm, ESP tu wujud. bukan prkara lawak. ko nak musnahkan sape?

abatasa said...

dapatkan maklumat penuh tentang ESP (Extra-Sensory Perception) di sini

http://umat-akhir.blogspot.com/2011/07/extra-sensory-perception-esp.html

Anonymous said...

Menarik sungguh gambar bulan tu...kelihatan dua biji mata,sebatang hidung dan jangut..wajah sapekah itu?

Anonymous said...

Salam Semua dan selamat berpuasa..
ESP adalah pengalaman yg benar2 berlaku pd diri sy dan kini sy menjalani hidup dgnnya..
Setiap org sebenarnya memiliki ESP semenjak lahir ttp tidak meyedarinya krn kemahiran ini tidak diperkembangkan atas sebab2 personaliti dan persekitaran..
Sy mengalaminya pd hari2 hampirnya Ramadhan tahun lepas secara tidak sengaja..
Seorang Ustaz mengajarkan sy beberapa potong ayat2 Zikrullah utk pelindung diri dari makhluk halus ketika sy sedang minum bersamanya di sebuah gerai..
Sebaik sahaja sy membacakan Ayat2 Zikir itu,Pandangan Makrifah sy yg selama ini terhijab menjadi terbuka dimana sy telah dpt melihat sosok2 yg hanya digambarkan dlm filem2 seram Melayu..
Ianya satu pengalaman yg sgt2 menakutkan ttp sy telah diajar cara2 utk melemahkannya melalui kaedah Rukyah..
Semenjak dari itu juga sy mempunyai sensor utk mengesan entiti2 Ghaib yg tidak kelihatan pd pandangan kasar dan sensor ini sgt Aktif dimana ia bertindak secara spontan dgn memberi isyarat kpd sy pd bila2 masa dan dimana-mana sahaja..
Anda akan merasa rimas diperingkat permulaan krn merasakan diri anda diekori dan merasakan anda tidak bersendirian dan ada yg memerhatikan anda sepanjang masa..Ttp kini sy sudah lali dan mengamalkan ayat2 Al-Quran dan potongan2 Zikir yg diamalkan oleh Ahli2 Tarekat..
Sejak dari saat itu,sy kerap dipanggil oleh Ustaz berkenaan utk membantunya menyelesaikan masalah2 gangguan..
Apabila sy merujuk kpd Ibu sy,barulah ibu sy membuka cerita yg dipendamkannya lama dahulu..
Antara tabiat sy yg ganjil pd pandangan ibu sy semasa kecil ialah,sy gemar berjalan sambil kepala mendongak ke langit dan menjadi hiba apabila mendengar laungan Azan dan akan menangis kesedihan dihadapan Tv yg menyiarkan Laungan Azan itu..
Barangkali itulah petanda yg Allah beri kpd Ibu sy berkaitan dgn ESP yg wujud pd diri sy lalu ibu sy mengajarkan sy Zikir "La ila ha ilallah,Muhammadarasullah,Fikul lilam hatin Adadama,Wasi Ha u ilmullah" sedari usia sy 8 tahun lg..
Zikir ini amat berkesan pd diri sy dimana Apabila sy memohon kpd Allah utk membuka Hijab pandangan Makrifah sy,dgn izin Allah akan terlihat di pandangan Makrifah sy akan rupa makhluk yg mengganggu seseorang pesakit yg mengalami gangguan..
Kaedah ini dpt dilakukan wlwpun pesakit tidak berada bersama sy dan Ustaz yg membimbing sy itu pernah meminta sy merawat seorang pesakitnya yg berada diTapah dan sy ketika itu berada di Negeri Sembilan..
Sy pernah diminta melakukan rawatan secara Urgent dimana ketika itu sy sedang memandu dan pernah diminta menghalau gangguan ketika sy sedang berada dipusat membeli-belah..
Saudara2 pasti merasa ianya sesuatu yg mencarik adat ttp itulah antara Hakikat Ilmu Allah yg tiada sempadan dan maha meliputi keilmuannya dan pengalaman sy membuktikannya..
Satu peringatan kpd Saudara2 yg turut memiliki ESP adalah,sebaik sahaja anda memperkembangkan kemampuan ESP anda,itu adalah saatnya anda telah diisytiharkan menjadi Musuh Iblis krn anda akan menjadi antara Hamba2 Allah yg yg diberi amanah utk memerangi kerja2 jahat Iblis dan konco2nya dlm merosakkan Anak2 Adam..
Nama anda akan memasuki daftar "Wanted" mereka dan mereka akan menghalangi laluan anda setiap masa..
Sy pernah diekori Pontianak selepas sy merawat seorang pesakit di Bangi,Anak sy pernah diganggu pd waktu siang dimana seekor Jin telah mencengkam bahu anak sy,Guru sy pernah dicengkam didada ketika mengajar Kuliah agama..
Jika ini berlaku pd diri anda,jgnlah masuk terus pulang ke rumah,selesaikannya diluar rumah dan pagari rumah anda sebelum anda memasukinya..
Ini semua adalah cabaran2 yg sy telah hadapi dan Alhamdulillah,Allah melindungi sy dan keluarga sy..
Bersabarlah,krn menjadi Hamba Allah adalah memenangkan Allah dlm apa jua urusan manusia dan utk memenangkan Allah akan disertai dgn ujian2 dari Allah..
Wallahualam..

Anonymous said...

pembetulan..
Zikir La ilaha illallah,Muhammdarrasulullah...

sinx said...

alhamdulillah

Anonymous said...

alhamdulillah...stlah sy blog2 sprti mistiesfiles, king of the east n lain2..sy x mnyangka bhwa di m'sia ini wjud komuniti yg brani n snggup memprjuangkn kebnaran, sy rsa trharu...wlaupn sy bkanlh prodigi ESP tp sy hrap sy bleh join komuniti ini utk mmbntu org2 yg mh mncri kbnran ttg khdupan dan hakikat pnciptaannya di dunia ini....sy hrap dgn kbolehan daya brfikir sy dpt mmbantu mreka-mreka yg mncari jln kbnran...

dean said...

salam mcm mana nk join group anda?saya berminat nihhh,mybe boleh membantu setakat yg Allah gerak...ini email saya bronar08@yahoo.com
tq

Anonymous said...

each time i used to read smaller articles or reviews that as
well clear their motive, and that is also happening with this post which I am reading here.


Here is my website: online job boards

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan