Tuesday, June 28, 2011

WAJARKAH?

Terserahlah pada pembaca menilai enteri ini, ia bukan membincangkan Politik Murahan tetapi berkait dengan nasib Umat Islam yang majoritinya Melayu di Malaysia. Nilaikan dengan hati yang terbuka dan penuh kesedaran bukan atas ketaksuban melampau. Apakah nasib anak cucu kita nanti sekiranya kita gagal menanganinya sekarang. Inikah Fitnah Duhaima’ ?



Marhain Tua menulis....

Apa dayaku walaupun aku tidak suka politik dan demokrasi syaitan ini? Ya Allah selamatkanlah kaum Mukminin di Bumi Bertuah ini dari kekotoran kerja Yahudi dan Nasrani. Keadaan sudah tidak memihak kepada kami. Perkenankanlah Ya Allah!

Oh Tanah Tumpah Darahku! Apa nasibmu nanti? 

Firman Allah SWT: "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim". (Qs : 5 : 51)


Sabda Bandinda Junjungan: "Setiap dari kamu adalah pemimpin dan bertanggung jawab atas apa yang di pimpinnya, Seorang penguasa adalah pemimpin bagi rakyatnya dan bertanggung jawab atas mereka, seorang isteri adalah pemimpin di rumah suaminya dan dia bertanggung jawab atasnya. Seorang hamba sahaya adalah penjaga harga tuannya dan dia bertanggung jawab atasnya. (HR Bukhari)

Wajarkah Muslimin mengangkat Bukan Muslim sebagai Pemimpin?

Firman Allah SWT: "Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya". (Qs : 4:59)

Rasulullah SAW bersabda, "Barang siapa yang menempatkan seseorang karena hubungan kerabat, sedangkan masih ada orang yang lebih Allah redhai, maka sesungguhnya dia telah mengkhianati Allah, Rasul-Nya dan orang Mukmin". (HR Al Hakim).

Umar bin Khatab berkata; "Siapa yang menempatkan seseorang pada jabatan tertentu, karena rasa cinta atau karena hubungan kekerabatan, dia melakukannya hanya atas pertimbangan itu, maka seseungguhnya dia telah mengkhianati Allah, Rasul-Nya dan kaum Mukminin".

Rasulullah menjawab; "jika sebuah perkara telah diberikan kepada orang yang tidak semestinya (bukan ahlinya), maka tunggulah kiamat (kehancurannya)". (HR Bukhari).

Jika berlaku lagi peristiwa 13Mei, bagaimanakah nasib mu wahai Melayu? Siapakah yang bersalah? Aku bukan sokong sesiapa, aku hanya ..... mengharap kasih sayang dan belas ehsan dari Allah Rabbul Jalil...


Ohhh Tanah Melayu, Malayan Union kembali lagi







kiriman : MARHAIN TUA (aku sudah penat melihat perkelahian bangsaku)


api semakin mendekat CIA and NED Behind BERSIH – The Proof!

8 comments:

kahar said...

Sewajarnya kita bersihkan diri kita dari masalah sebelum bersihkan yang lain. Usah pedulilah apa depa nak buat, CIA dah tunggu nak buat kerja.

Anonymous said...

kpd saudara2 didlm PAS...bangun dan bangkit laa...
apa citer ni sebenarnya dgn DAP?
aku tak faham betollah...
come on bro...get up!!!!!!!111

Anonymous said...

PAS patut buat sendiri perhimpunan ni baru betul, Islam jadi pemimpin. Kenapa bagi india kristian yang benci Islam tu jadi ketua, pompuan pula tu. Alahai Melayu PKR dan Melayu Pas hanya layak jadi tentera berjalan kaki sahaja sementara India dan Cina jadi pegawai jadi jenderal... Macam tak berapa kena lah. Kalau PAS jadi ketua mungkin aku sokong, aku pun bukan suka sangat dengan UMNO ni, sama juga dengan PKR yang berasal usul dari daki UMNO tu. Melayu UMNO pula sibuk buat ancaman, tiup angin pula supaya api tambah marak. Meletuplah Melayu sama Melayu bergasak. Nampak sangat Melayu ni dibodohkan oleh politik budak2. Tengoklah berapa ekor Cina dan India masuk gelanggang. Kalau ada pun. duduk kat belakang, FRU datang dia orang cabut dulu. siapa yang susah? Kita tau tujuan perhimpunan tu bukan atas niat ikhlas nak suruh SPR ni adil dan bersih. Tujuannya untuk (kalau boleh) jadi macam Mesir. Lim Kit Siang dah kata dulu, perhimpunan bersih ini bakal jadi macam apa yang berlaku di Kahirah, tahrir square ke hapa aku tak berapa ingat.. Tak percaya masuk web dia baca sendiri. Mereka tau, kalau tak jadi macam tu pun tak apa kerana terbukti bersih yang pertama dulu membolehkan mereka menang 5 negeri. Kalau pakatan menang pilihanraya kali ini pun DAP yang jadi ketua, sebab kerusi dia lebih banyak. Maka berperdana menterilah kita kaum nasrani celup dibantu pula yahudi Amerika dan Singapura. Barulah sama dengan Firmah Allah kat atas artikel ini. Secara tak langsung siapa yang bersubahat akan menjadi orang yang menentang perintah Allah dan RasulNya. Aku minta maaflah kat orang PAS yang rata2 lebih alim dari aku yang tau sikit2 bi. Ingatlah juga kapal induk USA ada kat Pilifina, bukan jauh sangat, di Singapura pun ada pengkalan dia. nampak tak taktik diaorang nak huruharakan, kalau jadilah huru hara dan diaorang memang telah bagi amaran pun jangan tersilap langkah. Kalau tidak jadilah macam Iraq atau Syria. Seronoklah negara kena bom. Melayu juga yang akan mengeluh, yang menang jadi arang yang kalah jadi abu... Singapura masuk Malaysia semula PAP bergabung dengan DAP ... hahaha macam mana? Jangan marah ya?

Anonymous said...

aisey beb...baru gua perasan..
dalam PAS la ni ramai sangat puak WAHABI!
haram jadah puak ni sebenarnya.
WAHABI rule the PAS!!!!!...
huru hara negara gua pas ni.

Anonymous said...

Jangan main belasah jer beb! Adaker bukti Wahhabi rules PAS?

Anonymous said...

puak WAHABI ni mana laa nak mengaku yang dia ni WAHABI!
tapi lu org cuba perhatikan utk beberapa waktu terdkat ni.
ada bende menarik nak jadik.
kita tungguu..

Anonymous said...

Assalamualaikum...sudah2 la dok bekelai pasai parti2 ni..aku bkn nk buat pandai kt cni..tapi pikiaq2 la blk segala apa yg Rasulallah SAW ajaq kt kita..dah memang termaktub daulah islamiah tak boleh ditegakkan dgn pilihan raya ka sistem komunih ka demokrasi ka.hang umno ka pas ka tayah dok mimpi la.buat pa la kita p dok ikut sokong sistem demokrasi yg org kapiaq musuh ALLAH SWT tu suruh kita amaikan kalau nk merdeka..takkan kita tak buleh nmpak lg klemahan2 dia..sah2 dok bawak kearah pepecahan umat..pikiaq la blk awat kita jd lagu ni..salah satu sbb aku rasa kita tak dpt rahmat n redha dr ALLAH SWT..cuba bc n pikiaq sat hadis2 yg blogger ni tulih kt ataih..mo kita dok ikut cara org kapiaq buat maka jadi org kapiaq la kita....tak buleh ka kita ikut segala firman ALLAH SWT dlm quran tu n apa yg Rasulallah SAW da buat pas2 wariskan kt kita..xsanggop kah kita?atau kita tak berani nk berperang/syahid d jln ALLAH SWT?klau takat perang mulut ja baik tak payah.buang karan.klau tengok keadaan la ni kita mmg susah nk lawan org kapiaq klau setakat sorang 2 ja yg mau sedaq..tapi walaupon sikit kita kena yakin pada penolong kita yg sebenar.kena tau jugak sapa penolong kita yg sebenar tu..orang2 kapiaq yg dok melaboq lam negara kita ka?bukti2 da memang jelas macam mana tentera yg sikit buleh mng lawan yg byk.dari dok beparti parti ni baik kita buat 1 jemaah...salah satu tugas kita org islam ni berdakwah bkn berkempen hang undi aku aku undi dia ka apa ka..setakat aku dok tgk la berapa ramai sgt pemimpin/org besa yg bkn islam yg masok islam.dok melawan lagi ada la(kes azan,murtad,nama ALLAH,hukum minum arak).bkn nk kata kita tadak langsung saudara baru..ada la jugak.tapi sikit sgt.berita pon tak disebarkan xnmpak dlm media langsung..dok kelih org telanjang dlm tv tu byk la.memang la semua tu atas kuasa ALLAH SWT.tapi kita jgak kena main peranan dalam hal ni sebagaimana yg nabi buat dulu..peranan ulama pon..masyaallah..sedih kalau pikiaq2 blk..aku bkn nk ajak hampa benci ulama2 yg dok ada d ngara kita.tapi adakah depa tu ke arah islam yg tulen?tgk balik hadis nabi zaman bila wujudnya ulama2 zalim ni..ni bkn aku saja pandai2 nk tuduh org tak tentu hala.tapi pikiaq seniri buleh kot.boleh ka dalam idop kita 50% ikut islam 50 lg ikut org kapiaq..dak pon 90% ikut islam 10 ikut kapiaq?buleh ka kita dok amai rukun islam yg 5 tu tp dlm masa yg sama p dok bersubahat dgn org kapiaq bunuh umat islam merata dunia.contoh dia sistem kewangan kita..sistem pemerintahan kita.dan mcm2 sistem lg yg depa dok sesatkan kita la.sia2 saja amalan kita nnti.tgk blk quran mcm mana amalan kita tu buleh jadi sia2.buat p lah tnggi gunung apa pon.klau dah ALLAH SWT kata sia2 tu sia2 la jgak.xdak sapa yg nk buleh tulung kecuali ALLAH SWT..bersatulah semua umat islam di bawah 1 jemaah..jgn kita berpecah.tobat buang la pahaman2 politik tak guna tu.klau perlu kita perang ngn org kapiaq dlm negara ni..kita perang.ini negara islam dari dulu, hingga kini, dan sampai kiamat pon negara islam jugak..majoriti pon umat islam..depa kena la ikut cara kita..takkan kita nk tehegeh hegeh ikut jd mcm depa..baca balik sebab apa Rasulallah SAW berperang..ingat saja2 ka nk p bunuh org.nk bekawan ada cara dia,nk berlawan pon kna pada cara dia jugak.Ya ALLAH, ya RAHMAN, ya RAHIM. '.....Wahai Tuhan kami! Ampunkanlah dosa-dosa kami dan perbuatan kami yg melampau lampau dalam urusan kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami dalam perjuangan, dan tolonglah kami mencapai kemenangan terhadap kaum yang kafir'(A-li`-Imraan:147)..Amin Ya Rabbal A`lamiin

kahaq said...

Salam semua,

Betoi... betoi... "jom kita pikiaq!"

Aku la nie pun macam sdr kata la, aku setuju dengan sdr kita toksah begadoh pasai parti2 nie, kerja bodo. depa kapiaq tak dak hukum quran, kita pi ikut lepaih tu minta masuk surga. Tak berapa kena aihh ! Jom kita lempaq buang menatang parti tu.. pi dengaq ceramah agama lagi elok. "Sapa jadi hamba kapiaq, maka jadilah dia sebahagian dari depa", tak lagu tu maksud ayat kat atas tu? Haa apa tunggu lagi jom kita lempaq buang!

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan