Monday, November 1, 2010

DEBU YANG MELEMASKAN

Manusia Melayu semakin hanyut dibawa arus "konspirasi" . Tanpa disedari masa semakin suntuk untuk melepaskan diri kerana telah jauh tersasul keluar dari landasan "TAUHID"... Masih adakah ruang bernafas setelah lemas dibuai dalam mainan "konspirator"? Untuk keluar dari kemelut ini, tiada jalan lain kecuali kembali kepada paksi tauhid melalui ikrar "SHAHADAH". Yakni tinggalkan Islam Palsu (hasil gubahan konspirator) kembali kepada ISLAM tulin anjuran Rasulullah SAW.  Kembali bersatu dibawah satu Panji Panji...
"La Ilaha Illallah Muhammad Rasulullah".

"Jika golongan politik ini masih sombong untuk bertindak demi Islam, maka masyarakat pula harus bersatu sebagai pendesak. Mendesak dengan menjadikan perpaduan umat Islam sebagai motif utama, bukan lagi fahaman kepartian tegar kebudak-budakan. Permasalahannya, cukup tegarkah parti-parti politik ini dalam mendaulatkan Islam?
Andai terlewat untuk mendesak sedangkan parti-parti kafir dari pelbagai warna bendera sedang bersatu sesama mereka secara senyap, Islam mungkin tersungkur satu masa nanti menyaksikan umat-umatnya menangis kekesalan di negara ini kerana ingkar untuk bersatu sebagaimana perintah Allah. Kita sudah diberi panduan bersatu melalui anjuran al-Quran supaya mampu berdiri kuat, tetapi menafikan nikmat hikmah perintah-Nya."


Saya paparkan satu artikel yang amat menarik nukilan sahabat saya SHAHi dari blog UMAT TERKHIR.
Sila baca dengan teliti tanpa prejudis...

Debu-debu konspirasi

TEMPAT kita berpijak sudah kelihatan. Kita tidak berpijak di atas bumi, sebaliknya kita sudah sedar bahawa kita sedang berpijak di atas lantai yang dibina oleh para konspirator. Lantai yang mempunyai corak sudah sedikit kelihatan, tapi masih terdapat debu-debu yang menghalang penglihatan kita terhadap rupa sebenar lantai yang kita sedang pijak. Ada seperti gambar di atas lantai, tetapi gambar itu berselerak dan tidak bersusun.

Debu-debu harus dibersihkan dahulu daripada lantai supaya mudah kita melihat apakah cebisan-cebisan itu. Apabila debu-debu dibersihkan, kaki pula semakin terasa berpijak tanpa lagi dikotorkan oleh kotoran-kotoran yang menghalangi kulit kaki kita daripada menyentuh lantai yang sebenar. Besar juga lantai ini. Namun walau sebesar manapun ia, debu-debu harus segera dibersihkan. Ini baru lantai di tingkat Ground Level, belum lagi kita melihat lantai-lantai di tingkat-tingkat bawah tanah yang juga harus dibersihkan. Apa-apapun, kita bersihkan dahulu lantai yang kita sedang pijak ini.

--

SEJAK artikel pertama hingga yang terakhir sebelum ini, pembaca blog ini diberikan pelbagai input mencakupi sejarah, sains, keagamaan, helah media dan sebagainya. Matlamat kami dalam artikel-artikel terdahulu pula adalah untuk menyediakan maklumat asas kepada anda semua yang sedang cuba kami kejutkan.

Artikel-artikel sebelum ini ditulis secara berperingkat-peringkat dan saling berkaitan antara satu sama lain supaya anda dapat memahami setiap yang berkait dan terkait. Tujuan lain pula ialah untuk membolehkan segelintir yang sedang cuba untuk sedar supaya dapat melihat gambaran ‘tempat’ atau ‘lantai’ atau ‘dunia’ yang sedang kita hidup sekarang. Terima kasih kepada anda kerana ingin sedar dan mahu kembali mentaati perintah Allah.


Rupa bentuk lantai juga sudah diterangkan sedikit-sedikit dalam artikel-artikel tertentu yang berupa penyusunan sedikit puzzle. Daripada berpijak di atas hamparan najis dan kejahilan yang memaksa muntah keluarkan iman dari dalam diri, kini sudah kelihatan rupa lantai itu, sedikit bersih dari sebelum ini walaupun belum benar-benar bersih. Sekarang, ambil kembali iman yang dimuntah keluar itu, bersihkan dan sucikan ia, jadikan ia sebagai pakaian diri. Iman itu masih ada di atas lantai, ambil kembali, letakkan ia di mahkota jasad di puncak kepala di sisi akal. Tempatkan juga ia di dalam jiwa dan di kelopak mata, di pintu hikmah, di jendela bibir dan di seluruh jasad. Jangan lagi dibuang atau dimuntahkan iman itu kerana ia jauh lebih berharga daripada lautan emas, malah jauh lebih berharga daripada nyawa anda sendiri.

Lantai itu sudah kelihatan, tetapi masih ada debu-debu. Sebelum membersihkan debu-debu itu, ambil semula iman anda yang dibuang sebelum ini. Bersihkan ia menjadi suci kembali. Tidak tahu cara untuk membersihkannya? Mulakan dengan memuji kekuasaan, kebesaran dan keesaan Allah. Kemudian menyelam ke dalam sungai Rukun Iman yang mana airnya mengalir dari syurga dan apabila timbul semula dipermukaan, kelihatan seperti berada di alam baru.. alam Rukun Islam.. bernafaslah dengan udara syurga udara Dua Kalimah Syahadah. Basahkan anggota badan dengan wuduk, sedarkan diri di mana kedudukan Kaabah dan menghadap ke arahnya, dirikan solat, tunaikan zakat dan akan jadi lebih mudah untuk perjalanan iman Tauhid yang seterusnya.

Masih belum mahu ‘mengutip’ kembali iman? Masih ada di kalangan kita yang mahu melakukan maksiat? Baiklah, anda diberi pilihan terakhir. Anda bebas berbuat maksiat jika mampu mengikut syarat-syarat ini:

  1. Jangan makan rezeki yang diberikan Allah, carilah sumber rezeki lain yang bukan diciptakan dan bukan dianugerahkan Allah.
  2. Jangan bernafas dengan udara yang diciptakan Allah, carilah udara lain yang tidak diciptakan Allah.
  3. Jangan tinggal di bumi yang diciptakan Allah, carilah bumi lain yang tidak diciptakan Allah.
  4. Jangan benarkan Malaikat Izrail menjalankan perintah Allah untuk mengambil nyawa anda, marahi dia dan suruhlah Izrail pergi ke tempat lain dan tidak lagi menganggu hidup anda
  5. Jangan ikut malaikat-malaikat yang menjaga neraka apabila kamu dibawa ke neraka, sebaliknya katakan kepada mereka bahawa kamu mahu ke syurga meskipun kamu tidak layak ke syurga Allah walaupun hanya untuk mencium bau harumnya. Katakan kepada malaikat-malaikat itu bahawa kamu manusia keturunan Adam yang jauh lebih mulia daripada mereka.
  6. Jika tidak mampu melaksanakan lima syarat di atas, cukuplah dengan melaksanakan dua syarat terakhir ini. Jangan benarkan Allah memerintahkan Izrail untuk mengambil nyawa anda dan jangan benarkan Allah menggulung dunia ini di hari kiamat, ini syarat utama. Mampu laksanakan?
Jika mampu mengikut syarat-syarat itu, anda bebas melakukan maksiat dan kemungkaran di muka bumi ini. Tetapi, apakah manusia mampu melakukannya?Anda perlu jawab sendiri soalan ini. Apabila sedar tidak mampu, maka bersegeralah kembali dan taati perintah-Nya. Tiada lagi pilihan, tiada lagi kompromi untuk membuat pilihan.

Sekarang, siapa lebih berkuasa? Allah Maha Berkuasa atau anda lebih berkuasa?Kutip semula iman yang dibuang, kemudian sucikan dan pakailah ia menjadi sebahagian diri. Jangan dibuang lagi. Masih ada masa untuk mengutip iman anda. Tidak perlu berpayah mencari, ia di depan mata. Hanya ambil dan sucikan. Sedarkan diri kepada tujuan asal kita diciptakan. Dengan itu, anda memulakan hidup baru di atas jalan selamat.

Tanpa iman, kerja membersihkan debu-debu di atas lantai konspirasi akan menjadi sia-sia kerana sudah mengenal musuh manusia yang juga memusuhi Allah, tetapi tidak mahu kembali ke jalan Allah. Jadi sia-sia kerana sudah kenal musuh tetapi masih mahu mengikut telunjuk musuh dan lebih rela menjadi hamba tegar yang mentaati musuh. Kalau tiada lagi terdetik di hati untuk kembali beriman, maka sia-sia juga anda membaca artikel kali ini. Daripada terus membuang masa, ada baik jika anda membaca di titik akhir muka surat kedua ini sahaja.


Profil di sebalik debu
Dia hanya meminjam nama-nama watak mitos

Gambaran mengenai musuh terlukis di atas lantai namun itu bukan profil sebenar musuh. Mana satu musuh yang kita cari, Lucifer atau Dajjal? Kita mencari profil seorang manusia yang disebut-sebut Nabi Muhammad (perenggan-perenggan seterusnya hanya ditulis sebagai Muhammad, anda diminta berselawat setiap kali nama Rasulullah disebut) dalam hadis-hadis sebagai pesanan kepada umat yang disayangi baginda.

Persoalan yang pernah ditimbulkan seperti adakah Horus itu Dajjal, adakah Quatzelcoatl itu Dajjal, adakah Maharaja Shi Huang Di itu Dajjal atau Merlin itu Dajjal, sudah dijelaskan dalam artikel pertama. Persoalan besar di sini ialah adakah Dajjal yang hadir pada setiap zaman sejarah manusia itu memperkenalkan dirinya dengan nama-nama itu ketika kehadiran awalnya dahulu? Mengapa Horus diagungkan Illuminati? , mengapa kalendar Mayan kerap menjadi promosi Illuminati untuk ‘menerangkan’ kiamat? , mengapa Merlin menjadi kepercayaan mistik di Eropah? , mengapa dan mengapa?

Sisi yang harus dipandang ialah semua kisah itu (Horus, Shi Huang Di, Mayan dan Merlin dan banyak lagi mitos) tersergam sebagai sejarah manusia yang diselubungi mitos-mitos. Namun, apa sebenarnya kisah sejarah manusia? Setiap kita yang mempelajari sejarah tamadun dunia akan dihidang dengan tamadun Mesir purba, tamadun Maya, tamadun China dan tamadun Eropah yang menyelitkan mitos-mitos itu untuk disogok supaya diterima sebagai fakta di sebalik mitos.

Ditambah pula lagi dengan teori evolusi yang berusaha memadamkan ‘sejarah manusia yang sebenar’ secara halus? Lalu dikatakan manusia asal evolusi daripada spesies beruk yang tidak berpakaian tinggal di dalam gua, berkembang dan berkembang menjadi manusia membina tamadun mengikut peredaran zaman batu awal, paleolitik, mesolitik, zaman gangsa dan kemudian menjadi moden. Begitukah kisahnya sejarah manusia?

Allah menurunkan al-Quran kepada Muhammad melalui Malaikat Jibrail adalah untuk membebaskan manusia daripada kejahilan dan kebodohan. Menerangi manusia dengan ilmu dari Allah melalui al-Quran. Pengetahuan sejarah manusia juga tersergam jelas di dalam al-Quran. Adam dijadikan sebagai makhluk terbaik dibekalkan akal untuk hidup di bumi, Adam tidak turun ke bumi sebagai beruk tetapi sebagai manusia yang sempurna. Sejarah manusia diceritakan di dalam al-Quran melalui kisah para nabi yang hidup dalam kelompok masyarakat mungkar yang mewah dan maju, maka terpakaikah istilah zaman batu jika kita benar-benar meneliti maksud ayat-ayat Allah dengan mendalami kisah para nabi? Sejarah manusia adalah rentetan kisah-kisah Adam, Idris, Nuh, Hud sehingga Muhammad yang menjelaskan mengenai kemegahan tamadun-tamadun umat terdahulu seperti diungkapkan di dalam al-Quran. Al-Quran menjelaskan kemegahan tamadun umat para nabi, maka sekali lagi perlu dipersoalkan.. di mana letaknya zaman batu?

Skala masa untuk sejarah manusia bukan diukur dengan zaman batu, paleolitik, mesolitik, zaman gangsa atau sebagainya. Tetapi skala jarak waktu sejarah manusia diukur melalui kisah para nabi yang mana nama-nama para nabi itu sudah diajarkan terlebih dahulu kepada Adam sebelum dia diturunkan ke muka bumi. Sejarah para nabi juga kerap mengenai pencapaian kemajuan manusia dalam tamadun mereka sehingga menjadi kufur serta derhaka. Sekali lagi, di mana letaknya istilah zaman batu di dalam al-Quran? Sejarah manusia yang ada di dalam al-Quran sarat dengan penjelasan mengenai kemegahan tamadun silam. Al-Quran diturunkan bukan hanya sebagai panduan hidup, tetapi menceritakan (mengingatkan) kembali kepada Bani Israel mengenai kisah-kisah sebenar sejarah manusia (zaman para nabi) yang telah mereka putar belit dalam kitab-kitab mereka. Tidak ada umat para nabi dari zaman batu. Tidak ada.





Faham dengan semua permainan ini?


Dajjal bukan Horus, bukan Quatzelcoatl, bukan Shi Huang Di, bukan Merlin dan bukan semua mereka itu yang diselitkan dalam sejarah-sejarah tulisan manusia.Tetapi mitos sejarah mengenai mereka itu diciptakan Dajjal sendiri untuk menggambarkan secebis kecil mengenai dirinya. Dajjal mengawal perjalanan sejarah manusia dan menggelapkannya, maka tidak hairan jika dia menyelitkan secebis kecil mengenai profilnya di dalam kisah-kisah mitos.

Permainan manipulasi watak dalam mitos purba adalah salah satu kepakaran lelaki ini. Bagaimana ia dilakukan? Kita ambil contoh ini sebagai penjelasan mudah:

B tahu segala-galanya mengenai A dan juga tahu bahawa A mahu mengenali C. B tahu bahawa A juga kerap menghantar bunga kepada C dengan hanya berani memperkenalkan diri sebagai ‘secret admirer’. Tetapi C tidak tahu siapa sebenarnya A. Bagaimanapun, A tidak pernah memberitahu hasrat itu kepada C. Tetapi B memang sudah lama tahu bahawa A amat meminati C. Dalam masa yang sama, B mempunyai niat jahat untuk mempermainkan C. Lalu, B menceroboh e-mail milik A dan mula berchatting dengan C di internet menggunakan ID milik A. B juga secara curi-curi memeriksa senarai nombor telefon dalam Blackberry kepunyaan A untuk mendapatkan nombor telefon C. Lama-kelamaan, B mula menghubungi C dan memperkenalkan dirinya sebagai A yang kerap bermain ‘secret admirer’ selama ini. Hubungan C dengan B menjadi semakin rapat kerana C menyangka B itu adalah individu bernama A.

A adalah watak yang dimanipulasi
B adalah individu khilaf identiti yang memanipulasi
C adalah mangsa manipulasi

Ia mewujudkan tanggapan yakin bahawa C percaya bahawa B itu adalah A. Sedangkan B hanya mahu mempermainkan C dengan permainan minda (game of trust) untuk mewujudkan kepercayaan bahawa dia adalah A yang kerap menghantar bunga selama ini.

C adalah persamaan yang mewakili kita semua.

--

Dajjal mahu kita umat Islam (dalam pencarian konspirasi ini) menyangka bahawa Horus itu adalah dia. Dajjal memanipulasi kisah Horus dengan memasukkan unsur-unsur yang menggambarkan profil dirinya dalam mitos-mitos Mesir purba. Kisah kelahiran Horus pula terlalu selari dengan kisah tradisi kelahiran Jesus (Nabi Isa) dalam kepercayaan Nasrani. Dajjal bukan sahaja memanipulasi mitos kelahiran Horus, tetapi turut memanipulasi tradisi kelahiran Jesus mengikut kepercayaan Nasrani (bukan mengikut kepercayaan akidah Islam). Ia berkaitan susunan gugusan bintang Three Kings, matahari dan bumi yang selari ketika saat kelahiran itu pada hari ke-25 bulan terakhir dalam kalendar Masihi dan Kalendar Matahari Mesir purba. Susunan bintang itu sama seperti dalam kelahiran Horus dan Jesus. Persamaan ini wujud disebabkan Dajjal mahu bermain Game of Trust, sub kecil dalam taktik mind control. Dalam setiap manipulasi watak, Dajjal meninggalkan satu mesej yang sama (common relations) iaitu dia akan kembali apabila waktu sudah tiba. Dajjal bukan Horus, Merlin atau sebagainya, Dajjal hanya memanipulasi kisah-kisah mitos mengenai mereka.

Jadi, siapakah manusia penderhaka yang umat akidah Tauhid (umat setiap para nabi yang mengkhabarkan perihal Dajjal) gelar ia sebagai Dajjal itu? Siapakah Dajjal? Jawapan yang paling selesa ialah hanya Allah dan Rasul-Nya serta makhluk-makhluk terpilih sahaja yang tahu. Tapi kita ambil satu lagi contoh untuk mendapatkan gambaran seterusnya, kita gunakan pendekatan self influence:

Dajjal adalah pengkarya. Dia banyak menghasilkan karya-karya ‘agung’ dalam sejarah manusia. Karya yang ditulis oleh orang-orang lain tetapi berinspirasikan idea-idea daripada ruang lingkup pemikirannya sendiri. Karya yang berunsurkan sejarah, mitos dan kisah-kisah dongeng dalam lipatan tamadun purba. Karya yang berupa kitab-kitab pagan, kitab-kitab agama selain Tauhid, kitab-kitab ramalan masa depan, kitab-kitab kuno masyarakat purba. Memutar belit, menokok tambah dan melemahkan maksud asal setiap baris ayat dalam kitab-kitab purba adalah sebahagian kepakarannya.

Itu belum lagi dicampur dengan karya-karya moden yang dijadikan bahan tontonan. Bukan mahu menyentuh secara serius mengenai karya Hollywood, tapi terlalu banyak persamaan dalil hadis mengenai Dajjal dengan watak-watak dalam karya Hollywood. Bagaimana timbul persamaan-persamaan itu? Mudah, Dajjal adalah pemilik karya atau pencetus idea terhadap sesuatu karya dan dia akan menyelitkan secebis kisah hidupnya dalam setiap hasil karya Hollywood. Ia sama seperti rangsangan psikologi, self influence seseorang penulis novel yang berkarya. Ia adalah psikologi dan perbuatan biasa di kalangan pengkarya:

Kami melakukan kajian rambang terhadap sampel berjumlah 120 penulis novel di negara-negara seperti Malaysia, England, Amerika, Singapura, Mesir, Jerman, Afrika Selatan, Australia dan Indonesia. Kajian mendapati 98 peratus penulis novel memasukkan sebahagian kecil mengenai diri mereka ke dalam watak utama atau watak tambahan dalam karya pertama mereka. Manakala 87 peratus lagi memasukkan sebahagian lain mengenai diri mereka ke dalam watak-watak karya novel-novel mereka yang seterusnya. Lagi 76 peratus pula didapati menjadikan watak-watak dalam hampir semua karya mereka mempunyai sedikit persamaan dengan diri mereka sendiri. Walaupun kajian belum melalui proses saringan statistik secara lebih teliti, angka-angka awal menunjukkan kebanyakan pengkarya gemar menceritakan mengenai diri mereka melalui paparan watak-watak yang dicipta mereka dalam novel. Ia adalah satu rangsangan psikologi yang biasa semasa menghasilkan karya bagi setiap manusia bergelar pengkarya. Dajjal juga manusia, dia juga pengkarya, psikologinya juga sudah tentu sama. Kajian yang disebutkan tadi belum menjalani proses penelitian secara akademik dan hanya sebagai maklumat rambang dan belum didedahkan kepada umum. Sama juga seperti penulis artikel ini yang memasukkan sedikit idea sendiri tanpa didorong faktor lain untuk menjelaskan maksud. Ia satu proses yang biasa.

Kita sudah mengetahui bahawa Dajjal adalah pengkarya. Kita juga sudah tahu bahawa Dajjal berkarya di Hollywood dan banyak mempengaruhi penulis-penulis karya di Eropah mahupun Amerika. Kita gali sedikit lagi.

Penulis-penulis skrip di Hollywood bergerak dalam satu persatuan untuk ‘bertukar’ dan ‘berkongsi’ idea. Melalui persatuan ini, kita mungkin dapat mengenal pasti secebis lagi profil Dajjal.

Hollywood Scripwriting InstituteHollywoood Script Consultant dan beberapa lagi agensi yang mengkelompokkan penulis-penulis skrip di Hollywood sentiasa menghasilkan skrip-skrip yang menggambarkan secebis kecil atau sebahagian besar mengenai diri atau kisah hidup Dajjal. Penulis-penulis skrip yang bernaung di bawah agensi-agensi itu pula kerap melakukan ‘persamaan watak’ yang menepati latar belakang Dajjal secara fizikal ataupun kisah hidupnya.

Persamaan-persamaan itu pula tidak dikesan oleh masyarakat Barat, tetapi hanya dapat dikesan di kalangan umat Islam yang maklum mengenai perihal hadis yang menyentuh kedatangan Dajjal. Tidak lupa juga, ia turut dikesan oleh orang bukan Islam yang mengkaji persoalan The Anti-Christ dari perspektif Islam dengan meneliti hadis-hadis berkaitan.

Jadi, Dajjal ‘ada’ di sebalik agensi-agensi penulisan skrip di Hollywood. Ia sama ada Dajjal menguruskan sendiri agensi itu atau diuruskan oleh pengikut-pengikut setia. Kita ada dua pilihan kebarangkalian iaitu:

  1. Dajjal sahaja yang mengenali dirinya sendiri, maka dia sedang seronok berkarya di agensi-agensi itu kemudian menghantar karya-karya itu melalui ‘pintu’ yang menghubungkan dunia nyata dengan alam yang didiaminya. Atau...
  2. Dajjal melantik orang-orang tertentu untuk menguruskan agensi-agensi itu selepas menyampaikan ‘naskah’ lisan mengenai dirinya untuk diubahsuai menjadi skrip dan difilemkan.
Ia hanya kebarangkalian, tetapi satu kepastian di sini ialah, dia sememangnya ‘individu khilaf’ yang mentadbir sebagai COO (Chief Operational Officer) diHollywoodTetapi, sekali lagi, kita bukan serius untuk mengorek rahsia Hollywood di sini. Ia hanya sebagai membuka tapak baru untuk digali supaya menjadi lebih luas. Paling penting ialah bukan seberapa dalam lubang yang digali kerana hasilnya tetap sama yang bezanya hanya ukuran kedalaman, tetapi berapa luas kawasan yang perlu digali itu lebih penting.

Dajjal bukan watak-watak mitos sejarah secara fizikal. Dia adalah pengkarya yang menulis mitos-mitos sejarah untuk menggambarkan dirinya. Dia adalah pengkarya yang masih giat berkarya di mata dunia. Kita adalah penontonnya. Karya-karya itu pula disampaikan dalam bentuk halus untuk menguasai minda kita terhadap keperwiraan watak-watak penyelamat. Dia sedang bermain psikologi dengan kita. Dia sedang berhibur melihat kita sebagai mangsanya.

Tapi, psikologinya juga hampir sama seperti kita kerana dia juga manusia.Predictable (boleh diramal) pada satu-satu masa, dan unpredictable (tidak boleh diramal) dalam masa-masa lain. Ia sesuatu yang biasa dalam kamus sifat-sifat manusia. Sekarang, dia adalah suspek utama dalam kes yang kita siasat.Suspek yang belum dikenali secara nyata. Suspek yang suka meninggalkan bukti kerana suka berseronok dengan jenayah yang dilakukan. Suspek yang pakar dalam bidang forensik. Meninggalkan bukti tanpa dapat dijejak. Dia juga memiliki minda seorang penjenayah. Dia sememangnya manusia bijak yang memilih haluan hidupnya sendiri untuk bergelumang kesesatan yang menyesatkan.


Mengasingkan debu
Bukan semua debu di atas lantai itu najis konspirasi

Bagaimana semua ini bermula? Gerakan konspirasi yang menjunjung cita-cita peribadi Dajjal bermula secara sangat mengelirukan dengan kekusutan. Namun kekeliruan dan kekusutan itu boleh dirungkai satu persatu. Untuk merungkai kekusutan, sikap berhati-hati dan penuh sabar harus diutamakan supaya kekusutan itu dapat dileraikan tanpa putus-putus untuk mendapatkan hasil sehelai demi sehelai.

Katakanlah (wahai Muhammad); “Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk. Dari bencana makhluk-makhluk yang Ia ciptakan. “Dan dari bahaya gelap apabila ia masuk. “Dan dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus pada simpulan-simpulan(dan ikatan-ikatan). “Dan dari kejahatan orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya”. (Quran, al-Falaq: 1-5)

Tidak dapat dijelaskan maksud “orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya” kerana kami bukan ahli bijak pandai dalam mentafsir al-Quran mengikut pelbagai maksud perkataan dalam sesuatu perkataan Arab. Jika ada yang bijak dalam tafsir, kami sedia mendengar pendapat anda atau juga ‘disekolahkan’ kami jika perlu. Namun, ayat berkenaan membawa maksud seorang individu secara khusus. Mungkin khusus kepada seorang individu semasa kenabian Muhammad yang menjadi musuh baginda atau juga ayat itu membawa maksud seorang individu lain secara khusus yang mencakupi zaman selepas Muhammad. Maka, siapa individu khusus itu? Apa yang dilakukan orang itu? Sejak bila orang itu mula mengerjakan kerja dengkinya itu?

Tidak keterlaluan jika dikatakan hampir semua pembaca blog konspirasi berasa muak dengan ‘matapelajaran’ sejarah yang ‘diajar’ di blog-blog konspirasi. Jangan muak, sebaliknya perlu berasa muak dengan matapelajaran sejarah yang diajar secara formal di institusi pendidikan formal. Itu bukan sejarah sebenar yang dilalui manusia. Pelajar-pelajar yang mengikuti pelajaran sejarah secara formal di institusi pendidikan jangan pula hilang minat mempelajari sejarah, belajar sahaja semua itu untuk lulus peperiksaan. Kemudian bandingkan pelajaran sejarah formal itu dengan kisah di sebalik sejarah formal itu. Sesuatu kisah sebenar yang tidak formal bersembunyi di sebalik kisah yang diberitakan secara formal. Untuk melihat baris ketiga yang terselindung di sebalik dua baris berkembar, kita harus kenal dua baris itu dahulu. Tanpa mengenali baris berkembar itu, kita tidak akan dapat melihat baris ketiga sampai bila-bila. Jangan dibenci matapelajaran sejarah yang diajar secara formal, jadikan ia sebagai dua baris yang akan mempertemukan anda kepada baris ketiga.

Untuk melihat baris ketiga yang mengandungi penjelasan terhadap semua persoalan, kita harus mengenali sejarah manusia yang diberitakan Allah melalui al-Quran.

"Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata: “Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)”. Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah. Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui." - (Quran, al-Baqarah: 102)

Mungkin, di situlah konspirasi bermula. Sejak sejarah kaum Sulaiman. Bukan bermula sejak zaman Sulaiman, tetapi dimulakan dengan mengambil rahsia yang hilang selepas kewafatan Sulaiman. Dalam artikel-artikel sebelum ini, dijelaskan mengenai peranan Knights Templar dalam menghidupkan gerakan penyembahan syaitan melalui amalan sihir untuk menguasai dunia. Sebagai imbasan, Knights Templar menemui sejumlah dokumen teks mengenai amalan sihir yang diamalkan kaum Yahudi semasa zaman Sulaiman yang tertanam di Jerusalem (Baitul Maqdis) selepas kewafatan Sulaiman.

Pengetahuan sihir melalui teks itu kemudian dikaji dan digunakan untuk kepentingan sesetengah manusia. Penelitian mereka seterusnya menemui satu ‘masalah’ iaitu harus melakukan ‘perjanjian’ dengan kuasa lain iaitu iblis dan syaitan sebelum dijanjikan apa-apa kejayaan. Akhirnya, mereka ‘terperangkap’ dan terpaksa memenuhi syarat-syarat perjanjian untuk menjayakan cita-cita peribadi Lucifer. Sebagai balasan, mereka dijanjikan kesenangan dan penguasaan dunia tanpa batas asalkan cita-cita peribadi Lucifer dapat dipenuhi. Dalam psikologi para iblis dan syaitan, ‘perjanjian’ amat diperlukan bagi ‘mengikat’ pengikut mereka dengan balasan ‘kesetiaan’ yang tidak berbelah bahagi.

Hasil perjanjian inilah yang membawa masalah kepada dunia manusia sepanjang sejarah kenabian selepas Sulaiman sehingga selepas kewafatan Muhammad dan sepanjang sejarah manusia. Perjuangan para nabi adalah untuk mengekang dan menyampaikan amaran mengenai berita bahaya ini sehingga setiap nabi memperingatkan kaum mereka mengenai bencana ini. Cara untuk mengekang ialah dengan akidah Tauhid melalui penyembahan total terhadap Allah dan memusuhi kekafiran syaitan. Tanpa pengikut di kalangan manusia, syaitan tidak mampu memiliki apa-apa kuasa dan kekal tergolong dalam orang-orang yang kerugian. Tetapi masalah di sini ialah, kita berdepan dengan agenda pengikut-pengikut tegar di kalangan manusia yang mentaati syaitan. Maka apakah debu-debu yang sudah mereka tabur menjadi kotoran yang berlapis-lapis tebalnya sehingga menutup semua kisah benar? Bagaimana mereka menabur semua debu-debu itu sehingga ramai dari kalangan manusia menemui mati kerana ‘sesak nafas’ akibat debu-debu yang menyesakkan?

Meniti sejarah hubungan antara tiga agama iaitu Islam, Yahudi dan Nasrani menyaksikan ketiga-tiga agama ini tidak pernah menjalin hubungan baik secara akidah meskipun ketiga-tiga agama ini mempunyai isi kandungan kitab suci yang hampir sama dalam sesetengah persoalan.

Dalam kerajaan Islam Madinah semasa kepimpinan Muhammad, kaum Yahudi dan Nasrani menerima layanan baik secara politik dan ia diakui sendiri oleh rabai (lebih selesa dengan ejaan R.A.B.A.I berbanding R.A.B.B.I yang jika disalah sebut menjadi Rabbi dengan sebutan yang menyamai maksud Tuhan) rabai Yahudi dalam tulisan-tulisan moden.

Namun, hubungan antara agama Yahudi dengan Nasrani tidak pernah menyaksikan keserasian dari segi akidah mahupun politik meskipun kedua-dua agama ini berkongsi kitab yang sama, Bible Old Testament.

Hubungan yang penuh konflik ini bermula sejak lahirnya agama Nasrani Triniti yang mana penganut agama ini menuduh Yahudi membunuh Jesus melalui komplot yang penuh niat jahat. Konflik juga tercetus apabila timbul perbalahan akidah yang mana Nasrani percaya bahawa Jesus adalah Tuhan, manakala Yahudi pula tidak mempunyai kepercayaan sedemikian. Ia menimbulkan konflik di mana Nasrani menuduh Yahudi membunuh Tuhan mereka. Maka, berlaku pertelagahan yang berpanjangan antara kedua-dua agama ini dalam sejarah.

Dan orang-orang Yahudi berkata: “Uzair ialah anak Allah” dan orang-orangNasrani berkata: “Al-Masih ialah anak Allah”. Demikianlah perkataan mereka dengan mulut mereka sendiri, (iaitu) mereka menyamai perkataan orang-orang kafir dahulu; semoga Allah binasakan mereka. 
Bagaimanakah mereka boleh berpaling dari kebenaran?”
 – (Quran, at-Taubah: 30)

Dan juga (disebabkan) dakwaan mereka dengan mengatakan: “Sesungguhnya kami telah membunuh Al-Masih Isa Ibni Maryam, Rasul Allah”. Padahal mereka tidak membunuhnya dan tidak memalangnya (di kayu palang – salib), tetapi diserupakan bagi mereka (orang yang mereka bunuh itu seperti Nabi Isa). Dan Sesungguhnya orang-orang yang telah berselisih faham (Yahudi dan Nasrani), mengenai Nabi Isa, sebenarnya mereka berada dalam keadaan syak (ragu-ragu) tentang menentukan (pembunuhannya). Tiada sesuatu pengetahuan pun bagi mereka mengenainya selain daripada mengikut sangkaan semata-mata; dan mereka tidak membunuhnya dengan yakin.”
 -(Quran, an-Nisa: 157)

(Orang-orang Yahudi dan orang-orang munafik) dengan keadaan bersatu padu sekalipun, tidak berani memerangi kamu melainkan di kampung-kampung yang berbenteng kukuh, atau dari sebalik tembok. (Sebabnya):permusuhan di antara mereka sesama sendiri amatlah kerasengkau menyangka mereka bersatu padu, sedang hati mereka berpecah belah (disebabkan berlainan kepercayaan mereka). Yang demikian itu, kerana mereka adalah kaum yang tidak memahami (perkara yang sebenarnya yang memberi kebaikan kepada mereka).”
-  (Quran, al-Hasyr: 14)

Allah melalui perantaraan Jibril menyampaikan wahyu kepada Muhammad dengan menerangkan perkara-perkara ini. Quran menjelaskan mengenai masalah konflik yang melanda Yahudi dan Nasrani dalam perihal kekeliruan mereka sendiri. Ayat yang menerangkan masalah konflik yang bergelora ‘di dalam kain’ mereka (Yahudi dan Nasrani) sendiri.

Malah, catatan sejarah juga merekodkan perbalahan ini (sila rujuk peristiwa pembakaran Jerusalem oleh tentera Rom melalui sumber-sumber lain seperti Flavius Josephus, juga boleh rujuk peristiwa penindasan terhadap kaum Nasrani ketika zaman Rom). Bahkan Bible New Testament yang menjadi kepercayan Nasrani juga banyak mencela kaum Yahudi. Ia jelas menunjukkan hubungan kedua-dua agama ini bermula dengan ketegangan berpanjangan dari sudut persoalan ‘kematian’ Jesus.

Namun, timbul satu kejanggalan sejak rahsia yang tertimbus di runtuhan istana Sulaiman berjaya digali keluar oleh Knights Templar. Kejanggalan itu wujud dan menimbulkan kehairanan di kalangan pengkaji teks-teks sejarah tiga agama (Islam, Yahudi dan Nasrani) yang lahir di rantau Semit. Catatan sejarah merekodkan perbalahan antara Yahudi dan Nasrani serta keadaan sejahtera mereka di kerajaan-kerajaan Islam.

Bagaimanapun, keadaan menjadi aneh selepas tamat Perang Salib di Jerusalem. Keanehan itu tidak lain dan tidak bukan ialah wujud hubungan baik secara tiba-tiba antara Yahudi dan Nasrani. Ia semakin ketara selepas tamat Perang Dunia Pertama (WW1) dan Perang Dunia Kedua (WW2). Hubungan baik yang penuh konspirasi.

Allah melalui wahyu kepada Muhammad memberi amaran kepada umat Islam mengenai perkara ini melalui al-Quran, Allah berfirman:

Orang-orang 
Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar”. Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.” - (Quran, al-Baqarah: 120)

“Kerana Allah hendak membezakan yang jahat (golongan yang ingkar) dari yang baik (golongan yang beriman), dan menjadikan (golongan) yang jahat itusetengahnya bersatu dengan setengahnya yang lain, lalu ditimbunkannya kesemuanya, serta dimasukkannya ke dalam neraka Jahanam. Mereka itulah orang-orang yang rugi.” - (Quran, al-Anfal: 37)

Dalam ayat di atas, perkataan Yahudi dan Nasrani disebut dengan jelas dalam satu baris ayat, tidak seperti ayat-ayat lain (hanya ayat yang berbentuk amaran). Dalam ayat-ayat lain, panggilan ganti nama diberikan kepada mereka ialah seperti ‘golongan ahli kitab’, ‘orang-orang yang diberikan kitab’ dan ‘ahli kitab’ (al-Baiyina: 98, al-Hadid: 29, al-Maidah: 15, 19, 47, 59, 65 dan 77, an-Nisa: 123, 153, 159 & 171, al-Imran: 64, 65, 69, 70, 71, 72, 75, 98, 99, 113 & 199, al-Baqarah: 105 & 109). Dalam ayat-ayat yang Allah sebut mereka sebagai ahli kitab pula hanya diberi penekanan maksud kepada Yahudi dan Nasrani yang diletakkan di dalam kurungan atau bracket seperti “(Yahudi dan Nasrani)” atau seperti contoh ayat di bawah:

Wahai ahli kitab 
(Yahudi dan Nasrani)! Janganlah kamu melampaui batas dalam perkara ugama kamu, dan janganlah kamu mengatakan sesuatu terhadap Allah melainkan yang benar; sesungguhnya Al Masih Isa ibni Maryam itu hanya seorang pesuruh Allah dan Kalimah Allah yang telah disampaikanNya kepada Maryam, dan (ia juga tiupan) roh daripadaNya. Maka berimanlah kamu kepada Allah dan Rasul-rasulNya, dan janganlah kamu mengatakan: “(Tuhan itu) tiga”. Berhentilah (daripada mengatakan yang demikian), supaya menjadi kebaikan bagi kamu. Hanyasanya Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa, Maha Suci Allah daripada mempunyai anak. Bagi Allah jualah segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Dan cukuplah menjadi Pengawal (Yang Mentadbirkan sekalian makhlukNya).” - (Quran, an-Nisa: 171)

Di dalam ayat di atas, Allah menyebut ahli kitab yang merujuk kepada Yahudi dan Nasrani. Para penterjemah al-Quran pula menterjemahkan ahli kitab itu sebagai Yahudi dan Nasrani melalui kaedah-kaedah penterjemahan. Hasil penterjemahan itu, para penterjemah memberi penekanan maksud kepada istilah ‘ahli kitab’ dengan meletakkan penjelasan maksud merujuk kepada Yahudi dan Nasrani yang ditempatkan di dalam  bracket untuk memudahkan pemahaman pembaca al-Quran. Perkataan Yahudi dan Nasrani diletakkan dalam satu bracket atau kurungan.

Tetapi bagi ayat 120 surah al-Baqarah, Allah secara terang menyebut perhubungan antara Yahudi dan Nasrani dalam usaha mereka menundukkan umat Islam supaya mengikuti agama mereka, nama Yahudi dan Nasrani disebut jelas dalam ayat itu tanpa menggunakan istilah ‘ahli kitab’ seperti dalam ayat-ayat lain. Ayat itu juga menjelaskan bahawa ada ‘hubungan yang tidak sepatutnya berlaku’ antara Yahudi dan Nasrani untuk menundukkan umat Islam yang mengikuti syariat Muhammad.

Hubungan yang tidak sepatutnya berlaku ini pula dijelaskan Allah melalui ayat 157 surah an-Nisa seperti di perenggan terdahulu melalui baris ayat ‘orang-orang yang telah berselisih faham’ yang menunjukkan ada timbul konflik serius antara sesama mereka dan juga melalui keterangan "..permusuhan di antara mereka (Yahudi dan Nasrani) sesama sendiri amatlah kerasengkau menyangka mereka bersatu padu, sedang hati mereka berpecah belah.." dalam sural al-Hasyr ayat 14.


Walaupun Allah menerangkan bahawa ada konflik jelas antara Yahudi dan Nasrani berhubung kepercayaan mereka, namun Allah memberi amaran kepada umat Muhammad bahawa kedua-dua kaum itu akan bekerjasama meruntuhkan akidah Islam melalui ayat 120 surah al-Baqarah: "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka.."

Maka, penerangan mengenai kejanggalan terhadap hubungan baik yang tidak sepatutnya berlaku tetapi akhirnya berlaku inilah yang memberi petunjuk untuk kita menjejak konspirasi Yahudi yang bekerjasama dengan Nasrani berpandukan keterangan al-Quran melalui ayat-ayat berupa amaran. Siapakah Yahudi dan Nasrani yang mengadakan kerjasama itu seperti dimaksudkan Allah melalui amaran-Nya dalam ayat itu (al-Baqarah: 157)?

Sekarang, barulah kita lihat kepada situasi semasa yang berlaku pada zaman moden ini. Israel (negara Yahudi Zionis) mengadakan kerjasama dengan negara-negara Eropah dan Amerika (negara-negara Nasrani) dalam komplot menguasai rantau Tebing Barat dan dunia Arab. Ia adalah satu kejanggalan yang tidak sepatutnya berlaku tetapi akhirnya sudah pun berlaku iaitu kerjasama erat antara Yahudi dan Nasrani.

Sisi lain, adakah benar mereka itu benar-benar Yahudi dan Nasrani? Kita selarikan pula dengan plot Knights Templar yang akhirnya menemui rahsia di bawah runtuhan istana Sulaiman. Ia menjadi titik tolak kepada bermulanya gerakan agama syaitan orde baru (satanism, penganut digelar satanist) untuk mengejar material keduniaan. Kerjasama itu sedang berlangsung dengan rancak.

Sekitar tahun 1784 hingga 1787 pula, dilaporkan Illuminati dianggotai oleh 2,500 keluarga di seluruh Bavaria dan Eropah. Dalam tempoh yang sama, beberapa dokumen Freemason dirampas oleh pihak keselamatan Bavaria dan menahan beberapa orang ahli Illuminati dan Freemason. Mereka yang ditahan dan dipenjara selama beberapa tahun itu pula dilaporkan terdiri daripada para saintis (yang menggerakkan Altar Sains) yang giat ‘mengubah’ pola pemikiran masyarakat Eropah kepada satu tahap ‘pembaharuan’ yang membahayakan keselamatan seluruh benua itu, ia meliputi pembaharuan politik dan cara hidup beragama bagi mencapai ‘kemajuan’ dalam erti kata ‘sebenar’ (terlalu duniawi).

Selepas Revolusi Peranchis pula, golongan Satanist yang berselindung di sebalik agama Yahudi (Judaism) dan Nasrani ini giat menjalankan rancangan menjayakan perang-perang dunia. Juga timbul secara tiba-tiba kerjasama antara orang Yahudi dengan bangsa Eropah di Barat dalam pelbagai aspek seperti kewangan, perniagaan dan politik. Kerjasama ini pula menjadi anjuran para bangsawan dan pembesar. Hubungan baik antara Yahudi dan Nasrani ini pula hanya sekadar ‘maya’ atau ‘ilusi’ bagi mengaburi penganut kedua-dua agama itu untuk kembali berbaik dan mengadakan hubungan yang lebih baik. Padahal, golongan satanist itu sebenarnya bukan penganut Yahudi (Judaism) mahupun Nasrani. Mereka sebaliknya bersembunyi di sebalik kedua-dua agama itu untuk mengaburi mata orang-orang Yahudi dan Eropah yang menganut Nasrani. Ia adalah kerjasama yang penuh muslihat. Perkara ini sudah lama terbongkar di Barat.

Jadi, siapakah maksud Yahudi dan Nasrani yang disebut Allah dalam surah al-Baqarah itu? Adakah ia bermaksud Yahudi dan Nasrani yang bertegang muka sesama mereka sepanjang sejarah silam oleh kerana akidah mereka berbeza dan saling tuduh menuduh? Jangan kata anda tidak tahu, Allah sudah memberi amaran dengan jelas. Baca al-Quran dan fahami maksud dengan cermat. Di sini, kita perlu cermat untuk tidak menyamakan antara Yahudi Judaism, Yahudi Ortodoks dengan Yahudi Zionis. Terdapat perbezaan yang membezakan Zionis dengan lain-lain premis Yahudi.

Selama sejarah Nasrani-Yahudi, jelas wujud perbalahan kerana ada perbezaan ketara antara kedua-duanya. Kini tiba-tiba muncul kerjasama. Dalam aspek pemikiran politik, kerjasama akan wujud apabila kedua-dua pihak menemui titik persamaan. Apakah persamaan itu? Allah juga sudah memberitahu mengenai persamaan mereka ini melalui al-Quran. Persamaan yang disebut dalam al-Quran pula selari dengan keadaan semasa yang terpapar jelas akidah syaitan yang dianut golongan yang berselindung di sebalik Yahudi dan Nasrani itu.

“Orang-orang yang beriman, (mereka) berperang pada jalan Allah; dan orang-orang yang kafir pula berperang pada jalan Taghut (Syaitan). Oleh sebab itu,perangilah kamu akan pengikut-pengikut Syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya Syaitan itu adalah lemah.” - (Quran, an-Nisa: 76)

Jelas keterangan al-Quran terhadap semua konspirasi penganut agama syaitan ini? Cukup jelas. Al-Quran sudah lebih awal sejak 1,400 tahun lalu lagi sudah mendedahkan konspirasi penganut agama syaitan ini yang keras berusaha melenyapkan akidah Tauhid. Allah sudah menjelaskan segala-galanya kepada umat Muhammad, jadilah orang-orang yang berfikir dengan panduan Allah. Jadilah orang-orang yang mahu selamat.


Memulihkan pernafasan
Mengembalikan kewarasan selepas disesakkan debu-debu

“Dan hendaklah kamu tetap diam di rumah kamu serta janganlah kamu mendedahkan diri seperti yang dilakukan oleh orang-orang Jahiliyah zaman dahulu; dan dirikanlah sembahyang serta berilah zakat; dan taatlah kamu kepada Allah dan RasulNyaSesungguhnya Allah (perintahkan kamu dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara yang mencemarkan diri kamu – wahai “Ahlul Bait” dan hendak membersihkan (diri) kamu sebersih-bersihnya (dari segala perkara yang keji).” -(Quran, al-Ahzab: 33)

Kita tahu selama ini kita hanyut dibuai keseronokan dunia dalam buaian nafsu nafsi ciptaan Yahudi dan Nasrani yang berkonspirasi. Kita juga tahu industri hiburan Hollywood, Bollywood, perbankan dan bermacam-macam lagi itu berada dalam kekuasaan mereka. Kita juga tahu kita hidup dalam sistem mereka sehingga kita menerima dan menelan realiti ciptaan secara ‘terprogram’ dan ‘bersistematik’seperti lebah-lebah yang bekerja untuk menjayakan projek sarang lebah madu.


Kita bangun pagi di rumah (lebih rugi jika meninggalkan Subuh) di kawasan-kawasan perumahan yang terancang seperti susunan sarang lebah. Kawasan perumahan pula dibina berdasarkan idea kejuruteraan dari Barat untuk tujuan mewujudkan masyarakat yang ‘teratur’. Kita kemudian keluar berpusu-pusu menaiki kenderaan (asap kereta dan bas pula mencemarkan udara yang kita sedut) untuk menuju tempat kerja seperti lebah-lebah keluar mencari nektar pada bunga-bunga.

Wang gaji bulanan pula dimasukkan melalui bank-bank yang mengamalkan sistem riba. Kita bekerja untuk menjayakan sistem riba melalui gaji bulanan tanpa kita sedar. Masyarakat kita (seluruh dunia) disusun untuk bekerja seperti lebah-lebah belaan yang dikerah menghasilkan madu untuk keuntungan tuan mereka (yang menggerakkan sistem riba kesukaan Yahudi dan Nasrani). Bermula dari keluar rumah seperti lebah meninggalkan sarang, sehinggalah wang gaji kita juga disusun rapi untuk menjayakan sistem ini. Kita sebenarnya sedang bekerja untuk mereka. Lihat, begitu halus tipu daya ini. Sistem riba itu pula menjadikan mereka itu semakin mewah dan kaya raya untuk memerangi kita apabila termaktub waktu tepatnya.

Untuk keluar dari kemelut tipu daya yang menyesakkan ini, kita perlu kembali (insaf) sebelum kembali (mati). Dirikan solat (mengukuhkan keimanan) dan tunaikan zakat (hidup dalam sistem ekonomi Islam), itu perintah Allah kepada kita supaya terselamat daripada sistem kafir.

Hayati secebis daripada ayat 33 surah al-Ahzab: “...Sesungguhnya Allah (perintahkan kamu dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara yang mencemarkan diri kamu...”

Apa yang mencemarkan diri kita selama ini? Ia adalah sistem kafir yang menyesakkan kewarasan kita dalam mengenal hikmah-hikmah perintah Allah. Sistem kafir yang mencakupi seluruh kehidupan kita, hiburan, ekonomi, politik dan banyak lagi.

Bagaimana mahu kembali hidup dan berdiri gagah meskipun lutut sudah terketar-ketar dipukul oleh tangan-tangan penabur fitnah? Caranya ialah mengembalikan sistem yang diredhai Allah. Sistem Allah tidak akan berjaya didirikan oleh kita yang sudah terketar-ketar lutut akibat kesakitan sekian lama ini tanpa memenuhi syarat yang ditetapkan-Nya.

Maka apa pula syarat itu?



“Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama dan ad-deen Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu, keadaan kita sekarang juga bermusuh-musuhan sesama sendiri seperti zaman jahiliah), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayahNya.” (Quran, al-Imran: 103)

Sistem kafir menjadi berjaya kerana ia dijayakan secara kolektif termasuk kita yang bertindak sebagai pelaku yang menjayakannya. Ia juga mampu diruntuhkan jika dilakukan secara kolektif.

Dalam usaha untuk meruntuhkannya, kita perlu meruntuhkan sambil mendirikan sistem Allah pada masa yang sama. Kita harus bergerak secara kolektif, bersatu-padu, tidak bercerai-berai dan kekal bersaudara. Kita harus bertindak sebagai kumpulan yang beralih kepada sistem Islam secara besar-besaran.

Bertindak sebagai pendesak dengan memaksa majikan-majikan memasukkan wang gaji bulanan ke dalam bank-bank yang mengamalkan sistem kewangan Islam, ia lantas meranapkan sistem riba. Jika kita bersatu-padu, tiada daya di pihak lain untuk membantah. Allah juga telah memberikan janji-Nya kepada manusia-manusia yang bersatu padu. Kumpulan-kumpulan NGO aliran Islam juga wajar menambah bilangan ahli untuk memberi sokongan dalam memainkan peranan ini. Jangan tidur lagi.

Tiada yang kurang atau lemah dalam sistem Allah. Di Britain, sistem perbankan Islam diiktiraf sebagai sistem paling sempurna yang  tidak bersifat penindas sebagaimana sistem konvensional yang mereka perkenalkan kepada kita untuk diamalkan. Mereka sendiri menolak sistem konvensional ciptaan mereka dan memilih sistem Islam. Ia sudah terbukti. Cuba selak majalah Times.

Juga di Britain, sekolah-sekolah yang dikendalikan gereja menyediakan makanan yang menepati hukum dan prinsip halal sebagaimana diamalkan Islam termasuklah dari segi penyembelihan mahupun menyamak najis-najis berat, malah lembu atau kambing yang dijadikan makanan di sekolah-sekolah Kristian di negara itu disembelih sendiri oleh orang Islam yang menyebut Bismillah di rumah-rumah sembelih kendalian orang Islam. Mereka mengamalkan perintah Allah kerana tahu ia adalah jalan terbaik, tetapi mereka tetap mendustakan nikmat-nikmat Allah seperti disebut secara berulang-ulang di dalam surah ar-Rahman. Mereka tahu ia jalan terbaik dan mengamalkannya, tetapi kekal mendustakan.Cuba selak buletin bulanan Christian Bulletin.

Di Israel ‘Zionis Raya’, tiada kandang babi di negara itu. Juga tiada sistem riba. Mereka juga mengamalkan sistem kutipan menyerupai zakat. Mereka mengamalkan sistem yang selari dengan Islam. Tetapi pada masa yang sama menjadi seperti golongan yang disebut dalam surah ar-Rahman, iaitu golongan yang mendustakan nikmat-nikmat Allah.

Lihat, betapa Islam adalah jalan terbaik dan diamalkan pula oleh musuh-musuh.Kita perlu bersatu padu mengamalkan ajaran Islam secara mutlak tanpa kompromi. Malangnya, kita berterusan berpecah akibat termakan hasutan proksi-proksi Zionis di negara ini supaya mengamalkan sistem kafir. Proksi-proksi ini pula wujud dalam semua parti politik di negara ini.

Sistem politik Islam harus segera dikembalikan. Bagaimana mengembalikannya? Kita perlu bersuara lantang memihak kepada Islam secara kolektif, bukan lagi berpihak kepada mana-mana parti atau individu politik yang berjuang demi nafsu-nafsi semata-mata. Syarat utama ialah bersatu demi Islam sebagaimana diperintahkan Allah dalam ayat-ayat-Nya. Itu adalah syarat mutlak. Tiada pilihan lain lagi.
Jadilah pendesak dalam kumpulan yang besar dan bertindak dengan penuh hikmah sambil menolak kekerasan kerana Islam itu penuh dengan kelembutan berhikmah. Jadilah pendesak yang tidak mahu lagi diadakan acara hiburan yang melalaikan, tetapi jangan bertindak keras, bertindaklah seperti orang Islam yang berbudi pekerti mulia. Jadilah pendesak yang mendesak supaya parti-parti politik yang dianggotai orang Islam segera bersatu demi Islam, tetapi jangan berkeras dan bertindaklah seperti orang Islam yang berhati mulia. Politik akan menjadi suci jika ia berjuang demi Islam, bukan demi parti dan kepentingan individu semata-mata. Bersatu dengan mematikan fahaman permusuhan dan mengembalikan persaudaraan.

Kita bukan bercakap mengenai politik kepartian yang sudah lama buntu, tetapi kita bercakap mengenai umat Islam yang harus bersatu. Kepada ahli-ahli parti politik, tiada ruang untuk anda berbahas mengenai politik kepartian yang penuh emosi keanak-anakan di sini. Tiada ruang untuk semua itu. Islam lebih penting daripada segala-galanya.

Hubungan rakyat negara-negara Islam (mahupun di Malaysia dan Indonesia di rantau ini) perlu segera sedar mengenai hubungan kita dari sudut agama. Jangan lagi dimainkan oleh demonstrasi anti sesiapa, demonstrasi-demonstrasi itu dianjurkan oleh orang-orang bukan Islam untuk menimbulkan permusuhan antara dua wilayah Islam di rantau ini iaitu Malaysia dan Indonesia. Sila kenali siapa orang yang menggerakan kumpulan demonstrasi, sila selidik apa agama mereka dan sila selidik siapa yang menggerakkan mereka. Sila selidik dengan cermat dan segera sedar semua itu. Mereka mahu kita bermusuhan, bersengketa dan bertelagah kerana ia akan merugikan umat-umat di wilayah-wilayah Islam ini sendiri. Mereka mahu kita bertelagah dengan memainkan isu-isu Red Herringyang remeh temeh untuk menimbulkan kemarahan dan saling memaki dan tuduh menuduh di luar skala kewarasan. Mereka mahu kita berpecah untuk melihat kita lemah. Akal perlu segera waras. Demi Islam. Jika tidak mahu mengaku bahawa kita daripada kelompok bangsa yang sama, itu tidak mengapa. Tetapi jangan menolak persamaan yang ada pada kita di dua negara bersebelahan ini iaitu Islam. Kita memikul tanggungjawab untuk memurnikan hubungan sesama Islam.Jangan terperangkap dalam permainan orang kafir. Jangan jadi orang-orang kerugian lagi terpedaya.

Mungkin ada orang-orang politik yang membaca blog ini yang dianggap sama sahaja seperti blog-blog politik sampah yang lain. Bagi orang-orang politik, maklumat blog tidak lebih daripada sampah. Kita tidak berbicara mengenai politik kepartian di sini. Tapi, anda perlu memikirkan sesuatu jika benar kamu orang Islam yang tidak melacurkan agama suci ini demi cita-cita politik sempit. Baik dari parti bendera ‘biru’ atau ‘hijau’ atau apa ‘warna’ sekalipun selagi ia melibatkan keahlian orang Islam yang ramai, anda perlu memikirkan sesuatu.

Jika golongan politik ini masih sombong untuk bertindak demi Islam, maka masyarakat pula harus bersatu sebagai pendesak. Mendesak dengan menjadikan perpaduan umat Islam sebagai motif utama, bukan lagi fahaman kepartian tegar kebudak-budakan. Permasalahannya, cukup tegarkah parti-parti politik ini dalam mendaulatkan Islam?

Andai terlewat untuk mendesak sedangkan parti-parti kafir dari pelbagai warna bendera sedang bersatu sesama mereka secara senyap, Islam mungkin tersungkur satu masa nanti menyaksikan umat-umatnya menangis kekesalan di negara ini kerana ingkar untuk bersatu sebagaimana perintah Allah. Kita sudah diberi panduan bersatu melalui anjuran al-Quran supaya mampu berdiri kuat, tetapi menafikan nikmat hikmah perintah-Nya.

Semua ini tidak mampu dijayakan secara bersendirian. Ia memerlukan kerjasama kolektif yang ramai dalam jumlah mewakili majoriti umat Islam di negara ini. Sekali lagi, jika kita bersatu, tiada daya di pihak lain untuk menafikannya.

Bagaimana untuk memulakan penyatuan ini? Di sini hanya dilontarkan cadangan. Mudah, anda beramai-ramai sila jadi anggota pertubuhan NGO Islam yang tidak berpihak kepada mana-mana parti. Sila berhati-hati untuk tidak menganggotai NGO yang cenderung menyokong sesebuah parti. Kemudian desak NGO-NGO ini untuk bersatu pula sesama mereka. Kumpul keahlian seramai mungkin, jika boleh jadikan keahlian mencapai jutaan umat Islam, maka lakukan segera. Kita perlukan orang Islam yang menolak politik kepartian. Jika majoriti daripada kita masih taksub dengan politik parti keanak-anakan dengan selamba menolak perintah Allah supaya bersatu, maka tunggu sahaja keruntuhan yang dijanjikan Allah jika kita tidak bersatu.

Jika anda adalah presiden atau ahli majlis sesebuah NGO Islam, anda juga perlu bertindak dengan menolak fahaman kepartian. Anda sebagai ahli majlis tertinggi NGO perlu giat melakukan promosi mengumpul keahlian baru. Korbankan jawatan anda dalam NGO dengan menggabungkan semua NGO Islam dan memilih kepimpinan tunggal. Semoga pengorbanan anda diberikan ganjaran besar di sisi Allah.

Mengimbas kempen perluasan wilayah Islam yang digerakkan Khalid al-Walid suatu masa dahulu, dia mengerahkan ketua setiap puak (masih ada sedikit sisa fahaman puak kabilah di kalangan orang Arab ketika itu, sehingga kini pun ia masih bersisa) untuk menghantar sekumpulan tentera bersama ketua angkatan masing-masing untuk berdakwah di Iraq, Parsi serta menentang Rom. Meskipun setiap puak itu hadir bersama ketua angkatan tentera mereka, namun mereka disatukan dibawah satu kepimpinan tunggal yang akan memimpin setiap tentera dari setiap kabilah.

Khalid memimpin semua mereka itu dalam kempen-kempennya dan memperoleh kejayaan. Inilah yang harus dicontohi NGO-NGO Islam. Generasi awal Islam sudah membuktikan bahawa mentaati perintah Allah dengan bersatu pasti dijanjikan kejayaan. Jangan hanya asyik bercakap mengenai kegemilangan tamadun Islam suatu masa dahulu tanpa melakukan apa-apa pengorbanan untuk melihat agama Allah kembali teguh. Jangan hanya tahu bercakap megah di hadapan wartawan hanya semata-mata mahu popular di dada akhbar seolah-olah faham setiap inci era kegemilangan tamadun Islam sedangkan anda hanya tahu bercakap dan bercakap dengan megah seperti burung kakak tua tanpa berbuat apa-apa demi membawa Islam kembali ke landasannya. Maaf jika berkecil hati, teguran sinis secara pojok nakal dari ayat-ayat ikhlas para wartawan memang memedihkan.

Mengapa NGO Islam amat diperlukan, kerana ia menjamin kebebasan daripada belenggu mana-mana parti politik. Meskipun ada NGO Islam yang lebih cenderung terhadap sesebuah parti politik, kami yakin bahawa anda juga tidak selesa dengan keadaan itu. Maka, berusahalah untuk membebaskan diri. Sila tukar kepimpinan baru jika perlu. Berkenaan Sisters in Islam (SIS), tidak perlu diterangkan lagi mengenai mereka. SIS juga akan hancur dengan sendiri jika gabungan tunggal semua NGO Islam bersatu padu dengan keahlian mencecah puluhan juta orang Islam. Sama juga dengan NGO-NGO munafik lain, mereka juga akan hancur seperti SIS. NGO juga tidak seharusnya bersikap cenderung ke arah mana-mana parti politik, jika ia berlaku, ia boleh dianggap sebagai sayap tidak rasmi sesebuah parti politik. Jika ikhlas demi Islam, politik kepartian yang gemar tuduh menuduh, fitnah menfitnah, kutuk mengutuk, keji mengeji dan cerca mencerca itu berjalan di atas landasan Islamkah? Maka, amat diperlukan NGO yang menolak kecenderungan menyokong mana-mana parti. Jangan pula mudah terpedaya dengan motto-motto atau slogan-slogan NGO yang kononnya berjuang demi Islam tetapi pada masa yang sama turut sama mengamalkan fahaman politik kepartian kebudak-budakan. 

Debu-debu konspirasi itu masih ada di lantai atau sudah dihembus keluar, itu bergantung kepada di titik mana anda sedang berpijak sekarang. Jika selesa dengan debu yang melekat di tapak kaki, maka hiduplah. Kalau selesa dengan kaki yang bebas daripada debu, maka hiduplah.

Lantai di Ground Level sudah kelihatan agak jelas di beberapa sudut. Maka, lakukan sesuatu untuk memastikan debu-debu itu tidak kembali. Jika menguruskan pembersihan Ground Level pun kita gagal, jangan lagi bermimpi untuk melihat tingkat-tingkat bawah tanah yang lain yang penuh dengan selut dan najis busuk yang perlu dibersihkan.

Perubahan boleh dilakukan jika prinsip pelaksanaannya betul. Di sini, kami cadangkan satu prinsip. Synergy: Think Local Affects Global.

Jika tidak mampu melakukan perubahan secara global, cukuplah jika setiap daripada kita bergerak membuat perubahan secara lokal di tempat masing-masing dengan segala sumber dan kekuatan yang ada. Apabila setiap daripada kita di seluruh negara melakukan perkara yang sama di kawasan lokal masing-masing tidak kira di kawasan perumahan, flat rakyat, kampung-kampung atau bandar-bandar, ia secara tidak langsung akan memberi kesan secara nasional.

Jika setiap masyarakat dunia di setiap negara Islam juga melakukan perkara yang sama, ia akan bertukar menjadi satu gerakan secara nasional di negara masing-masing yang memperlihatkan umat Islam semakin bersatu dan teguh. Apabila setiap negara Islam melakukan perkara yang sama, ia akan bertukar menjadi satu gerakan besar secara global. Ia memberi kesan berganda secara timbal balik. Ini adalah masa untuk menyingkirkan semua debu dengan melakukan tindakan waras. Ini adalah masa untuk memurnikan tenaga.

- SHAHi -

6 comments:

Kakzakie Purvit said...

Salam....

Menghayati N3 terasa lemas hidup dalam dunia serba terhimpit ini. Iman diperkotak-katik oleh mereka yang rakus dan penghuni yang semakin ramai tidak menyedari segalanya dirancang halus.... Org bertanggung-jawab harus memulakan langkah seperti saranan N3. Siapa mereka itu adalah kita semua.

.. said...

Salam kembali Kakzakie

Terima kasih singgah di sini. Keadaan sudah menjadi semakin rumit dan melemaskan. Amat kurang anak bangsa yang sedar situasi ini... kecuali yang telah mendapat hidayah. Semoga ada jalan keluar dari kemelut yang menyesakkan ini...

Anonymous said...

Salam.

Kita sekarang bersangka bahawa Islam yg diamalkan adalah benar.Sayangnya, tak ramai yg sedar bahawa kita sedang dibuai oleh Islam Sintetik beracuankan Acuan Dajjal. Islam Sintetik ini mengajak manusia kepada syurga palsu andaian belaka. "Maka masuklah mereka BERJAMAAH ke dalam neraka, KESEMUANYA."

Anonymous said...

....kecuali mereka yg megikut Islam Sebenar berlandaskan Al Qur'an dan Sunnah ajaran Muhammad...yg SEBENAR dari ALLAH YANG MAHA BENAR, AL MALIKUL HAQQQ, RAJA YANG SEBENAR di atas segala yang benar.

azie said...

cadangan shahi boleh dijadikan saranan untuk bersatu padu. tapi shahi dihentam oleh anon2 yg ekstrem di blog umat terakhir...

bagi aku, artikel shahi mmg mantap & boleh buka minda brbanding blog2 lain, sungguh berbeza & tersendiri..

tak sanggup pula tengok shahi dihentam anon2 di blog ksz. risau gak kalu shahi merajuk & taknak menulis lagi artikel2 mantap mcm ni..

Kim Mullins said...

Your the best

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan