Tuesday, January 22, 2013

Isa AS Dikuburkan Sebelah Rasululah SAW Di Madinah



Diriwayatkan oleh Abu Hurairah r. 'anhu bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: "Aku bersumpah dengan Zat yang memegang nyawaku sesungguhnya Nabi Isa 'alaihissalam akan diturunkan di kalangan kamu lalu memerintah dengan penuh keadilan. Setelah turun daripada langit baginda akan mematahkan salib-salib Nasara yang mereka sembah. Yakni berakhirlah agama Nasrani lalu menaikkan agama Islam dan membunuh babi yang telah dihalalkan oleh orang-orang Nasrani untuk dimakan.

Baginda akan menghapuskan cukai yakni cukai-cukai tidak dikenakan lagi terhadap orang-orang bukan Islam kerana baginda akan menyebarkan Islam ke merata-rata tempat. Dan ahli-ahli kitab yang terdiri daripada orang-orang Yahudi akan beriman kepadanya kerana kedatangannya itu. Maka dengan itu tidaklah ada lagi jizyah. Alasan lain ialah pada masa itu harta dan kemewahan yang merimpah-ruah menyebabkan tidak perlunya lagi kepada cukai.

Telah disebut dalam Hadis sebelum ini bahawa Nabi Isa 'alaihissalam hidup selama 40 tahun (Fathul Bari, jilid 3, ms. 262). Lalu baginda kemudiannya meninggalkan dunia yang fana ini menuju alam yang baqa' (kekal). Dikatakan di dalam Hadis yang tertentu bahawa baginda juga akan berkahwin dan mempunyai anak. Baginda juga akan dikebumikan berhampiran kuburan Rasulullah s.a.w.

Selepas baginda wafat maka tidak ada dinyatakan cara terperinci mengenai penggantinya di dalam Hadis. Hanya Allah sahajalah yang tahu siapa penggantinya. Walaubagaimanapun terdapat di dalam hadis menyatakan bahawa selepasnya agama Islam menjadi lemah. Hafiz Ibn Hajar r. 'alaihi menukilkan satu daripada Sunan Ibn Majah bahawa Islam akan terhapus sebagaimana warna pada kain yang luntur akibat dibasuh.

Pada ketika itu seorangpun tidak mengetahui apa itu Solat, Puasa, Haji dan Zakat. Sekumpulan orang tua lelaki dan wanita yang tinggal akan berkata: "Kami telah melihat datuk nenek kami dahulu mengucapkan Kalimah "Laa-ilaha-illallah" maka dengan itu kami juga membacanya dan selain daripadanya tidaklah kami tahu apa-apa."

ismadiyusuf.blogspot.com


Isa Ibnu Maryam as

Siapakah Isa as itu sebenarnya? Kenapa dalam banyak-banyak Nabi dan Rasul, Isa as mendapat tempat istimewa di sisi Banginda Rasulullah SAW? Malah tidak juga disebut mengenai makam Saidina alMahdi walaupun dia Imam kepada umat akhirzaman dan juga keturunan Baginda.

Tidak mustahil sifat kegilaan Yahudi mampu membaca dan mengetahui sesuatu dari peristiwa ganjil ini. Apa jua yang bakal terjadi ia akan membawa kita berfikir jauh di luar kotak pemikiran biasa. Yahudi menjadi semakin gentar dan tentunya akan menghalang kebenaran dari tersebar. Usaha mereka untuk mengkristiankan seluruh manusia melalui strategi leberal anjuran Jesuit akan terhalang terutama terhadap kaum Muslimin.

Timbul persoalan adakah Isa Ibnu Maryam itu anak Baginda SAW? Dalam satu riwayat hadis menyebut bahawa salah seorang isteri baginda bertaraf bidadari di syurga bernama Maryam. Adakah Maryam ini isteri baginda sebelum baginda dizahirkan ke dunia? Malah dalam beberapa kias, disebutkan bahawa Adam itu bapa jasad sementara Muhammad Rasulullah SAW adalah bapa roh serta telah wujud sebelum jasad Adam ditempa. Semua roh manusia berasal dari roh Baginda. Banyak riwayat termasuk hadis qudsi menyebut bahawa Roh Baginda telah wujud sebelum adanya lain-lain makhluk. Wujud dalam bentuk cahaya, dinamakan Nur Muhammad. Perkataan Muhammad Rasulullah juga telah sedia tertulis pada dinding syurga dan dapat disaksikan oleh Nabi Adam semasa dia cuba bangun untuk kali pertama..

Secara logiknya atas sifat manusiawi Isa as tentu mempunyai bapa di kalangan manusia juga. Jika tidak bagaimana hendak disimpulkan kejadian ini, walaupun pada secara maknawinya Allah Maha Berkuasa atas segala sesuatu. Akibat dari kebenakan akal manusia, Baginda difitnah sebagai anak Allah atau anak Jin atau lebih dahsyat dikatakan ibu Isa as itu terlibat dalam maksiat zina. Namun Allah ingin menguji keimanan bani Israel dengan menjadikan Maryam ibu Isa as mengandung tanpa menyentuh kaum lelaki.

Rasulullah saw tahu rahsia sebenar. Rasulullah saw adalah manusia yang "benar" tetapi amat bijaksana.

Jika tidak kenapa Rasulullah SAW menyediakan tapak kuburan untuk Isa as di sebelah kuburannya walhal Saidatina Fatimah tidak diizinkan walaupun telah diminta.  Maaf, pandangan ini agak kontroversi kerana idak disokong oleh hadis sahih. Anggap sahaja sebagai sebuah wacana pemikiran kritis. Walaupun begitu, ia tidak akan menggugat akidah umat Islam kerana semua umat Islam wajib beriman kepada kewujudan alMasih anak Maryam ini.

Di akhir zaman ini, Nabi Isa as difitnah dengan dahsyatnya. Paulus dengan bantuan rahib agama pagan Greek telah memalsukan ayat-ayat Injil. Baginda dikatakan berbapakan Allah dan diangkat sebagai tuhan. Malah untuk sesuakan dengan "tiga tuhan" agama purba Mesir dan Greek, diangkat Jibrail (rohkudus) juga sebagai satu lagi tuhan. Sesuatu yang sangat biadap. Siapakah punya angkara jika bukan kaum Yahudi yang menyelewengkan akidah kaum Nasrani (kini dipanggil Kristian).

Akhirnya atas usaha jahat pertubuhan yang bernama Jesuit (berselindung sebalik jubah paus khatolik) menjadikan kristian semakin jauh dari ajaran murni injil. Pengujudan Bible mengantikan nama Injil juga menunjukkan keadaan tersebut. Sepertimana yang kita sedia maklum, Bible mempunyai berbagai versi. Ada pula versi "protest" yang sedang giat di ketengahkan sekarang. Mana satu yang betul? Tentunya kesemuanya tidak lagi membawa mesej sebenar dari Nabi Isa as.

Kitab suci (?) yang sering dipinda beulang kali ini, menjadikan agama kristian yang ada sekarang tak ubah sebagai satu  "label" yang mana menjadikan agama hanya pada nama sahaja. Ia juga dianjurkan supaya menghalalkan semua perkara yang diharamkan. Kristian telah berjaya di liberalkan sepenuhnya sebagai agama yang mengharuskan arak, judi, zina, liwat, dan berbagai-bagai lagi maksiat atas nama "kasih sayang" Jesus. Lagi satu penghimaan kepada Baginda Isa Alaihissalam.

Setelah berjaya memfitnah Nabi Isa as, kini bernafsu besar untuk memfitnah Allah swt pula. Islam juga sedang diusahakan menjadi agama liberal. Akhir nanti semua ajaran Nabi Mujammad saw juga akan mengalami nasib yang sama seperti agama kristian ini. Halalkan semua yang telah diharamkan atas alasan akal. Inilah yang dihajatkan oleh Zionis melalui rangkaian Jesuit mereka.

Jauhi Islam Liberal yang bakal menghalalkan aktiviti maksiat termasuk LGBT. 

9 comments:

Anonymous said...

Salam buat sekalian alam,,

Mereka berhajat untuk menyamaratakan agama islam yang maha suci ini dgn agama lain yang menjadi bahan kotak-katik mereka???..

Dipersilakan.

Tinggal hanya sedikit lagi 'trigger' perlu dipicu, sebelum bertemu dgn 'the main trigger'..
setelah itu......................BOOMM!!
Kemuncak 'high level game' akan bermula aksinya.

Cahaya Al Majid said...

Walau sehebat mana pun perancangan yang mereka atur untuk melumpuhkan Islam dan sebahagian besarnya berjaya juga di pujuk rayu namun harus kita lihat hanya sekapal manusia juga yang akan diselamatkan dan diberikan hidayah Allah SWT. (Kisah Nuh) begitu jugalah dengan blog pengakhiran ini. Siapa terpileh, siapa tertinggal, siapa tenggelam, siapa terlepas kapal hanya Allah SWT saja yang mengetahui. Jangan disorokan kebenaran yang diberikan Allah SWT.
Ikhlas : Pengatur Blog Perjalanan Kedua Cahaya Al Majid

Anonymous said...

Pilihanraya dah dekat. Kristian berangan2 nak ambil alih tempat Islam sebagai agama negara. Melayu bodoh memberi ruang kepada kristian dap membuat huru hara. parti Islam berdolak dalik kerana minta sedekah undi dari cina yang sesekali tak redha pada Islam. habislah melayu kali ini.... semua kerana manusia bernama anwar ibrahim. ahli pas dah faham ke belum?

Anonymous said...

Salam...
Selagi ulama dan umarak tak bersatu serta saling menasihati pihak kafir akan mudah memecah belahkan melayu dan Islam....
...insan biasa.

Anonymous said...

nabi Isa dikhabarkan akan mengahwini wanita dr kalangan nabi syuaib..

Anonymous said...

bullshit dasar orang sok tahu kalian semua, dasar pengikut dajjal pedofil

Anonymous said...

ZAMAN ALAM KENABIAN TELAH BERAKHIR TAMAT DITUTUP SELAMA2NYA. KESEMUA PARA NABI TELAH TAMAT TUGAS MASING2, MAKANYA MEREKA DIWAFATKAN DIMATIKAN. TERMASUK NABI ISA AS YG DISANGKAKAN GHAIB DIANGKAT KELANGIT, JUGA TELAH WAFAT. SETIAP YG BERNYAWA PASTI AKAN MATI. MAKA BERAKHIR SUDAH ZAMAN2 KEGEMILANGAN NABI2 DARI BANI ISRAEL & DARI BANI NASARA. MAKNANYA TIDAK AKAN ADA MESSIAH2 DARI BANI ISRAEL ATAU BANI NASARA..

NAMUN KESUCIAN AGAMA ISLAM & ALAM KEWALIAN AKAN BERSAMBUNG BERTERUSAN HINGGA KEAKHIRUL ZAMAN. MAKA TUGAS2 ALAM KEWALIAN ITU AKAN DIPELOPORI OLEH SAORANG RAJA WALI DARI NASAB RASULULLAH SAW, DIBAWAH PENGAWASAN SANG MAHARAJA WALI. YG DIMAKSODKAN ITU DIALAH SANG RATU ADIL SEJATI AKA IMAM MAHDI SEJATI..

Unknown said...

Byk tanda2 akhir zaman telah muncul... hanya menunggu turun nya nabi isa as. Mampu kah kita menjadi pengikutnya? Wallahuallam

Anonymous said...

Jangan biadap.. Isa a.s tidak berbapa.. blogger tak perlu mereka reka persoalan..

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan