Thursday, January 5, 2012

Kes Amalina, satu peringatan




Amalina, semoga apa yang berlaku menjadi pelajaran berguna untuk menempuh masa depan yang lebih mencabar. Lupakanlah kepahitan yang terpaksa ditelan dan ingatlah bahawa yang pahit itu biasanya menjadi ubat yang mujarab.

Nur Amalina Che Bakri mencatat sejarah apabila pada 26 Mac 2005 diisytiharkan sebagai pelajar terbaik SPM 2004. Mengalami kontroversi kehidupan sebagai pelajar luar negara. Bolehlah dikatakan dia telah mendapat pulisiti yang cukup meluas sejak beberapa hari lalu. Orang Melayu amat tersinggung. Itulah kata-kata yang paling sesuai disebutkan. Ramai yang melahirkan rasa kecewa. Genius Melayu dengan mudah menjadi ratahan kehidupan sosial barat. 

Semoga anak-anak Melayu dapat mengambil iktibar dari apa yang telah berlaku kepada Nur amalina. Selamatkan diri dari tsunami New World Order yang semakin rakus. NWO akan menghancurkan tatasusila manusia dan membawa ke satu distinasi sosial gila bebas dari campur tangan agama. 

Program penghantaran pelajar cemerlang ke luar negara harus dipertimbangkan semula terutama bagi anak-anak belasan tahun yang biasanya akan mengalami kejutan budaya.  Kerajaan harus mengubah halacara berkaitan jika masih mahu melanjutkan dasar tersebut.

Biarlah mereka meneruskan pelajaran permulaan di dalam negara sekurang-kurang peringkat diploma sebelum membenarkan mereka melanjutkan pelajaran di luar negara. Kematangan dan kekuatan minda harus dipupuk bagi membentuk jati diri terlebih dahulu. Sebaiknya mereka diberi pendedahan keagamaan secukupnya.

Pihak berwajib perlu menjadikan kes Amalina, Aarif dan Sufiah sebagai bahan kajian untuk memperbaiki dasar penghantaran genius kita ke luar negara. Apa guna bijak tetapi terpinggir dalam keimanan dan tentunya senang dimangsakan. Kita harus sedar pihak barat juga mengidamkan manusia genius seperti mereka ini berkhidmat di negara mereka. Kemungkinan besar mereka tidak akan kembali ke Malaysia walaupun berjaya. Jika tidak, akan ada usaha merosakkan pemikiran mereka.

Sufiah genius Mathematik menjadi pelacur, Aarif juga genius berkahwin GAY

Lihatlah apa yang mereka tawarkan kepada kita. Perjuangan BEBAS ini juga cuba dibawa masuk ke Malaysia oleh ejen-ejen Yahudi. Berpuluh NGO muncul secara mendadak dan saling kait mengait antara satu sama lain. Cuba teliti siapakah yang menjadi penaja mereka? Apa niat sebenar mereka dan untuk apa?

Matlamat yang cukup jelas. Untuk rosakkan lagi sisa kehidupan Islam yang sudah sedia rosak. Oleh itu , berhentilah memberi ruang kepada mereka memporak perandakan agama dan anak bangsa. Jangan sesekali bersetuju dan memberi sokongan baik secara langsung atau tidak lansung. 

Apa yang nyata orang Melayu semakin hari semakin lemah dan tidak lagi mampu mengawal diri. Ketahanan kita turut luntur dan pastinya akan memberi kesan bila kita berada dalam masyarakat barat. Sebelum kita pergi ke sana tanyakanlah diri sendiri mampukah kita bertahan jika di rantau orang? Orang Melayu kini dan esok bakal menjadi ratahan mereka jika tidak cepat sedar. Ingatlah mereka berhajat benar untuk melihat Islam hancur dan terhina. 

Apabila peluang terbuka, mereka mengambil kesempatan merosakkan Islam khususnya orang Melayu. Mahukah mereka membantu genius Melayu yang dihantar ke luar negara untuk menimba ilmu?

Kerajaan wajar meneliti kembali perancangan menghantar lepasan SPM ke luar negara. Banyak buruk dari kebaikan yang kita perolehi. Jangan sia-siakan wang rakyat dengan mengeluarkan biasiswa yang kononnya untuk membangun masyarakat hebat 2020. Lebih baik mereka di didik di dalam negara. Apa gunanya berbelanja jika yang bakal diperolehi ialah malu dan aib? Sedarlah ada sesuatu di luar sana yang sedia menanti. Perangkap sedia terpasang untuk mengambil peluang merosakkan orang Melayu. 

Di dalam negara sendiri usaha memurtadkan sedang berleluasa, di luar negara pula genius Melayu dirosakkan. Ada yang menjadi pelacur. Sungguh menakutkan.

Bagaimana seorang genius yang mendapat 17A dalam SPM boleh gagal dalam pelajarannya di luar negara?

Kita lihat kembali masalah dalam negara. Di Universiti tempatan anak bangsa dilatih menjadi pendemo. Mahasiswa digalakkan melibatkan diri dalam politik. Ada yang direkrut menjadi pejuang menentang kerajaan. Pemerintah yang selama ini membela mereka. Berbagai dasar telah dibangunkan sebagai laluan mudah untuk mereka berada ke Pusat Pengajian Tinggi. Mereka harus matang dan dapat berfikiran sebagai orang yang berilmu.  Adakah mereka tidak mahu berterima kasih?

Apa yang lebih menyedihkan ialah ada pihak yang tega melakukan pengkhianatan dengan meransang anak muda ini melakukan kerja sesia. Kini sebahagiannya mengalami kesusahan akibat tindakan separuh masak itu. 

Berbalik kepada Nur Amalina. Melalui video yang dipaparkan di bawah, Nur Amalina memohon agar dia diberi kesempatan memperbaiki kesilapan. Diharap dia benar-benar ikhlas dan mahu memperbaiki dirinya. Apa yang berlaku amat memberi kesan kepada diri dan keluarganya. Apa yang ada di barat tidaklah semuanya indah. 



Rasanya apa yang dipaparkan sudah cukup untuk melahirkan kesedaran Nur Amalina. Hasil dari tindakan segera rakyat Malaysia ini akan dijadikan pedoman bagi mereka yang lain supaya sentiasa menjaga nama baik Islam, Melayu dan Malaysia. Aib yang menimpa keluarga Amalina tentu sekali amat menyakitkan terutama ibunya sebagai seorang pendidik.

Saya hanya akan menyiarkan 2 artikel sebelun ini (mengenai Amalina) untuk beberapa hari lagi sebelum memadamnya demi memberi peluang kepada Amalina kembali ke pangkal jalan.

Apa yang saya cuba tampilkan bukan bertujuan untuk mendera atau mengazab Amalina atau keluarganya. Kita faham sesiapa sahaja boleh terperangkap dengan acuan yang disediakan oleh manusia laknat Yahudi wa Nasara ini. 

Saya bangunkan kisah ini demi memberi kefahaman terhadap agenda besar Yahudi Antarabangsa menjatuhkan kekuatan iman kaum Muslimin. Harus di ingat sebelum ini mereka telah dengan bergaya menundukkan penganut Kristian. Kini penganut Kristian berada dalam kawalan mereka sepenuhnya. Melalui kelebihan ini mereka gunakan jentera mubaligh kristian untuk merosakkan penganut Islam pula. Jesuits dan Black Pope menjadi perancang utama gerakan ini.

Bagi saya Amalina dan beberapa rakannya yang lain telah terpedaya dan menjadi mangsa. Jika kita cuba menyalahkan sesiapa selain Jesuits, ia tidaklah tepat. Semuanya telah menjadi mangsa mereka, termasuk seluruh rakyat Malaysia.  

Cuba perhatikan Matlamat Gerakan Illuminati yang saya sebutkan di bawah ini. Dari 25 matlamat itu, sebahagian besarnya telah pun ada di hadapan mata kita semua. Saya sebutkan sebahagian darinya iaitu perkata 1,2,3,4,8 dan 24. Saya fikir cukuplah kita perhatikan 6 langkah ini dan sejauhmana ia memerangkap kita semua.

1. Aturkan semua manusia supaya lebih cenderung dan senang ke arah kejahatan berbanding kebaikan.

2. Anjurkan gerakan Liberalisme (hancurkan keagamaan)

3. Gunakan idea "kebebasan" untuk mewujudkan pertentangan atau krisis antara kelas dalam masyarakat

4. Gunakan segala cara untuk mencapai Tujuan Illuminati seperti yang telah ditetapkan.

7.Galakkan masyarakat supaya cenderung untuk merusuh (secara psikologi) sebagai satu cara menguasai mereka.

8. Pergunakan alkohol, dadah, rasuah dan segala bentuk maksiat secara sistematik untuk merosakkan golongan belia.

24. Menyusup ke semua kelas dan lapisan masyarakat dan kerajaan untuk tujuan menipu, memperkotak-katikkan dan rosakkan golongan muda dengan mengajar teori dan prinsip-prinsip yang kita tahu adalah palsu.

Adakah kita berjaya melepaskan diri dari genggaman mereka? Anda tentu tahu jawapannya.

Kepada anak-anak muda yang berpeluang melanjut pelajaran di luar negara terutamanya negara barat dinasihatkan supaya mempersiapkan diri dengan bekalan iman yang mencukupi untuk melawan ombak dan tsumani sosial yang hebat di sana. Scotland adalah pusat utama gerakan missionary fremason. Jikalau boleh jauhilah negara tersebut. 

Ibu bapa harus berhati-hati mengasuh anak terutama jika ingin menghantar anak ke luar negara. Jangan jadi sebagaimana nasib  ibu dan bapa kepada Nur Amalina, Sufiah dan Aarif. Harapan tinggal harapan kini terpaksa pula menanggung aib dan malu.


Perkembangan terkini budak genius matematik Sufiah Yusof yang pernah menjadi pelacur. 


   
Klik Sini


Pembetulan Fakta:

Teguran diterima dari seorang pembaca:

Pembetulan untuk kes Sufiah...dia bukan pelajar yang dihantar belajar ke luar negara. Dia lahir di UK, berayahkan Pakistan dan ibunya bekas rakyat malaysia dari Johor yg sudah bermastautin di UK...


Terima kasih atas maklumat ini.

8 comments:

pisau said...

Salam saudara penulis,

Saya amat berminat dengan penulisan saudara. Ia banyak menyedarkan saya. Cuma untuk isu kali ini saya ingin memberi pandangan.

Pada saya tidaklah salah untuk menghantar pelajar keluar negara untuk menimba ilmu. mereka adalah harapan agama, bangsa dan negara.

Cuma, kegagalan mereka seperti kes amalina, arif dan sufiah agak mengecewakan kita. tetapi kerosakkan berlaku dimana-mana. Dimalaysia juga ramai muda-mudi menuju kearah keruntuhan moral. Kita dapat dilihat dimana2 membicarakan isu ini.

Agak memberi perhatian apabila ia terjadi pada nur amalina.

Ini juga kegagalan dan juga kehilangan jati diri bangsa jawi@melayu itu sendiri.

Terima kasih
-haffiz-

Anonymous said...

Gua rasa genius ni memang sengaja digagalkan oleh sistem universiti luarnegara tempat dimana dia ambik course tu. Ini taktik lama elit dalam memerangkap genius sains supaya dalam gengaman mereka. Mereka mengagalkannya melalui socalled "keputusan mandatori universiti". Pelajar ni mungkin tertekan lalu rebel mengikut caranya as the story continues. Musuh elit ambik kesempatan tangkap gambar lifestyle pelajar ni kendian disebar di intenet lalu dikomen macam2.

The main point is musuh-musuh elit anglo supremacist from luarnegara tak kesian merosakkan melay. Mereka tak kisah berapa banyak cina atau india sesat but if melay... it a big fish. It is a big success for elit NWO if can make melay murtad so thats why this case is so big hyped in antikristos massmedia

Gerakan NWO seperti Zionist mason, Iluminati Brotherhood mason, Jesuitnazi Inquisition serta konco-konco terdiri drpd evilrich manipulating genius & goyom masses. Its their game they know very well how to play it with dirty tricks. Why bodo join the enemy game if cant win? Always give noob excuses such as for chalenge or cabaran keberanian or peluang tak datang sekali melanjutkan pelajaran ke luar negara. As expected satu demi satu tewas macam noob tapi tak mengapa kerana itu pilihan mereka untuk nampak bodocool bersama enemy which they think their true fren

You see setiap gambar genuine yg diambil musuh lebih bernilai dari gambar potosop yg diedit. Sedangkan elit NWO tak membenarkan gambar mereka diambil (kecuali tanpa pengetahuan mereka) membuktikan mereka sebagai fitnamaster tahu akan consequence gambar diambil

Kementerian yg hantar diorang ke obersea pun boleh dikatakan bersubahat nak kata bodo pun haih. Mereka patut tahu dari awal lagi perkara macam ni pasti akan berlaku tapi mereka buaaaatttttt jugak. Sijil magick tak dapat, gambar tak senonoh ditangkap jadi lawak serius, anglo misionary yg menjerat mereka pun berkata "one down many more to join" or "bring them all to our west lifestyle" or "we gonna win this
crusade war" or "if cant make them murtad make them atheist"

Sebuah Perjuangan said...

salam saudara semua, saya ingin memohon jasa baik saudara semua untuk linkkan blog lamanizzs.blogspot.com kepada blog saudara semua.. tq

Anonymous said...

Jaga-jaga... pelajar terbaik SPM 2008 Nik Nur Madihah Nik Mohd Kamal pun dah ditawarkan melanjutkan pengajian ke luar negeri.

Boleh jadi dia salah satu sasaran yang berbaloi! Selamatkan dia sebelum termasuk dalam perangkap.

tmg said...

hancur berderai kalau kerajaan masih teruskan... macam ada sendiket pulak.

AbuHakeem said...

kerosakan akhlak boleh berlaku dimana2... namun jika dimalaysia, lebih mudah dan lebih banyak institusi serta badan2 yang dapat membantu memulihkan jiwa2 yg terpesong... jika di luar negara.... apakan daya... hanya doa sahaja...

percaya dan yakinlah dengan kebolehan Institut pengajian negara kita...

malah, kerosakan melibatkan 'convert' ini lagi la bahaya....

-abuhakeem-

Anonymous said...

salam, pembetulan untuk kes Sufiah...dia bukan pelajar yang dihantar belajar ke luar negara. dia lahir di UK, berayahkan Pakistan dan ibunya bekas rakyat malaysia dari Johor yg sudah bermastautin di UK...

Anonymous said...

Tidak semua pelajar pintar akan hanyut sebegitu... Ramai sepupu sepapat saya belajr keluar negeri... Dari x pakai tudung biala balik berjubah bagai... Menejadi pendokong islam yang lebih matang dan amat bangga... dengan berjubah dan bertudung labuh dan bersarung tangan sepupu sepapt saya amat fasih berbahas loghat english.... So praud... Kadang mereka yang banyak tegur saya yang belajar d Universiti tempatan... Moral of the story... Semakin dia orang jauh diperantaun semakin mereka mengenali jati diri mereka.....

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan