Monday, May 9, 2011

Perkembangan di Libya:Pemberontak Serah Diri


Rebel fighters hoist the former Libyan monarchy flag on the outskirts of Benghazi Photo: AFP

Televisyen pemerintah Libya mengatakan pada hari Minggu lalu (8/5) bahwa sekelompok pemberontak di kota yang dikuasai oleh kumpulan penentang Libya di Misrata telah menyerah diri kepada pasukan pemerintah Gaddafi.

Saluran televisyen Al-Jamahiriya tidak memberikan angka yang jelas tetapi menurut seorang jurucakap tentera yang mengatakan bahwa beberapa orang dari mereka (kelompok pemberontak) telah menyerahkan diri sambil membuat rakaman "pengakuan" yang mengaku menyerah diri itu akan ditayangkan di televisyen nanti.

Perkembangan ini muncul ketika kota Libya Misrata barat masih dalam keadaan terkepung dan masih menerima serangan dari pasukan pro-Gaddafi. Pasukan pro Gaddafi dengan persenjataan berat terus mebedil pelabuhan yang ada di kota itu, bersamaan dengan adanya laporan bahwa pasukan pemberontak telah mengakui bahwa mereka mulai kehabisan makanan dan dalam keadaan yang kehabisan bahan bakar.(fq/reu)

sumber

Libya shows again that successful regime change can be brought about only by ordinary people, not by foreign bombs

 5:08PM BST 04 May 2011


Libyan rebels to receive £1.8 billion trust fund

U.S. rescue chopper shoots six Libyan villagers as they welcome pilots of downed Air Force jet


Locals check out the wreckage of the F15E and pick up mementos from the crash site
Libya's opposition is to get access to a special $3 billion (£1.8 billion) trust fund established by its Western backers to finance the breakaway regions fighting Col Muammar Gaddafi.

Six Libyan villagers are recovering in hospital after being shot by American soldiers coming in to rescue the U.S. pilots whose plane crash-landed in a field.

The helicopter strafed the ground as it landed in a field outside Benghazi beside the downed U.S. Air Force F-15E Eagle which ran into trouble during bombing raid last night.

And a handful of locals who had come to greet the pilots were hit - among them a young boy who may have to have a leg amputated because of injuries caused by a bullet wound.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1368633/Libya-war-US-chopper-shoots-6-villagers-welcomed-Air-Force-F-15-crash-pilots.html#ixzz1Lp86nGwQ

0 comments:

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan