Friday, February 13, 2015

SEKIRANYA USA MENYERANG MALAYSIA

\

SEKIRANYA Amerika Syarikat bertindak menyerang Malaysia sebagaimana terjadi pada Iraq dan Libya mampukah kita bertahan? Mereka akan datang atas permintaan sebahagian dari rakyat negara ini yang menyatakan mereka ditindas melalui sistem kehakiman korap dan tidak adil. Apa akan berlaku? Sebelum itu ingin dipersoalkan: Adakah itu yang kita mahu? Atau... Alang alang menyeluk pekasam...

Para penyokong Pakatan telah membuat petisyen kepada Rumah Putih Amerika Syarikat untuk mendesak Amerika Syarikat campurtangan dan memaksa Malaysia membebaskan Anwar Ibrahim dari penjara. (RUJUK SINI) Kononnya jikalau petisyen tersebut mencecah 100,000 tandatangan, Rumah Putih akan bertindak.
Tandatangani petisyen Online bebaskan Anwar Ibrahim
Make the release of Malaysian Opposition Leader Anwar Ibrahim from prison a top priority for US policy toward Malaysia
USA juga dilihat ikut seiring dengan kecaman sebahagian rakyat Malaysia yang membantah mahkamah menjatuhkan hukuman penjara terhadap mantan TPM, DSAI 10 haribulan yang lalu.
The White House soon issued a statement expressing its "deep disappointment" with Anwar’s conviction. It said that the decision to prosecute Anwar and the conduct of his trial raised serious concerns about the rule of law and the fairness of the judicial system in Malaysia.But statements are not enough. The Administration must follow its words with action. Anwar is a political prisoner. The future of democracy in Malaysia is at stake. Securing Anwar's release from prison must be a top priority in US policy towards Malaysia, to be advanced in every way possible.
USA akan terus berusaha mengapi-apikan penyokong Anwar supaya bagun semula dan merusuh di jalanan sebagaimana dilakukan oleh rakyat Syria. Jika ini terjadi ia akan memudahkan USA menghantar "bantuan". Kekenduran bantahan terhadap kerajaan "zalim" sejak akhir2 ini amat menyedihkan dan pastinya menghampakan para pencipta agenda di USA (seperti NED, CIA, FBI dan entah berapa banyak lagi). Penat lelah mereka serta kehilangan ongkos yang banyak masih belum berbaloi. Kesimpulannya, bolehlah dianggap bahawa Anwar telah gagal dalam tugasnya sebagai proksi membantu NED menjajah Malaysia.

Apakah akan terjadi kepada rakyat negara ini bila USA serang negara? USA memang nak sangat kerana "Terumbu Layang2 dan kawasan strategik mengawal tentera China". Yang pasti proksi Yahudi di Selatan akan mengambil kesempatan merampas sebahagian dari negeri Johor atau sebahagian dari Semenanjung sepertimana yang mereka idam2kan selama ini. Resolusi seterusnya, DAP dan PAP akan bersama2 memerintah Malaysia bagi pihak USA. Soalan sama sekali lagi, adakah itu yang kita mahu?

Pandangan ini agak "RASIS" kerana ia tidak memihak Melayu.  Betul atau salah?

Beri pandangan anda.

Jika anda ingin memahami kerja jahat Dajjal anda boleh toleh ke arah IS atau ISIS. Negara Islam Baru yang dibina secara gelap untuk diguna sebagai alasan USA menjarah seluruh tanah Arab sekaligus memburuk2kan Islam.  Hilary Clinton mendedahkannya. BACA sini.

Begitulah caranya mereka melakukan kejahatan tetapi meletakkan kesalahan pada orang lain.


24 comments:

Anonymous said...

Jgn berangan la... Pihak China dan Russia sudah tentu akan menghantar tentera nya utk menstabilkan kuasa amerika di sini...

kreng krong said...

Sy tidak pikir USA akan menghantar bom ke Malaysia.
Sy pikir, USA tidak mau terlepas peluang menikmati bersama kemakmuran ASEAN (Nusantara) yg dijangka seawal-awalnya bergerak pada tahun 2020.
USA ada cara tersendiri bagaimana hendak 'bercampur-gaul' dengan ASEAN dan Malaysia.
Dengan wajah bermuka-muka manis di depan, tapi bermcm2 strategi di belakang untuk memastikan Malaysia dan ASEAN mngikut telunjuk US, mereka tidak akan memusnahkan peluang hanya disebabkan ANUWAR.
Boneka boleh bersilih ganti dan bertukar pakaian. Mereka ada calon lain jika Najib buat u-turn atau Najib masih tidak dipercayai oleh US.
Kerana itu, Malaysia juga bertepuk bahu dengan China. Semuanya strategi politik.
Panasnya suhu politik dalam dan luar Malaysia akan berpanjangan
sehingga USA jelas apakah pendirian Malaysia.
Saya resa, kita brada dalam keadaan tidak tenteram dengan bermacam kisah sehingga 2017.
Kita pun tidak tau, adakah pengganti Obama selepas 2016 masih 'menyukai' Malaysia.
Semua serba mungkin... Saya lebih suka kata, kita bersedialah dengan kekuatan mental padukan iktikad di dalam hati, ingatkan ALLAH banyak2x.... Malaysia sedang dicabar sepertinya kisahnya Melaka dicabar portugis beserta pembelot istana dan petualang-petualang dalam negerinya yang mencari peluang kunun berebut kuasa tetapi akhirnya ditipu portugis jugak.
Siapakah yang akan menyelamatkan Malaysia...?
Beranikah Singapura bermain api bila tiba waktunya?
Atau ALLAH hantar 'BALA' dan 'BALA' tersirat dan tersurat untuk merencatkan semua perancangan jahat manusia?
Doa siapakah yang akan dimakbulkan ALLAH?

Anonymous said...

kita tunggu kemunculan waris pagaruyung..

Anonymous said...

hutang budi dgn tanah tua pon belom selesai..kantol pulak tu..wakaka.

Anonymous said...

bukan semudah itu US nak serang malaysia secara konvensional atau bukan ,
kerana malaysia juga punya hubungan dengan China, baik dari segi hubungan diplomatik atau perdagangan.
kerana Malaysia juga ada hubungan dengan Russia , France , Britian , semua ini ada kuasa Veto dalam PBB !

sekiranya Malaysia terjejas, mereka juga akan terjejas, hubungan perdagangan pasti terjejas , oleh itu jika malaysia rugi ..mereka juga turut rugi dalam jangaka masa panjang .
sememangnya Malaysia sudahpun 'diserang' dan masih sedang diserang , serangan bursa saham , serangan penurunan nilai ringgit , serangan ekonomi, serangan imej , semuanya sudah dan sedang berlaku ,
yg ini tidak semua rakyat sedar dan tahu, walau tidak dinafikan ada yg tahu dan sedar , jumlah mereka tidak ramai dan besar,

Anonymous said...

Assalamu'alaikum, dlm mimpiku melihat seorang insan sdg memijak mozaik yg berlambang salib. Di kejauhan is melihat seorang insane lain bersusah payah membuka sesuatu tapi x mampu. Maka tatkala dihampiri hanyalah sebongkah tunggul kayu lalu dibukanya dgn lafaz agung penuh kehambaan lahaulawala hingga akhir maka terbukalah tunggul tersebut seraya mengucapkan salam dilihatnya di dlm akar tunggul menjalar dan masih hidup Allahu'alam

Anonymous said...

Perang bukan bolih jadi dalam 2/3 hari,tapi sebelum itu aku akan hentam dulu yang pengkhianatxini,bukan susah nak tahu siapa mereka.....

Anonymous said...

Yang akan memerintah sebagai proksi AS ialah MCA

Anonymous said...

MCA DAP GERAKAN sama sahaja, mereka hanya pakai baju lain2, hati mereka sama sahaja. Hati mereka macam Yahudi. Cuma DAP agak ganas kerana ia terserap idologi komunis. Bekas komunis banyak yang ikut DAP. Suara mereka pun suara komunis. DAP adik PAP singapork, jadi tak mustahil mereka bergabung .. ini amat menakutkan, Kita tak boleh alpa. Allah dah bantu buka pekung nuar dan PASma supaya DAP jadi lemah dan tak dapat gugat Melayu. Maaflah jika ada yang sayang nuar, tapi realitinya dia bertanggung jawab memecahkan kesatuan bangsa dan untungkan cina DAP.

Anonymous said...

Kalau US serang Malaysia, dia takkan serang direct macam tu saja. Kalau sia buat sekatan ekonomi sahaja kita dah kebulur. Dia akan buat macam di Libya, Iraq dan Syria. Bila dah lemah dia hantar bantuan kepada orang dalam untuk menentang kerajaan. Itu pendapat aku saja, boleh jadi salah. Tentang kopet tu kita kasi bersih dulu jangan sampai dia kontrol kita.

Anonymous said...

Tak dapaek nyo

Anonymous said...

anon 13 feb 9.24 pm, apa maksud anda? waris pagaruyung? adakah waris pagaruyung ni adalah pemuda bani hasyim? pemuda bani hasyim, pemuda bani tamim, haris haras antara watak watak akhir zaman yg muncul sebelum zahir al-mahdi

Anonymous said...

Bismillah....

Semoga Allah Subhanahu wa ta'ala memperlihatkan kepada seluruh dunia siapa sebenarnya pemerintah USA.Insya-Allah.

joki baba said...

Insha allah kalau perkara ini berlaku, melayu pasti bersatu... Walau ada perbezaan politik namun demi kedaulatan negara kita pasti bersatu... Tapi ada yg masih x percaya malaysia akan diserang. Mereka2 yg tak de keja lain yg asyik nak memecah belahkan bangsa sendiri ni, sudah2lah... Bukalah mata, jangan sampai negara dah diserang baru nak bersatu.... Dah lambat kalu macam tu... anuwar sudah2lah kamu, ape dah jadi sekarang.. Melayu berpecah angkara kamulah ni...

Anonymous said...

kalo usa x jadi datang tapi athma kritikal yg datang..masa perut kita kembang kempis kembang kempis tercungap berjuang nak bernafas..masa tu usa pun kita nampak kecik dah..masa tu kita mungkin x kesah dh kalo askar usa masuk..sebab kalo askar amerika masuk masih boleh sembang dan berbincang..kalo x leh bnafas nak bincang ngan sapa?najib?anwar?usa?
nak tau usa tu sebenar2nya kuat ke x..kita kena jumpe ibu bapa yg masuk tv dalam rancangan bersamamu tu(contoh)..yg anak comel mereka ada ketumbuhan otak dan sebagainya tu..tanya mereka usa kuat x?insyaAllah dia mesti jawab Allah kuat..usa tu sapa dia tanye kita balik..
orang yg "sehat2 x pernah sakit,cukup makan pakai minum dan hidup selesa2" je selalunya rasa usa,umno,pkr,dap,pas,mca,mic kuat..

anwar kuat x?sampai ramai x sengaja dh bharap kat dia untuk ubah untung nasib manusia?
padahal dia masuk jel kena gigit nyamuk pun tembus..hehe

najib kuat x?jawab le sendiri hehe..

Sentiasa Panas said...

Ini semua salah anwar aljuburi..

Anonymous said...

Yang sedihnya , melayu berpecah kerana politik . Sepatutnya bersatu . Aihh . Kalau dalaman dh lemah , jentik sikit dah jatuh

Anonymous said...

Indonesia xkn duduk diam jer kalo Malaysia diserang USA.. China jgk mesti xkn duduk diam jgk sbb mereka tahu kepentingn Malaysia di laut china selatan.. klau USA boleh menguasai Malaysia.. kekuatan China akn terjejas.. klau USA serang Malaysia.. kemungkinan besar China akn serang Filipina.. dan kemungkinan besar Perang Dunia Ke-3 akn berlaku.. USA xkn berani menyerang Malaysia mcm nie.. mereka akn menyerang Malaysia dri dalam.. melemahkn dan mmburukkn Malaysia.. mcm laa kite xtau agenda dan tektik2 jht amerika zionist nie..

Anonymous said...

tak mungkin US jadikan cina DAP&PAP atau MCA sebagai kerajaan boneka sedangkan tujuan mereka untuk menjajah negara china,dah tentulah orang cina dirantau ini tak setuju,Kenapa Malaysia sangat-sangat penting untuk Obama perlu sedaya upaya memastikan Malaysia tandatangani perjanjiannya? tppa. (1) Dasar "containment" ke atas China.
(2) Amerika mahu lancarkan Doktrin Carter di Selat Melaka, sama seperti yang sudah ada di Selat Hormuz>.http://www.rausyanfikir.com/2015/07/memulas-tangan-najib-arm-twisting-najib.html.saya setuju pandangan2 saudara disini berkemungkinan perang US/China/Russia akan bermula dirantau ini.

aemy zidayah said...

Perang atu penjajahan agak sukar berlaku tanpe sebab dn alasan.. oleh sebab itu mereka yg ada kepentingan dgn projek ini akan sntiasa mncari dn mncipta jalan unt mwujudkn ruang itu dr segala hubung kait yg ada.. contoh da bnyk dpan mate.. harap2 pmimpin kte bijak mngelak dn sntiasa waspada.. rakyat pn harus lbeh bjak dn brtmbang rase.. klu mmg betul anda idup susah bnyk bntuan yg d sediakn mohon je lah.. tp klu mmg perlu idup ikut gaya anda perlu jd bijak utk cari dn ambil peluang.. rezeki tertebar seluas bumi yg d cipta allah..

elko said...

Tenang bro,si ASU eh USA nih ngga bakalan macam2 pling nakut2in aja,masa baru gertak sambal sma usa udah kalang kabut, hehe..dulu malon sering banget bikin ulah sama indo y langgar batas,bikin mesucuar di daerah sengketa kami ayem2 saja cuma malonsia saja petakilan giliran diancam balik cam kodok asia,huaaa...

Anonymous said...

Indon babi anak sundal..indon nak barah nasi pon dtg cni nk ckp byk. Xde malaysia x mkan la ko sial.hidup susah tp hati perut mcm bangkai.

Hanezstyles said...

Apa apa pon kita berserah pada Allah yg maha mengetahui

Rebacca Morris said...

Kami adalah Organisasi Kristen dibentuk untuk membantu orang yang membutuhkan bantuan, seperti help.So keuangan jika Anda akan melalui kesulitan keuangan atau Anda berada dalam kekacauan keuangan, dan Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi hutang atau membayar tagihan Anda, memulai bisnis yang baik, atau Anda menemukan kesulitan untuk mendapatkan pinjaman dari bank lokal, hubungi kami melalui email hari ini untuk bantuan tersebut (pinjaman, uang start-up): rebaccamorrisloanfirm @ gmail. com untuk Alkitab mengatakan "" Lukas 11: 10 Setiap orang yang meminta, menerima; dia yang mencari, mendapat dan setiap orang yang mengetok, baginya pintu akan dibukakan "jadi jangan biarkan kesempatan ini berlalu begitu saja karena Yesus adalah sama kemarin, hari ini dan selamanya. Silakan ini hanya untuk orang-orang yang berpikiran serius dan Allah takut di keuangan kesulitan dan ingin menemukan jalan keluar.

Anda disarankan untuk mengisi dan mengembalikan rincian di bawah ini ..

Namamu: ______________________

Alamat Anda:____________________

Negara: ____________________

Kerjamu:__________________

Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: ______________

Pinjaman Durasi: ____________________

Pendapatan bulanan: __________________

Nomor telepon:________________

Apakah Anda mengajukan pinjaman sebelumnya: ________________

Jika Anda telah membuat pinjaman sebelumnya, di mana Anda diperlakukan dengan jujur? di mana perusahaan tersebut berlokasi? .

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan