Saturday, November 29, 2014

Perangai Cina Malaysia dan Virus Liberalisma Melayu




Apa Penulis Buku "The Chinese Dilemma" Kata Pasal Perangai Cina Malaysia...

1.Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari negara china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003),

Ye Lin-Sheng menulis:
2.Pengiktirafan orang cina: "Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" - (Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng) 

3.Keangkuhan orang cina: "Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" - (Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng) 

4.Perkauman orang cina: "Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" - (Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng) 

5.Penghinaan orang cina: "Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." - (Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng) 

6.Sikap negatif orang cina: "Kejayaan orang Melayu turut dipandang sinis. Ia biasanya dikaitkan dengan bantuan kerajaan atau hak istimewa yang diberi kepada mereka. Kebanyakan Cina Malaysia sukar menerima hakikat kejayaan usahawan atau syarikat Melayu dimana mereka berniaga secara jujur dan bukan seperti orang cina berniaga. Jadi sebenarnya majoriti orang Melayu ada peniaga tulen yang jujur dan dicapai menerusi kerja keras mereka. Sikap sebegini sebahagiannya berpunca daripada kesukaran menerima hakikat orang Melayu lebih pandai daripada mereka dan sebahagian lagi bertujuan menunjukkan pencapaian mereka sebagai lebih hebat" - (Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)



Ada kaitan: Pejuang Islam Liberal berusaha menguasai Umat Islam yang lemah iman. Kekacauan minda memberi ruang kepada DAP dan kristian mengasak dan menghina agama ini.

7 Nov – Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman menjangkakan bahawa parti DAP akan terjejas jika sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim dijatuhi hukuman penjara.

Bercakap kepada ISMAweb, jelasnya ini berikutan perjuangan liberalisme dan pluralisme Anwar selama ini memberi kelebihan kepada golongan minoriti bukan Islam.

“Tema-tema kebebasan, kesamarataan telah memberi ruang yang luas kepada puak cauvinis dan ultra kiasu untuk membuat tuntutan-tuntutan yang melampau dan tidak munasabah.

“Begitu juga dengan pluralisme dan hak asasi, ianya telah memberikan ruang kepada agenda Kristian, Yahudi atau Evangelis mengembangkan amalan songsang, gerakan kristianisasi dan kegiatan anti agama dalam masyarakat di Malaysia,” katanya di sini, hari ini.

Justeru tambah Ustaz Abdullah, dengan ketiadaan Anwar sebagai ikon Islam liberal atau muslim moderat kelak, ia turut akan memberi kesan kepada puak-puak Islam liberal yang menyokong DAP Evangelis ini.

Beliau berkata demikian memberi respon kepada kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng baru-baru ini bahawa Pakatan Rakyat hidup atau mati bukan kerana Anwar, tetapi bergantung kepada ketiga-tiga parti iaitu DAP, PKR dan PAS dalam berpegang kepada janji dan komitmen.

SIS sememangnya bukan sebahagian dari Islam sebaliknya parasit dalam masyarakat Islam. Ia sengaja diaturkan sedemikian rupa. Anwar jelas menjadi pemimpin tertinggi yang menyokong SIS. Kini bertambah lagi manusia yang mengaku Islam memberi sokongan agenda libralisasi ini.

Antara perjuangan SIS yang disokong oleh 2 orang pemimpin PAS (Khalid Samad dan Mujahid Rawa) serta seorang pemimpin UMNO (Saifuddin Abdullah) :

(1) Murtad diizinkan Allah melalui firman Allah dalam Surah al-Baqarah ayat 256.

(2) Semua bayi yang baru lahir, termasuk bayi-bayi pasangan suami isteri Muslim, hendaklah diistihar tiada mempunyai agama sehingga dia mencapai umur 18 tahun untuk bebas pilih agama anutan..

(3) Poligami adalah haram dalam Islam dan wajib dihapuskan..

(4) Isteri boleh ceraikan suami, dan suami boleh disabitkan dengan nusyuz.

Islam semakin tegar dihimpit oleh munafikun. Bagaimana nasib anak cucu nanti sukar diramal. 

6 comments:

Anonymous said...

“Ramai orang bertanya kepada saya kenapa saya jadi begini? Lain, dari Cina yang lain. Jawapannya, saya dilahirkan keluarga yang sangat kecinaan di kampung hampir seratus-peratus Melayu. Melayu menerima Cina dengan baik walaupun bilangannya amat sedikit. Saya amat memahami Melayu.
Malangnya, saya diajar membenci Melayu sejak kecil. Melayu penipu, pengotor, dan macam-macam tuduhan lagi. ” – Ridhuan Tee
Dulu datang merempat dalam kampung Melayu. Diberi pinjam tanah untuk diusahakan. Dah maju, dengan tuan tanah sekali dihalau dan tanah diambil-alih. Sama mcam taktik yahudi.
Dah diberi jus soli, janji nak taat pada negara dan terima perlembagaan tapi hasut anak keturunan yang Melayu ni jahat. Perlu ambil alih negara ni dari orang Melayu (rujuk 13 Mei 1969).
Macam Ridhuan Tee cakap, diterima baik duduk dalam kampung Melayu tanpa sebarang prejudis tapi punya busuk hati, ajar anak supaya benci Melayu.
Tak hairan Cina China pun menyampah dengan specis ni. Mana tempat pergi buat orang menyampah tapi tak sedar diri. Mengutuk lagi orang yang bagi tumpang.

joki baba said...

Ajar anak anak di rumah tentang ketuanan melayu.. Ajar dari kecik lagi supaya anak anak ini faham... Jangan bagi muka cina dan india ni...kalu bagi muka.. Nengok sekarang cina n india dah naik kaduk.. Melampau lampau.. Nak perintah negara pulak... Sedarlah wahai melayu.. Kita dihujung tanduk sebenarnye... Generasi muda yg menentukan nye nanti.. Ajar anak anak kita tentang ancaman ni.. Melayu hilang.. Islam pun akan hancur...

Mohammad Azmi said...

Hmmmm,sedap orang cina ini.At tanah melayu dorang jadi sambal je....
cincang satu kali sampai pudar.....
jaga jaga saudara,apa yang telah kaum cina komunis timbulkan tak akan habis disitu sahaja.Belajar lah,cari lah,didik lah.sampai ke muncak lilahi......puuhhhhhhh

Anonymous said...

Duit zakat masih x capai iso..kutip duit merata bg duit x ada?knp tamya perlu duit utk apa biar la allah yg tahu..org guna duit utk apa.dengki kianat org bhagiabiar smpai semua sama kaya.bg saja duit zakat pergi cri org berhutang kt bank.bru jdi alter mlayu blum pi perang lg tuu adooiiii
Megat.

Anonymous said...

Hello kwn kits tgok bangsa kits dlu..bru kta bgsa lain..tu duit zakat buat apa pergi la tlog orgsusah .setel utang bank org ramai knpsakit hati nk tlig org kah?orf mlayu bukn pemalas..biar sama kaya

Lang buana said...

itulah bangsa cina jenis komunis ni...xkan berhenti smpai agenda diorng tercapai..mana mungkin matlamat sesuatu kaum akan berhenti separuh jalan..hati2 wahai melayu islam diorng memang menunggu masa je...kita dah semakin cuai n lalai..musuh dah dpan pintu..sedar lah wahai pemimpin melayu islam.. kepada anda telah diberi amanah oleh rakyat yg dtipu n keliru..

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan