Thursday, August 14, 2014

Wayang Jijik Politik Selangor







Kata seorang pemerhati:

Ya teruskan menonton drama epik abad ini. Persoalannya:
 
Adakah Pas akan terus mengikut telunjuk puak gereja?

Wajarkah pusat2 dan kilang2 beer terus dibuka seperti mana satu ketika dulu Pas bersungguh sungguh mahu menutupnya?

Relakah para doktor dan alim ulamak Pas membiarkan hiburan rumah urut dan seks bebas oleh wanita asing terus menerus beroperasi di Selangor?

Sanggup tak Pas membiarkan masyarakat menghabiskan duit di pusat2 mesin judi dan stable kuda?

Adakah Pas suka melihat persekitaran Selangor dikotori dgn najis2 babi?

Hakikatnya PKR DAP bukannya mahukan Azizah untuk Selangor. Mereka sudah lama melaungkan slogan

''Jesus for Selangor".

Sudikah para pejuang Pas menerima slogan ini?


# itu juga kata hati sebilangan rakyat Selangor


Ini pula suara pemimpin PAS

SHAH ALAM - Pimpinan dan ahli Pas Selangor akan sentiasa patuh apa sahaja arahan dari Pas Pusat susulan pemecatan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim daripada PKR, tegas Pesuruhjaya Pas negeri, Iskandar A Samad.

Iskandar A. Samad

Iskandar menerusi satu kenyataan berkata, pihaknya akan berpegang kepada apa yang diputuskan 10 Ogos lalu sehingga satu ketetapan baharu dibuat dalam mesyuarat Ahad ini.

“Pas Pusat akan bermesyuarat pada 17 Ogos ini untuk menetapkan pendirian Pas tentang kedudukan Tan Sri Khalid.

“Walau bagaimanapun Setiausaha Agung Pas Datuk Mustafa Ali, pada 10 Ogos lepas telah mengarahkan Exco-Exco Pas agar terus berkhidmat di dalam Kerajaan Negeri pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim. Oleh yang demikian Exco-Exco Pas akan menjalankan tugas mereka seperti biasa,” tegasnya.

Empat Exco daripada Pas hari ini mengotakan janji apabila hadir seperti biasa ke mesyuarat Exco Selangor walaupun diminta oleh DAP 'memboikot' sidang itu sebagai tanda solidariti kepada Exco yang dipecat semalam.

Mengulas lanjut, Iskandar berkata, arahan tetap patuh ini selari dengan perkenaan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah agar Tan Sri Khalid meneruskan tugas beliau sebagai menteri besar.

“Saya yakin pimpinan dan ahli-ahli Pas akan sentiasa bertindak menurut keputusan-keputusan peringkat tertinggi parti malah Ahli-Ahli Dewan Negeri telah mengangkat sumpah sebelum hari penamaan calon pilihan raya umum yang lepas supaya sentiasa mematuhi arahan parti,” katanya.

# Apakah PAS akan terus tertewas kepada Anwar seperti selalu??
   Benarkah... wang ratusan billion ringgit jadi punca kemelut? 

nampaknya tidak mustahil Pas buat u-turn

14 comments:

Anonymous said...

Jgn mengharap PAS nak membela dan mempertahankan Islam, kelak kecewa.
Bgmn nak membela dan mempertahankan benda yg tiada dlm diri. Yg tinggal dlm diri dan terus menguasai diri adalah dendam dan kebencian, dan nafsu kebendaan.

Anonymous said...

Macam mane pas nk bela islam dlm ertikata sebenar....dia pun berjuang ikut jalan demokrasi ciptaan yahudi...sampai kesudahlah kena tipu

Anonymous said...

relaks dulu wayang belum abis cerita lagi byk episod menarik yg mesti kita tonton. Kekadang bukan pasal wang ringgit nak buat Pas u turn.
camana pulak dgn maruah haji hadi kene saman dgn pkr bukit besi 2m?
kenapa bang nuar tak advise puak dia tarik saman 2 juta?
kenapa bila bini nak jadi mb baru dtg nak muzakarah?
apa erti sePakatan pada abg nuar?
mungkin akan sampai tahap hubungan antara PKR Pas akan jadi
Patah arang Kerat Rotan.
saksikan aksi seterusnya drama syawal 2014.

Anonymous said...

"Apakah PAS akan terus tertewas kepada Anwar seperti selalu??"

Ini soalan yang cukup menarik. Jelasnya siapa yang tuan siapa yang hamba. Siapa yang selalu kena dengan siapa? Kesudahnya PAS akan berterusan jadi ,,,, ?

Haji Hadi sekali lagi bakal dimalukan abg Nuar? Tapi sayangnya dia tak pernah serik. Saya suka komen kat atas tu..

Dimana maruah PAS bila ada ahlinya bersikap biadap melawan keputusan ketuanya (?). Kita akan lihat apa yang PAS mampu buat terhadap 2 adun sel itu.

Kesekian kalinya Hj Hadi di bodohkan oleh PKR. PKR tahu sebahagian dari pemimpin PAS itu adalah orang mereka. Cuma duduknya sahaja dalam PAS. Takkan Hj Hadi dan Hj Nik Aziz tak tahu kot..Pandai tak abg Nuar? PAS sampai bila pun akan terjerat selagi berkiblatkan nafsu nak menang besar.

Kalau dapat PutraJaya pun, abg Nuar takkan bagi jawatan penting kepada PAS, Tim PM akan diserah kepada DAP, apa PAS boleh buat? Gigitlah jari sampai luka. Itu keberuntungan jadi pakturut.

Apa Mat Sabu buat selain sokong abg Nuar 100 peratus? Munafik tak sudah. HH dan NA boleh buat apa?

Kita bakal saksikan sarkas ini sampai tamat. Selamat menonton.

ubas tam said...

Macam bohong jer ckp Pesuruhjaya Pas negeri Selangor, Iskandar A Samad.,, hehe mmg dah agak.

Anonymous said...

ni semua petunjuk pada syekh2 PAS. Doa dan hajat anta semua dah dimakbulkan Allah. Ingat lagi tak doa Nik Razi terjerit2 di stadium KB dulu? Apa isi dan hajat jemaah PAS, antaranya-
nak firaun tenggelam dlm laut. Laut mana?
cuba anta tgk kat S'gor brp ramai firaun hari ni tgh berebut kuasa? yg bakal tenggelam dlm mengikut kesesatan hawa nafsu. tu pasal dia guna kaum hawa sbg alat. didorong oleh nafsu besar suami dia dan pelobi2 gereja.
nak qorun dan haman melingkup?
brp ramai pulak qorun2 pelbagai bangsa yg ada dlm pakatan anta ari ni? yg sebat balak, tanah, pasir, makan cukai arak dan zina, makan syer niaga khinzir, semua kaya raya syekh.
nak kene hukum macam namrud?
brp banyak pulak kes2 denggi maut yg jadi kat negeri2 anta perintah? negeri2 anta pegang semua ranking denggi hari ni dari kelantan sampai S'gor. Semua makbul belake syekh doa anta semua sebelum PRU dulu. Nak sambung cerita byk lagi, tak syok pulak rakyat nak tgk drama ni nanti. Layan dululah sampai habis. Biar habis rakyat tgk perwatakan sebenar adun2 PAS PKR DAP ni semua.
Moral dia dgn Allah doa cakap baik2 je syekh tak payah nyaring dan jerit2. Dia dgr belake semua. org2 tahfiz ramai puak anta mestilah tau tertib.

Anonymous said...

Masih tak nampak lagi ke agenda busuk Anwar... Entahlah...

Anonymous said...

Dan umNgok pun mengambil kesempatan dengan menyokong khalid gagap yang dulunya dituduh sebagai Korek Selangor Sampai Berlubang. Terserlah kemunafikan umNgok dulu, kini dan selamanyaaa... Huhuuu...

Anonymous said...

Umno tu dah tinggal kenangan je kat S'gor, yg ada skarang Puak2 pengutuk umno. Tp diorang tak pulak tunjuk diorang lg baik.
Yang kita herannya kat s'gor ni dlm bible nak guna Nama Allah, tp bila menang pilihanraya guna pulak Nama Jesus for selangor.
Apasal tak sebut Allah for Selangor? Munapik betul perangai.

Anonymous said...

Sesungguhnya peristiwa ini amatlah memalukan melayu baik pas umno atau pkr. yang galak menghancurkan dalam diam ialah dap. mungkin sekh pas ini rasa seronok (??).. sejak kes hassan ali. rasanya pas bakal makan hasil dosa mereka terhadap orang melayu.

nuar memang dari dulu manusia haprak. macam3 dia buat, bukan pas tak tahu terutama matsabu. tapi apasal pas masih jadi barua dia? apa pas dapat dengan anggok semua kata2 nuar? haha fikir2lah semua.

tak payah nak kutuk umnolah, lihat nuar tu, siap lantik bini sendiri .. nepotisma jenis apa ni? ada najib buat macam nuar? hehe jahat2 umno pun tak hina agama sendiri, tak lantik anak bini jadi kroni. cai2 pas patut rasa malu. tapi nakbuat lagu mana, memang mereka manusia yang mudah dibodokan.

mat royan

Anonymous said...

Setuju..

. said...

para 'guru pondok' pon tolak pas...
kenape ye???
lu pikey laa sendiri!!!

Anonymous said...

Selangor bakal dipimpin kumpulan munafik.. Semoga DAP tak terus kurang ajar.

Anonymous said...

mungkin juga akan dikuasai oleh gereja. khalid samad mesti suka.

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

Recent Posts

Entri di "King of the East"

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan