Tuesday, February 25, 2014

Penjajahan yang Tidak Disedari
















Apabila sesuatu bangsa menguasai negara
dan sesuatu bangsa lainnya
Secara fizikal negara dan bangsa itu
sudah hilang kemerdekaannya dan kebebasannya
Kerana negara itu tidak ada kuasa mentadbir
dan menentukan nasib negara dan bangsanya
Apabila penjajah itu menerapkan
ideologinya, didikannya, budayanya
dan buah fikirannya
Cengkaman penjajah itu
sudah semakin menyerap dan kuat
Satu, dijajah di segi fizikal
dan kedua, dijajah di segi mental dan rohani
Lama-kelamaan bangsa yang dijajah itu
berubah watak
Rupanya sahaja tidak berubah
tapi cara berfikir, sifat, akhlak dan budaya
sudah sama dengan penjajah
Apabila bangsa itu menuntut kemerdekaan
dan diberi kemerdekaan
tidak kiralah cara apa pun
Terungkailah satu bentuk penjajahan
iaitu penjajahan fizikal
tapi tinggal satu lagi
penjajahan mental dan rohani
Penjajahan fizikal walaupun sudah lama
merdeka dan bebas
Adakalanya penjajahan mental dan rohani
beratus tahun masih bertapak kekal
Kesan daripada penjajahan
yang asalnya secara fizikal
Di dalam pada itu ramai manusia tidak tahu
ada dua penjajah yang mereka tidak sedar
Penjajahnya nafsu dan penjajahnya syaitan
Dua bentuk penjajahan ini
ramai orang kena jajah sampai mati
Sekalipun dia pandai, kaya
tentera, polis dan orang ramai
Dua penjajah ini pemimpin dan ulama
pun kena jajah
secara tidak sedar
Dua penjajah ini amat dahsyat
Kerana ramai orang tidak sedar dia dijajah
kecuali orang yang bertaqwa
Penjajahan dua jenis makhluk ini
dahsyat dan hebat
Kerana orang yang dijajahnya
dibuat seperti bola
Tidak mampu lagi mengawal
dan mentadbir dirinya
Di dalam diri ada dua penjajah yang berkuasa
Nafsu, syaitan yang bermaharajalela
Dua penjajahan ini hingga memasukkan manusia
ke dalam Neraka


oleh PBT
Selepas Zuhur
03 – 09 – 2001

12 comments:

Anonymous said...

Menanti era kebangkitan raja-raja melayu..

Anonymous said...

Menanti kebangkitan raja melayu?tai.melayu itu sifatnya pengecut.tahu tak.apa kahebatan raja pula?renungkan siapa melayu dalam semua ranking.pada tahap mana melayu itu.dalam pembuatan teknologi?jauh sangat tertinggal..bro kau tak tahu ke?

Anonymous said...

Sama2 doakan kemunculan Melayu baharu mengembalikan zaman kegemilangan bangsa..bahkan mengembalikan pemerintahan Khalifah..mgkin bukan di tangan kita,tp harapan pd keturunan kita.

Anonymous said...

Singa yang masih tidur belum dikejutkan.

Anonymous said...

Blog sama macam Umat terakhir...


http://umat-akhirr.blogspot.com/

Anonymous said...

Orang yg marah sedang kalah.

Anonymous said...

ATTENTION!!!!!

Join the great Illuminati today and become rich and famous . Are you seeking for wisdom and knowledge ? Are you a business Man / woman , Pastor,politician , musician, doctor , footballer , Swimer? Do you
want to be a famous artist or an actor, and you want to be rich, powerful and famous in the world ? Join the Illuminati New World Order and let your dreams come through. Contact our supreme grand master via his WhatsApp number +1-414-219-9452

AHAMAD FAUDZI ABD said...

Hai semua

Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat dan pergi apabila rakan saya memperkenalkan saya pada mulanya ke syarikat SEMUA GLOBAL PINJAMAN GERAN, saya fikir ia masih menjadi permainan cheaters yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat testimoni yang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan, saya mendapat pinjaman sebanyak RM 5.000.000 dalam akaun bank MUAMALAT saya Apabila saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan ia benar dan benar, dan pinjaman itu ada di dalam saya akaun, saya menarik diri tanpa komplikasi dan melabur dalam perniagaan saya Venture.

Sekiranya anda ingin pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar anda, sila hubungi SEMUA GERAN GLOBAL GLOBAL pada e-mel mereka di bawah.
E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

Dan jika anda mahukan maklumat yang betul dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

Saya seorang pemandu TRUCK biasa, tetapi sekarang saya mempunyai TRUCKS dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda daripada SYARIKAT yang baik ini.

SYARIKAT: SEMUA GANJARAN PELANGGAN GLOBAL
Tel ............. +1 (304)997-4034
e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

John Rock said...

Nice blog I want to thank you I want to read more please write more about the topic.Ramadan 2020

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60] 1125 693 785

email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60] 1125 693 785
WhatsApp Number::::::::[+60] 1125 693 785
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Hellen666 said...

Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari ketika melayari internet, saya terjumpa posting oleh Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberikan saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai sebanyak $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubunginya melalui WhatsApp (+2348056051569) atau e-mel: (Illuminatiofficial565@gmail.com)

Stellar666 said...

Ini adalah testimoni saya tentang bagaimana saya akhirnya menyertai orde dunia baru, Illuminati setelah saya cuba untuk menyertai selama lebih 2 tahun sekarang tetapi penipu mengambil wang daripada saya beberapa kali. Saya telah mencari untuk menyertai Illuminati sekian lama, tetapi penipu terus mengambil wang saya sehingga awal tahun ini apabila saya bertemu dengan Lord Felix Morgan dalam talian, saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar untuk ahli besar untuk membantu saya bermula dan saya telah dimulakan ke dalam World Order dan saya menerima jumlah $1,000,000 dolar AS selepas permulaan saya dilakukan. Saya sangat gembira! Dan berjanji untuk menyebarkan kerja baik Lord Felix Morgan. Jika anda berminat untuk menyertai Illuminati perintah dunia baharu hari ini, hubungi Lord Felix Morgan hari ini dia adalah peluang terbaik anda untuk mendapatkan keahlian kepada illuminati yang sentiasa anda inginkan. Hubungi Lord Felix Morgan E-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com atau WhatsApp +2348055459757

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan