Thursday, May 3, 2012

Apabila Orang Cina Bercakap Mengenai Pemimpin Melayu


Sebelum kita membincangkan tentang "TITIK HITAM" adalah lebih baik kita lihat dahulu peristiwa ini.

Seorang penulis Cina telah melahirkan kecaman terhadap apa yang perlaku 28 April lalu. Dia dengan jelas menyampaikan apa yang terpendam dilubuk hatinya. Ternyata dia begitu kecewa dengan apa yang telah berlaku.

People who saw Anwar lose control and sending his storm troopers in to destroy everything in their way are beginning to believe that for democracy to face the Barisan Nasional, Anwar has got to go.
Bagaimana pula kita sebagai umat Muhammad yang sejak kecil diajar untuk cintakan keamanan? Mengawal hawa nafsu dan pertingkatkan rasa kasih dan sayang sesama insan?

Tiada kata dapat kita ucapkan atas apa yang berlaku. Sebahagian dari ulama mengambil pendekatan untuk mewajarkannya. Ia menambahkan luka di dada, dan kini perseteruan politik di desa-desa pendalaman menjadi semakin melebar. Siapakah yang bertanggung jawab? Salah satu titik hitam yang menyedihkan. 

MANGSA TIDAK BERDOSA
 Sayu dan Pilu Hati Wartawan Muda Ini

Peristiwa 28 April adalah salah satu peristiwa yang menyayat hati. Kecuali bagi mereka yang mempunyai motif melakukan onar dan gembira hidup sebagai pengganas.

Kita sering tertanya-tanya "Wajarkah kita mengangkat bukan mukmin sebagai pemimpin?" Ia di ikuti pula persoalan terkini "Wajarkah kita mengangkat si pendusta sebagai pemimpin?"

Kedua-duannya cukup mengelirukan kita umat Islam. Kenapa ianya terjadi diambang kaum Muslimin tercari-cari pemimpin Islam berwajah Mukmin Sejati? Manusia yang berakhlak mulia,  penuh kebijaksanaan dan mampu mentadbir dengan haruman kasih sayang. Nyata kita terus menerus "kehilangan dahan" untuk berpaut (??)

DSAI yang diharapkan untuk menjadi penaung baru orang Melayu telah melakukan kesilapan besar. Sanggup melupakan bangsa dan agamanya demi menuju puncak. Ia satu kerugian nyata bagi bangsa ini.

Banggakah dia setelah dapat lagakan antara sesama Melayu melalui seorang bukan Islam (Ambiga) yang terbukti jelas membawa wadah sebagai penentang tegar terhadap Islam? Apa yang amat  kita takuti ialah, jika ada secarik hasrat dalam dirinya mengharapkan ada nyawa yang melayang terhasil dari tindakannya itu. Kita dimaklumkan sudah ada darah terpercik dan singgah ke bumi hasil dari perbuatan penyokong Ambiga.

Apa peranan Unit Amal PAS? Nama Islam yang kelihatannya hanya pada kulit. Tindakan yang diambil mereka mencerminkan niat sebenar mereka. Cara perlakuan mereka langsung tidak melambangkan Amalan Islam. Ia juga satu fenomena yang menyakitkan kita semua. Berbekalkan persepsi dan tuduhan palsu, mereka mengikut nafsu buas dan sanggup bertindak ganas terhadap sesama bangsa. Penjawat awam yang menjalankan tugas dan seorang wartawan telah menjadi mangsa.

Pada malamnya telah terdengar laungan kata keji dan hina "anjing... anjing..." kepada anggota polis yang bertugas. Keesokan harinya mereka melakukan aksi lebih ganas sehingga menyebabkan seorang anggota polis yang berasal dari Trengganu dimasukkan ke ICU. Adakah ini cara kehidupan Islam? Kaum Muslimin amnya turut ikut merasa malu kepada bukan Islam dan warga asing atas apa yang terjadi.

Anggota polis yang bertugas menjaga keselamatan dipanggil "anjing" inilah yang berkorban nyawa menjaga keamanan. Mereka inilah yang sepatutnya dihargai. Walaupun dikeji, mereka masih bersopan santun melayan pendemo yang nyata semakin buas. Bagaimana perasaan anggota  polis yang dibelasah itu? Bagimana rasanya jika polis berkenaan adalah saudara mara anda?

Lebih menyakitkan bilamana masing-masing ingin mencuci tangan dengan mendakwa penyerang itu adalah polis yang menyamar (??). Gambar dimanipulasi dan diubah untuk mengiyakan dakwaan dusta mereka. Pihak berkuasa wajar menahan mereka yang cuba melakukan kerja ini.

Inilah jenis orang Islam yang disukai oleh syaitan dan manusia syaitan.

Sebelum pergi jauh dan tersasar elok baca kenyataan ini
THE BEGINNING OF THE END FOR ANWAR.

Malu, amat malu bila orang Cina yang bercakap tentang kebodohan pemimpin Melayu. Adakah ia berdasarkan sifat rasis?


THE BEGINNING OF THE END FOR ANWAR.

I am not a fortune-teller but the writing is clearly on the wall. This is the beginning of the end of the political career of Anwar Ibrahim which has spanned more than 40 years.
Full democracy in Malaysia is dependent on the setting up of a sustainable and viable two-party system. People who saw Anwar lose control and sending his storm troopers in to destroy everything in their way are beginning to believe that for democracy to face the Barisan Nasional, Anwar has got to go.
The sheer desperation and willingness to cause the BN political damage at any costs, even causing damage and injury, shows that Anwar knows this general election is his last chance. It is the final salvo of one of the most divisive figures in Malaysia’s political history. Anwar will be 65 this year and waiting for the 14th election will see him just a shade under 70.
It is sad to see an otherwise intelligent man blind to the fact that he will never be prime minister. The destructiveness he unleashed on Kuala Lumpur this weekend is the final act of desperation of a man hoping in vain that he has still got one final act to play. What he does not realise is that his audience has left and moved on to something, or someone, that far more closely resembles an ideal leadership with which they want to spend time and watch.
Slippery slope
Bersih co-chairman S Ambiga herself conceded that the police acted after the political segments of the rally intimidated and attacked the police. In her own attempt to salvage what has become an irreparable situation of chaos and violence, she naively asks the government to think about why some people would act so extremely.
The men who smashed the cars were not motivated by a desire for electoral reform. Rather, they acted because Anwar allegedly incited them to do it. Anwar knew that if they rained chaos on the streets, the police would be forced to act. Only then would his friends in the foreign media be able to dedicate many minutes of coverage to chaos in yet another Muslim majority country.
Ambiga has to take some of the responsibility despite her attempts to ask the crowd to disperse before the trouble started. She herself repeatedly asked PAS and PKR to shore up her numbers in the event that ordinary non-partisan Malaysians did not show up. It is as clear as day that Bersih has been entirely taken over by the opposition. This could have been avoided if Ambiga never started on that slippery slope of sharing the Bersih stage with Anwar in particular.
I am a Chinese and the first trait of my people is pragmatism, which is why we felt that there needed to be a much stronger opposition in 2008 given the wanton corruption and abuses of the BN then. But Pakatan would do well not to take my pragmatism for granted. Chaos and desperation are not pragmatic. For the first time since 2008, Anwar does not seem like a pragmatic choice for Prime Minister.
chaos and violence
Democratic progress is not upturned cars on the streets and vigilante rowdies running riot in our cities. Democratic progress is the setting up of a true two-party system. Pakatan needs a real leader who believes in the ideals of democracy and has never practiced otherwise. With this, I hereby write the beginning of the end of Anwar Ibrahim’s political career on April 28, 2012.
FMT
April 28, 2012 permulan bagi penamat karier politik DSAI?

SEMAKIN JELAS
Mulanya tuntut Kebebasan Kemanusiaan untuk hapuskan ISA selepas itu aturkan riot. Apa pula yang difikirkannya selepas "riot"? Mereka tahu akan bebas dari dikenakan tindakan ISA kerana telah dimansuhkan. Terhasil darinya, riot ini telah merenggangkan lagi hubungan sesama Muslim. Di mana kedudukan Islam dalam hati mereka ini jika begini cara fikir mereka?

Bakal Dipecat?

Sukakan Keganasan? Mencari Bala

Ingat BERSIH ingatlah Yahudi (CIA, CFR dan NED). Ia cukup mudah difahami bagi yang berakal tetapi mudahkah diterima umum? Jika masih belum berpuas hati dengan bukti yang ada, silalah lakukannya lagi siri BERSIH selepas ini. Yahudi amat mengharapkannya. Melayu hanya perlu memusuhi sesama Melayu dan bermusuhan sehingga hari kiamat. Adakah dengan cara ini PR akan mendapat sokongan Melayu dalam PR13?  Belum Pasti. Mungkin semakin ramai yang celik dan mendapat petunjuk serta  meninggalkan PR. Terlalu banyak bukti menunjukkan PR sengaja mencari helah untuk menghuru harakan negara.

Siapa yang mempunyai motif melakukan provokasi?
Lihat, sebelum anjurkan BERSIH 3.0, DSAI telah menjemput pemerhati luar negara yang terdiri dari rakan-rakannya. Gerombolan pemerhati ini pula menghantar ramai wartawan sebagai langkah mengekang dan mengancam kerajaan supaya tidak bertindak keras. DSAI berjaya melemahkan kerajaan dengan cara ini. 

Dalam pada itu beberapa keadaan menunjukkan mereka sendiri yang mencetuskan riot dan para wartawan asing yang laparkan darah ini pastinya akan meluru mendapatkan maklumat, itu tak termasuk yang telah di spin. Memburukkan nama baik berajaan adalah motif utama, secara langsung dia akan diangkat sebagai wira. Adakah mereka (penganjur - PR) mengharapkan kerajaan menghantar tentera pula selepas ini bagi membolehkan pimpinan negara dicop sebagai zalim? Hanya Allah sahaja yang tahu. Hanya Allah sahaja tempat kita berlindung dari hati yang penuh dendam.

p/s Singapura dan USA bersiap sedia menelan Malaysia jika kekacauan tercetus. Harap kaum Muslimin semua sentiasa berwaspada.



11 comments:

Anonymous said...

airmata saya telah menitis pada 28 april hingga tidak ketahuan lagi untuk menulis apa-apa

-s-

Anonymous said...

saudaraku setiap jiwa yang halus dan penuh rasa kasih terhadap bangsa dan agamanya pasti hiba. apa daya kita, cuma berharap keadaan tidak bertambah memburuk. -a-

. said...

Hantar anwar berahim ke kandang babi betina. bogelkan dia,bagi dia makan hormon babi jantan. biar dia main puas2ngan babi-babi betina tu semua.......
sebab dia kata lgbt tu halal!
sebab dia kata semua agama itu sama!!
bodo punye anuar..ape mak bapak ko tak ajar agama ke??

debu capal cicit nabi said...

Slm.

ALLAH tidak terhijab tetapi makhluklah yang terhijab.
Alam ini adalah hijab ALLAH,disuruh kenal,fikir,rasa,bagi yang mahu.
Segala yang berlaku,sedang berlaku dan yang akan berlaku adalah perancangan ALLAH.
ALLAH maha bijaksana,maha menghalusi,maha meliputi akan segala sesuatu.
Bawalah tenang didalam diri disegenap nikmat nafas yang dihirup.
Datang dulu zikirnya tangisan...moga pulang nanti zikirnya senyuman.

wslm.

yang mengharap rahmat dan kasih sayangmu semata..dari aku yang tiada punyai apa-apa.

mat din said...

HUWAAWALU WAL AKHIRU WAZAHIRU WALBATINU WAHUWAALIULAZIM

melayu utara said...

sedih dengan apa yg berlaku.......

syed hussin bin jaafar said...

Semua yang berlaku adalah disebabkan kejahilan.kedegilan, kealpaan,kesombongan,rakyat dan pemimpin tentang Agama Allah yang sebenarnya yang dibawa oleh Rasullah SAW,kini telah dipimpin oleh ulamak suk /jahat dalam kalbu. Semuanya tak boleh kata mengata, saya, awak, dan kita semuanya terlibat, inilah jadinya bila umat akhir zaman ini memperlekehkan Al-Quran dan Sunnah Nabi.

Anonymous said...

Peculiar article, totally what I was looking for.
Feel free to visit my blog post - old holborn giallo

Anonymous said...

I'm now not positive the place you're getting your information, however good topic.
I needs to spend a while finding out much more or understanding more.

Thank you for magnificent information I was on the lookout for this information for my
mission.
My web site - mac baren

Anonymous said...

Hi there! I just would like to give you a big thumbs up for the great information you have
got right here on this post. I'll be coming back to your website for more soon.
Also visit my homepage :: drum tobacco

Anonymous said...

I drop a leave a response whenever I like a article on
a blog or I have something to contribute to the
discussion. Usually it is triggered by the sincerness
displayed in the article I read. And on this post "Apabila Orang Cina Bercakap Mengenai Pemimpin Melayu".
I was excited enough to post a comment :-) I do have 2 questions for
you if it's allright. Is it only me or does it give the impression like a few of the responses look like they are coming from brain dead individuals? :-P And, if you are posting on other online social sites, I would like to keep up with everything fresh you have to post. Could you make a list every one of all your public sites like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?
Here is my blog ... erinmore mixture

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan