Wednesday, January 4, 2012

Penafian Ibu Nur Amalina... new story.. sejauh mana ianya benar?

berita baru: Video Amalina
berita sebelum ini:

Nur Amalina Che Bakri mencatat sejarah apabila pada 26 Mac 2005 diisytiharkan sebagai pelajar terbaik SPM 2004.
Gadis sopan ini bertukar jadi liar
salah siapa?


Aku peduli apa. susah senang aku yang tanggung! Agaknya itulah maksud yang cuba disampaikan kepada ibu bapa yang membesarkan dia. Anak durhaka sebegini tidak akan dapat mencium bau syurga. Semoga anak-anak Melayu yang lain dapat mengambil iktibar menyelamatkan diri dari tsunami New World Order yang semakin rakus. NWO akan menghancurkan tatasusila manusia dan membawa ke satu distinasi sosial gila bebas dari campur tangan agama. 

Sia-sia dan malu. Itulah ungkapan yang paling sesuai ditaburkan kepada program penghantaran pelajar cemerlang ke luar negara.  Kerajaan telah gagal dalam mengangkat martabat bangsa, sesuatu yang amat menyedihkan. Bagaimana kesemua mereka ini gagal galam pelajaran padahal amat cemerlang dalam peperiksaan tempatan? Mimpi ngeri. Ia bakal menghantui fikiran ibu bapa mereka. Sesal pun sudah tidak berguna, ia sudah terjadi.

Sufiah genius Mathematik bertukar jadi pelacur, Aarif genius berkahwin GAY, yang ini pula genius SPM 17A sudah hanyut dalam kehidupan bebas.

Lihatlah apa yang mereka tawarkan kepada kita. Perjuangan BEBAS ini juga cuba dibawa masuk ke Malaysia oleh ejen-ejen Yahudi. Untuk apa? Untuk rosakkan lagi yang sudah sedia rosak? Berhentilah memberi ruang kepada mereka memporak perandakan anak bangsa.

Apa yang nyata orang Melayu semakin lemah dan tidak lagi mampu mengawal diri apa lagi di rantau orang. Orang Melayu kini menjadi ratahan mereka yang mahu melihat Islam hancur dan terhina. 

Apabila peluang terbuka, secara mudah mereka mengambil kesempatan merosakkan genius Melayu yang dihantar ke luar negara untuk menimba ilmu. Menjual maruah bangsa dan agama dengan harga yang sangat murah.

Sudah-sudahlah berbelanja percuma mengeluarkan biasiswa kononnya membangun masyarakat hebat 2020. Apa gunanya jika yang bakal diperolehi ialah malu dan aib? Ada sesuatu di luar sana yang sedia menanti. Perangkap terpasang untuk mengambil peluang merosakkan orang Melayu. Fenomena yang merimaskan kita semua.

Di dalam negara sendiri usaha memurtadkan sedang berleluasa, di luar negara pula genius Melayu dirosakkan. Niat yang baik belum tentu mendatangkan hasil yang baik.

Bagaimana seorang genius yang mendapat 17A dalam SPM boleh gagal dalam pelajarannya di luar negeri?

Posting dari Selatan online

Kiriman bumiperak

  

Respons Nur Amalina di facebook terkini; Peduli orang lain kata, aku tanggung derita setiap hari

Ikut cara budaya barat yang bebas tanpa ikatan peraturan dan hukum dikatakan yang hidup yang cool yang digambarkan Nur Amalina Che Bakri yang meluas tersebar di internet.

Nur Amalina pelajar cemerlang memperolehi 17A keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun 2004 rekod pendidikan Malaysia yang diumumkan March 2005.

Amalina telah ditaja Bank Negara Malaysia (BNM) melanjutkan mengajian perubatan peringkat Universiti Edinburghdi United Kingdom, London selepas memperolehi A-Level di Cheltenham Ladies College di UK.

Namun menghadapi kegagalan kali kedua pengajian perubatannya di universiti Edinburgh.

Biar orang bodoh sahaja dihantar keluar negara balik boleh jadi pandai. Orang genius jangan dihantar ke luar negara jadi teruk sebab belum tentu baik.. sebagai teladan.

Di zaman digital dan di era twitter, facebook, blog yang kini semakin meluas ke segenap kota dan desa meliputi peringkat umur tau dan muda, seharusnya kita semua perlu berwaspada. Malah jika tiada semua pun, sebagai umat Islam kita perlu meyakini bahawa Allah Maha Melihat dan Maha mengetahui apa juga yang kita lakukan dan Allah berhak dan Maha Berkuasa di atas segala sesuatu - samada untuk memuliakan atau menghinakan.

Itulah KEBENARAN semua orang tidak menafikan dan gambar disiarkan bukan bertujuan untuk memfitnah atau mengaibkan peribadi malah bertujuan supaya Nur Amalina bertaubat dan kembali kepada yang baik, berpekerti muslimah dan tidak lagi melakukan perkara-perkara lebih besar iaitu mendatang fitnah kepada umat Islam.

Allah tidak menzalimi kita tetapi sebaliknya kitalah yang sering menzalimi diri sendiri.

Allah s.w.t. telah memperingatkan:
وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ
“Dan musibah saja yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar (kesalahan-kesalahanmu). ”[Asy-Syura: 30]

Al-Imam Ibnu Katsir rahimahullah menjelaskan makna ayat di atas, “Musibah apapun yang menimpa kalian wahai manusia, penyebabnya tidak lain karena dosa-dosa yang kalian kerjakan.” [Tafsir Ibnu Katsir, 7/208, cetakan Dar Thaybah 1420 H]





"


Kemusnahan mula menerjah di segenap peringkat. Jangan anggap ia perkara mudah. Ibu bapa harus berhati-hati mengasuh anak terutama jika ingin menghantar anak ke luar negara. Jangan jadi sebagaimana nasib  ibu dan bapa kepada Nur Amalina, Sufiah dan Aarif. Harapan tinggal harapan kini terpaksa pula menanggung aib dan malu.

Di Universiti tempatan anak bangsa dilatih menjadi pendemo, di luar negara pula lebih teruk ada yang menjadi pelacur... nauzubillahi min zalik.

Maklumat baru:

berita kontroversi muncul mendadak.
Nur Amalina Che Bakri Masih Pelajar Cemerlang di Universiti

Ibu sangkal tohmahan blog
Oleh Mohd Iskandar Ibrahim dan Badrul Kamal Zakaria
bhjb@bharian.com.my
2012/01/04


SABARIAH menunjukkan laman blog yang dipercayai menyiarkan laporan fitnah terhadap anaknya di SMK Taman Johor Jaya 2, semalam.Nur Amalina didakwa masih jadi pelajar cemerlang di universiti

JOHOR BAHRU: Pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2005, Nur Amalina Che Bakri terus cemerlang dalam pengajian perubatan di Universiti Edinburgh apabila meraih banyak pengiktirafan universitinya selain beberapa kajiannya diterbitkan dalam jurnal institusi pengajian tinggi di United Kingdom (UK).

Malah pelajar yang mendapat 17A SPM itu, kini menjalani latihan amali di sebuah pusat perubatan terkemuka di UK, dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei ini.


Ibunya, Sabariah Hassan berkata, setiap hasil kerja anaknya dipuji pensyarah dan rakan sekelasnya malah Nur Amalina kini sedang bertungkus-lumus menyiapkan sebuah buku perubatan.

“Oleh itu, isu kegagalan dalam pengajian tidak timbul seperti dakwaan pihak tertentu,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau memanggil sidang media bagi memberi penjelasan berhubung laporan beberapa blog mendakwa Nur Amalina kini menjalani gaya hidup bebas dan liar selain gagal dalam pengajian dan sudah kembali ke tanah air secara senyap.

Sabariah berkata, beliau kesal dengan laporan blog itu yang melemparkan pelbagai tohmahan termasuk menyiarkan gambar peribadi anak tunggalnya berusia 23 tahun itu yang kini sedang menamatkan pengajian tahun akhir.


Beliau yang juga Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2, berkata gambar yang disiarkan blog terbabit dipercayai dicuri dari laman sosial Facebook Nur Amalina.

“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.

“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi.
Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya.

Sabariah berkata, Amalina ada menghubunginya melalui panggilan video ‘Skype’ kelmarin berhubung penyebaran gambarnya yang dituduh seksi itu dalam laman blog.

“Dia ketawa ketika menceritakan perkara itu kerana sudah lali dengan tohmahan sebegini. Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku. Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya. 


Sejauh mana logiknya kenyataan Sabariah ini?
Kini Ibu Amalina terpaksa bekerja keras untuk memberhentikan penyebaran berita mengenai anaknya.

Dari Biutifulnara

Rakan kami, Hazrey ketika ini sedang melakukan temuramah bersama Nur Amalina Che Bakri yang sedang berada di UK menerusi Skype. Anda boleh bertanyakan soalan kepada Amalina menerusi Twitter dengan menggunakan hastag #AskAmalina atau dengan mention Twitter Hazrey.

1. Wartawan tempatan di kediaman keluarga Nur Amalina Che Bakri di Kota Tinggi. Sebentar nanti, sesi video chat melalui skype akan diadakan bersama Nur Amalina atau lebih mesra dipanggil Ina yang ketika ini berada di Edinburgh, UK.


2. Ibu Nur Amalina sedang ber”Skype” bersama anaknya menerusi laptop.


Stay tune untuk update yang akan dilakukan secara live.

3. Video ucapan khas daripada Amalina untuk pembaca BeautifulNara dan Hazrey
4. Video ucapan daripada Amalina khas untuk semua rakyat Malaysia
Stay tune untuk update yang akan dilakukan secara live.

  

4 comments:

Nurun Nur 9111 said...

salam...

"jangan kau salahkan seorang perindu dengan rindunya sehingga kau dapat menyelami jiwanya..."

dangwangi said...

di penghujung sebuah rindu ada lagi sebuah rindu menanti.... salam

Anonymous said...

Nur Amalina mmg telah disesatkan oleh budaya Barat...mengaku saja

Nurun Nur 9111 said...

salam,

wahai dangwangi,selagi hayat dikandung badan,mana mungkin manusia lari daripada rindu...

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan