Sunday, January 8, 2012

Jika Tiada Urusan, Jangan Masuk KL 9 Januari 2012





Kadaan tidak terkawal mungkin terjadi pada 9Hb Januari, 2012 ini. Terdapat maklumat tidak resmi bahawa pihak penganjur akan mengingkari syarat yang ditetapkan oleh polis. Mereka seolah telah bersedia melakukan aksi radikal. Mereka bersungguh-sungguh maksudkannya.

Dikhuatiri ada diantara orang awam yang tidak terlibat dengan demonstrasi Tuntutan Bebas DS Anwar akan menjadi mangsa keadaan. Dari apa yang disebutkan olah wakil mereka, akan membuat desakan  menuntut DS Anwar Ibrahim dibebaskan walaupun dia disabitkan kesalahan pada tarikh berkenaan.

Polis telah pun memberi kelonggaran untuk membenarkan keinginan mereka untuk berhimpun, namun mereka tetap tidak berpuas hati. Kenapa? Apa perancangan mereka?

Sukar bagi saya untuk mengulas perkara ini kerana bimbang dituduh menentang pembangkang. Saya tidak sedikit pun ghairah dengan politik jauh sekali memihak. Apa yang saya bimbangkan kekacauan di Syria akan menular ke negara ini akibat dari kekalutan yang timbul dari provokasi terhadap anggota keselamatan. Kes ini telah pernah berlaku di Libya dan Syria.

Kita harus ingat selain mereka, pihak lain juga merancang akan melakukan hal yang sama. Apa yang akan berkaku jika ada dua kumpulan penyokong ini bertembung?


Hasrat pihak asing untuk memancing cetuskan kekacauan memang wujud. Terdapat bukti bahawa NED, CIA dan FBI menjadi dalang utama mengucar kacirkan negara Arab. Malaysia juga tidak terkecuali menjadi sasaran. Malaysia menjadi tapak yang paling strategik untuk penguasaan penuh Asia Tenggara. Dalam masa yang sama meneruskan perancangan memaksa semua negara Islam tunduk dan menjadi rakan sekutu atau bekerja untuk mereka.

Saya meminta maaf jika ada pembaca yang tidak bersetuju dengan saya mengenai perkara ini. Saya hanya ingin memberi peringatan supaya terselamat dari terjebak dalam perancangan agenda sulit USA. Ini bukan satu persepsi semata malah kita mempunyai maklumat bahawa Singapura telah bersetuju menjadikan negara itu sebagai pengkalan agen-agen USA dan Zionis untuk projek Malaysia-Indonesia.

Jika tidak berlaku sekarang, hasrat mereka tidak pernah padam dan akan diteruskan sehingga peluang menjelma. Kita dihidangkan dengan keghairahan dan semangat berpolitik. Akibat tindakan melebihi batas akan mencetuskan ketidak puasan hati kumpulan bertentangan. Hina menghina dan caci mencaci bakal saling sakit menyakiti dan bermusuh sesama agama. Keadaan semasa berpotensi melahirkan individu yang hilang kawalan yang boleh membawa kepada kejadian saling berbunuhan sesama sendiri. semoga Allah selamatkan kita darinya.

Inilah yang berlaku di negara Arab yang disanjung oleh sesetengah orang sebagai satu kebangkitan. Padahal kita dihasut secara diam untuk membawa mereka masuk menguasai kita.

Cukuplah dengan luka sedia ada. Jangan ditingkatkan sehingga tidak dapat diselamatkan lagi. Bertawakkallah, perancangan Allah mendahului segala kehendak kita, jika Dia kehendaki, pemerintah semasa pasti akan turun juga nanti, tak perlu kita khianati bangsa dan agama dengan membabitkan sokongan luar.

Bersedialah menghadapi sebarang kemungkinan. Jauhi tindakan yang mendorong kepada pertelingkahan. Saya berdoa semoga Allah menyelamatkan umat Islam dari bertelingkah sesama sendiri hasil hasutan mereka yang bersubahat dengan Zionis dan Amerika.

ABATASA

3 comments:

Ismail Harun said...

Saya mendapat tahu kekalahan Anwar dalam kes ini memang disengajakan. Ia telah diatur, sebab itu dia tidak membawa alibi untuk membela diri. Apa sebabnya saya tak pasti.

bradokapak said...

9-0-1 2012, bakal melakar sejarahnya yang tersendiri... :)

Salam buat tuan blog...

mans said...

waalaikumussalam, apa khabar, lama tak muncul?

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan