Wednesday, June 15, 2011

Makkah Menjelang 2020

Imej Masjidil Haram yang diambil dari stelit pada waktu malam.
Pemandangan yang cukup memukau.
Tahun 2020
Selepas Israel mengumumkan  perancangan dan pembangunan Israel 2020, Malaysia mengisytiharkan projek meganya dengan menjadikan tahun 2020 sebagai sasaran untuk menjadi sebuah negara maju. Indonesia juga mengambil langkah serupa. Terbaru Arab Saudi mengumumkan perancanganya membangunkan kota moden di seluruh negara itu menjelang tahun yang sama iaitu 2020.

Apakah keistimewaan 2020 ini hanya pemimpin negara-negara berkenaan sahaja dapat menjawabnya. Walaubagaimana pun terdapat sesuatu kesamaran mengenainya. Kenapa mereka memilih tahun yang sama? Israel yang memulakannya dengan projek Israel 2020 dan mengapa pula negara Islam, Malaysia, Indonesia dan Arab Saudi mengikutnya? Bukannya negara lain seperti Vietnam, Thailand, India, Singapura, Afrika Selatan atau Korea.

Sesetengah pihak membuat andaian ini semua kerja Illuminati dan Zionis memandangkan ia bermula di Israel. Jika pun ada sebarang kemungkinan ke arah itu, sehingga hari ini belum ada pihak yang dapat mengemukakan bukti yang jelas, ia masih pada tahap hipotesis atau sangkaan/andaian. Diharap ada sesiapa di sini yang tahu mengenainya dapat mengemukakan maklumat tersebut.

Buat waktu ini kita mengambil langkah selamat dengan bersangka baik dan menerimanya sebagai takdir yang ditetapkan oleh Maha Pencipta sebagai asbab kepada kejadian masa mendatang.. 

Memandangkan kita sudah mencapai waktu kritis penghujung hayat dunia, terfikir pula satu kemungkinan yang lain, apakah Imam Mahadi akan mengambil alih kota Makkah pada 2020 nanti? Dajjal pula menduduki Israel? Menarik juga untuk difikirkan. Bagaimana pula Malaysia dan Indonesia? Siapa yang akan menguasai negara ini 2020 nanti? Sekutu Dajjal atau sekutu Imam Mahadi?

Makkah dan Madinah pasti akan terpelihara, itu janji Allah melalui perkataan RasulNya. Kita bersangka baik sehinggalah wujudnya tanda sebaliknya. Tidak salah kita memerhati dan mengkaji keadaan ini supaya hati kita sentiasa berwaspada terhadap setiap peristiwa yang berlaku di sekeliling kita.


Masjidil Haram

"Aerial Photo" keadaan di MAKKAH awal tahun 2011 (Abraj al Bait masih belum siap). Hotel-hotel dan kedai-kedai lama di kawasan utara dan timur Masjidil Haram telah di robohkan dan dibersihkan (pretty clean) bagi membangunkan semula Kota Makkah menjelang 2020.. Sekiranya anda ingin melihat keadaan semasa di sekitar Masjidil Haram, anda boleh aktifkan Google Earth melalui peta yang saya sisipkan di bahagian bawah entri ini.

latest-makkah-view
Kawasan yang luas di utara Masjidil Haram telahpun dibersihkan

Masjidil Haram juga bakal mengalami perubahan
Perancangan hebat sedang di atur oleh kerajaan Arab Saudi di bawah pemerintahan King Abdullah untuk menjadikan Kota Makkah dan Madinah sebuah bandar moden dan indah bermula dengan terbinanya Abraj al Bait. Satu saluran paip sedang dibina unyuk mengalirkan air zam-zam dari Masjil Haram di Makkah ke Masjid Nabawi di Madinah. Selepas ini jika kita berada di Madinah, kita juga boleh mendapat bekalan air zam-zam. 


Jeddah juga bakal mengalami perubahan hebat apabila terbinanya Saudis Kingdom Tower milik syarikat terkenal di Saudi Arabia, Kingdom Holding Company yang diterajui oleh  Prince Al Waleed Bin Talal.  Kos pembinaan dijangka bernilai USD 30 billion dan merupakan bangunan pertama mempunyai ketinggian  satu batu (1 mile skyscraper building)
kingdom-tower-3.jpg
Kingdom Tower 



Makkah dan Madinah Menjelang 2020

Di bawah ini disenaraikan projek 2020 Arab Saudi untuk tatapan semua.

Makkah-Al-Mukkarrmah 12 tahun akan datang

Projek Jamarat  di Mina, Makkah Al Mukkarrmah
Dimaklumkan engineer yang buat project ini dilaksana oleh orang MELAYU
 dan ISLAM daripada MALAYSIA, Sejauhmana maklumat ini benar, akan terjawab nanti.

Keretapi Letrik akan bermula tahun hadapan dari Makkah ke Mina, Mina
ke Muzdalfah dan dari Mudzalifah ke Arafah

Kaabah dengan 4 payung khas Mataaf 

Projek Masjidil Haram 3 tahun dari sekarang

Projek Perumahan Moden di sekitar Tanah Suci

Madinatul Munawwarah dan Masjid Nabi 4 tahun akan datang










Imej Google Earth

9 comments:

Anonymous said...

Tanpa segan silu lagi, pihak-pihak dajjal ini memperbodohkan umat manusia terutamanya muslim.

syafiqa said...

hmm.mampu ke nak buat semua ni?
harap nye sempat lah tgk.
kalau betul

Anonymous said...

insyallah... semua nyer akan berlaku

knp 2020 tu agak sukar diberitahu dlm bog takut menjadi pertikaian

ed

Anonymous said...

"Aerial Photo" keadaan di MAKKAH awal tahun 2011 (Abraj al Bait masih belum siap). Hotel-hotel dan kedai-kedai lama di kawasan utara dan timur Masjidil Haram telah di robohkan dan dibersihkan (pretty clean) bagi membangunkan semula Kota Makkah menjelang 2020.

------------------------------------------

Dah siap dah menara jam dan 6 bangunan sisi dan dah test fungsinya bulan ogos 2010 lalu.Jam tu ada laser light berubah warna setiap warna bermakna telah masuk waktu sembahyang.Masa pada jam akan menggantikan MG 00.00.Jadi masa umat Islam bolih rujuk ke jam tu...

Anonymous said...

Salam..
Tiada zaman yg lbh baik dari zaman Kenabian Rasulullah s.a.w..
Wlw mcm mana gah dekorasi pd Makkah,perlu kita fikir kemana wang2 yg dibelanjakan utk perkara2 renovasi itu dibawa pergi..
Sudah tentu pd sekutu2 King Abdullah jugak..huhu..
Ini zaman fasa ke empat spt mana yg Rasulullah s.a.w pernah peringatkan,maka berlepas dirilah dari terkena kpd fitnah zaman fasa ke kempat ini..
Dajjal tidak akan memaksa kamu berhenti beribadat,ttp dia akan mencabut akidahmu dlm kamu kekal mengerjakan perintah Allah..
Itulah maksud tipudaya..
Jgn melihat agama dlm skop Ibadah semata-mata,krn perkara diluar ibadah itulah yg byk menjadikan kita kufur tanpa kita sedar..
Ya,Allah lindungilah kami dan bantulah kami hambamu yg tidak punya daya upaya melainkan dgn kehendakmu...
Selamatkan kami dan matikanlah kami dlm agamamu,ya Allah..

Anonymous said...

Salam,

Kalau ikut firasat saya, jika tahun depam Kim Jung 1 mati, anak dia Kim jung 2 akan ganti dan menyatukan Korea Utara dan Selatan, muncul sbg superpower nuklear dan mengulangi sejarah jepun menakluki Asia tenggara termasuk M'sia sampai ke Australia menjelang 2015. Menjadi Makjuj pada Zaman Turun Isa AS yang melanggar Mekah. Propaganda Kpop kan dah mula.

Anony 3.28am

Anonymous said...

sejarah kembali berulang...Mekkah dikepung oleh tentara Gajah...cuman sekarang gajah berbentuk gedung2 lambang kapitalisme ala yahudi....

Anonymous said...

Mengapa pula kesan-kesan sejarah Islam tinggalan Nabi Muhammad sanggup dimusnahkan?

Unknown said...

As salam bukti kerajaan arab saudi ada kaitan dengan ILUMINATI/MATA SATU (MATA DAJJAL)..http://ashhabur-royi.blogspot.com/2012/03/sebaiknya-antum-tahu-mata-dewa-horus.html

Post a Comment

Sila beri pandangan anda, elakkan dari kata nista atau kata-kata di luar peradaban. Pandangan Tulus dari anda amat dihargai, terima kasih.

 
Copyright 2009 abatasa ii. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan